Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
skyline r32 rb20det päästöt korkeat
#1
en löytäny pikaisesti katsottuna skyline puolelta tätä keskustelua mutta siis tyhjäkäynti päästöt liian korkealla. kierroksilla menee hyvin läpi. missä mahtaa olla vika? lambda on vaihdettu, suuttimet putsattu ultrapesussa ja tiivisteet uusittu samalla, sytytystulpat vaihdettu, puolat tarkistettu, polttoainepainesäädin toimii (ainankin pitäisi), katti kunnossa.

moottori on vakio, eli vakio suuttimet yms.. ainuastaan lastu jossa rajoittimet on poistettu.. meni samalla kokoonpanolla läpi viimevuonna.. sen jälkeen on vain pistetty sähköflekti, silikoninen turbon ja maffin välinen letku ja uusittu venakopan päältä huohotinputket. muuta ei ole tehty edelliskerrasta.. alkaa ideat loppumaan


Attached Files Thumbnail(s)
   
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#2
Mites kaasuläpän asentotunnistimen säätö? Jos tyhjäkäynnillä ei ole kärjet kiinni vaikka pitäisi.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#3
Mites tuo säätö toimii? En ole sitä kokeillut. Saa ehdotella tänne mitkä voi vaikuttaa asiaa niin käyn sit yhel kertaa kaik hoitamassa ensiviikolla.

Nyt en ole varma mutta hetikun vähänki kaasua paino niin heti lähti päästöt laskemaa eli tyhjällä käy liian rikkaalla
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#4
Mites ilmansuodatin? Itellä oli sama homma ja suodattimen pesulla parani.
Reply
#5
tiasma Wrote:Mites tuo säätö toimii? En ole sitä kokeillut. Saa ehdotella tänne mitkä voi vaikuttaa asiaa niin käyn sit yhel kertaa kaik hoitamassa ensiviikolla.

Nyt en ole varma mutta hetikun vähänki kaasua paino niin heti lähti päästöt laskemaa eli tyhjällä käy liian rikkaalla

Consultilla helpoiten. Se näyttää onko tyhjäkäyntipiiri päällä, sen tulee olla päällä kun kaasua ei paina mutta tulee sammua heti kun kaasua hipaiseekin.

Sen pystyy mittaamaan yleismittarillakin, arvot löytyy korjaamomanuskasta.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#6
Ok pitää kans kokeilla tuota suodatinta. Onnistuuko kokeilu ilman suodatinta vai vaatiiko se sen siihe?
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#7
Mulla vuoti r33Confusedsa bypass ja kun sen otti irti ja tulppas letkun, niin päästöt laskivat myös tyhjäkäynnillä. Mulla oli tooodella paljon korkeammalla päästöt.
ex: R33 -96
Reply
#8
KissKiss Wrote:Mulla vuoti r33Confusedsa bypass ja kun sen otti irti ja tulppas letkun, niin päästöt laskivat myös tyhjäkäynnillä. Mulla oli tooodella paljon korkeammalla päästöt.

Kiitti vinkistä. Pitää sitäki vilkasta. Lisää vinkkejä vaan
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#9
tiasma Wrote:Ok pitää kans kokeilla tuota suodatinta. Onnistuuko kokeilu ilman suodatinta vai vaatiiko se sen siihe?

Jos on tarkotuksena saada vaan hyväksyttävät tulokset lapulle, ni samahan se kai on ottaa koko ilmansuodatin irti ja mitata. Ja huohotusongelmia jos on niin öljykorkkia voi raottaa ja kattoa mitä päästöille tapahtuu.
(OO\_________/OO)
Reply
#10
Itsellä oli juuri r33Confuseden katsastuksessa sama probleema, arvotkin melkein samat. Putkessa oli pikkuvuoto katin kohdilla, en itse edes kuullut autoon sisälle, mutta juurikin tyhjäkäyntiarvot heitti samalla tavalla.
Reply
#11
flassi Wrote:Itsellä oli juuri r33Confuseden katsastuksessa sama probleema, arvotkin melkein samat. Putkessa oli pikkuvuoto katin kohdilla, en itse edes kuullut autoon sisälle, mutta juurikin tyhjäkäyntiarvot heitti samalla tavalla.

Niin sul meni kierroksilla kuitenkin läpi?
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#12
tiasma Wrote:Niin sul meni kierroksilla kuitenkin läpi?

Joo kierroksilla oli sallituissa arvoissa, mutta tyhjäkäynnillä veti ilmaa väliin. Oli itseasiassa katista irronnut joku pultti kyljestä(?(liekkö jotain mittaria varten tuo reikä, että saa mittailla katin toimivuutta)), no kuitenkin sopiva pultti pakoputkitöhnän kanssa ja leimaa paperiin Smile
Reply
#13
flassi Wrote:Joo kierroksilla oli sallituissa arvoissa, mutta tyhjäkäynnillä veti ilmaa väliin. Oli itseasiassa katista irronnut joku pultti kyljestä(?(liekkö jotain mittaria varten tuo reikä, että saa mittailla katin toimivuutta)), no kuitenkin sopiva pultti pakoputkitöhnän kanssa ja leimaa paperiin Smile


