Posts: 73
Threads: 17
Joined: Apr/2005
Onko porukalla kokemuksia minkälainen paketti toimii hyvin?
tarkoitus ajaa vajaalla 2bar viinan kanssa jolloin toivottavasti jotain 800hv, pelaako vakio puolat esim HKS Twin peakin kanssa kuinka pitkälle?
Vai kannattaako suoraan siirtyä johonkin vag puoliin tai vastaavaan?
Posts: 126
Threads: 17
Joined: Aug/2008
Joo itsellä kans kiinnostais että mistä sytkä osista jätkillä on kokemuksia e85 kanssa. Itellä tällä hetkellä rakenteilla e85 käyttöön rb26 ja zuikkiksen vag sytkä on tällä hetkellä ja teho tavote olis toi 700 - 800 mut menee lähemmäs kevättä ennen kun pääsee kokeilemaan.
Posts: 418
Threads: 25
Joined: Oct/2002
Mulla on noi vag puolat, komeesti ainakin pelasi viime kesän E85:lla, ahtimina 2860-5 et ja loppukesästä irtosi 592hv/613Nm tatechin penkissä, ahtoja noin 1,7 baaria, eikä ainakaan mitään merkkejä antanut sytkän loppumisesta.
Posts: 342
Threads: 18
Joined: May/2011
s0jranta Wrote:Mulla on noi vag puolat, komeesti ainakin pelasi viime kesän E85:lla, ahtimina 2860-5et ja loppukesästä irtosi 592hv/613Nm tatechin penkissä, ahtoja noin 1,7 baaria, eikä ainakaan mitään merkkejä antanut sytkän loppumisesta.
Millaset tulpat sulla on käytössä?
Posts: 563
Threads: 31
Joined: Jul/2004
VAG/Bosch motorsport puolat vaan. Rasselta löytyy tollasia valmiita sovite levyjä mihin noi saa näppärästi kiinni jos haluaa...
Posts: 418
Threads: 25
Joined: Oct/2002
john_k Wrote:Millaset tulpat sulla on käytössä?
Jos en nyt ihan väärin muista niin NGK iridium BKR7EIX
Posts: 35
Threads: 7
Joined: May/2009
Onko porukat vaihtanut miten paljon noita E85/rb26? Alkanut kiinnostamaan jos saisi tuon tuolla heräämään aikaisemmin + tietysti vähän potkua lisää.. Onko ollut mitään ongelmia? (Riittääkö muuten: tankissa walbro, välitankki ja 2 walbroa siitä koneelle uusilla linjoilla, vakio puolat, nyt 1,2Bar / 550hp). Uudet suuttimet tuo nyt kuitenkin vaatii..
-Nissan S14 -RB26T powered -Subaru STI Wagon -Ex. Black tuned Subaru Impreza STI Ver 4-
Myytävää: S14 / GTR / Subaru GC8 / Mazda BG osia jäänyt hyllyyn: HKS, Putkistoa, Cooleria, Spoikkaa yms. yms.
http://www.midnightcruisers.fi/Terava/index.htm
Posts: 73
Threads: 17
Joined: Apr/2005
Nyt kokeiltu 1.4 barin asti riittää ainakin vakio sytkäkamat viinalla. Katsotaan pääsiäisen jälkeen milloin loppuu kesken, vielä ei tosin ole edes kärkiväliä pienennetty bensa ajoista. Ja moottori ohjauksena hks joka toimii vakion rinnalla.
Posts: 73
Threads: 17
Joined: Apr/2005
26.04.14, 12:54
(This post was last modified: 27.04.14, 12:08 by juzzi.)
Nyt on vakio kamat ponnistettu 1.8 bar asti viinalla ilman ongelmia eli yli 700hv ne ainakin riittää viinallakin. Eli turha lähteä koskemaan tehtaan insinöörin suunnittelemiin tuotoksiin jos kerran toimii.
Edit. Nyt kokeiltu 2.2 Bar asti riittää kipinä täysin vakio sytkäkamoilla. Menokin on ihan raikasta.
Posts: 8
Threads: 2
Joined: May/2014
Eilen tuli testattua että etanolilla, vag-puolilla ja NGK:n BKR8EIX tulpilla vakio kärkivälillä pääsee tonne reiluu 800 hv asti. Sitte kun säädettii kärkiväliä pienemmäksi ni irtosi 870 hv, jolloin pro52 rupes piiputtamaa, eli noilla vag-puolilla ainekin pärjää kohtalaisen pitkälle.
