Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Avensis, 1,8bensa vai 2,2 dieseli
#1
Farmariin olis tarkoitus vaihtaa loppuviikosta. Mikä näistä olis fiksuin valinta? Kaikissa myyjänä liike ja Avensiksia kaikki.

-2005 1,8 bensa, ajettu 250tkm, vaihdossa hintaa jää 8000e. Auto ollut Enontekiöllä

-2005 1,8 bensa, ajettu 130tkm, vaihdossa hintaa jää 14000e. Ei tietoa mistä on kotoisin.

-2006 2,2 diesel, ajettu 180tkm, vaihdossa hintaa jää 12500e. Auto keskisuomesta.

Ajoa tulee 20-25tkm vuodessa. Talvisin etupäässä kaupunkiajoa, kesällä matkaa. Halvimman luulisi olevan vähiten ruosteessa, ja hintaerosta johtuen jäisi ainakin 4000e remonttivaraa. Dieselissä verot kaikkineen voisi olla 600e vuodessa ja kulutus tehtaan mukaan olematon. Dieselin ja bensan kustannusero minun ajoilla on tuskin iso? Kallein näistä hinnan mukaan olisi parhaassa kunnossa.

Mitä remppaa näillä kilometreillä vaihtoehdoissa voi olla edessä?
Reply
#2
Ehdottomasti bensakoneella. Noilla kilometreillä ei tuolla diiselillä paljon voittoa tee.

Suurimpana seikkana huoltokustannukset aivan toista luokkaa tuossa bensiinissä..
As car legends go, few have had their flames as passionately fanned as the Nissan Skyline.
Reply
#3
Tuo 2.2 d4d on aika murheenkryyni kone.
Taitaa olla lähes jokaiseen kansi tehty viimestään 250tkm kohdilla yms muuta löytyy googlella

Itse valitsisin 2 litrasen d4d koneisen, se on huoleton käyttöpeli.

Kytkimiä noihin saa alkaa vaihteleen 250tkm jälkeen se pätee molempiin koneisiin.
wannabe nissanisti<br />Zervuska haidis Om limakud ziero
Reply
#4
zanardi Wrote:Kytkimiä noihin saa alkaa vaihteleen 250tkm jälkeen se pätee molempiin koneisiin.

Onko kallis vaihattaa? Mistä kohti nuo ruostuvat?
Reply
#5
Ja nuo 1,8 bensakoneet on sitten öljy syöppöjä. Appiukolla takuuseen remppasivat, mutta silti öljy maistui. Tämä oli vm2004 ja ajettu noin 100 tkm.
Reply
#6
Mitä nuo bensavehkeet kestää kilometrejä? Ei löytyny nettiautosta montaa yli 300tkm ajettua ykskasia myynnissä
Reply
#7
Sunny_B12 Wrote:Onko kallis vaihattaa? Mistä kohti nuo ruostuvat?

En tiedä varmasti mitä maksaa, veikkaisin osien hinnaks 500-700€ korjatkoon joku joka tietää.
Nuo on kyl yleensä todella hyväkuntosia pelleiltään.
wannabe nissanisti<br />Zervuska haidis Om limakud ziero
Reply
#8
1.8 bensa versioissa kannattaa kuunnella 3- ja 4 nelosvaihteella, ettei kuulu mitään ylimääräistä kahinaa tai ujellusta.
Ainakin pari vuotta vanhemmissa on nimen omaan 1.8 koneisten laatikoissa ollut huonoja lakruja.
Ex B11 Sunny 1.5 SGL '86<br />Ex P10 Primera 2.0 XE '93<br />Ex P11 Primera GT '99<br />Impreza 2.0R SW '06<br />Ducati Hypermotard '10
Reply
#9
Noilla kilometreillä en tosiaan mitään bensa kotteroa edes harkitsisi jos ei ihan vain pakosta sitä halua..

Dieseli on ainakin käytön kannalta mukavempi ja kulutus pienempi.
2.0l D4D Lienee joo se paras kone.
Reply
#10
ihan susia taitaa olla noi uudemmat aven koneet, vvt-iConfusedtä saattaa ketjut paukkua, huikkaa vähän öljyä.
d4d vissiin kansipahveja ja alakertoja menny, mitä taksikuskeihin uskominen.

Mutta noilla kilometreillä ottaisin dieselin jo.
Hirveen paljon ajettuja noi on!
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#11
Pitikö juuri vaihtaa omaan P10:iin uus ketjunkiristin ;D

Bensavehkeet on molemmat fielä fiksissä, joten en niitä ole vielä päässyt näkemään. Vielä ehtii tuumia.. Dieseli houkuttelis kyllä kovasti, mutta korin kunto ja pitämisen hinta mietityttää. Toi halvin bensa-Ave olis kova sana, jos sillä vielä 120tkm rullais ilman isompia ongelmia.
Reply
#12
No jos pääset kaikkia noita vertaamaan niin otat huoltokirjat esille, veikkaukset:
eniten ajetulla jätetty huollot 160tkm jälkeen ihan vaan öljyn vaihtoon.
130tkm löytyy täyd huoltokirja.
dieselistä toyotan leimoilla..

Se että on ketju tarkoittaa enemmän ajetuissa autoissa "Riittää kun öljyt vaihtaa", liiankin usein.
Toyotahan on yleisesti ottaen aika luotettava, ei kuitenkaan huoltovapaa, just meinaa 3 viikkoo sitten ostaa lasinpesunesteen, ja toissa viikolla joutu tankkaamaankin...

