Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ostetaan 280ZX krominen tuulilasin ylälista
#1
Ainoa asia mikä seisoo museorekisteröinnin esteenä enää Smile Ostetaan kunhan on suora ja siisti, ei tarvitse olla uusi, jos sinulla moinen on soitatko 0400-976277.
Datsun 240Z -71<br />Datsun 280ZX -81<br />Datsun Finn 1300 Ryhmä Historic G<br /><br />Nousevan auringon alla...
Reply
#2
http://www.ebay.com/itm/Datsun-280zx-Win...4ac2b050b5



Edit: Jaa hoksasimpa justiin että tuo myyjä myy samalla kuvalla ylä- sekä alatrimmiä..
240zgoldie.blogspot.com
Reply
#3
Ebaysta on muutenkin hankala saada tulemaan Suomeen, kun pitäisi kiinnittää puuhun ja paketoida niin että ei varmaan mene mutkalle. Eivät ole suostuneet lähettämään.
Datsun 240Z -71<br />Datsun 280ZX -81<br />Datsun Finn 1300 Ryhmä Historic G<br /><br />Nousevan auringon alla...
Reply
#4
Näin on, tuollaiset listat on hankalia lähetettäviä, paketti pitää tosiaan jäykistää ja se on monelle lähettäjälle ylivoimainen tehtävä.
Kumminkin tarjoamalla lisäkorvausta toimenpiteestä, yleensä kumminkin suostuvat, melkoista meininkiä nämä tilaukset joskus.
Reply
#5
Tästä museoinnista kuulisi mieluusti tarinaa jatkossakin. Smile Itselläkin moinen operaatio harkinnassa.
Reply
#6
PeteZX Wrote:Tästä museoinnista kuulisi mieluusti tarinaa jatkossakin. Smile Itselläkin moinen operaatio harkinnassa.

Eihän sinulla ilmeisesti ole autossasi suurempia muutoksia museointiin, omani tein pikkutarkasti mutta aika väljää tuo tulkinta nykyään kumminkin on.
Reply
#7
Pitää laittaa ruutuja kunhan saan museokatsastuksen tehtyä, ja lumet sullaapi. En juurikaan suuria joutunut tekemään. Auto oli jo siisti ja alkuperäinen ostettaessa. Katto maalattiin (oli ollut tallissa 10-vuotta ja jotain hapanta oli tippunut katolle) ja sen takia oli tuo tuulilasikin irti. Ostin rapakon takaa uudet alkuperäiset kiinnitysbituminauhat lasille, ja alkuperäiset uudet listan kiinnitys muovinippelit myös. No kävipä niin että kun hain auton maalaamosta ja vedin kärryllä kotiin, niin oli tuo ylälista ottanut ritolat matkalla. Oli unohtunut maalarimestareilla kertoa että eivät saaneet sitä ylälistaa ollenkaan kiinni!! Hirveällä tuurilla löysin vielä listan kun palasin takaisin, mutta olihan siitä jo joku ehtinyt karauttaa yli. Tästä syystä nyt etsin uutta. Vanhan sain oiottua kohtuudella, mutta kun haluais että on viimesen päälle. Smile
Datsun 240Z -71<br />Datsun 280ZX -81<br />Datsun Finn 1300 Ryhmä Historic G<br /><br />Nousevan auringon alla...
Reply
#8
eloz Wrote:Eihän sinulla ilmeisesti ole autossasi suurempia muutoksia museointiin, omani tein pikkutarkasti mutta aika väljää tuo tulkinta nykyään kumminkin on.

Itselläni ei ole aikaisempaa kokemusta museoinnista, ainoastaan nuo lukuisat netin kauhutarinat moisen operaation pikkutarkkuudesta. Vaan tarkoitus on keväämmällä ainakin käydä autoa näyttämässä ja katsotaan sitten, mitä olisi tehtävä.
Reply
#9
Mitenkä museointi edistyy? Kiinnostaisi itseäkin kun toi olisi periaatteessa kaiketi vain museointia vailla kun on toi alkuperäinen rattikin jo jaksettu laittaa paikoilleen...

