Posts: 73
Threads: 17
Joined: Apr/2005
Eli ongelma seuraavanlainen. 6-sylinterin puolal ei anna kipinää. Tähän mennessä kokeiltua:
-Toisella eculla
-Toisilla tulpilla
-Toisella puolalla
-toisella puolien johtosarjalla
-Ecun ja kipinäboksin välinen johto mitattu että yhteys on
-Kipinä boxi vaihdettu
Alkaa ideat loppumaan.
Autoon tehty uusi moottori ja kaikki on ollut irti.
Posts: 1,296
Threads: 29
Joined: May/2009
nyt mittaat minne asti se signaali tulee, tuleeko kipinäboksille? tuleeko johtosarjan liittimeen? jne.
onko maa tarkastettu?
Posts: 73
Threads: 17
Joined: Apr/2005
En ole nyt auton luona mutta tosiaan yhteys ainakin on boxin kammalta sytkäboxin liittimeen asti kun sen mittasin. Itse signaalia en ole vielä mitannut. ja vahvarilta puolalle asti. JA kahta eri kipinäpurkkia kokeiltu
Posts: 1,296
Threads: 29
Joined: May/2009
niin ja on siis varmaa et nimenomaan kipinä hukas? eli ei voi olla suuttimes vika tms?
sä nyt oot kaikki kokeillu paitsi vahvarilta johtosarjalle menevän johdon? entä se maadotus sitten?
Posts: 73
Threads: 17
Joined: Apr/2005
Siis kokeiltu parilla eri puolalla ja irtopuolalla lisämaadoitettuna toimii kaikkien muiden puolien paikalla paitsi 6
sa ja siis johdossa on yhteys vahvarilta molempiin suuntiin sekä puolalle että boksiin. En usko että kaksi vahvaria olis rikki kutosen kohdalta varsinkin kun toinen on irroitettu puol vuotta sitten toimivasta autosta
Posts: 73
Threads: 17
Joined: Apr/2005
Vika selvis. 6-pytyn puolan signaali johto oli jollain tavalla oikarissa koska yhteys siinä oli kun mittasin mutta silti puolan päässä signaali oli niin heikko että ei anna kipinää. Boxista kun mittaa niin signaali ok joten kokeilin vetää uuden piuhan boksilta suoraan kipinävahvariin ja alkoi pelaamaan.