Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ford Mondeo 2.0 tdci mk3
#1
Onko kenelläkään kokemusta jäykästä vauhtipyörästä tällaisessa.?
Meni toi kaksoismassapyörä rikki. Nyt sit ois tarkoitus "uusia" purkaa varaosa-autosta käytetty kaksoismassa paketti.
Mutta laitto houkuttelemaan tommoinen jäykkä vauhtipyörä, sais englannista 200-300 euroa plus rahdit koko pakettia jossa tulis jäykkä vauhtipyörä, paineasetelma, työsylinteri ja kytkinlevy.
Moottorihan tässä on 115 hp 5 vaihteinen ja vm:2001

http://www.ebay.com/itm/MONDEO-COMPLETE-...3f15744667

http://www.ebay.com/itm/SOLID-FLYWHEEL-C...1e7521da5c
Nissan 200 sx Turbo vm:1990 <br />Nissan Patrol gr 3.0 di vm:2000<br
MB 500 se vm85
Reply
#2
Ei kyseisestä autosta mutta esimerkiksi tojotaan taksikäytössä noita on vaihdettu _PALJON_.
Volkkareihin sama homma, on niin hitosti halvempi kovapyörä+jäykkä asetelma ja hyvä levy, kuin uus kaksoismassa..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#3
Sen verran sit noista ebay vauhtipalloista et joistain on sit puuttunut ne väkäset mist kampiakselin asentoanturi lukee...... Muuten hyvä vauhtipyörä, mutta auto ei vaan lähteny sillä käyntiin Big Grin
Reply
#4
Ei oo Fordista kokemusta, mutta volkkarista ja tojosta on. Ainakin niissä käyntiääni muuttui aivan helvetin karkeaksi ja itseäni ainakin hirvitti kuunnella sitä kalkatusta, mikä niistä lähti tuon korvaavan kitin myötä. En muista, mikä tuli tojoon, mutta volkkariin laitettiin Sachsin vermeet.

Kaveri vähän harmitteli, kun alkuperäinen vauhtipyörä oli kuitenkin kestänyt 250tkm ja ajatteli säästää pikkasen ja laittoi tuon korvaussarjan. Jälkikäteen harmitteli, että pikkasen yli satku lisää ja olisi saanut Sachsin täydellisen kytkinpaketin ja kaksoismassavauhtipyörän. Tuolla setillä olisi varmaankin ajettu auto loppuun, eli se toiset 250tkm mittariin. Varmaan noissakin korvaussarjoissa on eroja, mutta itse ajattelin pelata varman päälle ja ostaa alkuperäissetin, mikäli tuosta omasta käyttis Ocusta sattuu pettämään. Pikkasen kutiteltu ja kohta 250tkm lasissa, mutta vielä alkuperäiset osat paikoillaan. Saa nähdä, kauanko vielä kestää?
Reply
#5
en allekirjottaisi kyllä tota käyntiääntä.. Siellä on jotain feelua tod.näk. ollu. Ei ainakaan omissa ei kenenkään kuulemien kovapyörä modien jälkeen ole käyntiääni muuttunut..
Ja järjellä jos vaikka miettisi niin ainoa äänimaailman ero pitäisi kuulua kun painaa kytkintä, muutenhan se setti on lähes liikkumatta.. Jos siellä on laatikosta laakerit paskana niin sittenhän se voisi esim tehdä tämän..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#6
Normaali se ääni ainakin jossain vwConfusedsä. Siis kytkin ylhäällä vapaalla rallattaa ja sitten kytkin pohjassa/vedossa äänetön. Itsellä siis vwConfusedsä kaksoismassa korvattu kevennetyllä kiinteällä+sintterillä tuo kolkotus sitten ei ole mikään pieni vaan kuulostaa tyyliin, että lodju räjähtäisi. Nyt jo 20tkm ilman ongelmia.
silvia -95, s14 -96, s14a -98, ps13 convertible -91, s13 -89, r33 gts-t
ex: s13 -90, s13 -91, s13 -92, s13 -93, s14, silvia 14.5, gt-r -90
Reply
#7
Mun skodan tarvikevauhtipyörässä oli vagin leimat. Positiivinen yllätys kun avasin paketin. En fordista tiedä, mutta vahva mutu että vagin dsg laittaa tod.näk jonkunlaisen protestin pystyyn jos sille tarjoaa kovaa vauhtipyörää.
Silvia -90 harraste/ratalelu. Liikkuu taas varmaan 2017..
Reply
#8
http://www.youtube.com/watch?v=Vb9Z6O_Czow Vähän tälläinen ääni tuli kaverin volkkariin tuon konversion jälkeen, ei ihan noin kova, mutta äänekäs se silti oli. Ongelmitta se on ajellut sillä vuoden päivät, mutta itseäni tuo ääni hirvittää jo senverran, että kyllä jäisi laittamatta.

Katselin netistä, niin Sachsin kiinteä paketti Ocuun kaikkine hilppeineen maksaa noin 400e ja kaksoismassa kaikkine kilkkeineen 500e. Esimerkiksi oma Ocu 2.0tdi lastutettiin heti uutena, nyt ajettu 250tkm ja originaali kytkin + vauhtis paikoillaan, niin en todellakaan enää alkaisi satasta säästää ja kikkailee kiinteällä setillä, jos kerta alkuperäisosillakin päästän näin pitkälle. Mutta kukin tyylillään.
Reply
#9
Rocco Wrote:Katselin netistä, niin Sachsin kiinteä paketti Ocuun kaikkine hilppeineen maksaa noin 400e ja kaksoismassa kaikkine kilkkeineen 500e. Esimerkiksi oma Ocu 2.0tdi lastutettiin heti uutena, nyt ajettu 250tkm ja originaali kytkin + vauhtis paikoillaan, niin en todellakaan enää alkaisi satasta säästää ja kikkailee kiinteällä setillä, jos kerta alkuperäisosillakin päästän näin pitkälle. Mutta kukin tyylillään.

Mondeossa vähän eri peli. Kytkinsetti pyörällä on jo 900€ tarvikeosina, fordilta varmaan kertaa kaks. Eli tolla baysetillä tulis jo 500-700€ säästö.
Reply
#10
Wildchild Wrote:Mondeossa vähän eri peli. Kytkinsetti pyörällä on jo 900€ tarvikeosina, fordilta varmaan kertaa kaks. Eli tolla baysetillä tulis jo 500-700€ säästö.
http://www.ebay.com/itm/Mondeo-2-0-TDCi-...ca&vxp=mtr Tuossa linkissä Mondeoon alkuperäinen kaksoismassa ja täydellinen kytkinsetti hintaan 400e+postit. Halvemmalla näkyy saavan, mitä VW laitoksiin. Eli kaksoismassan ja kiinteän hintaero ei nyt kuitenkaan ihan hirveän suuri ole. Mutta kukin voi laitella autoihinsa, minkä parhaimmakseen näkee.
Reply
#11
Näemmä joo, en mä ebaystä kattonutkaan. Wink
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)