Posts: 4,013
Threads: 72
Joined: Aug/2002
Johan alkaa olemaa pojilla kovat laitteet! Olisko mitää speksejä/käyriä näyttää? Rispektiä täältä suunnalta!
Posts: 8
Threads: 2
Joined: May/2014
käyriä ei ole kerinny vielä skannaamaan, ehkä ensviikon alussa.
Kone on ihan "perus" RB26 takokamoilla. Puristukset on 9,0 ja tietty pien ripaus betonia lohkossa pitää paikat suorina
Kannessa on Supertechin ylikokovenat ja tuplajouset yms. Kanavien muokkaus on omaa kädenjälkeä.
KKD:n pakosarja kahella 45mm hukkaportilla. Turbo on Holsetin Pro52. Downpipe omaa kädenjälkeä 4" ja loppuputki omatekemä 3,5".
Imupuolella vakio läppärungot ja Greddy kopio plennumi.
Kytkin on Exedyn Hyper Triple.
Lootassa on OS:n hilppeet ja billetti keskipala.
Bensapuolella on pääpumppuina kaks bosch 044 ta ja suuttimina EV14 1200cc (5 bar bensanpaineilla)
Muutoksiahan on vielä varmaan aika paljo, mutta tossa noi tärkeimmät kai lyhykäisyydessää
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
Vote Wrote:käyriä ei ole kerinny vielä skannaamaan, ehkä ensviikon alussa.
Kone on ihan "perus" RB26 takokamoilla. Puristukset on 9,0 ja tietty pien ripaus betonia lohkossa pitää paikat suorina
Kannessa on Supertechin ylikokovenat ja tuplajouset yms. Kanavien muokkaus on omaa kädenjälkeä.
KKD:n pakosarja kahella 45mm hukkaportilla. Turbo on Holsetin Pro52. Downpipe omaa kädenjälkeä 4" ja loppuputki omatekemä 3,5".
Imupuolella vakio läppärungot ja Greddy kopio plennumi.
Kytkin on Exedyn Hyper Triple.
Lootassa on OS:n hilppeet ja billetti keskipala.
Bensapuolella on pääpumppuina kaks bosch 044ta ja suuttimina EV14 1200cc (5 bar bensanpaineilla)
Muutoksiahan on vielä varmaan aika paljo, mutta tossa noi tärkeimmät kai lyhykäisyydessää
Onko miten paksu kansinahka? Sulla vissiin 9.0:1 puristeiset männät? Hyvin vissiin ilmeisesti riittänyt nuo 1200cc suuttimet vajaaseen 900heppaan kun etanolilla irronnut..
Asiasta aivan toiseen, mihin asti RB26 vakio nokat piisaa ennenkuin alkavat olee rajoittava tekijä tehoja nostettaessa?
Skyline GTS-R
Posts: 8
Threads: 2
Joined: May/2014
Tomein 1,5mm paksu tiiviste. Koneesta on plaanattu jo ilmesesti sen verran monta kertaa tasoa, että männät ois tullu liian lähelle kantta jos ois laittanu 1,1mm paksun tiivisteen ja sellanen on nyt sitte ylimääräsenä hyllyssä ku kerkesin jo tilata
Joo CP:n 9,0:1 puristeiset männät.
En oo logista kattonu vielä mikä on ollu suuttimien maksimi DC, mutta kyllä noi varmaan jo aika tapissaa on.
Tohon vakio nokka asiaa en osaa sanoa kun sellasia ei tossa omassa autossa oo ikinä ollu.
Posts: 563
Threads: 31
Joined: Jul/2004
Henry Wrote:Asiasta aivan toiseen, mihin asti RB26 vakio nokat piisaa ennenkuin alkavat olee rajoittava tekijä tehoja nostettaessa?
760hv on tänään jarrutettu vakionokilla juzzi varmaan kertoo lisempää kun ehtii.
