Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drag Racingia Datsuneilla
#1
Olen kirjoittanut tuonne klubilaisten puolelle yli neljän vuoden ajan topikkia,joten klubilaisille nämä alkupään jutut on jo ennestään tuttuja.Tuossa klubitopikissa on ollut juttua Nissan 200SX S13 ja Datsun 120Y kiihdyttelystä ja autojen rakentelusta varttimailille.
Nissan 200SX rakentelujutut ja touhuista kirjoittelu jatkuu klubipuolella,minne ne kuuluukin.Joten on aika erottaa Datsuneilla tapahtuvat kiihdytysjutut tänne yleiselle puolelle omaan topikkiin.
En tule kirjoittamaan tekniikkajutuista mitään syväluotausjuttuja,vaan lähinnä mitä on kehitelty ja touhuttu ja ne koetan kuvata kuvilla.
Tähän juttuun liittyviä Datsuneja on kaksi kappaletta.
Datsun 1200 "Finn" B110
Datsun 120Y sedan B210
Näistä pienet esittelyt seuraavissa päivityksissä.

Näiden Datsuneiden rakentelussa en tule käyttämään paljon rahaa.120 Y:n rakentamista olen jo tähän mennessä tehnyt n.100euroa kuukaudessa ja Finnin rakenteluun en aio käyttää edes niinkään paljon,vaan lähinnä mitä 120 YConfusedtä jää pois käytöstä.
Datsun 120 Y tulee saamaan ahdetun tekniikan ja ylijäänyt vaparitekniikka tulee siirtymään Finniin.
Tavoite on saada jo molemmat autot stripille,kaudelle 2015.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#2
Kuten tuosta kuukautisesta europanostuksesta voi päätellä,niin tuolla rahamäärällä ei rakenneta mitään huimannopeata varttimaileria,vaan ET-ryhmien (toisinsanoen indeksi-ryhmä) kilpureita.
ET-ryhmissä pystyy tekemään kilpailukykysen auton pienelläkin rahalla ja jopa menestymään sillä.
ET-ryhmissähän lajitteluissa koetetaan saada mahdollisimman hyvä reaktioaika eli mahdollisimman lähelle 0.000s tai joissa tapauksissa 0.500 esim. West coast street cup.
Ja samalla koetetaan saada auto kulkemaan niin kovaa kuin sillä pääsee ja saamaan kaikki lajitteluajat mahdollisimman lähelle muita omia aikojaan.
Kun lähdetään pudotusajoihin,niin silloin joutuu ilmoittamaan oman indeksin ja sitä pyritään olla alittamatta.
Hitaampi auto saa tasoitusta nopeampaa autoa vastaan.Tarkoitus on olla rinta rinnan maaliviivalla.
Tämän ET-ryhmissä kilpailemisen aloitin 200SX:llä -07 Kiikalassa kaverin houkuttelemana.
Vaikka Säksällä on tullut menestystäkin ja se menee ihan kivasti stripillä,sekä sillä on kiva kiihdytellä,mutta kuitenkin se on aika hankala ja vaativa laite ET-kilpurina.
Tulen kylläkin ajamaan Säksällä kisoja,mutta kuitenkin tuolla Datsun 120Y:llä tullaan ajamaan mahdolliset kisakaudet ja sitä rakennan vakavammin kilpuriksi,sekä nopeammaksi kuin Säksä.


