Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
laajakaista nissaniin
#1
Eli laajakaistan ostoa oon tässä harkinnu, pystyykö sen tohon downpipeen laittamaan ton kapeakaistan tilalle vai pitääkö olla jossain kauempana turbosta?
Reply
#2
Nyt ihan ekana, kun sulla uuden auton kanssa tulee paljon kysymyksiä mieleen niinkäytä hyvä mies hiukan aikaa ja hakua. Laajakaistoista on ollut paljon juttua.

Sen verran voisin tohon sun kyssäriis kiteyttää että sen voi laittaa orkkispaikalle niinkuin esmes mulla on ollut siinä. Tosin kuparisen lämpökilven kanssa ja mun huussi on muutenkin vaan pintaviritetty joten lämpökuorma ei varmasti ole niitä pahimpia.

Liki vakiossa varmasti pelittää orkkispaikalla. Kovempiin laitteisiin vois laittaa pitemmälle downpipeen.

Sit vielä semmoinen vinkki että tulevaisuudessa vältyt (ehkä) murheilta kyseisen vehkeen kanssa kun hommaat vaikka innovaten.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#3
mites plx ? eiks sekin oo ihan kehuttu laite?
Reply
#4
nikov Wrote:mites plx ? eiks sekin oo ihan kehuttu laite?

Pysyisin kaukana...
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#5
Arttu Wrote:Pysyisin kaukana...

Miksi?
Skyline GTS-R
Reply
#6
Henry Wrote:Miksi?

Esim seokset tulevat jälessä, eli mittari ei näytä heti seossuhdetta kun kaasun laittaa pohjaan. Lisäksi noissa plx on ollu paljon vikoja ja jotkut näyttää jotain ihan muuta ku mitä pitäs.
Kannattaa vaa säästää siihe innovateen, ei mee rahat hukkaan.
Boost is not a crime
http://www.joensuunviihdevuokraajat.fi, Custom- sekä muut tarrat kätevästi meiltä!
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Reply
#7
itsellani on ollut AEM uego nyt jonkun 12tkm (kaytettyna ostin paljon lie ajettu ennen sita)kaytossa ilman ongelmia , oisko joku 20 senttia turbolta. tai max 30. orggiksen paikalla, laitoin vain sen kapean signaalin menemaan orkkiksen molempiin johtoihin kun samaahan ne pitas samassa putkessa nayttaa. uus anturi on joku 90e niin ei nyt niin paha jos hajoaa vaikka parin-3 vuoden valein kun miettii mita muita kustannuksia on.
R32 GTR -90 wruuuuum pop pop pop oho psshhhh wruuum
Reply
#8
WahPl0x Wrote:Esim seokset tulevat jälessä, eli mittari ei näytä heti seossuhdetta kun kaasun laittaa pohjaan. Lisäksi noissa plx on ollu paljon vikoja ja jotkut näyttää jotain ihan muuta ku mitä pitäs.
Kannattaa vaa säästää siihe innovateen, ei mee rahat hukkaan.

Lähde?
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#9
Kumpaa suosittelette ? AEM:in Uego vai Plx:n DM-6+SM-AFR? Molemmista varmaan yhtähelppo vetää kapeakaista signaali eculle ?
Reply
#10
nikov Wrote:Kumpaa suosittelette ? AEM:in Uego vai Plx:n DM-6+SM-AFR? Molemmista varmaan yhtähelppo vetää kapeakaista signaali eculle ?

Itsellä AEM ja toiminut moitteettomasti Smile tosin nytkun tuli nistune niin ei tykkää tehdä sen kanssa yhteistyötä.
Reply
#11
Mitenkäs PLX, toimiikohan sulavasti nistunen kanssa ?
Reply
#12
Joo eli päädyin tilaamaan mamasanilta PLX:n laajakaistan Smile
Reply
#13
Ainakin mulla toiminut moiteetta tuo plx-dm6, tai aina kun on ollut mukamas "lambdassa häikkää" niin syy on aina ollut jossain muualla kuin itse laajakaistassa. Noin 20cm pakopesästä ollut anturi.
Datsuni on mun ratsuni.
http://www.japtoys.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=1368 -Tuning.fi 05/15
Reply
#14
iteselläkin tuo plx on ja kaverilla volvossa niin ihan hyvin on aina pelannu. tosin tuo anturin paikka ratkasee aika paljon. itse suosittelen plx:ää Tongue
Reply
#15
Itsellä ja kaverilla on plx DM-5 ja molemmilla on näytöstä afr toiminto rikki. Näyttää vain lambda arvoa.
Reply
#16
Tästäkin aiheesta löytyy jo valmiita keskusteluja joten sinne jatkamaan.

