Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aloittelijalle apua
#1
Terve! tutkailin tuossa nissanin konehuonetta, ja epäilen kovasti että näihin kuuluisi jostain letkut mennä, mutta mistä ? :S
[Image: IMG_3630_zps4cc5302c.jpg]
[Image: IMG_3629_zpsbc6ff349.jpg]
Reply
#2
Ensimmäisessä kuvassa on aktiivihiilisuodatin. Tuonkin voi poistaa jahka vaan tulppaa imusarjalle menevän letkun.
Toisessa kuvassa on bensanpaineensäädin ja siitä upuu alipaine letku.
Toimiiko auto normaalisti miksi kysyt?
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#3
tyhjäkäyntiä käy vähän epätasaisesti, vähän matalalla. joku 700rpm, ja kovan vedon jälkeen kierrokset laskeutuu vähän hitaasti. muutoin toimii normaalisti
Reply
#4
Kyllä tuohon bensanpainesäätimeen kuuluisi mennä imusarjasta joku letku.
Reply
#5
iha vaan alipaineletku ?
Reply
#6
Nyt tulee semmosta mutua että oksat pois ja pala latvaa: Säädin tarvii ohjauspaineen, että nostaa painetta ahtopaineen mukaan. Nyt on kovat paineet kokoajan. Eli vedät letkun imusarjalta tuohon ja kokeile sitten miten pelittää.

Vähän vaikee noista kuvista sanoa johtuuko mainittemasi oireet noista puuttuvista letkuista, mutta edellämainitusti niiden pitäisi mennä. Kaikki päättömät lähdöt ja letkut on aina pahasta..ja googleakin kannattaa käyttää jos lontoo taittuu ja jos asialla on kiire. Ennen kun koittelet "kovia vetoja", käy letkut yms. läpi.
Mitä enemmän ohittelee, sitä kauemmin saa olla perillä.
Reply
#7
Juujuu kiitos avusta! Oon vähän aloittelija näitten kanssa, ajattelin et täältä parhaiten sais apua kun asian kanssa mikään älytön kiire ole. Ja siis tarkotin semmosta vähän kovempaa kiihytystä Big Grin Rupesin vaan myöhemmin auton oston jälkeen tutkailemaan noita.
Reply
#8
Itse ottaisin tuon jälkeenpäin laitetun bensapaineensäätimen pois ja käyttäisin orkkis säädintä joka on bensakiskon päässä. Todennäköisesti häviää käyntiongelmatkin ja kuka tietää mitkä seokset vedossa on tuolla säätimellä?
Reply
#9
Eli siis tuo pois vaan tosta? se vakiosäädin on siellä sitten säätämässä painetta kun tuon ottaa pois ja pistää tohon menevät letkut yhteen? Vai onko se alkuperänen säädin siellä letkuja vailla?
Reply
#10
nikov Wrote:Eli siis tuo pois vaan tosta? se vakiosäädin on siellä sitten säätämässä painetta kun tuon ottaa pois ja pistää tohon menevät letkut yhteen? Vai onko se alkuperänen säädin siellä letkuja vailla?

Toi pois ja sitten letkut yhteen tai haet uuden letkun pätkän tohon, ei paljoa maksa eikä tartte alkaa bensaletkuja jatkamaan. Sitten sinne bensakiskon päässä olevalle kellolle otat ohjauspaineen.
En ymmärrä miks noita aftermarket säätimiä pitää näihin tunkea,tai no suuttimet tapissa eikä ole rahaa /viitsi ostaa uusia niin sitten ostetaan se bp säädin
If NISMO stands for NISsan MOtorsport,what do they call HOnda MOtorsport
Reply
#11
Juu hienoa kiitos avusta! Smile
Reply
#12
suosittelen myös laajakaistan ostoa tai auton säädätystä, kun tollasia virityksiä konehuoneessa niin väittäisin, että seokset voi olla mitä sattuu ja nyt kun menet muuttamaan niitä bensajuttuna niin muuttuuko sitten parempaan suuntaan seokset?
silvia -95, s14 -96, s14a -98, ps13 convertible -91, s13 -89, r33 gts-t
ex: s13 -90, s13 -91, s13 -92, s13 -93, s14, silvia 14.5, gt-r -90
Reply
#13
Juu molemmat ovat seuraavana kyllä listalla. Smile
Reply
#14
ABT Wrote:suosittelen myös laajakaistan ostoa tai auton säädätystä, kun tollasia virityksiä konehuoneessa niin väittäisin, että seokset voi olla mitä sattuu ja nyt kun menet muuttamaan niitä bensajuttuna niin muuttuuko sitten parempaan suuntaan seokset?

Mjuu, jos se kerta nyt toimii, ni ehkäpä se on jostain kumman syystä säädetty toimimaan tuollasenaan. Jos nyt tökkäät sen letkun kiinni, ni normiajelussahan se vetää paljon laihemmalle ja ahdoilla ihan ylirikkaalle. Se on äkkiä entinen kone, jos tuurilla kokeilee kaikkea. Smile
Reply
#15
Tuosta ylemmän kuvan aktiivisuodattimen liittimestä muistaakseni kaasuläpässä olevaan nippaan letku. Jos tuon suodattimen poistaa niin se letkun paikka täytyy tukkia muuten on Ahtovuoto.
ei veekasi vaan ykspistekasi
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)