Silvia-osiota plagioiden, tänne voi nyt laittaa kaikki offtopic-jauhannat. Kaikki aiheeseen liittymätömät viestit poistetaan/siirretään tänne minun ja Tahosen johdosta.
Tarkoitus ei ole aiheuttaa mielipahaa kenellekään, vaan näin pidämme foorumin siistinä ja asiallisena DNSF:n nykyisen linjan mukaan.
Hyvää keskustelua edelleen toivottaen,
Doni
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Lehtonen Wrote:Oliko termari alunperin luppanassa 88-95c asteinen vai mikä?
vaihdoin uuden termarin ja lämmöt on moottoritielläkin jotain 90c (mutu mittarin mukaan). IC peittää syylarin alaosan kokonaan. Mutta muuten lämmöt hallinnassa.
Toisikohan 82c tai jopa 74c asteinen lisää hepoja? Talveksi voisi aina vaihtaa alkuperäinen lämpimämmän.
Jos termarilla voisi lämpöja tipauttaa, kone voisi olla paremmassa hyötysuhteessa 80c kuin 90c asteisena vai?
Talvimalli 88c ja kesämälli 82. Alkuperäisenä on tuo talvimalli 88c
iseasiaas kone toimii prhaalla hyötysuhteella oikein kuumana
jolloin saadaan hyvä taloudellisuus pensankaytössä.
mutta silti vois vaihtaa jonkuin hiukan kylmemmän termarin että sais lämmät hallintaan ja ehkä hiukan "nakutus ongelmia pois"
---
tänään laitoin omaan bluebirdiini eteen poikittaistuen iskaritolppien väliin
ja huomasin että ajossa on paljon jyklevämpi ajettavuus. mutkassa/pompussa pyrkii jousittamaan enemmän kummallikin iskarilla.
auton kääntö sadekin pieneni vähän. ennen en pystynyt kääntää tiukasti kovassa vauhdissa nyt voi vetää autolla täys ympyröitä kovaa vauhtia ja pystyy vielä kiihdyttelee mutkassa paremmin. :o :o
poikkituki kannattaa !
pitää vielä laittaa toinen tuki eteen alatukivarsien väliin
CA20 syyläri on mitoiltaan samanlainen kuin turbonkin, letku lähdöissä on eroa.
Mulla olis yks CA20 syyläri mutta siitä on yhdestä välistä jäähdytys "ritilä" irti ja jotain pikku vikaa kiinnitys hommelissa. Vuotoja ei siinä ole, löytyyhän niitä melkein jokaiselta purkaamolta eikä hinta ole luultavasti kovin iso.
Mulla on itseasiassa ollut tarkoituksena tehdä tästä jonkinlainen ohjeistus kuvien kera, sen verran monelle jo tullut pikaviestein tämä selostettua että kiinnostusta tuntuu ihmisillä olevan.
Tuossa on säädettävä rajapaine välillä 0.2 - 2.0bar. Kun rajapaine ylittyy, kytkin naksahtaa eri asentoon.. Tosta kuvasta näkee tuon kytkimen mallinumerot yms. NoSe tulosti tuon kuvan ja kävi sen kanssa pneumatiikkaliikkeestä hakemassa omansa. Noin 30e tuo maksaa.
Tuolla kytkimellä ohjataan sitten kolmiletkuista solenoidia. S13sa on tuommoinen valmiiksi, se on vaan tehtaan toimesta kytketty ihan väärään paikkaan ohjaamaan bensanpaineita autoa käynnistettäessä.. Hyvin tuntuu käyntiin lähtevän vaikka sen tuosta alkuperäisestä tehtävästä vapautin. Tässä on tuosta solenoidista kuva: http://zuik.org/cam/Nissan/DSCN4290.JPG .. siis tuo mihin nuo letkut menee.
Solenoidi on tosiaan siinä kellolle menevän letkun välissä.. Ideana että kello "näkee" joko ahtopaineen tai ilmakehän paineen (0bar). Eli solenoidin yksi letku vedetty ahtoputkeen ja yksi ilmanputsarin tienoille..
Ohjausjännite kannattaa sitten kytkeä niinpäin että +12V = 0bar, 0V = ahtopaine.. Näin sulakkeen palaminen tai jonkun johdon katkeaminen ei voi aiheuttaa ahtojen karkaamista.
EDIT: Äh jatkanpa juttua vielä kun on sopiva putki päällä. ;D
Tämän systeemin lisäksi täytyy sitten olla vielä joku "normaali" menetelmä millä säädetään maksimiahdot kohdalleen.. Eli bleedi tai säädettävä kello. Jos tuolla painekytkimellä säätää maksimipaineet niin tulee kovin pomppuisaa kyytiä kun ahdot on ihan on/off..
Esimerkiksi minulla on painekytkin säädetty noin 0.9bariin ja sitten kellolla säädetty 1.0bar. Ajossa ahdot pomppaa "räjähdysmäisesti" tuohon 0.9bariin ja itse asiassa pienillä vaihteilla reilusti ylikin, kun hukkaportti ressukka avautuu sen verran hitaasti.. Mutta sitten tasoittuu tuohon 1.0bariin kiltisti.
Pistetääs dynokäppyräkin tänne, http://zuik.org/dyno.jpg .. Tossa näkyy selvästi tuo "notkahdus" 3500rpm kohdalla, siinä vaiheessa hukkaportti aukeaa ekan kerran.. Ei tuo ajossa tunnu kyllä, ja varmaan tuon saisi poisikin jos malttaisi ruuvata painekytkintä himpun alemmille paineille.
