Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kivet kolisee ja hiekka syö
#1
Onko muilla GTi Allua ajavilla sama ongelma eli hiekkatiellä tuppaa kivet syömään sivuhelmoja ja etupuskuria ? Vaihdoin omaan autoon "ralliläpät" eteen viime kesänä, kun huomasin hiekan rapisevan helmoihin ja ovien alaosiin. Tilanne parani melko paljon muttei täysin loppunut silti. Kummaa on vielä sekin, että samalla korilla olevassa Si mallin Allussa ei tuo ongelma vaivaa ollenkaan kyljet pysyvät kunnossa ja puskuri ei mitenkään ihmeemmin kiveniskemien syömä. Autoon on asennettu alustasarja eli jonkun verran normaalia matalampi. Oikeen kuluneet renkaat varmaan auttaisivat asiassa paljon ....
Reply
#2
Vanteet samalla ET:llä? Myöskin renkaan leveys.
180SX -91
Toyota markII JZX110 -01
Subaru Legacy GT-B STW -05
Reply
#3
coari Wrote:Vanteet samalla ET:llä? Myöskin renkaan leveys.

Sama tuli minullekkin mieleen jo viime kesänä ja vaihdoin renkaat ja vanteet 205/45 x 16 koosta alkuperäiseen 195/55 x 15 kokoon ET likimain sama kuin orginaalivanteissa noissa ei näkemältä ole kovinkaan paljon kokoeroa kyllä. Renkaat jää selvästi lokasuojien sisälle. Ihme juttu ....
Reply
#4
Tähän topikkiin osittain liittyen lisäten hieman ruostevaurioita osin tästä johtuen, niin millainen homma mahtaisi olla vaihtaa helmapellit Almeraan? Kukaan tehnyt? Löysin tälläisen sivuston josta saattaisi saada vaihtopellit. http://www.carkone.fi/Nissan&tuote=33&ma...oto=groups
Mahtaneeko edes passata?
Harrasteauton valinta on vaikeaa, koska on niin monia hienoja Nissaneita/Datsuneita.. Rahaakin pitäisi olla hieman enemmän.. Tongue

N15 GTi, Pösö 307 SW ex, P11 SportSedan ex, N15 Si (Pokémon) ex, Golf Mk 2 ex.
Reply
#5
Owen Wrote:Tähän topikkiin osittain liittyen lisäten hieman ruostevaurioita osin tästä johtuen, niin millainen homma mahtaisi olla vaihtaa helmapellit Almeraan? Kukaan tehnyt? Löysin tälläisen sivuston josta saattaisi saada vaihtopellit. http://www.carkone.fi/Nissan&tuote=33&ma...oto=groups
Mahtaneeko edes passata?

Voin kertoa tarinaa helmapeltien vaihdosta jahka sen ajankohta on. Itse ostin paikallisesta varaosaliikkeestä Klokkerholmin helmapellit, kuitissa luki N15 Almera 4/5ov, mutta itse helmapelleissää lukee myös tuon lisäksi +HB. Hintaa jäi tinkimisen jälkeen 140€/pari

Myös silmämääräinen tarkastelu näytti helmapeltien passaavan hyvin paikalleen. Ja saahan noita myös Suomesta netistä osamiehestä, suht kohtuu hintaan 66,70e/kpl + rahdit

http://www.osamies.fi/Nissan/ALMERA_I_Ha.../5/58/5991

Samalla hitsausreissulla pitää omasta kulkineesta hitsata myös vasemman takapyöräkotelon ylähiekkapelti, missä turvavyö on kiinni, kun tuppaa olemaan kiva 10x15cm reikä siinä kohtaa Rolleyes
Almera GTi N15 -98
Reply
#6
Alvadista helmat vähän päälle 40eur kipale, paljon muutakin korjauspeltiä halvalla samasta paikasta...
Ajossa: Carina E -92, Jdm Terrano wd21 V6 -93 , Jdm Altezza sxe10 -01.

Työn alla: B11 Wagon -86 Low , P10 Wagon -95 SR20DE, K10 -90 1.2 Pink, Jdm GF8 Wrx Sti Ver3 -97.

Seisokissa: N12 -82 Luumu, K11 viri -97 , K11 -98.

Muut:N14 farkku -95 ,B11 Sgl -85 ,N15 SR -99,Pathfinder V6 -92.
Reply
#7
Noniin. Kaveri sai Almeran helmat hitsailtua. Helmojen vaihdossa ei mitään normaalia ihmeempää ole, mutta lähes pääsääntöisesti myös pohjan taittopellin pohjanpuolelta saa tehdä myös uuden. Eikä ainakaan noi Klokkerholmin helmapellit käyneet suoraan. Ollakko sitten, niin hassusti että 3-oviseen ei ole suoraan omia korjauspeltejä.

Sinänsä helppo oli kuulemma helmapellit 4/5-ovisen mallista muokata, kun hieman vaan pätkästä loppuosasta ja teki väliin uuden pellin palan. Etupää menee suoraan paikalleen.
Almera GTi N15 -98
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)