Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2007 Honda Acty, Umpioiden Muokkaus
#1
Terve. Olisi tarvetta saada apua 2007 Honda Acty minipakun umpioiden muokkauksessa että saisi 90mm Hellan bi-halogeeni projektorit asennettua. Onko pk-seudulla ketään joka olisi valmis tätä tekemään palkkiota vastaan, vai tietääkö autokorjaamoa joka tätä suostuu tekemään, ja jos ei niin voiko joku neuvoa minkälaisia työkaluja kannattaisi olla tätä työtä varten?

Kyseessä on suht uniikit umpiot että ei löydy "korvaavia" että muokkaus on aikalailla ainoa vaihtoehto. Ja umpioissa vielä se etu että ei tarvitse asennella sivuvilkkuja koska niiden avulla etuvilkut näkyvät vaaditusti.
Reply
#2
Mikäli liimalla kasassa niin kuumailmapuhallin/uuni jolla pehmentää sauman. Itse olen siten noita aukonut kuumailmapuhaltimella että kauttaaltaan saumaa lämmittää ja lähtee jostain nurkasta sitä sitten avaamaan. Sitä ennen tietty poistaa mahdolliset klipsit, joilla umpio kasassa. Sitä mukaan kun rakoa tulee, niin laittanut puutikkua siihen väliin että vähän kampeaa auki ja lämmitellyt saumaa lisää jos meinaa olla tiukassa. Joskus pelkkä lämmitys riittänyt ja puolikkaat voi vain nostaa toisistaan irti. Noin on lasisia ja muovisia umpioita availlut ja aukeaa kutakuinkin itsestään ilman hirveää voimankäyttöä. Vastaan on tullut myös valoja joissa ei tuollaista kuumaliimaa olekaan vaan ihan sulatettu kasaan. Se on pitänyt sitten pikkulaikalla vetää saumasta/vierestä auki.

Sittenhän se on seuraava askel että kuinka sille projektorille paikan tekee. Dremelillä tai vastaavalla koloa vai ihan sopivalla reikäporalla se riippuu ihan umpiosta johon valo tulossa.

Kasaan sitten päinvastaisessa järjestyksessä.
Reply
#3
Kiitoksia vastauksesta, eiköhän noilla ohjeilla tuo umpion muokkaus onnistune.Smile

Vielä vähän epävarmuuksia tässä itse projektorien asennuksessa, onko nämä Hellan ohjeet siis "idiootin varmat"?
http://www.myhellalights.com/files/7812/...unting.pdf

Että onko mitään mitä näiden ohjeiden lisäksi pitäisi huomioida? Autossa ei ole automaattista korkeudensäätöä, mutta manuaalinen on.

Niin, ja tässä on vielä kuva autosta jos jotakuta kiinnostanee.
[Image: 101m.jpg]
Reply
#4
Muuten ihan hyvät ohjeet, mutta et sä noilla mitään tee tossa sun tapauksessas.

Nuohan on perus heijastinvalot noi orkkikset? Eli teet kuppiterällä sopivan reiän siihen pohjaan, josta polttimo nyttenkin tulee heijastimen läpi. (Sopivalla tässä kohtaa tarkoitetaan että tarvittava upotussyvyys määrää jonkinverran, eli jos valaisimen takana on tilaa, ei tartte upottaa paljoa = paremman näkönen, jos taas tilaa ei ole paljoa, tarttee isomman reiän että projektosin kartionmuotoinen runko uppoaa syvemmälle = vähän ehkä rumemman näköinen edestäpäin katottuna) Siihen vaan sitten se projektori tavalla tai toisella kiinni, sikaliima lienee hyvä vaihtoehto. Ja tällöin sulla toimii kaikki alkuperäset säätönamiskat, millä sitä vanhanmallista umpion heijastinosaa liikuteltiin, koska sun uus projektori on siinä samassa liikkuvassa heijastimessa kiinni.

Varmista että liimaat projektorin oikeaan kohtaan, jotta saat sen säädettyä kunnolla, eli pysty ja vaakasuunnassa hyvin. Ja varmista ennen koko valaisimen kasaanlaittoa että projektori mahtuu liikkumaan säätäessä kunnolla siellä sisällä, eikä kanita mihinkään.

Pölynpoisto tuon reiänteon jälkeen on vittumainen operaatio, mutta hutiloimalla saat tosi kamalan jäljen aikaiseksi.
Reply
#5
Lisäisin vielä että toi bi-halogen umpio on aika syvä joten kannattaa varmistua että se ylipäätään mahtuu.
Reply
#6
Olisi vielä tämmöinen kysymys joka ei liity tuohon umpioihin/etu-valoihin.
Veholla koittanu käydä saamassa takasumuvaloja asennettua. Ekalla kerralla ei onnistunut, mekaanikko sanoo että maadoitus menee sekaisin kun painaa katkaisijan päälle. Hänen mielestään vika olisi katkaisijassa, onko tosiaan näin? Jos en väärin kato varaosa luetteloa noi muut katkaisijat autossa olis 14V, että paremmin tästä tietämättä voisi olettaa että Vehon kaveri yrittää 12V katkaisijaa asennella.
Reply
#7
Van1 Wrote:Olisi vielä tämmöinen kysymys joka ei liity tuohon umpioihin/etu-valoihin.
Veholla koittanu käydä saamassa takasumuvaloja asennettua. Ekalla kerralla ei onnistunut, mekaanikko sanoo että maadoitus menee sekaisin kun painaa katkaisijan päälle. Hänen mielestään vika olisi katkaisijassa, onko tosiaan näin? Jos en väärin kato varaosa luetteloa noi muut katkaisijat autossa olis 14V, että paremmin tästä tietämättä voisi olettaa että Vehon kaveri yrittää 12V katkaisijaa asennella.