Ok. Katin lämpöanturihan se. Mul ainankii siinäkohtii. Pitää itekki kattoo. Oliko arvot samat dulla vai enemmin tai vähemmin?
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#14
Ei ainankaa reikää putkessa löytyny. Mut voiko reikä vaikuttaa co arvoihi? Pitää viel tuota bypassii viel kattoo sekä tuo putsari. Sekä asentotunnistin sit kun pääsee testaa päästöt samalla
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#15
Bypassissa ei ollu eroa kun itti letkut irti ja peitti sotnelka. Ainut vas et otti sen letkun pois ja jätti sen imemää niin sitten co arvot laski hyväksi mutta se johtuu visdiin siintä kun kiertokset nousi hiukan

Irrotin tyhjäkäyntiventtiilin. Oli aika karstane. En eded huomannu et sisällä oli mäntä. Ruiskutin puhdistudaineet niin sit tipahti se mäntä pois. Eli ollu ilmeisesti vähän jumissa. Neulan päässäki oli karstaa mukava kerros. Voi johtus tuostaki? Pitää viel tuon putsauksen jälkeen mitata päästöt kun kerkiää ja kaasuläpän asentotunnistimen säätöki vielä katsomatta
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#16
elikkä. nyt laski päästöt jo co 3 kieppeille vitosesta.. kun putsasin tyhjäkäyntiventtiilin, oli karstanen ja jumissa, mutta edellee liian korkeat.nyt on kokeiltu näitä kaikkea:

-putsari otettu irti. ei vaikutusta
-bypassi tarkistettu, otettu alipaine letkut irti ja tukittu, ei vaikutusta, ainuastaan ku anto letkun olla tukkimatta eli veti ilmaa niin päästöt laski huomattavasti mutta johtui kai siintä et kierrokset hieman nousi.
-kaasuläpän asentotunnistin mitattu yleismittarilla, voltit ok ja kaasu pois päältä ja päällä piippas oikein mittarin mukaan
-lambda anturi tarkistettu vielä, irrotettu käynnissä niin nousi päästöt taivaisiin eli asian hoiti, toimii
-bensapaineet oikein
-putsasin tyhjäkäyntiventtiilin. mäntä oli jumissa, nyt laski päästöt parhaillaan 3 ennen oli co 5 nyt 3 mutta vaelsi. eroa oli putsaamisessa mutta edelleen korkeat

vielä vois kokeilla tota moottoritilan lämpöanturia joka ohjaa ecua

ja voisiko katti kuitenkin olla syynä tuohon vaikka katti näytti ehjältä sisältä mutta taitaa olla alkuperäinen niin voiko kuitenkin olla rikki?

putkistovuoto?

edelleen menee kierroksilla läpi kuha pääsis lämmittää kunnolla
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#17
Putkistovuoto ei voi rikastaa seosta, eikä kattikaan. Kyllä se ilmamassamittarikin kannattaisi kokeilla jollain varmasti ehjällä. Saattaa toimia kierroksilla mutta ei tyhjäkäynnillä.


Korjaus: Jos ilmavuoto ennen lambdaa niin tietenkin ecu yrittää rikastaa seosta lambdan mittauksen perusteella.
Reply
#18
Ok. Täytynee mittailla maffia
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#19
john_k Wrote:Putkistovuoto ei voi rikastaa seosta, eikä kattikaan. Kyllä se ilmamassamittarikin kannattaisi kokeilla jollain varmasti ehjällä. Saattaa toimia kierroksilla mutta ei tyhjäkäynnillä.

Jos putkisto vuotaa ennen lambdaa, voi hyvinkin rikastaa jos lambda saa ilmaa pakokaasun sekaan -> happirikkaampaa = laihaa.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#20
Maffi mitattu.. Tyhjäkäynnillä signasli näytti noin 1,30v eli ok taitaa olla.. Moottoritiln lämpöanturiki mitattu niin näyttää toimivan
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#21
mulla kävi rikkaalla tyhjäkäynniltä rajoittimelle asti kun oli maffin langassa varmaan kuutio roskaa/paskaa ja putsari tukossa.
En käytä lippistä
Reply
#22
jallu81 Wrote:mulla kävi rikkaalla tyhjäkäynniltä rajoittimelle asti kun oli maffin langassa varmaan kuutio roskaa/paskaa ja putsari tukossa.

Silmämääräsesti putsari oli siisti. Kokeilin ilman putsariakin niin ei. Maffin langatki näytti puhtaalta. Anto voltitki signaalina suht oikein.
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply
#23
Xenon Wrote:Jos putkisto vuotaa ennen lambdaa, voi hyvinkin rikastaa jos lambda saa ilmaa pakokaasun sekaan -> happirikkaampaa = laihaa.


Joo. Kyllä näin on.. my bad. Korjaan tuohon edelliseenkin.
Reply
#24
Päästöt kunnossa. Maffi sökö.
Nissan 200SX s13 -95 Rocket Bunny
Nissan Skyline R32 4Door -89
Ford Transit Sport -08
Honda Civic TDI -04

Ex Nissan Skyline R32 Gts-t -90
Ex Honda Prelude H22A -00
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)