Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autosi suojaaminen
#1
Olen tätä tietoa jakanut muutamille foorumeille ja laitan tännekkin. Jos tuli väärään paikkaan niin modet laittakoot oikeaan.

Teemana SUOJAA OMAISUUTTASI.

Aloita täältä

Sitten täältä ja klikkaa "suunnitteilla GPS-Hälytin ja samasta paikasta klikkaa GSM-Hälytin.

Näin voit turvata omaisuuttasi tehokkaammin eikä maksa paljoa.
Saattaa tuntua siltä että myyn jotain mutta en myy vaan jaan tätä tietoa ihan vain siksi että edes Sinun autosi säästyisi.

Tämän laitoin myös siksi että viime aikoina on varastettu paljon ns arvoautoja joiden eteen on laitettu aikaa, rahaa ja kyyneliä.

HUOM uusi osoite Cossumaan Webcam
Reply
#2
ckolli Wrote:Olen tätä tietoa jakanut muutamille foorumeille ja laitan tännekkin. Jos tuli väärään paikkaan niin modet laittakoot oikeaan.

Teemana SUOJAA OMAISUUTTASI.

Aloita täältä

Sitten täältä ja klikkaa "suunnitteilla GPS-Hälytin ja samasta paikasta klikkaa GSM-Hälytin.

Näin voit turvata omaisuuttasi tehokkaammin eikä maksa paljoa.
Saattaa tuntua siltä että myyn jotain mutta en myy vaan jaan tätä tietoa ihan vain siksi että edes Sinun autosi säästyisi.

Tämän laitoin myös siksi että viime aikoina on varastettu paljon ns arvoautoja joiden eteen on laitettu aikaa, rahaa ja kyyneliä.
Todella järkevää.. Ei ole muuten mieleen tullutkaan toi aken juttu tai väestörekisterin homma... Wink
Rahalla saa, mutta nizukalla pääsee...
Reply
#3
Itse olen tehnyt tuon autorekisterikeskus homman, mutta se ei onnistunut kuin katsastuskonttorilla paikan päällä. Väestörekisterikeskuksessa en ole käynyt.

Tuota rekisterikilpi kikkaa on käytetty jo kauan. Ensimmäiset tapaukset oli kun cossu-sierroja vietiin ja paloiteltiin.

Ei autoa kannata jättää varkaan armoille. Itse käytän hälyttimen lisäksi erillistä rattilukkoa, kun auto on parkissa. Toivottavasti varas veisi ennemmin naapurin auton ;D
Reply
#4
Erinomainen topicki ckolli, hienoa! Näissäkin asioissa meidän autoharrastajien pitää vetää yhtä köyttä. Itsestäni ei saa minkäänlaisia tietoja noista hakupalveluista nimellä eikä auton rekisteritunnuksella, siitä olen huolehtinut. Lisäksi suojaan auton aina rattipoljinlukolla kaiken muun normaalin lisäksi ja onpa siellä muutakin itsekehiteltyä rosmoa odottamassa... Lisäksi auto on parkissa yleensä lukitussa autohallissa. Pitäisi jo hieman vaikeuttaa varkaan toimintaa.
Live slow, die old.
Reply
#5
Muistutuksena muille vanhempien autojen omistajille omakohtainen kokemus:
Viime vuoden toukokuun puoleen väliin asti olin täysin varma ettei tuollainen vanha romu kelpaa kenellekään enkä sen myötä ollut varkaiden elämän vaikeuttamiseen panostanut, kunnes sitten... http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=4496.0... :-\

Joten, varkaille kelpaa melko lailla auto kuin auto, hälyt ja muut estimet ei suoranaisesti estä varkautta (ammattilaiset ottaa auton kuin auton jos juuri sen haluavat) mutta 99% varkaista suuntaa seuraavalle autolle jos huomaavat em. kaltaisen varustuksen autossa...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#6
Tein muuten tuolla linkeissä mainostetun gsm-hälyttimen.. Tyttöystävän vanha Nokia 5110 josta oli näyttö hiipunut, siihen 1-nappulaan juottelin johdot ja releen kautta häläriltä ohjaus siihen. Saunalahden kuukausimaksuton liittymä, ja siinä se! Ei juuri kuluja tullut...

Reply
#7
whitez Wrote:Itse olen tehnyt tuon autorekisterikeskus homman, mutta se ei onnistunut kuin katsastuskonttorilla paikan päällä.

Ihan soittamalla onnistuu autorekisterikeskukselta (ake) tietojen luovutus kielto.
ex300zx
Reply
#8
finlandos Wrote:Ihan soittamalla onnistuu autorekisterikeskukselta (ake) tietojen luovutus kielto.