Attached Files
.jpg   IM000234.JPG (Size: 63.71 KB / Downloads: 585)
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#3
tätä alan mielenkiinnolla seuraamaan Smile laitappas datsuneistakin vähän kuvaa Smile
Your Datsun will never get mad if you enjoy driving another car even if younger than she is.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her at 3 AM.
Your Datsun won't get upset if you let a friend drive her.
Your Datsun can be driven and enjoyed all month long.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her in public.
Your Datsun doesn't need flowers before letting you put the key in the ignition
Reply
#4
Datsun 120Y sedan vm 1976.Nimetty Thö Grönsteriksi.
Tämä vihreä Datsun oli näkynyt muutaman kerran nettiautossa myynnissä 2008 ja taas hävinnyt.
2008 ja 2009 vuoden vaihteessa se ilmestyi taas myyntiin,nyt Paimiossa.
Soitin myyjälle ja kaupat tehtiinkin hyvin nopeasti.Maksoin siitä 450e ja tuon rahan lainas hyvä ystäväni.
Ostin tuon auton varaosatarkoitukseen.Mulla oli tuolloin turboluvallinen 120Y coupe ja siihen oli paljon osatarvetta.
Mutta lopuksi kävikin niin,että coupesta tulikin varaosien luovuttaja ja sedanista tulikin se varsinainen rakentelukohde.
Coupe on harrastajalla työalla Kyrön suunnalla.
Keväällä 2011 sain sedanin rakennettua siihen kuntoon,että sillä pääsi kokeilemaan rekisteröintikatsastusta.Läpi meni laakista ja sain siihen kilvet heti,tosin väliaikaiset,sillä tilasin siihen alkuperäisillä tunnuksissa olevat ei EU-kilvet.
Piti tietenkin lähteä kokeilemaan kuinka hitaasti se kulkee V8/GTI-päivillä.
Päivän hitaista nopein aika oli 19.79s.
Noista Mopoilijan kuvista vois luulla siinä olevan paljonkin tehoa,mutta tais olla n.45kääkkiä.
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+2011...P_9100.jpg

http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+2011...P_9101.jpg

http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+2011...P_9262.jpg

Ja tässä tuli testattua toisia takarenkaita.Ne oli formula Fordin eturenkaat,ei ajanparaannusta.

http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+2011...P_9460.jpg


Attached Files Thumbnail(s)
   
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#5
Tuolla V8/GTI-päivillä tuli juttuun myös,että Anna Lehto oli ilmottautunut SET/PET-ryhmään,mutta hänen Pink Coupe Datsun ei ollut raceready.Joten juttu johti toiseen ja A. Lehto ottikin osaa Alastaro I Thö Grönsterillä.
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+2011...P_9472.jpg
Pieniä päivityksiä tehtynä.Paras aika 19.458/106.97km/h.Aikaparannus tuli lähinnä 60ft ajan paranemisesta (2.499).

Kalajoki Summer nats
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+2011...P_9341.jpg Uusi ennätys nyt 19.0/112kmh ,mutta 60ft huono 2.79s.

https://www.youtube.com/watch?v=NcepqAS6...e=youtu.be

Kauhajoen testipäivä
http://www2.kauhajoki.fi/route67cc/Route...04729.html

Videota skylle vs Datsun
https://www.youtube.com/watch?v=yLnMHvJw...re=related



LeatherHeaven Nationals
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+2011...P_9946.jpg

Seuraavassa viestissä Finals 2011


Attached Files Thumbnail(s)
           
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#6
Piti kaksi kertaa hieroa silmiä että nyt on nopee dasse mutta vauhtia ei olekkaan kerenny kelaamaan kun reilun satkun Big Grin

Quote:Pieniä päivityksiä tehtynä.Paras aika 9.458/106.97km/h.Aikaparannus tuli lähinnä 60ft ajan paranemisesta (2.499)
Reply
#7
hups,pieni numerovirhe.Korjattu.
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#8
Tuon alkuperäisen A12sen koneen parhaaksi ajaksi jäi siis tuo 19.0s varttimaililla.
Jotain kivaa piti keksiä finaalikisaan ja kun Finnin keulalla oli lähes ajamaton&käyntikuntoinen A14sen lohkoon A15sen kampuralla tehty virikone,niin sehän tuli pistettyä Grönsterin keulalle.
Koneessa tosin oli kaasarina A15sen vakiokaasari.Vanteet ja renkaatkin muuttui hieman,eteen tuli 185/60x14" BBS-kopiovanteilla ja taakse 245/60x14" katsusliksit BBS-MAHLE hunajakennovanteilla.
Nyt oli Datsunissa vähän enempi vauhtia lisääntynen tehon avittamana.
Loppujen lopuksi Anna Lehto tais ajaa semifinaaliin asti ja oli Finaalikisassa SET/PET(Sportsman ET ja Pro ET luokka yhdistettynä) luokan 3.Anna Lehto oli loppupisteissä SET/PET luokassa 7.
Thö Grönster painoi finaalikisassa 784kg ja paras aika oli nyt 16.433/130.64kmh.
Tyttäreni Kiiran ottamia kuvia Finaalikisasta:
http://kipun.kuvat.fi/kuvat/Autoilu/3.-4.2011+finaali/

Kaudet 2012 ja 2013 Anna Lehto ajoikin sitten R33 Skylinellä.