Posts: 73
Threads: 17
Joined: Apr/2005
Joo eilen mitattiin dynodynamicsin 4wd penkissä 760hv ja 830nm 2.2 Bar. Nokat laittaa hanttiin, varmaan toisilla nokilla tulis Se +100hv lisää. Tosin nyt on erittäin siististi toimiva paketti joka käy tyhjää tasaisesti alle 1000rpm ja vaihteisto on jo nyt limitillä niin varmaan joutuu miettimään mitä ostaa seuraavaksi
Paketti pää piirteittäin:
-Hks-männät
-Hks veivit
-vakionokat
-Hks-kansipahvi
-Vakio sytkä
-kiinaplenumi
-2000cc ev14
-2x044
-Holset pro52
Alkaa vetää ennen 4000 ja vetoa riittää rajarille yli 8000.
Posts: 4,013
Threads: 72
Joined: Aug/2002
juzzi Wrote:Joo eilen mitattiin dynodynamicsin 4wd penkissä 760hv ja 830nm 2.2 Bar. Nokat laittaa hanttiin, varmaan toisilla nokilla tulis Se +100hv lisää. Tosin nyt on erittäin siististi toimiva paketti joka käy tyhjää tasaisesti alle 1000rpm ja vaihteisto on jo nyt limitillä niin varmaan joutuu miettimään mitä ostaa seuraavaksi
Paketti pää piirteittäin:
-Hks-männät
-Hks veivit
-vakionokat
-Hks-kansipahvi
-Vakio sytkä
-kiinaplenumi
-2000cc ev14
-2x044
-Holset pro52
Alkaa vetää ennen 4000 ja vetoa riittää rajarille yli 8000. millä kierroksilla täydet ahdot?
Posts: 73
Threads: 17
Joined: Apr/2005
Ennen 4000 alkaa spoolaa ja 4500 jälkeen aukee portti pikku vaihteilla 5000rpm
Posts: 2,165
Threads: 30
Joined: Oct/2007
juzzi Wrote:Ennen 4000 alkaa spoolaa ja 4500 jälkeen aukee portti pikku vaihteilla 5000rpm
Itellä tulossa HX50 ahdin RB26, niin siks vähän kiinnostaa millasia voimia täällä on saatu sekä miten ahtimet on heräilly.
Onko mikä pakosarja ja hukkis sulla? Itse haluisin sellasen setupin et sais mahollisimman aikasin vaan ahtimen heräämään ja keräämään täydet paineet. Kaikkihan vaikuttaa lopulta kaikkeen, sen tiedän jo kyllä, setupit on hyvin yksilökohtaisia.
Pakosarja ja hukkiksen lähöt varmaan vaikuttaa eniten? Sekä säädettävillä nokkapyörillä pääsee vähän passailee?
Viisaammat kertokoot..
Skyline GTS-R
Posts: 228
Threads: 2
Joined: Jun/2011
Säädettävillä nokkapyörillä saa lähes tonnin alempaa heräämään,kun tietää mitä tekee.Pakosarjan putkien halkaisija vaikuttaa heräämiseen,muotoilu ym..
Ilokaasu paukku 2000rpm kohdille ni laakista hereillä!
-R33 Gts-t Holset,HKS,Vems,NoS,Greddy,Clutchmasters
-
Posts: 116
Threads: 11
Joined: Aug/2010
Onko tuohon nokkien säätämiseen mitään nyrkkisääntöä, jolla voisi kokeilla? Mulla on vakio RB26, jossa Garrett GT2860R-9 ahtimet ja käyrä 1.3bar ahdoilla tämän näköinen. Mun mielestä se voisi heräillä vähän aiemminkin, eli voisiko siihen nokkia säätämällä vaikuttaa?
Posts: 8
Threads: 2
Joined: May/2014
Tässä nää ikivanhat käyrät mistä oli puhetta tuola thredissä aikaisemmin.
Posts: 2,559
Threads: 70
Joined: Feb/2003
hienot käyrät! pakko sanoa vaikkei haluais mutta on tuo 52 aika hemmetin suorituskykyinen möhkäle. tai syy miksei haluais on sen fyysinen massiivisuus, järjettömän kookas paketti ja rumakin vielä.
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Posts: 2,736
Threads: 45
Joined: Aug/2003
Komeat käyrät!
Boostia joku ~2,5bar?
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Posts: 8
Threads: 2
Joined: May/2014
ExPReS Wrote:Komeat käyrät!
Boostia joku ~2,5bar?
Ahtoja oli 2,2bar
|