Tälläinen listako oli kadoksissa http://www.ebay.com/itm/Nissan-1979-83-D...3f036e9787
Reply
#10
Morot kaikille. Museotarkastus on nyt suoritettu. Kiitos erään nsf foorumilta löytyneen herrasmiehen, jonka ansiosta löysin puuttuvan lista. Museotarkastuksesta täällä Oulussa voin kertoa sen verran että tarkkoja ovat kyllä, mutta aina aiheesta mainitsivat jos mainittavaa oli. Ohessa linkki josta löytyy muutama ruutu ajoneuvosta. https://www.dropbox.com/sh/6zr0150v5hotf6a/fYducac0KB
Datsun 240Z -71<br />Datsun 280ZX -81<br />Datsun Finn 1300 Ryhmä Historic G<br /><br />Nousevan auringon alla...
Reply
#11
Siistiltähän toi näyttää. Aika vähän siihen on kilometrejä tullu, onko ihan alkuperäinen suomiauto?

Kelpasiko noilla vanteilla museoon vai oliku sulla alla alkuperäiset museoinnissa? Laita ihmeessa oikein reilusti infoa tuosta museontiprosessissta
Reply
#12
Onnea uudelle museoautolle. Smile Onpas todella vähän lukemia mittarissa. Alkaa olla kohta sisäänajettu. Big Grin
Noita peilejä vanteiden lisäksi katselin, tuliko mitään mainintaa...?
Reply
#13
Aika paljon jo pelkkien kuvien perusteella löytyy sellasta pikku puutetta mutta tämähän vaan tekee omasta museoinnista puolta helpompaa, tavallaa vähän arvostus tippuu näihin museointeihin kun niihin hyväksytään kaiken maailman tuonti autotkin...
Reply
#14
^Sulla sitten ilmeisesti Suomessa kasattu ja varmaan paljon ainutlaatuisempi kun nämä "tuontiautot"
Where´s Pussy Galore?
Reply
#15
Omaan silmään ei kyllä ns. "puutteita" tuosta autosta silmään pistä. Todella hienokuntoisen ja ryhdikkään näköinen laite. Kuvien perusteella yksi siisteimmistä tämän maan S130Confusedtä. Ja sisusta kuin uudesta autosta, alkuperäinen radiokasettisoitinkin paikallaan. Smile Taitaa olla muuten yksi harvoista 280ZXConfusedtä joiden kojelautaa ei ole puhkottu ysärikymmenellä lähes pakollisella kännykkätelineellä. Minun edellisessä ZXConfusedsä oli "vain" kolmen eri kännykän telineen reiät, tämä nykyinen ihme kyllä säästynyt reijittämiseltä!!! Wink
Jos nuo vanteet ovat kasarikymmenen tuotteita niin eikös ne kelpaa silloin oman aikakautensa lisävarusteina? Eikös niitä muutama saanut olla, vai muistanenko ihan väärin...?
Reply
#16
Aloitetaanpa nyt sitten museointiprosessista. Ensinnäkin tarkastajia on 2 kappaletta. Toinen käy läpi auton ulkoisesti, ja toinen käy läpi tekniset yksityiskohdat. Tarkkaan käydään originaalikuvien perusteella läpi että onhan kaikki merkit, listat, osat varmasti paikoillaan. Paperit täytyy olla tallessa jotta ajoneuvon historia ja kilometrimäärä pystytään osoittamaan oikeaksi. Omalta kohdaltani auton pahimpia virheitä olivat pari pientä lommoa oikeanpuoleisessa ovessa ja takana olevan 280ZX merkin kuluminen, kuskin oven vierestä puuttuva kultainen "decal", sekä puskureiden pinnan "heikentyminen" ajan myötä. Kiitosta sain sisustan 100% alkuperäisyydestä ja erittäin hyvästä kunnosta. Samoin alkuperäispaperit saivat kiitosta, koska minulla on joka ikinen lanketti kyseisestä autosta tallessa alkuperäisessä Datsun kansiossa.

Minä toin autoni 5 vuotta sitten Ruotsista, auto on ollut ruotsissa yhdellä naisomistajalla ja ajettu pääasiassa vain kesäisin. Kuten tiedätte Ruotsissa 80-luvulla on ollut erillainen lainsäädäntö kuin muualla Euroopassa. Omat päästötasot (käytännössä samat kuin kaliforniassa, josta johtuen auto oli säädetty jo tehtaalla todella laihalle, ja konehuoneessa erillinen päästötason kertova tarra), valot, roiskeläpät, sisälokasuojat, melutasot, peilit etc. Kyseinen auto on ajettu tällä hetkellä 99.000km, ostaessa kilometrejä oli 96.000. Autossa ei ole ruostetta, eikä sitä ole hitsattu ikinä mistään, eikä tarvitse tulevaisuudessakaan. Auto on siis 1.evoluution 280ZX 2+2 ja siitä Ruotsintuonti versio alkuperäismuodossaan, harvinaisen autosta tekee musta sisusta. Mustia 1.evoluution S130 mustalla sisustalla on yllättävän vähän. Vanteet ovat Rotawheelsit ja kyseistä mallia vanteista on tehty 32-vuotta, eli käy hyvin museoauton vanteiksi. Toki on minulla alkuperäisetkin, mutta pidän enemmän näiden ulkonäöstä (museointitodistukseen tuli maininta: ajanmukaiset tarvikevanteet). Vanteita on eniten käytetty Australiassa, USAssa, ja Japanissa.

