Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
No niin nyt on nissani kotona ja herää kysymyksiä niin viisampien mielipiteitä kaivataan.
Auto välillä pätkäsi täyskaasu kiihdytyksessä mutta alkaa heti vetämään uudestaan, joskus sitten tyhjäkäynti jää humpaamaan ja satunnaisesti sammuu, joskus taas pysyy käynnissä ihan niinkö kuuluukin. Täsä aiheesta löysinkin juttua ja alan tulppien vaihtoon, eri tulpista voisi antaa mielipiteitä? ja se kärkiväli homma...
Vastaan otan kyllä mielipiteitä tähänkin asiaan.
Muutama kysymys kuvan kanssa
Mitenkä tätä PIVOTtia käytetään ja mitä se oikeasti tekee? Air flow conditioner system lukee boksin kyljessä.
Mikä on tämä asennelma kun vakio bypass on paikoillaan, myös blitz dump valve?
Ja onkohan tämä MAF orginaali?
Posts: 1,881
Threads: 38
Joined: Sep/2010
MAF on alkuperäinen
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Posts: 2,038
Threads: 31
Joined: Sep/2009
Tuollaisia tuplaventtiilihässäköitä tuntuu Jaaappanin poikien jäljiltä löytyvän...
Ei tuossa mitään järkeä ole, mutta ovatkohan vain laiskuuttaan jättäneet vakion paikalleen, mene ja tiedä.
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
Eli oisko vaikka letku irti vakio bypass valvesta? Onko liian kaukana kaasuläpästä tuo BOV?
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
juumagge Wrote:Eli oisko vaikka letku irti vakio bypass valvesta? Onko liian kaukana kaasuläpästä tuo BOV?
Ota se blitzi pois sieltä ja jätä alkuperänen bypassi tilalle. Itselläkun oli sama blitzin dump valve (alkuperäsen bypassin paikalla tosin) , niin sammuili vedosta aina sillontällön.
Skyline GTS-R
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
Henry Wrote:Ota se blitzi pois sieltä ja jätä alkuperänen bypassi tilalle. Itselläkun oli sama blitzin dump valve (alkuperäsen bypassin paikalla tosin) , niin sammuili vedosta aina sillontällön.
OK. täytyy kyllä ehottomasti ottaa pois ja koe ajaa. kiitos!
Posts: 1,881
Threads: 38
Joined: Sep/2010
Ihan normaalia että sammuu vedosta kun lyöt kytkimen pohjaan. Liian löysällä todnäköesti jousi
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
SubLine Wrote:Ihan normaalia että sammuu vedosta kun lyöt kytkimen pohjaan. Liian löysällä todnäköesti jousi
juu u, mutta kun se alkaa joskus ko käynnistää niin humppaamaan tyhjäkäyntiä tai sammuu heti käynnistämisen jälkeen jos ei anna kaasua?
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
siis sen jälkeen jos se pätkii kiihdytyksessä, jos ei se sitä tee niin pelaa pirun hyvin.
Posts: 1,881
Threads: 38
Joined: Sep/2010
Kannataa tarkistaa vuotaako ja onko sielä se bypassi vielä käytössä. Mutta vuotaako se dumppi meneekö siihen alipaine letku kiinni?
Toki pätkiminen voi johtua monesta asiasta esim ne tulpat tai sitten ihan perus puola vikakin. itselläni vanhassa r33 essa puolien takia kiihdytyksessä teki tuota pätkimistä
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
Onko joku joskus saanut Japanintuliaisina oikeesti toimivan auton? Kaikissa tuntuu olevan samat rötäilyt ja löysät dumpit
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
Jospa ne kuuluu olla ?
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
Juu letkut on kiinni dumpeissa, Pittää kiristää ja kokeilla. Myös tuntui kyllä olevan ahto putkien ja letkujen klemmarit melko löysällä
Posts: 1,202
Threads: 8
Joined: Jul/2010
jonatani Wrote:Onko joku joskus saanut Japanintuliaisina oikeesti toimivan auton? Kaikissa tuntuu olevan samat rötäilyt ja löysät dumpit Täällä bingo. Ainut vaan et oli satamassa saanu senverran hapettumaa aac valveen et sammuili hetken aluks mut n. 20km ajon jälkeen alko rokkaamaan hyvin. Aiheuttaa samanlaista vikaa mutta ei tota tyhjäkäynnin poikkoilua
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."
Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Posts: 171
Threads: 3
Joined: Mar/2010
Toinen bingo, hyvin rokkas !
Ngk ihan perus tulpat vaan kiinni ja dumppilla heität vesilintua.
Ex Nissan Almera Gti
Ex Nissan silvia 1996
Ex Nissan Primera p10 Sr20Det
Posts: 1,749
Threads: 7
Joined: Mar/2006
Muutama sata bingoa myös täällä.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!
http://shop.mamasan.fi
BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Posts: 1,202
Threads: 8
Joined: Jul/2010
nokonzok Wrote:Muutama sata bingoa myös täällä. Tästä kade ! •tiedossa on noko• tulppina rokkaa hyvin mm. Ngk bcpr7es
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."
Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
Bcpr7es tulpat vaihettu ja hyvin pelaa. Dumppia kiristin reilusti koska ei oo millä tulpata jos pois ottais. Kaikki alipaine letkut vaihettu ynnä muut pikku letkut ja varmasti on hyvin kiinni ei näyttäisi piru enään nostavan ahtoja yli 0,5 letkut on solenoidissa samoin päin kun oliki. En kyllä tosin kilvettömänä uskaltanut testata ko tuossa kadulla vähän ykkösvaihteella (loppu matka kesken) yli 4500 rpm. Missä vika? Vai onko vaihteella väliä??
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
http://www.skylineowners.com/forum/showt...p?t=113869
Onkohan tämä toimiva homma että jos kokeilis? Onko kukaan tehny?
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
Lisäyksiä. Tuntuis että vois käyä rikkaalla, perä on vähän nokinen. Varsinkin alkoi tuo tyhjäkäynnin heittely kun ajaa sillai jonki matkaa että se juuri vähän ahtaa.
Posts: 1,202
Threads: 8
Joined: Jul/2010
juumagge Wrote:Lisäyksiä. Tuntuis että vois käyä rikkaalla, perä on vähän nokinen. Varsinkin alkoi tuo tyhjäkäynnin heittely kun ajaa sillai jonki matkaa että se juuri vähän ahtaa. onko sulla seosmittaria? koita paikallistaa ahto/imuvuotoa joka on täysin mahdollista myöskin. Ahtoputkia varsinkin kannattaa tähyillä ympäriinsä, ellei jopa cooleri falskaa. Tolle ahtopaineensäätö solenoidille voi heittää vesilintua, laitat vaan kuulajousen tilalle. Eikä taida kyllä ykkösellä ahtaakkaan enempää, kakkosella/kolmosella vedossa pitäs olla 0.7 bar
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."
Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
Vadelli Wrote:onko sulla seosmittaria? koita paikallistaa ahto/imuvuotoa joka on täysin mahdollista myöskin. Ahtoputkia varsinkin kannattaa tähyillä ympäriinsä, ellei jopa cooleri falskaa. Tolle ahtopaineensäätö solenoidille voi heittää vesilintua, laitat vaan kuulajousen tilalle. Eikä taida kyllä ykkösellä ahtaakkaan enempää, kakkosella/kolmosella vedossa pitäs olla 0.7 bar
Ei ole seosmittaria vielä. Täytyy koittaa vielä sitten katsoa niitä ahtoputkia vaikka muka niitä kiristelinkin ja laittelin. ja se blitzin dumppi on nyt väännetty niin tiukalle ko sen saa. tänään se piru lähtee kun otan täältä töistä tavaraa millä tulppaan sen.
Posts: 74
Threads: 3
Joined: Jan/2014
juumagge Wrote:http://www.skylineowners.com/forum/showt...p?t=113869
Onkohan tämä toimiva homma että jos kokeilis? Onko kukaan tehny?
Minun r33 rb25det spec1:
Ei näyttäs olevan kauheena käytössä ;D
OT: Pitäs melkeen jotain siivousrättiä näyttää konehuoneelle...
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
thebe Wrote:Minun r33 rb25det spec1:
Ei näyttäs olevan kauheena käytössä ;D
OT: Pitäs melkeen jotain siivousrättiä näyttää konehuoneelle...
joo näyttäis olevan pois käytöstä mutta tuossa linkissä meinaavat että maajohdon katkaisee liittimen jälkeen ja tuon solenoidin puoleisen maajohdon liittää runkoon niin olisi tuo "high boost" päällä koko ajan. Kun mittasin niin virta tulee solenoidille jatkuvana ja se katkoo maadoitusta ilmeisesti, mutta omalla kohdalla ei toiminut. Ahdot jää tapittaan siihen ekaan viivaan onko se siinä 350 mmHG:n (0,4 Bar) paikkeilla, eli minun tatsuni ei ota ilmeisesti ollenkaan tuota high boostia... ja tämä temppuilu alkoi kun vaihdoin kaikki pikku letkut konehuoneeseen. kaikki ovat varmuudella oikein eikä missään letkun sisässä näyttänyt mitään suuttimia tms. olevan.... mitähän tuon kikottimen kanssa keksii... en ole vielä kerennyt metsästämään mahdollisia ahtovuotoja uudelleen kuten Vadelli neuvoi. täytyy paineistaa järjestelmä ja kattoa ihan kunnolla. Sitten on taas viisaampi.