Niinkuin sanottua, nimen sieltä edelleen saa. Turvakiellon (tms, joka estää kaikkinaisen tiedonannon) saa päälle vain "erityisen painavasta syystä", ei yhdellä puhelinsoitolla tai jollakin veppilomakkeella, ja vain kahdeksi vuodeksi kerrallaan. En tiedä miksi näin on, häiritsisikö tuollaisen yleistyminen kenties liikaa Aken texxxtaripisnestä.
Z32:n takakontti.
Reply
#9
KariM Wrote:
finlandos Wrote:Ihan soittamalla onnistuu autorekisterikeskukselta (ake)  tietojen luovutus kielto.

Niinkuin sanottua, nimen sieltä edelleen saa. Turvakiellon (tms, joka estää kaikkinaisen tiedonannon) saa päälle vain "erityisen painavasta syystä", ei yhdellä puhelinsoitolla tai jollakin veppilomakkeella, ja vain kahdeksi vuodeksi kerrallaan. En tiedä miksi näin on, häiritsisikö tuollaisen yleistyminen kenties liikaa Aken texxxtaripisnestä.
Nimen saa, mutta laitatat sen tietojen antoeston tonne väestörekkariin, niin homma vaikeutuu kummasti... tai laitat itses kirjoille kaverin tai sukulaisen osoitteeseen... ;D
bRuCe - no pain no gain ...yli 1/4 vuosisataa Zeta-historiaa
Reply
#10
KariM Wrote:
finlandos Wrote:Ihan soittamalla onnistuu autorekisterikeskukselta (ake)  tietojen luovutus kielto.

Niinkuin sanottua, nimen sieltä edelleen saa. Turvakiellon (tms, joka estää kaikkinaisen tiedonannon) saa päälle vain "erityisen painavasta syystä", ei yhdellä puhelinsoitolla tai jollakin veppilomakkeella, ja vain kahdeksi vuodeksi kerrallaan. En tiedä miksi näin on, häiritsisikö tuollaisen yleistyminen kenties liikaa Aken texxxtaripisnestä.

Turvakiellon saa painavista syistä joo ja viideksi vuodeksi kerrallaan, tämän jälkeen jatkoa voi kysellä kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Korjataan nyt sen verran. Vaatii vapaamuotoisen hakemuksen perusteluineen paikallisen maistraatin henkikirjoittajalle.
Live slow, die old.
Reply
#11
Itse aikanaan tuota tietojen luovutuskieltoa kun juurta jaksain pengoin tuli eteen juuri ne "painavat syyt".

Soitin kuluttaja-asiamiehelle ja hän sanoi että Sinulla on PAINAVAMMAT syyt kieltää niitä antamasta tietojasi ilman mitään erityisiä syitä, kuin sillä JOKA MYY TIETOJASI kysymättä lupaasi.

Sen joka myy tietojasi kuten AKE pitäisi loppupeleissä olla heikommalla kuin sen joka tiedoistaan vastaa, eli tietojen haltija itse.
On olemassa henkilörekisterilaki ja tietosuojalaki joiden rajaa hipovat nämä tietojen myyjät.

Ottakaa oikeuksistanne selvää jos vaativat perusteluja siihen miksi eivät saisi tahkoo rahaa SINUN tiedoillasi.
HUOM uusi osoite Cossumaan Webcam
Reply
#12
ckolli Wrote:Itse aikanaan tuota tietojen luovutuskieltoa kun juurta jaksain pengoin tuli eteen juuri ne "painavat syyt".

Soitin kuluttaja-asiamiehelle ja hän sanoi että Sinulla on PAINAVAMMAT syyt kieltää niitä antamasta tietojasi ilman mitään erityisiä syitä, kuin sillä JOKA MYY TIETOJASI kysymättä lupaasi.

Sen joka myy tietojasi kuten AKE pitäisi loppupeleissä olla heikommalla kuin sen joka tiedoistaan vastaa, eli tietojen haltija itse.
On olemassa henkilörekisterilaki ja tietosuojalaki joiden rajaa hipovat nämä tietojen myyjät.

Ottakaa oikeuksistanne selvää jos vaativat perusteluja siihen miksi eivät saisi tahkoo rahaa SINUN tiedoillasi.


Kiitoksia oikein paljon noista vinkeistä. Toivottavasti porukka ottaisi näistä opiksi!
Reply
#13
eipä toiminut tuo "gps-hälytin" -linkki Sad
sig sig sig
Reply
#14
Rabidus Wrote:eipä toiminut tuo "gps-hälytin" -linkki Sad

Niinpä, miksi? Sad
Reply
#15
siksi koska osoite on muuttunut..

uusi osoite näkyy ckollin allekirjoituksessa..
Reply
#16
Onko kukaan tietonen että saako AKElta tietoja esim. oman auton tietoja kyselleistä henkilöistä. Eli jos auto on vaikka pöllitty niin ja epäilee että osoite on saatu AKEn palvelusta. Tällä tavallahan voisi saada vinkkiä tekijästä.
Kesäauto N13 DLX &amp; E12stw
Reply
#17
Ei saa... AKE ei pidä mitään tuollaisia tietoja muistissa, eli että kuka on soittanut ja mistä autosta... Ideana hyvä, mutta tuskin toteuttamiskelpoinen. :-\
"Bemarilla ajaminen datsunin jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä..."
Reply
#18
Mack Wrote:Onko kukaan tietonen että saako AKElta tietoja esim. oman auton tietoja kyselleistä henkilöistä. Eli jos auto on vaikka pöllitty niin ja epäilee että osoite on saatu AKEn palvelusta. Tällä tavallahan voisi saada vinkkiä tekijästä.