Sitten mitä tulee kommentteihin kaiken maailman tuontiautoista, niin ei Suomessa tehtyjä ole olemassakaan. Tätä kuvastaa hyvin sekin että automalli sai USA:n markkinoille tullessaan import car of the year palkinnon.
Datsun 240Z -71<br />Datsun 280ZX -81<br />Datsun Finn 1300 Ryhmä Historic G<br /><br />Nousevan auringon alla...
Reply
#17
Noitahan voi tuoda muutamalla tonnilla niin paljon kuin konttiin mahtuu ja museoida sitten suomeen? Suomi-auto lienee outo termi kun niitä ei taida enään juurikaan olla? Kukahan niitä on väittänyt yhtäkään zx suomessa kasatuksi. Mr rally veti jotain omia johtopäätöksiä ja näin siinä aina käy seuraava kuvittelee sitten samaa kun ei lue aikaisempia viestejä...

Tuonti-auto
Suomi-auto

Sitä keskustelua voitte jatkaa vaikka tuolla http://www.vauva.fi/keskustelu/664675/ke...ta_suomiau

adios-
Reply
#18
No kieltämättä toi vauva-foorumi taitaa olla teikäläiselle sopivin palsta noiden tarinoiden perusteella.
Ilmeisesti olet jo tuosta suomi-autostasi jo luopunutkin joten ei siitä sen enempää
Where´s Pussy Galore?
Reply
#19
Samakait se että tuoko autonsa vaikka Kuusta tahi Jupiterista, jos vaan on alkuperäisessä kunnossaan.
240zgoldie.blogspot.com
Reply
#20
Huomenta,

Minulla ei missään vaiheessa ole ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä kirjoituksillani tälle foorumille tai varsinkaan tähän viestiketjuun. Päin vastoin minusta on positiivista että keskustelua ja mielenkiintoa kyseisten autojen ympärille löytyy, ja olen erittäin tyytyväinen puuttuvan osan löytymisestä. Tämä johti yhden auton "valmiiksi" saattamiseen ja mahdollistaa energian kohdistamisen seuraaviin projekteihin.

Itselläni on ollut eräänä ajoneuvoihin liittyvänä "sairautena" nämä datsunit, ei pelkästään 70-80 luvun Z-carit vaan kyseisen merkkiset autot yleensä. Pidän siitä että asioista rakentavasti keskustellaan ilman että tarvitsee ketään haukkua tai mollata. Kritiikki on aina paikallaan kunhan se on oikein perusteltua.

Mielelläni keskustelisin myös tästä autojen tuomisesta/viemisestä ja siitä heikentääkö se oikeasti autojen arvoa onko ne alunperin rekisteröity Suomeen vai ei. Oma mielipiteeni on että ei heikennä. Olen ollut vanhempien ajoneuvojen kanssa tekemisissä jonkun aikaa, ja oma mielipiteeni on että auto itse ratkaisee. Jos peli on kunnossa, siististi pidetty, kolaroimaton, historia on tiedossa, ja ns. "alkuperäinen" niin Suomesta harvemmin näitä enää löytyy. Z-autojen kohdalla syynä on varmaan lähinnä uutena ollut suhteettoman kova hinta (Porschen 911 oli saman hintaluokan auto uutena), ja varmaan myös Suomen talvella on oma osuutensa huonoon säilyvyyteen. Pitkät välimatkat ovat myös kuluttavia (johtavat useasti suhteellisen korkeaan mittarilukemaan ajoneuvojen elämän alkutaipaleella).

En tiedä pitäisikö tälle perustaa ihan oma ketjunsa, mutta voimmehan aloittaa keskustelua tässä.
Datsun 240Z -71<br />Datsun 280ZX -81<br />Datsun Finn 1300 Ryhmä Historic G<br /><br />Nousevan auringon alla...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)