Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1985 kaasari Golf ongelma
#1
Elikkäs, auto oli seissyt kaheksan vuotta naapurin pihassa ennenku tässä kesällä ostin sen, auto pelasi hyvin pitkään kunnes nyt syksympänä alko pikkuhiljaa temppuileen. Kesken ajon hyytyy meno ihan täysin, kun kaasun painaa pohjaan auto kutakuinkin pitää vauhtinsa. Välillä saatto mennä pitkiäkin matkoja ja aikoja että ei mitään ongelmaa, kunnes nyt sitte ei pääse oikein mihinkään. Auto käy nätisti tyhjäkäyntiä noin 2-3sek ja sammuu, aivan ku ei sais bensaa. Kaasun kun painaa pohjaan auto ottaa kierroksia jonkuverran mutta röpöttää samalla. Välillä kuin taikaiskusta auto alkaa toimimaa normaalisti paikallaan ollessa, koeajon aikana kolme ekaa mutkaa ja sama homma eli hyytyy iha täysin mutta kaasupohjassa pääsee takasin pihalle. Olen tehny seuraavat toimenpiteet:

-Paineilmaa bensan menoletkusta tankille päin, suhina kuuluu tankinkorkista mutta ei kerää kuitenkaan painetta tankkiin
-Paineilmaa bensan paluuletkusta ja auki tuntuis olevan
-Paineilmaa kaasarin bensan menonipasta sisään ja ilma kulkee kun tulee tuloletkun nipasta sitä hyvin ulos, ja joka reiästä sitä bensaa lentää
-Kaasari on avattu tuossa paikallaan ollessa, kohokammio puhdas ja ei likaa, myös neulaventtiili toimii
-Mekaanisen bensapumpun kalvo ehyt ja siellä ei ole likaa, pumppu kyllä pumppaa bensaa ja sitä tulee ihan normaalisti letkusta
-Bensaa tulee myös kaasarin paluuputken letkusta
-sähköinen bensasuutin vai mikä onkaan toimii, ja liikkuu kun sille antaa virtaa
-kiihytyspumppu toimii
-Säädetty on pakokaasutesterin kanssa kaasari alkukesästä

Kaasariksi on vaihdettu Solex c30-32 vakion tilalle. Voiko tuo kaasari muka olla jostain niin tukossa että sieltä ei bensaa tule, vai onko tässä nyt joku iha muu juttu? Meinaa hermot mennä ku mikkää ei tunnu auttavan iha sama mitä tekkee
Reply
#2
Ite aikonaan harrastelin paljonki volkkareita kunnes tulin järkiini ja laitoin nissanin Smile eivaan tuo solexin kaasari on kyllä hyvä jos vaan toimii, ite vaihtasin kaikki kaasarin/imarin tiivisteet tai kasaisin tiiviste liimalla kaikki ja putsaisin kaasarin kunnolla. Myös siinä kaasarin allahan on semmonen kuminen "laippa" joka murtuu vanhemmuutaan aika helposti ja varsinki ku seissy nuin kauan niin vaihtasin kaikki alipaineletkut mitä sieltä löytyykään.
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Reply
#3
Useammassakin Golffissa olen tavannut haljenneen puolan mikä aiheuttaa satunnaisia käyntihäiriöitä.
VH45DET Remote Turbo
500whp.net
Reply
#4
Tuohon on tehty metallista laippa kaasarin ja imusarjan väliin, joten ei siinä ongelmaa. Myös alipaineletkut on vaihdettu, tosin sytkäennakon säätö alipaineella ei toimi kun kalvo on rikki mutta eikait sen pitäs vaikuttaa tuohon kerta auto on toiminut aikaisemmin normaalisti vaikka kalvo onkin ollut rikki
Reply
#5
Missä kunnossa on virranjakaja+pyörijä? Kosteilla keleillä alkaa aiheuttamaan ongelmaa, kun hapettumat kerää kosteutta.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#6
Ihan hyvässä kunnossa pitäs olla, pyöriä on puhdas samoiten virranjakaja eikä ole hapettumia. Tänään tutkin taas tuota, puhalsin bensan paluuputkeen ja aluksi ilma ei mennyt mihinkään, puhalsin lisää alkoi semmonen plupplup ääni kuulua ja ilmaa alkoi menemää vähän sisään mitä nyt suulla jakso puhaltaa, tämän jälkeen auto lähti käyntiin ja toimi normaalisti paikallaan ollessa. Otin tankille menevän paluuputken poissa ja kaveri puhalsi moottorin päästä ja ilmaa kyllä tuli tankille asti myös bensalla kokeiltiin ja tankille asti tulee kaasarin paluupuolelta bensaa, mutta sitten ei mennykkää tankilta eteenpäin ilmaa, käytin auki kantta, ja puhalsin puhtaaksi paluulinjan pikku pätkän joku tuli 90asteen kulmassa tankin sisälle. Tankki näytti puhtaalta myös sisältä. Letkut kiinni ja koeajolle, auto pelas vähän aikaa hyvin ei mitään ongelma ja sitte booommboooom kaasupohjassa pääsin jonku matkaa kohti omaa pihaa, mutta sitte meno hyyty ihan täysin, ei ottanu kierroksia ollenkaan mutta kaasua pohjaan pumppailemalla pääsi ykkösellä noin 5km/h vauhtia pihalle, sitte puhalsin taas paluuletkuun ja tukossa??? Laitoin letkun kaasarin paluunipasta muoviastiaan starttasin auto lähti käyntiin vähä aikaa temppuili ja alko heti toimimaan taas normaalisti kun letku oli astiassa, letkusta tuli myös bensaa normaalisti, mikä helvetti jos voisin kysyä tuota autoa vaivaa??
Reply
#7
No pitäskö vaihtaa kokonaan tuo paluulinja tankille asti? Eine puhaltamalla aukea, paska liikkuu vaan eteen tai taakse päin siellä...
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Reply
#8
Vika ilmeisemmin löydetty, paskaa putkistosa ja sitä oli sitte menny kaasarin pääsuuttimen alla olevaan suuttimeen jota en aikasemmin edes ole hoksannu ku oli niin syvällä kaasarissa, suuttimessa roskaa eli polttoaine ei päässy edes koneelle asti kuitenkaan, muuta ku satunnaisesti
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)