Säätöhommia helpottaa kovasti kun laittaa ohjaamoon ahtomittarin viereen ledin mikä syttyy siinä vaiheessa kun painekytkin naksahtaa.. Hyvin kuuluu kyllä äänissäkin muutos, pörinän "soundi" muuttuu samantien kun kaasut alkaakin kulkea helpompaa reittiä..
eilen hämeenlinnan motarilla pääsin kokeilemaan miten auto kulkee ja kulkihan se 225kmh otti 5 vaihteella vain pintakaasulla ja olis vielä vetänyt kevyesti rajottajaan asti eli jotain 230-240kmh mutta mittaristo ei näytä kuin 220.
tuntuu konekin kestävän hyvin 1.8 bar ahtopainetta
pensaa saa 5000-6700 kierroksilla normaalia paljon enemmän varmuudenvuoksi
mustaa savua puskee putkesta loppukierroksilla.
toivottavasti kone pysyy ehjänä dynopäiville. eihän sitä koskaan tiedä millon se räjähtää, vaikka tuntuukin toimivan oikein hyvin.
liitän perään pari kuvaa Glamour ratapäiviltä. mitä siellä näky
Saatavilla kolmea eri mallia, n. 8.4:1 puristukselle 83.50mm ja 84.00mm poraukselle, siis ylikoot +0.50 ja +1.00 (puristusarvo vakio paksulla tiivisteellä tehtaan ilmoittamalla palotilan koolla) Kolmas malli on n. 8.0:1 puristukselle oleva 83.50mm eli matalapuristeinen malli ylikokoa +0.50.
Sarjaan sisältyy aina männänrenkaat, tapit ja lukkosokat (eli täydellisiä sarjoja)
HINTA : 850 eur / srj. (kaikki mallit saman hintaisia) Kaikki mallit varastossa, toim. aika 1-2 päivää ympäri Suomen.
Kaikki hinnat sis.alv.22%
Nylonissa on kolme ongelmaa, materiaalina tuossa käytössä voi melkein rinnastaa alumiiniin...
1) Sisämelu kasvaa hyvinkin merkittävästi. Tämä ei tietysti kaikkia häiritse...
2) Koneistus oikeaan mittaan ei ole niin helppo homma kuin luulisi. Sen olisi mentävä pesäänsä muttei saa jäädä _yhtään_ väljäksi.
3) Ovat lyhytikäisiä koska kuluvat käytössä vaikka niitä voitelisikin. Kuluvat nopeasti väljiksi ja sitten auto vasta helvettiä onkin.
Tiesittekö että polyuretaaniakin saa tankona? Siitä vaan sorvaamaan. Suositeltavaa pitää vuorokausi pakastimessa ennen sorvausta että pysyy paremmin muodossaan...
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Uretaani vs. Nylon
Meluongelma on tiedoistettu samoin kun tuo mitta...Puslista tulee
sen verran suuret että täytyy painaa prässillä paikoilleen,ja kulumisen uskoisin pysyvän aisoissa jos erikseen tehty metallinen holkki(ruostumaton kiilloitettu teräs)tulee sen sisään,ikäänkuin liukulaakeri kampiakselissa,nokassa j.n.e.
Teen nylonista sen takia että työpaikan alennuksilla puslat maksavat työn lisäksi 37.50€(metri nylonia halk.50mm)kuin taas uretaani 178€/m...pa-kun on ja täytyy saada...
Korisarja by TSI sekä alusta...Vielä tulee päivä jolloin ca20det ja +250hp...
Minkälaisiin arvoihin olette muuten venttiileitä säädellyt? Tehtaan ilmoittamat arvothan ovat 0,30mm imu ja pako. Itse olen nyt muutamaan otteeseen säädellyt 0,25mm ja siinä näyttävät pysyvänkin, mutta aivan kevyttä rallatusta vaan pitää. Ei oikein tiukemmalle viitsi säätääkään noita enään, että ei turhaan ala venttiilit kantamaan sitten. Voisiko tuo aivan kevyt rallatus johtua vain tuosta nokasta sitten? Venttiilit kuitenkin on koneistettu, kaikki säätöruuvit tehtaan uusia jne., että välykset oikeasti ovat kunnossa.
Ei mikään vika varmastikaan, mutta luuloharhaista pistää häiritsemään kun muilla on paljon hiljaisempiakin... :
Moottorin kiukuttelun lomassa väsäsin uuden hattuhyllyn lasikuidusta.
Tein kaiuttimille kehikot ja niille korekepalat, jotka pulttasin hattuhyllyyn kiinni ja sen jälkeen pingotin kankaan koko hoidon yli, jonka kastelin ensin hartsilla märäksi. Kun hartsi oli kovettunut leivoin muutaman kerroksen lasikuitua tekeleen päälle. Lasikuidun kuivuttua seurasi muutama kittaus ja hionta että suurimmat epätasaisuudet sai poies.
VartZu Wrote:Olisi semmonen kysymys että mites kun pitäs syyläri vaihtaa niin mitä siihen menee heittämällä?
Alkuperäinen kun on vaatimattomat 417e !
käykö vaparin mitenkää järkevästi?
Käyhän se. Ylävesiletkua piti hieman muokata jos oikein muistan.
Mulla on kanssa 2.0:n jäähdytin. Uuden ylävesiletkun joudut hommaamaan...2-litraisesta. Tai sitten leikkaa/juottaa sen mutkan irti siihen uuteen syyläriin.
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Olettekos laitelleet esim. noita 370cc/min suuttimia kiinni ihan vain bensaletkuilla ja normi klemmareilla kun ei ole niitä prässäyksiä mitä orkkiksissa on? Aika lyhyt se kaulus vaan, mutta tuskinpa noi nyt toisaalta vuotavatkaan...