Attached Files Thumbnail(s)
               
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#9
Kaudella 2012 päätin itse ajaa Grönsterillä FHRAn drag race sarjan ja autoa tulikin rakennettua vähän racempaan suuntaan.
Osia tuli vaihdettua keveämpiin ja ehjempiin,mutta sen kyllä huomas ulkoakin päin.
Autossa oli monen väristä osaa ja ei ollut kovinkaan nätti kateltavaa.
Teknillisiä parannuksia kauden aikana oli enimmäkseen takajousituksen muutokset:
-yks lehtiset lehtijouset.
-panhard-tanko.
-tracsion parsit
-kavennettu Hiluxin taka-akseli,kiristetyllä lukolla ja 5.28 välityksellä.

Sekä kytkin+vauhtipyöräsetin muuttuminen sintterilevyyn+kevennettyyn vauhtipyörään.
Vauhtipyörä on A12sen ja astelma Sunny GA16 16v koneesta 190mm ja 190mm sintterilevy.Hienosti toimii tämä paketti.

Muita muutoksia:
-sähköinen vesipumppu
-painon vähennys
-kokonaistoimivuuden parantaminen

Vaikutukset kulkuun oli innoittavia.
Paras 60ft 1.993s
paras aika 15.317/137.88kmh
Ja Alastaron finaalikisassa tuli lajittelupäivänä ajettua ekan kerran koskaan 0.000 reaktiot ja lajittelujen 1. paikka sillä tuloksella.
SET/PET luokassa loppupisteissä 5.


Attached Files Thumbnail(s)
                       
           
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#10
onko takaa alustasta kuvia? Smile minkäslainen operaatio tuo akselin kaventaminen oli?
Your Datsun will never get mad if you enjoy driving another car even if younger than she is.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her at 3 AM.
Your Datsun won't get upset if you let a friend drive her.
Your Datsun can be driven and enjoyed all month long.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her in public.
Your Datsun doesn't need flowers before letting you put the key in the ignition
Reply
#11
Tuosta ekasta peräsysteemistä on muutama kuva tallella,paljon kuvia meni häviksiin kuvablogin nurin menemisen myötä.
Ehkäpä saan joskus vanhasta tietokoneesta pelastettuja kuvia ja jospa niissä olis niitä kadonneita kuvia tallella.
Mut lehtijouset on nyt ykslehtiset lehtijouset.
Noi jousiaihiot on Volvo 300-sarjasesta ja menee etuosasta suoraan paikalle,kun pistää etuosan taaksepäin ja jousipajalla lyhennyttää takaosan sopivaksi.Painoa säästyy.
Toi Hiluxin akseli oli jo ennestäänkin muokattu.
Kavennettu ja vetarit muokattu 4-pulttilaipalliseksi.
Mutta kavennusta piti saada lisää 4senttiä tai lisää.
Akseliputken päälle kohdistusviivat ja 2sentin teippirenkaat kumpaakin puolen akseliputkeen.Isolla rälläkällä poikki,teippirenkaan reunaa pitkin.
Vetareissa oli varaa lyhentää spooreista n.25mm ja spooria jäi viellä tarpeeksi.
Akseliputkeen sisälle sopiva sisäputki ja hyvä ystävä Ismo hitsas isolla+tehokkaalla migillä akseliputken kuntoon.
Kyllä siinä hommaa on,vaikka kirjoitettuna tuli vain pari riviä.

Tuossa videoita kaudelta 2012.
http://www.youtube.com/watch?v=sJUdkHZBlMY

http://www.youtube.com/watch?v=VLzeOrEvgxQ

http://www.youtube.com/watch?v=lqf_yMvrd2E


Attached Files Thumbnail(s)
           