Kuullostaisi siltä, että auto kannattaisi viedä jonnekin muualle kuin Veholle.

JDM auton valomuutokset vaatii lähes aina jonkintasoista soveltamista. Ja valoista kun puhutaan, niin tarvitaan jonkinlaiset perustiedot myös autosähköistä tai ylipäätään sähköistä.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#8
No, olen jo yhdessä tuontiautojen muutostöihin erikoistuneessa korjaamolla käynyt ja sanoivat että mene Veholle.

Mutta, jotain relevanttia noihin sähköihin kyllä löytyy manuaalista sivulta 241 http://www.honda.co.jp/ownersmanual/Hond...van&y=2007
Vielä pitäisi tuota Japanin lukemista harjoitella että selviäisi että mitä.

Kun Veholla niillä kyllä kuulemma tuon ajoneuvon tiedot on saatavilla koneella mutta silti eivät saa tuota oikein niin mihin muuallekkaan sitä oikein menisi, näin pk-seudulla.

Ja vielä pitäisi löytää tilat missä noita umpioiden muutostöitä voisi tehdä. Onko pk-seudulla enään mitään vuokrattavia tiloja missä on tämmöiseen mahdollisuus?
Reply
#9
Van1 Wrote:Veholla koittanu käydä saamassa takasumuvaloja asennettua. Ekalla kerralla ei onnistunut, mekaanikko sanoo että maadoitus menee sekaisin kun painaa katkaisijan päälle. Hänen mielestään vika olisi katkaisijassa, onko tosiaan näin? Jos en väärin kato varaosa luetteloa noi muut katkaisijat autossa olis 14V, että paremmin tästä tietämättä voisi olettaa että Vehon kaveri yrittää 12V katkaisijaa asennella.
Tuskimpa on katkaisijasta kyse... Vai onko tämä joku auton oma integroitu kytkin? CAN väylässä??
Sumuvalon kytkentä on sähköteknisesti sieltä helpoimmasta päästä. Jos ei kaveri osaa sitä kytkeä, niin pysy kaukana siitä puljusta.
Akulta katkaisijan kautta + valolle ja valon toinen maihin. Siinä se... Jos haluaa valon palavan vain auton käydessä tai valojen palaessa tietyssä tilassa, niin sitten on hieman monimutkaisempi asia.
Reply
#10
Weist Wrote:Jos haluaa valon palavan vain auton käydessä tai valojen palaessa tietyssä tilassa, niin sitten on hieman monimutkaisempi asia.

Noin se oikeastaan pitäisi vissiin tehdä. Eli vähintään parkit oltava päällä. Ja merkkivalo pitäisi myös olla.

Joka tapauksessa noinkin se on varsin helppo tehdä.

Veholle en veisi muutenkaan, mutta aika yllättävää, ettei onnistu. Osaavat vain tehdä täkäläisiin malleihin juttuja, joihin löytyy valmistajan ohjeet, ja sitten kun pitäisi tehdä jotain omasta päästä, niin ei onnistukaan edes ihan perus autosähköt? Erikoista...

Vaikkapa parkilta ryöstää herätevirran katkaisijan kautta releelle, jonka perään valo. Tai sittten parkilta heräte releelle, ja releen perään katkaisija ja valo. Tai akulta katkaisijan kautta valolle +, ja sitten takavalolta heräte releelle, jonka kautta maadoitus. Tapoja on monia... Tai sitten jospa laittaa LED-valon, niin ei tarvii sitä relettäkään, kun virrankulutus on sen verran pieni. Vaikka takavalolta +, ja katkaisijan kautta maihin.

Katkaisijoina voi käyttää vaikka 250 V katkaisijoita, se ilmoitettu jännite on vain suurin sallittu. Ihan on yksinkertainen mekaaninen laite sellainen katkaisija. Tietty jos merkkivalollista katkaisijaa käyttää, niin sitten syytä olla se lamppu oikealla jännitteellä tietty...


Tuosta manuaalista ei paljoa apuja ole tähän hätään, näyttää olevan ihan käyttöohjekirja. Ja täysin japanin kieltä osaamattomanakin voin kertoa, että tuolla sivulla (tai oikeastaan sivulla 240) vain kerrotaan, minkä tehoinen lamppu kuuluu mihinkin valoon.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#11
No, viime kerralla viimeinkin onnistui tuo takasumarin asennus, että se on kunnossa. Vielä tässä tuota vastaavustodistusta odotellessa. Kiitoksia paljon vastauksista.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)