Esim http://www.dnsf.org/showthread.php?3243-...mbda/page3
ei veekasi vaan ykspistekasi
Reply
#17
Mitenkäs tuo kierrosluku näyttö, tarviiko siihen jonkun erillisen moduulin vai mites se menee ?
Reply
#18
Eculle tulee engine speed signaali, siittä kai se otetaan...
Bmw e39 540i touring m-sport
R32 lama projekti
Reply
#19
Mulla on kans PLX. Jos meinaa käyttää PLX:n Kiwiä ja iMFD:tä kannattaa varmistaa, että ODB väylä on riittävän nopea. Omassa autossa saatava kierroslukudata on lagaa ja seoksissakin on pieni viive.
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#20
Innovate on toiminut jo monta vuotta ja siihen saa aika hienojakin näyttömittareita, esim. viisarimallisia.

PLX oli jossain vertailussa tarkkuudeltaan huonoin.
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#21
Itelläni ollu AEM ~20tkm eikä siinä oo mitään vikaa ollut, orggis lambdan paikalla.
If NISMO stands for NISsan MOtorsport,what do they call HOnda MOtorsport
Reply
#22
mihinkä se vedetään tohon plx:ään , vai tarviiko se jonkun erillisen moduulin, että saa kierrosluvun siis näkymään ?
Reply
#23
Eikös noi aikalailla samaa Boschin laajakaistaa käytä. Ihmettelen vaan, että miten tarkkuudessa voi olla suuria eroja?
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#24
-Pexi- Wrote:Eikös noi aikalailla samaa Boschin laajakaistaa käytä. Ihmettelen vaan, että miten tarkkuudessa voi olla suuria eroja?
ohjauselektroniikan erot?
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#25
Viiveistä kun puhutaan, niin huomasin selkeän eron laajakaistan näytön reagointi nopeudessa.
Paikka siirtyi noin 50 cm vielä taaemmas edellisestä, eli noin 20 cm päähän katista.
Kovilla pakolämmöillä olevissa autoissa, en laittaisi sitä anturia vakiopaikalle, eikä sitä siihen suositellakkaan. Omassa kesti Boschin anturi downpipen alamutkassa noin 3 vuotta, eikä kilometrejä tullut hirveästi. Nyt siis kauempana ja lämpösuoja vielä välissä.
Reply
#26
Doni Wrote:Innovate on toiminut jo monta vuotta ja siihen saa aika hienojakin näyttömittareita, esim. viisarimallisia.

PLX oli jossain vertailussa tarkkuudeltaan huonoin.

Muistan myös vertailun, jossa PLX oli hännillä ja Innovate ja Tech Edge kärjessä.

Itse päädyin Tech Edgeen ja hyvin on pelannut tai ainakin siihen on voinut luottaa, eikä koneen sisuskalut ole sulaneet.
*** Lakesteel *** Valokuvia *** S14 '94 & S13 '89

Reply
#27
Jani / Speedimports Wrote:ohjauselektroniikan erot?

Jep, se anturi itsessäänhän on aika "tyhmä", eikä siitä saa mitään tietoa ulos. Turha varmaan tähän tarinoida enempää, ku netissä toikin on selitetty niin paljon yksityiskohtasemmin, lukase Pexi vaikka tosta miks niissä voi olla eroja samallakin anturilla:
http://www.innovatemotorsports.com/resources/news3.php

Onjoo Innovaten tarinaa, mut ihan yleistarinaa, ei omaakehua.
Reply
#28
Ois mielenkiintoista nähdä noita testejä johon viittaatte. PLX:ltä on useampi laajakaista. Viimeisimmän tarkkuudeksi ilmoitetaan sivuilla 0.1 AFR.
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#29
Linkki tuohon testiin saattoi löytyä jopa tältä foorumilta. Netistä sen olen kuitenkin löytänyt. Google vois auttaa.
Vanha testihän se on tänä päivänä, mutta en ole muitakaan nähnyt. Mä ostin sen Tech Edgen varmaan joskus '08-'09.
*** Lakesteel *** Valokuvia *** S14 '94 & S13 '89

Reply
#30
Itsekkin suosittelen innovatee hyllystä löytyy ja pitäisi vain laitella paikalleen :/
Nissan 200sx S14A -97
257km/h @ 1609 m
Dyno 431hp/390whp
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)