Posts: 47
Threads: 20
Joined: Oct/2007
Nyt tarvitaan todellisen SR-tietäjän apua, arvailut tai epävarmat tiedot saattavat johtaa totaaliseen pettymykseen maailman toisella puolen, joten nyt tarkkana..
Tilanne:
Jo legendaarinen KBC JDM Tour S14A tarvitsee uuden moottorin, 3-pytystä ei löydy paineita lainkaan. korjaaminen hiekkapihalla tuskin tulee kysymykseen, eikä ajankäytön puitteissa ole järkevääkään, joten tarvitsemme siis uuden moottorin..
Ongelma:
Pitäisi saada varma tieto sopiiko imusarja ja muut tärkeät apulaitteet muuhun kun juuri S14A moottoriin, onko kansissa eroja ZENKI/KOUKI välillä, tai jopa edullisin vaihtoehto, S13 blacktop/redtop?
S15 moottorit menee varmaan jo yli suunitellun budjetin, mutta jos siitäkin tietoa löytyy, niin onhan se vaihtoehto..
Tarkoitus olisi säilyttää auton nykyiset apulaitteet, ja saada siis ne vaihdettua suoraan uuteen moottoriin, ettei mene johtotöiksi miltään osaalueelta, vaan että kaikki menisi bolt on paikalleen koska Ebisun työvälineet ovat hyvin rajalliset.
Ahtimet varmaan menee päittäin kaikkien mallisarjojen välillä?
Jos joku haluaa jakaa tietämystään, niin vastailee tähän topicciin, laittaa suoraan spostia kbcgarage[ät]g m a i l . c o m osoitteeseen, tai soittelee o4o-741o292,
kiitokset vastaajille jo etukäteen
- Mikkovee -
Posts: 2,250
Threads: 35
Joined: Apr/2004
S14 vanhassa ja uudessa johtosarjassa/ecussa on eroja. kone mekaanisesti kaiketi sama ja liittimiltään todella lähelle. (jotkin liittimet sijaitsee eri paikoissa)
S13:n SR:n kanssa tulee sitten niin paljon jumppaa etten varikko-olosuhteisiin suosittele. ;D (imusarja nyt ei ainakaan sovi ja liittimissä enemmän eroja) ja jos imusarja tulee mukana niin ahtoputket ei sovi suoraan jne.
S15:n koneesta en osaa sanoa mitään.
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä
The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Posts: 2,181
Threads: 104
Joined: Jul/2004
Onko muka oikeesti s14 ja s14a:n, s15 koneen liittimissä eroa? Itse väitän vahvasti että ei ole! ecun liittimessä taitaa olla mutta onko muka koneen? Kyllä ainakin omaan k's silviaan (1996) meni suoraan s14a:n moottori ilman mitään modeja. Jos niissä on jotain eroja niin imusarjat ym... menee kaikki ristiin eli anturit saa näin vaihdettua...
Kyllä sen redtop tai 180sx blactop:n sinne menee mutta tosiaan niissä ei ole säätyvää imunokkaa. Mielestäni edes 180sx:n liittimissä ei kauheasti eroja ollut, koska tiedän ainakin yhden s14 jossa redtop ja yhden tallikaveri juuri laittoi s14 black top:n tilalle 180sx blactop:n ja meni mielestäni samoihin liittimiin. Ainoastaan ahtoputkea joutu modaamaan imusarjan puolelta. Kaasuläppä tuli kaummaksi mutta kaverillakin taisi riittää vara kaasuvaijerissa. (varmistan tämän vielä häneltä)
(erona ahdin, imusarja, bensakisko, öljypumppu (s14 pumppu menee kun poraa yhden reiän), lohkosta/kannesta/nokasta puuttuu vtc:n ölykanava ja kannen imukanavat erilaiset)
Apulaitteet menee ainakin s14, s14a, s15 ja 180sx blactop:n kanssa ristiin.
Jos teidän s14 ta myös jotkut virinokat niin se passaa s13 sr20 moottoriin myös.
silvia -95, s14 -96, s14a -98, ps13 convertible -91, s13 -89, r33 gts-t
ex: s13 -90, s13 -91, s13 -92, s13 -93, s14, silvia 14.5, gt-r -90
Posts: 4,805
Threads: 43
Joined: Sep/2003
Konehuoneen liittimissä ei taida olla eroa kuin maffissa, mutta sehän ei haittaa jos maffin siirtää vanhasta koneesta kuitenkin.
Ihan jopa s13 sr20det on mielestäni samoilla liittimillä, isoin sovitusongelma tosiaan tuo kaasuläpälle tuleva ahtoputki...
Posts: 276
Threads: 16
Joined: Oct/2007
Lamdan liittimen paikassa olikos eroo kun s14 on lamda lyhyemmällä johdolla kuin s14a, näin muistelisin.
S14A
Posts: 894
Threads: 8
Joined: Aug/2009
Laine Wrote:Lamdan liittimen paikassa olikos eroo kun s14 on lamda lyhyemmällä johdolla kuin s14a, näin muistelisin.
Kyllä
Posts: 3,231
Threads: 16
Joined: Mar/2002
08.08.13, 23:48
(This post was last modified: 08.08.13, 23:50 by Filk.)
Noniin...jos "drop in" vaihtoehtoa haetaan niin S14-sarja on ainoa vaihtoehto. Zenki/kouki menee kyllä moottorin osalta täysin ristiin, ainoa oleellinen ero on tosiaan lambdan johdossa sekä maffin johdossa, mutta ne ei tuota ongelmaa. Täkäläisiä zenkejä ahdistavaa EGR:ääkään ei japaninmallista löydy.