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#12
Kaudelle 2013 tuli koria siistittyä ja joitain tekniikkajuttuja.
Korin maalasin vihreällä sprayllä siistimmäksi,eihän toi mikään näyttelyauto ole,mutta tulihan siitä kaukaakaunis.
Kevennyksiä tuli tehtyä sieltä sun täältä ja uudet keveämmät vanteet tuli hankittua Englannista.Uudet eturenkaat rengasonlinesta ja 13" racesliksit tuli ameerikasta.
Kaasaria muokkasin vähän paremmin virtaavaksi.Otin kaasarista ryyppyläpän pois ja suurensin hieman reikiä.
Kansi vaihtus kauden keskellä ja puristukset nousi hieman samalla.
Keveimmillään auto painoi 684kg ja kuskin+varusteet tasan 800kg.
Keväällä ekassa kisassa tuli uus ennätys 15.126/140.33kmh ja uus 60ft ennätys 1.952s.
Lähes koko kauden tuotti ongelmia lähdössä tapahtuva pidon katoaminen.Ongelmalliseksi sen teki,kun se ei tapahtunut joka kerta vaan toisinaan oli pitoa ja toisinaan ei ollut.60ft aika saattoi muuttua n. 0.2s eri kertojen välillä.
Finaalikisaan muutin autoa asentoa eli nostin etupäätä hieman ja laskin takapäätä.
Tein myös toisenlaisen tukitangon takapäähän tuon panhard-tangon tilalle.Perä tuntui paremmalta,mutta onko se parempi kuitenkaan selviää ehkä joskus.Noi muutokset auttoikin kuitenkin siihen pitojuttuun,mutta testit jäi finaaleissa vain kahteen lähtöön sateen lopettaen kauden kesken.
Aika parani Finaalikisassa viellä hieman 15.123/140.75kmh,mutta 60ft oli huonompi nyt eli 2.072s.
Olis voinut mennä 14s puolelle paremmalla tuurilla.

Kaikki FHRAn kisat tuli ajettua kaudella 2013 ja loppupisteissä 4.


Attached Files Thumbnail(s)
                       
           
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#13
Kiitokset näistä, tämä olikin mielenkiintoinen aihe lueskeltavaksi.
Kunnes ruoste meidät erottaa...

Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985)
Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987)
Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999)
Reply
#14
Jepjep ja päästään kauteen 2014.
Henk.koht tuli sohlattua stripillä Säksällä ja Grönsteri seisos tallissa käyttämättömänä.Tämä kesä oliskin jäänyt Grönsterin osalta täysin kisattomaksi ellei tuo ystäväni Helminen olis ottanut heitosta kiinni ajaa Kiikala burn out partyissa.
Eipä siinä muuta tarvittu kuin renkaisiin ilmaa ja tankkaus ja päällipesu ja valmiina kisaan.
Kiikalassa Helminen ajoi heti kylmiltään 15.17s eli 0.05s päähän mun ennätyksestä todella huonolla 60ft ajalla,mut tuon ajan selittää helposti kuskin n.40kg pienempi paino.
Toinen veto meni yliyrittämisen piikkii.
Kolmannen vedon huolto ryssi eli minä,unohtaen tankkaamisen.
Neljäs veto eli eka pudotusajo olis ollut kohtuu helposti voitettu,mutta kansipahvi päätti antautua.
Sen verran oli hienosti mennyt pahvi että ampui vedet suoraan pihalle,eikä öljyn joukossa ollut yhtään vettä.
Uusi pahvi (NISSAN OEM osa) ja vanhat öljyt koneeseen.
Taas toimii.
Tämä vuosi meni Grönsterin osalta lähinnä uusien osien metsästykseen.Siispä tälläisellä esipuheella,Thö Grönsterin osalta,mennään nykyhetkeen.
Lisää kuvia voi selata täältä:
http://kipun.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/


Attached Files Thumbnail(s)
                       

Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#15
Tässä se toinen kiihdytin eli Datsun 1200 "Finn" tai kuten kaverit sitä haukkui Akneksi tai Paiseeksi.
Vuosimalli on 1972.Ostin tämän muistaakseni -87 syksyllä ja sillä oli n.160 000 km ajettu.Autoon oli vaihdettu jossain 130 000km kohdalla tehdasuus A12 moottori ja sen myin 500markalla eteenpäin.
Tilalle laitoin jo edelliseen Finniin ostetun JDM A14sen moottorin.Tuon moottorin muutoskatsastinkin ihan rehellisesti 1.6.1988.
Ja syksystä -88 -> syksyyn -89 meni SAint meiningeissä ja kesän -89 liikuin Finnillä Parolan suuntaan ja takasin.
Sen jälkeen talvella -89/-90 tuli tehtyä pohjatöitä ihan taivasalla.Keväällä -90 Finni sai uuden räyhäkkäämmän värin pintaansa.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#16
Vuonna -91 päätin ottaa osaa Street cuppiin Street A luokassa eli muistaakseni se oli alta 1.6l vaparimoottorila olevat vehkeet.
Eka kisa jonka ajoin oli Hanko street cup.Eka lähtö oli 15.60/n.135kmh tai sinne päin.Toinen lähtö hitaammin ja kolmannessa lähdössä kytkin ei pitänyt enää yhtään.
Tuosta voi katsoa "Ilves-joen" taltioimaa ja julkaisemaa videomateriaalia kyseisestä tapahtumasta:
http://www.youtube.com/watch?v=gZpo3SXhH-4 Kiitos tästä toiminnasta.
Kaudella -92 ajoin kaikki osakilpailut ja kauden loputtua tuli käytyä kaverin kanssa Historic grand prix tapahtumassa ajamassa Alastaron rataa ympäri.
Tuolla pääsi myös varttimailia ajamaan ja siellä tuli tehtyä paras aika Finnille 15.31/140.9kmh.Olen koko ajan muistanut että Finnin paras loppunopeus olis ollut 140.1kmh,mutta se olikin 140.9 eli 0.15kmh kovempi kuin Grönsterillä.
Syksyllä -92 koetin myydä Finniä pois,mutta ei löytynyt ostajaa,mutta moottorin myin talvella -92/-93 turussa pyörineeseen kullan väriseen Coupe Finniin.
Kuvia tulee enempi tähän viestiin kunhan saan tuon scannerin käytön opittua.


Attached Files Thumbnail(s)
           
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#17
Finnin makas tallissa n.20vuotta ja kesällä 2013 raivasin sen verran tilaa talliin että sain sen kaivettua esiin ja siirrettyä taivasalle.
Pientä putsausta ensiksi ja n. vuoden tuli mietittyä mitä sillä pitäis tehdä.
Kun toinen asia vie toiseen ja saa ajatuksesta kiinni,niin kun Grönsterissä vaihtuu tekniikka,niin pistetäänpä koko tekniikka Finniin.Tämä hyvä juttu siitäkin kannalta ettei toi kone+muut osat jää mihinkään tallinnurkkaan pölyttymään.
Siinäpä syy tämän topikin aloittamiseen.
Viime torstaina Finni trailerille ja perjantaina koko auton pesu sisältä,konehuoneesta ja päällipuolelta painepesurilla.
Hieman rujon näköinenhän siitä tuli,mutta samapa tuo.
Ja näin ollaan päästy myös tässä jutussa nykyaikaan.
Seuraava homma on koko tekniikan vaihto Grönsteristä Finniin.


Attached Files Thumbnail(s)
                       
               
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#18
hyvältä näyttää Smile tuollaiseen finniin ollut ittellä kuume nyt jokusia kuukausia, en tiä vaan mihin mahtuis Big Grin ittelläkin olis tarkoitus ens kesänä kokeilla ottaa vähän aikaa nuolla omillakin vehkeillä jos ne vain kestää ja valmistuu... Smile
Your Datsun will never get mad if you enjoy driving another car even if younger than she is.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her at 3 AM.
Your Datsun won't get upset if you let a friend drive her.
Your Datsun can be driven and enjoyed all month long.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her in public.
Your Datsun doesn't need flowers before letting you put the key in the ignition
Reply
#19
Noi Finnejä sentään löytyy viellä jonkin verran ja kohtuu järkevään hintaankin.Se tuossa Finnissä on kiva kun se on niin pieni ja kevyt,kuten ekaasta kuvasta huomaa.
Korin ilman tekniikkaa nostaa takalokasuojasta helposti ilmaan ja etupyöräkin nousee samalla.
Tallilla pidettiin lauantaina talkoopäivä.
Grönsteristä siirrettiin kone+laatikko+kardaani Finniin.Yks moottorikorvake pitää viellä tehdä,muuten tekniikka olisi kiinni Finnissä.
Etuakseli ja korin väliin tein 8 sentin välikappaleet ja näin sain tilaa enemmän koneelle,joten tekniikan sain enemmän taaksepäin.
Kardaanitunnelia piti hieman leikata jotta sai laatikolle lisää tilaa.
Pensatankiksi tuleva 1 gallonan tankki on myös nyt asennettu.
Takalehtijousia hieman katkottu,jotta peräpään sai lähemmäksi maata.Etupään sai korotettua kohtuu helposi,kun laittoi personien yläkupit ylösalasin.


