Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Outo räminä
#1
Gti Allun konehuoneesta kuuluu outo "räminä" kuin joku pakosarjan/etuputken suojapelti rämisisi. Olin aluksi varma vian syystä sillä pakosarjan lämpökilpi oli murtunut vasemman puoleisen yläkiinnityspultin kohdalta. Hitsasin kilven kuntoon ja pulttiin kiinni vaan ääni ei hävinnyt. Se kuuluu jollain tietyillä kierroksilla ja toisilla lukemilla taas ei koviten ehkä n. 1500r/min kaasulla. Ääni kuulostaa pellin resonoinnilta vaan ei löydy mitään irtonaista/löysää mistään. Ehdotuksia ?
Reply
#2
Kuuluuko räminä nimenomaan pakosarjan tienoilta? Almeran koneesta en tiedä mitään, mutta mulla oli joskus caConfusedsa vesipumpun hihnapyörä päässyt löystymään ja se piti just tommosta epämäärästä räminää. Voisko olla jotain sen tapasta?
JZS161 E85
Reply
#3
Decoy_ Wrote:Kuuluuko räminä nimenomaan pakosarjan tienoilta? Almeran koneesta en tiedä mitään, mutta mulla oli joskus caConfusedsa vesipumpun hihnapyörä päässyt löystymään ja se piti just tommosta epämäärästä räminää. Voisko olla jotain sen tapasta?

Pitääpä tutkia tuokin mahdollisuus heti huomenna. Viime kesänä hain pitkään 100AConfusedta outoa räminää ja oletin sen tulevan laturista tai vesipumpusta vaihdoin siihen molemmat, mutta ääni ei hävinnyt. Jossain vaiheessa kun ajattelin, että vian pahentuessa syy varmasti löytyy huomasinkin, että kampiakselin hihnapyörän pultti oli löystynyt.

No niin löytyihän se syy. Syy ei ollut löystyneessä vesipumpun hihnapyörässä ei missään muussakaan löystyneessä vaan vaikeasti huomattavassa paikassa etuputken suojapeltien liitoskohdassa aivan mutkan alaosassa jossa putki on menossa auton alle. Siinä on kaksi eri lämpökilpeä vastakkain ja takimmaisen pellin syrjä resonoin edessä olevan kanssa ääni vaan vaikutti tulevan paljon ylempää Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)