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
No niin.... nyt purin koko ahtoputki hässäkän ja olihan nuo isommat letkut vähän kovettuneita. kuitenkin hyvin kiinni, purin turbon lämpösuojat pois ja tuon ilmanoton putken ja paljastui että ensimmäinen ja viimeinen pakosarjan pultti on poikki. tiiviste pakosarjan ja moottorin välillä, turbon ja ahtimen välillä näyttäisi olevan uusia. Jaappaanian pojat varmaan vaihelleet ja katkoneet pari pulttia myös turbossa on jonkin verran pitkittäistä ja poikittaista akseli välystä.
Olen myös pelotellut itseäni lukemalla tästä rajusta huohottamisesta, mutta onko syytä huoleen moottorin osalta, kun huohotus putkisto on hivenen "öljyn sumuinen" eli putkiston seinämässä on vähän "kosteutta" ja turbon kompressori pesältä lähtevä putken pätkä josta ahtoputkisto alkaa on jonkin verran tummunut? autolla on nyt yli 1000 KM ajettu ja mittatikussa ei ainakaan ole mitään pinnan laskua tapahtunut. Apuja ja mielipiteitä kaivataan!!!
PS. pitäisköhän se tuo mutka ja loppu putkisto vaihtaa samalla kun olen jo tuohon asti purkanut
Posts: 2,038
Threads: 31
Joined: Sep/2009
En ainakaan itse tuollaisesta huohottamisesta vielä mitään stressiä ottaisi. Kyllähän huohotusputket kuuluukin olla vähän öljysumun peitossa.
Kannattaa nyt ensimmäisenä paineistaa se putkisto, jotta näet mahdolliset vuodot.
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
ja hei taas, vielä on hommat kesken. mutta juolahti tässä mieleeni että mites kun tuon CASsin ottaa pois niin onko se vaan "ottaa ja nakata takaisin", vai onko sillä asennolla missä se ulos tulee niin suurikin merkitys
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
juumagge Wrote:ja hei taas, vielä on hommat kesken. mutta juolahti tässä mieleeni että mites kun tuon CASsin ottaa pois niin onko se vaan "ottaa ja nakata takaisin", vai onko sillä asennolla missä se ulos tulee niin suurikin merkitys
Saatava paikoilleen tismalleen samaan kohtaan, CASsissa ja pakonokassa on myös puolikuut, joiten tulee täsmätä toisiinsa. Menee takaisin paikoilleen oikeassa asennossa ilman voimaa ja nätisti ilman mitään pulteilla kirraamista, jos ei, niin puolikuut eivät täsmää.
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
juumagge Wrote:joo näyttäis olevan pois käytöstä mutta tuossa linkissä meinaavat että maajohdon katkaisee liittimen jälkeen ja tuon solenoidin puoleisen maajohdon liittää runkoon niin olisi tuo "high boost" päällä koko ajan. Kun mittasin niin virta tulee solenoidille jatkuvana ja se katkoo maadoitusta ilmeisesti, mutta omalla kohdalla ei toiminut. Ahdot jää tapittaan siihen ekaan viivaan onko se siinä 350 mmHG:n (0,4 Bar) paikkeilla, eli minun tatsuni ei ota ilmeisesti ollenkaan tuota high boostia... ja tämä temppuilu alkoi kun vaihdoin kaikki pikku letkut konehuoneeseen. kaikki ovat varmuudella oikein eikä missään letkun sisässä näyttänyt mitään suuttimia tms. olevan.... mitähän tuon kikottimen kanssa keksii... en ole vielä kerennyt metsästämään mahdollisia ahtovuotoja uudelleen kuten Vadelli neuvoi. täytyy paineistaa järjestelmä ja kattoa ihan kunnolla. Sitten on taas viisaampi.
Pienen tauon jälkeen taas asian parissa. Nyt löytyi se todellinen syy ettei ottanut high boostia ollenkaan, katsokaas kun vaihtelin ne kaikki letkut ja siinä yhessä letkussahan oliki perkele suutin no tänään päivällä siivosin tallin ja roskapussin vein roskiin. Illalla sitten kun katselin näitä hommia koneelta niin selvisi minulle tuo suuttimen olemassa olo ja tulipa hoppu roska pöntölle, siellähän se entinen letku oli ja suutin on nyt tallessa -> ei muuta kuin paikoilleen uuteen letkuun. huh huh
Posts: 61
Threads: 7
Joined: Apr/2014
jonatani Wrote:Saatava paikoilleen tismalleen samaan kohtaan, CASsissa ja pakonokassa on myös puolikuut, joiten tulee täsmätä toisiinsa. Menee takaisin paikoilleen oikeassa asennossa ilman voimaa ja nätisti ilman mitään pulteilla kirraamista, jos ei, niin puolikuut eivät täsmää.
Tähänkin vielä tarkentava kysymys että haittaako jos CAS pyörii kierroksia ollessaan pois paikoiltaan vain onko pidettävä huoli ettei se piru irrallaan pääse pyörähtämään vaikka kierrosta ?
|