Attached Files Thumbnail(s)
                       
               
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#20
Grönsteriin tuleva ahdettu moottori on perustaltaan Sunny GTIn CA18DE eli vaparikone,euroversio oletettavasti.Puristussuhde lähteestä siippuen 9.5 tai 10.0 tai 10.5,mut korkeampi kuitenkin mitä CA18DET koneessa.
Vakiokokoiset ja alkuperäiset valumännät pattipäällä.Vakiokanget ja peruskampuran laakerilla.
Tässä koneessa ei ole männille öljysuihkuja.Alakerta on jo nipussa.
Kansi on sama kuin euro DETin kansi eli 4llä imukanavalla ja ilman "perhosventtiilejä" imukanavissa.Nokka-akseleiksi tulee CA18DEn imunokka ja DETin spoorivikanen pakonokka.
Paljealue poistettu palotilasta.
Koneen teen hyvin pelkistetyksi eli ei öljynlauhdutinta ja lämppärille ei tule vesikiertoa.Laturi S12sen 70A laturi,20% isommalla hihnapyörällä.
Kansi on plaanattavana ja se seuraavaksi saatava nippuun.


Attached Files Thumbnail(s)
                   
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#21
Tuossa viimeisessä kuvassa on poistettu paljealue? Onko sen poiston tarkoitus vaan laskea puristussuhdetta?

Löysin käteviä? laskureita: http://www.jarvisua.com/kr/viritys.shtml
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#22
Kyllä toi paljealueen poisto alentaa puristussuhdetta,mutta se on aika pieni määrä mitä ainetta poistuu kun palotilasta tulee tuon muotoinen.Enempi on poistaa yks kriittinen nakutuksen aiheuttaja tai huomattavasti vähentää mahdollista nakuttamista.
Kansi plaanattu.Pyysin koneistajalta mahdollisimman sileetä jälkeä tuon metallitiivisteen takia ja kyl se onkin siliä.
Seuraavaksi kansi nippuun.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#23
kansi nipussa ja "pipo" paikallaan.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#24
haiskahtaa e85 vai olenko väärässä? Smile mikäs moottorin ohjaus tulee? Smile
Your Datsun will never get mad if you enjoy driving another car even if younger than she is.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her at 3 AM.
Your Datsun won't get upset if you let a friend drive her.
Your Datsun can be driven and enjoyed all month long.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her in public.
Your Datsun doesn't need flowers before letting you put the key in the ignition
Reply
#25
tarkoitus on aloittaa ajaminen v-powerilla ja ihan pienellä paineella ehkä jotain 0.5baria.Ja moottorin ohjaukseksi tulee Halteck E6 viime vuostuhannelta.Tuollainen valmis setti löytyy.Ainoastaan toi hall-anturin ohjain pyörä tai miksiköhän sitä nimittäis,pitää sovittaa tuohon alahihnapyörään.
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#26
Hyvä ystäväni Janne alias JZE- teki muutaman tunnin tai ehkäpä vähän enempikin,saadakseen ulos,parista meidän käytössä olleesta tietsikassa olleet vanhat kuvat.
Finnin kuvia vuodelta -92 Salon burnis partyista+muuta.Silloinen tyttöystävä ja nykyinen avovaimo ajoi Finnillä tuossa skabassa ja muutama kuva kisamatkoilta.
Myös Grönsteristä muutama kuva,kun justiinsa oli tullut taloon.


Attached Files Thumbnail(s)
                   
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#27
Toi kuvissa oleva vuosi on väärä eli vuosi oli -92 burnis party.


Attached Files Thumbnail(s)
               
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#28
Aikajana on väärä ja mutta ei välitetä siitä.
Muutama kuva tulee lisää,kunhan scannerin saan tekemään mitä haluan.
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#29
yks kuva vielä


Attached Files Thumbnail(s)
   
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#30
tulikohan tarkoituksella toi kalsareillaan oleva kuva? Big Grin
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)