Helpoitenhan tuo onnistuu esimerkiksi tekstiviestillä. Eikä Ake voi tai pysty rikkomaan tätä lakia (en nyt muista nimeä), jos rikos ei täytä minimissään 6kk ehdottoman vankeuden määritelmää. Ake on vain tehnyt näiden epärehellisten hemmojen elämän helpommaksi.
Reply
#19
Eiköhän kannata tiedot hoitaa salaisiksi, ettei kilven perusteella käy ilmi missä auto seisoo!! Esim moilasen auto lähti oulusta jonku aikaa näyttelyn jälkeen, heräsi itsellä vain kysymys onkohan näyttelyllä ollut osansa asiassa...
Reply
#20
TURE Wrote:Eiköhän kannata tiedot hoitaa salaisiksi, ettei kilven perusteella käy ilmi missä auto seisoo!! Esim moilasen auto lähti oulusta jonku aikaa näyttelyn jälkeen, heräsi itsellä vain kysymys onkohan näyttelyllä ollut osansa asiassa...

Mitenkä tuolle moilasen autolle muuten kävi?
Onko mahdollisesti löytynyt vai katosiko kuin pieru saharaan?
Reply
#21
TURE Wrote:Eiköhän kannata tiedot hoitaa salaisiksi, ettei kilven perusteella käy ilmi missä auto seisoo!! Esim moilasen auto lähti oulusta jonku aikaa näyttelyn jälkeen, heräsi itsellä vain kysymys onkohan näyttelyllä ollut osansa asiassa...

Oliko kyseessä tämä oranssi bmw toissa kesältä?
Reply
#22
Tuo tietojen luovutus juttu on sitten henkilökohtainen, ei auto kohtainen.

Eli kun otat tuon yhteen autoon, se siirtyy myös seuraavaan. Ainakin mulla on siirtynyt jo 4autoon 4 vuoden aikana
Reply
#23
whitez Wrote:
TURE Wrote:Eiköhän kannata tiedot hoitaa salaisiksi, ettei kilven perusteella käy ilmi missä auto seisoo!! Esim moilasen auto lähti oulusta jonku aikaa näyttelyn jälkeen, heräsi itsellä vain kysymys onkohan näyttelyllä ollut osansa asiassa...

Oliko kyseessä tämä oranssi bmw toissa kesältä?

Ei ollut kuin tämä violetti 200 sx, joka oli htsConfusedsä kesällä.
Reply
#24
Peukuttaja Wrote:
TURE Wrote:Eiköhän kannata tiedot hoitaa salaisiksi, ettei kilven perusteella käy ilmi missä auto seisoo!! Esim moilasen auto lähti oulusta jonku aikaa näyttelyn jälkeen, heräsi itsellä vain kysymys onkohan näyttelyllä ollut osansa asiassa...

Mitenkä tuolle moilasen autolle muuten kävi?
Onko mahdollisesti löytynyt vai katosiko kuin pieru saharaan?

Ei löytynyt autoa, autohan pöllittiin maikkulasta kohta 2 kuukautta sitten.
Reply
#25
Nii ja olihan se vähä aikaa peltikorjauksella. eihän sitä tiijä vaikka joku on käyny teettään avaimen.eipä oo kuulunu mittää.ois ihan kiva tietää mihin se on viety.
Reply
#26

varkauden esto järjestelmä: http://kosto.org/kostos/varkaudenesto.jpg
Reply
#27
Tupe1 Wrote:varkauden esto järjestelmä: http://kosto.org/kostos/varkaudenesto.jpg

Älä ny. On niitäkin, ketkä pöllis ton "ajopelin" mieluusti...
Reply
#28
nemo Wrote:
Tupe1 Wrote:varkauden esto järjestelmä:   http://kosto.org/kostos/varkaudenesto.jpg

Älä ny. On niitäkin, ketkä pöllis ton "ajopelin" mieluusti...

No joo myönnetään ihan idioottivarma tai sanottasko "DNSF varma" toi ei ole ;D
Reply
#29
joo serkun honda varastettiin oulusta niin 6kk meni niin pelkkä kori löyty kotkasta! vaivaa oli nähty!
OTA SUTIA... ei lähe! ...ottasin jos lähtis
Reply
#30
onko kellään jemmassa tuota gsm-häläriohjetta(ilmeisesti), linkki ei tunnu toimivan?
Alashan pääsee aina, paitsi kissa puusta!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)