11.05.13, 16:14
Aattelin rustailla tällasta pientä tarinaa Legacyn kunnostuksesta ja muutoksista. sen kummemmin en ole vielä autoa purkanut kun taivasalla joudun tällä hetkellä sitä säilyttämään, kesän mittaan kyllä escortti lähtee tallista ainakin vähäksi aikaa että sitten pääsee koritöihin vähän paremmin.
Jotain pientä tietoo autosta, tää ei varmaan kaikille ihan tuttu malli ole kuitenkaan, eipä näitä hirveästi tuolta nettiautostakaan löydy, tai jos on niin nekin on yleensä farmareita.
Eli lähtökohta on vm. 92 subaru legacy, moottorina alkuperäinen 200 hevosvoimainen turboahdettu EJ20G "closed deck" ja neliveto tietysti välittämässä voiman tiehen. Tämä 200 mallitarkenus on ainakin oman autoni valmistenumeron mukaan sama kuin ulkomailla BC5 Legacy RS (Aus Liberty RS)
Rallimiehille auto varmaan jotenkuten tuttu onkin, onhan näillä kisailtu isojen poikien sarjassa vuonna kivi ja keppi ennenkuin tuli Impreza, kuskeina mm. Markku Alen, Colin Mcrae ja Ari Vatanen
http://www.youtube.com/watch?v=iYQeOaxc_aY
Legacyllä on myös aikanaan ollut nopeusennätyskin (Lainattu Wikipediasta)
Alkuperäinen Legacy-nopeusennätys tehtiin 2.-21.1.1989 japanilaismallisella RS-porrasperällä Arizonan testikeskuksessa Phoenixin lähistöllä. Tällä ennätyksellä rikottiin 100 000 km:n FIA:n World Land Endurance -ennätys pitämällä keskinopeutena 223,345 km/h (138.780 mph) 447 tunnin 44 minuutin 9.886 sekunnin ajan eli 18 ja puoli vuorokautta. Varikkopysähdyksiä tehtiin kahden tunnin välein, jolloin vaihdettiin kuljettajaa ja tankattiin. Renkaanvaihdot tehtiin 96 tunnin väliajoin tai aina 13 400 mailin (n. 21 570 km) ajon jälkeen.
Noniin, sitten itse projektiin..
Bensaahan tällanen vie helposti kympin satasella, eli mm. siihen on yritettävä tehdä parannusta ja tietysti muuttaa E85:lle heti kun tulee tankkauspiste lähemmäs. Voimaa olisi tarkotus hakea jotakuinkin kolmisen sataa hevosta tai hieman yli. Tällä hetkellä autossa on noin 260hv ja vaihdelaatikkona Legacy B4 RSK 5- vaihteinen loota.
Kori on tietysti vähän ruosteessa että hitsaamista olisi luvassa ja ehkä pientä jäykistystä. en oo varma vielä kannattaako tuota alkaa vahvistamaan, siinä on kuitenkin oma hommansa ja sitä vahvistustakaan kun ei voi miten sattuu tehdä jos meinaa että korista hyvä ja kestävä tulee.
Ulkonäköä sen verran suunnittelin että väritys tulee olemaan Prodriven testiauton mukainen, eli valkoinen muutamilla tarroilla höystettynä. lisäksi jonkunlaisia piirteitä tulee varmaan WRC Imprezasta.
Noniin, nyt on alotettu vähän ja tarinaa tulee lisää kun kerkeän taas kirjottamaan, nyt jatkuu aerocatchien asennus konepeltiin
Jotain pientä tietoo autosta, tää ei varmaan kaikille ihan tuttu malli ole kuitenkaan, eipä näitä hirveästi tuolta nettiautostakaan löydy, tai jos on niin nekin on yleensä farmareita.
Eli lähtökohta on vm. 92 subaru legacy, moottorina alkuperäinen 200 hevosvoimainen turboahdettu EJ20G "closed deck" ja neliveto tietysti välittämässä voiman tiehen. Tämä 200 mallitarkenus on ainakin oman autoni valmistenumeron mukaan sama kuin ulkomailla BC5 Legacy RS (Aus Liberty RS)
Rallimiehille auto varmaan jotenkuten tuttu onkin, onhan näillä kisailtu isojen poikien sarjassa vuonna kivi ja keppi ennenkuin tuli Impreza, kuskeina mm. Markku Alen, Colin Mcrae ja Ari Vatanen
http://www.youtube.com/watch?v=iYQeOaxc_aY
Legacyllä on myös aikanaan ollut nopeusennätyskin (Lainattu Wikipediasta)
Alkuperäinen Legacy-nopeusennätys tehtiin 2.-21.1.1989 japanilaismallisella RS-porrasperällä Arizonan testikeskuksessa Phoenixin lähistöllä. Tällä ennätyksellä rikottiin 100 000 km:n FIA:n World Land Endurance -ennätys pitämällä keskinopeutena 223,345 km/h (138.780 mph) 447 tunnin 44 minuutin 9.886 sekunnin ajan eli 18 ja puoli vuorokautta. Varikkopysähdyksiä tehtiin kahden tunnin välein, jolloin vaihdettiin kuljettajaa ja tankattiin. Renkaanvaihdot tehtiin 96 tunnin väliajoin tai aina 13 400 mailin (n. 21 570 km) ajon jälkeen.
Noniin, sitten itse projektiin..
Bensaahan tällanen vie helposti kympin satasella, eli mm. siihen on yritettävä tehdä parannusta ja tietysti muuttaa E85:lle heti kun tulee tankkauspiste lähemmäs. Voimaa olisi tarkotus hakea jotakuinkin kolmisen sataa hevosta tai hieman yli. Tällä hetkellä autossa on noin 260hv ja vaihdelaatikkona Legacy B4 RSK 5- vaihteinen loota.
Kori on tietysti vähän ruosteessa että hitsaamista olisi luvassa ja ehkä pientä jäykistystä. en oo varma vielä kannattaako tuota alkaa vahvistamaan, siinä on kuitenkin oma hommansa ja sitä vahvistustakaan kun ei voi miten sattuu tehdä jos meinaa että korista hyvä ja kestävä tulee.
Ulkonäköä sen verran suunnittelin että väritys tulee olemaan Prodriven testiauton mukainen, eli valkoinen muutamilla tarroilla höystettynä. lisäksi jonkunlaisia piirteitä tulee varmaan WRC Imprezasta.
Noniin, nyt on alotettu vähän ja tarinaa tulee lisää kun kerkeän taas kirjottamaan, nyt jatkuu aerocatchien asennus konepeltiin
.