S13 SR sä on melko pitkälti samat liittimet, mutta vähän säätämiseksi se menee mm. suuttimien johtojen, vedenlämpöanturin johtojen ym. kanssa. Mahdollista, mutta jos sen pähkäilyyn ei halua paikan päällä käyttää kovasti aikaa niin unohtaisin suosiolla. Ja kun tosiaan niin kuin ylempänä mainittiinkin, sen lisäksi menee ahtoputketkin uusiksi niin jumppaa alkaa olla jo jonkin verran.
S15 kone sen sijaan olisi fyysisesti muuten lähellä S14 konetta, siinähän on toki eri kokoiset suuttimet sekä puolista puuttuu PTU joten sen saralla tulisi myös mahdollisia johtohommia. Toisaalta siihen voi aina vaihtaa vanhasta koneesta venakopan ja puolat, jolloin hyvin rokkaa. Eli S15 koneen kanssa helpoimmalla pääsee jos laittaa vanhast koneesta suuttimet, venakopan sekä puolat.
Summa summarum, S14 kone vaan, eikä ole väliä onko zenki vai kouki. Helpoimmalla pääsee näin.
PS13
2JZ
V161
E85
Postiautot rok \o/
<VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Posts: 1,881
Threads: 38
Joined: Sep/2010
Mites meneekö sr20det redtoppiin s13 öljyn suodatin, jos oikein musitan? Eikö tuossa s14 sr sä ollut hiukan isompi filsu ja pari milliä erilaiset kierteet?
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Posts: 3,231
Threads: 16
Joined: Mar/2002
SubLine Wrote:Mites meneekö sr20det redtoppiin s13 öljyn suodatin, jos oikein musitan? Eikö tuossa s14 srsä ollut hiukan isompi filsu ja pari milliä erilaiset kierteet?
Kyllä siihen CA:nkin suodatin menee kierteen puolesta, mutta on taas kokonsa puolesta vähän isohko. N14 (Sunny/Pulsar) Gti/GTi-R suodattimen jos keksit niin on oikea suodatin S13 SR20DET koneeseen. Sama suodatin on todennäköisesti myös P10 SR20DE sä. Oleellista tässä on se 3/4" UNF kierre.
S14 SR sä on saman kokoinen filsu kyllä, mutta kierre on vajaan millin isompi (M20).
PS13
2JZ
V161
E85
Postiautot rok \o/
<VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Posts: 1,881
Threads: 38
Joined: Sep/2010
Niin muistelinkin. Kiitos tästä
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Posts: 1,881
Threads: 38
Joined: Sep/2010
Tähän vielä huutelen mutta eikö black ja redtoppiin käynyt sama laturinhihna?
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Posts: 1,881
Threads: 38
Joined: Sep/2010
Itselleni vastaten kyllä on
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Posts: 342
Threads: 11
Joined: Feb/2008
nyt on herännyt uteliaisuus että mitä eroa on primeran sr20de kampiakselissa sr20detin kampiakseliin? kattelin vain kun sama iskunpituus...
Your Datsun will never get mad if you enjoy driving another car even if younger than she is.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her at 3 AM.
Your Datsun won't get upset if you let a friend drive her.
Your Datsun can be driven and enjoyed all month long.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her in public.
Your Datsun doesn't need flowers before letting you put the key in the ignition
Posts: 3,231
Threads: 16
Joined: Mar/2002
140ypower Wrote:nyt on herännyt uteliaisuus että mitä eroa on primeran sr20de kampiakselissa sr20detin kampiakseliin? kattelin vain kun sama iskunpituus...
Puuttuu puolet vastapainoista.
PS13
2JZ
V161
E85
Postiautot rok \o/
<VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Posts: 528
Threads: 13
Joined: Sep/2004
Puuttuuko? Oisko P10 sä kuitenkin 8 vastapainolla? P11 on ainakin vain neljällä. Joskus myin N14 SR20DE:n kampiakselin kaverille joka tarvitsi sen S14 SR20DETiin. Osanumero oli sama.
3 x SR20
EGNN14 '91 GTI-R
EGAN14 '93 2.0GTI
WP11-144 '00 2.0 SPORT+ (tämä jopa toimii)
1 X M9R
T31 ´08 127kW
Sivikki ja Korolla.
Posts: 3,231
Threads: 16
Joined: Mar/2002
Joissakin vanhemmissa on joo sama. Uudemmista kaikista puuttuu.
PS13
2JZ
V161
E85
Postiautot rok \o/
<VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Posts: 342
Threads: 11
Joined: Feb/2008
no ni hyvä tietää tämänkin
Your Datsun will never get mad if you enjoy driving another car even if younger than she is.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her at 3 AM.
Your Datsun won't get upset if you let a friend drive her.
Your Datsun can be driven and enjoyed all month long.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her in public.
Your Datsun doesn't need flowers before letting you put the key in the ignition
Posts: 342
Threads: 11
Joined: Feb/2008
onkaan kampiakselin hihnapyörä sama kaikissa sr koneissa? voisin yhtäkkiä kuvittella että on?
Your Datsun will never get mad if you enjoy driving another car even if younger than she is.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her at 3 AM.
Your Datsun won't get upset if you let a friend drive her.
Your Datsun can be driven and enjoyed all month long.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her in public.
Your Datsun doesn't need flowers before letting you put the key in the ignition
Posts: 3,231
Threads: 16
Joined: Mar/2002
Ei ole.
PS13
2JZ
V161
E85
Postiautot rok \o/
<VASE><VASE> vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
|