No päädyit mihin tahansa noista niin tuskin siinä hirveesti valinta menee pieleen.

Jälleenmyyntiarvoa kun miettii niin parhaiten säilyttää pienillä kilsoilla toi eniten ajettu. Vähiten ajettu huonoiten (ellei diesel verotus taas muutu radikaalisti.)
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#13
Kremilin Wrote:mitä taksikuskeihin uskominen.

Ainut miinus, että kukaan ei aja autoillansa samanlaista lyhyttä kaupunkirallia sekä pidä tunteja tyhjäkäynnissä autoja mitä taxikuskit.
Reply
#14
Ex avensis 2002 1.8 bensa aut. oli taksi. aj 228 tkm kun ostin ja 365 kun möin ilman suurempaa draamaa. alle 500e osiin 6-7 vuoden aikana mitä se meil oli.
Mut öljyä sai lisätä kun oli tyyppivika se männänrenkaiden jumiin karstoittuminen?? ei putkesta kuitenkaan tupruttanut ja päästöt normaalit. tomaattilaatikko toimi normaalisti.

Mminä jaksa teidänkaa alkaa inttää kun ette tiiä mistään sen enempää mittään kun itekkään en varsin tiiä..
Reply
#15
Ukkelilla on 06 vm 2.2 diisseli. ajettu n. 350 tuhatta. Vikoja mitä ollu: pohjapanssarin kiinnitys kussu, vänkärin pyöränlaakeri, vaihelaatikon huhottimen jumiminen, ja takaa kallistuksenvakaajan puslat. Loppuusa melko huoleton auto ollu jos vertaa edelliseen ooppeliin vaikka.
&quot;jos tosiasiat eivät tue teoriaa, sen pahempi tosiasioille&quot;
Reply
#16
Meillä oli noita 2.0 D4D avesinksia 2kpl peräkkäin.. Ensimmäinen oisko ollu 2006 vuosimallinen, meni 200tkm ihan ilman mitään erikoisempia vikoja. Sitten tuli 2008 tai 2009 mallinen samanlainen ja siitä vaihdettiin koko kone jonkun 40tkm kohdalla koska söi öljyä aivan pirusti ja lisääntyi vaan syönti koko ajan. Pakkitutkaa ei myöskään saatu koskaan toimimaan edes huollossa tästä uudemmasta. Se toimi ehkä viikon aina ja hajosi uudestaan. Mutta kyllä silläkin sitten uudella koneella mentiin 150tkm+ suht ongelmitta jos oikein muistan. Varmoja pelejä siis sinällään, olisiko ollut joku valmistusvika ihan tuossa koneessa koska uudella sit meni ongelmitta.

Molemmat oli taksikäytössä.
Nissan Sunny B12 Gti
Reply
#17
Enontekiöltä tullut 1,8 bensa-Avensis vaihtoi tänään omistajaa. Eniten oli ajettu, mutta vähiten ajetussa oli enempi ruostetta ja huonokuntoisimmat iskarit.

Onko kellään tietoa, kuinka pitkään näissä kestää jakoketju?
Reply
#18
ainakin omassa 2.0 d4d 2004 vauhtipyörä meni vaihtoo 190tkm paikkeillä, samalla kytkin ja laatikkoon 5.vaihteen hammasrattaat, toinen huomion arvoinen asia on että suuttimet rupeaa ajan myötä vuotamaan ja tukkii imusiivilän..muuten oli kyllä hyvä auto. Smile Smile
Reply
#19
Pari päivää oon ehtiny rullata, ja hyvältä on vaikuttanu. Täristää reeippahasti satasen vauhdeissa, mut uskon loppuvan renkaitten painotuksella ja suuntaukset säädättäisin joka tapauksessa.

Sitten on pari, jotka ovat joko pieniä vikoja tai ominaisuuksia. Osaako joku kommentoida?

Luistoneston ja ajonvakautuksen toimiessa ajovalot hommenee selvästi. Taita toiminto tarvia hönkää reippaasti? Akku joutanee vaihtoon joka tapauksessa, vaan mahtaako auttaa tähän vaivaan?

Jokin ihme pitää kuskin puolella ääntä yli 80 vauhdissa. Kuulostaa kuin vesi kiehuis ja poreilis. Onko ominuisuus, että jäätä ja lunta jää vaikka pyörimään johonkin pyörteeseen ajoviimassa ja tästä ääni? Ääni voi tulla löysästä muovistakin tai jostain roikkuvasta liittimestä muovin alla. Onko jokin tyypillinen kohta, joka näissä alkaa ääntämään?

Mankka lähtee vaihtoon, mutta rattinapit haluaisin säilyttää. Onko joku vaihtanut poppeja parempiin? Mitä ootta asentanu ja keksittekö kikka kuutosia?
Reply
#20
Mulla e11 ja penkinlämmittimet, ja ilmastointi saattaa himmentää ajovaloja, suattaapi olla tyyppivika.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#21
Kremilin Wrote:Hirveen paljon ajettuja noi on!

Höpön löpön. Noi kaks on vähän ajettuja, yhdessä on kohtuulliset kilometrit. Vallankin kun kyseessä on Toyota, niin aika sama, lukeeko mittarissa 100 vai 200 tkm.

2,2 dieselissä on kuitenkin kansivikoja, ja noi bensakoneet sattavat syödä öljyä. Sitten öljynsyönti kasvaa, ja lopulta menee alakerran laakerit. Eihän noita nyt varmasti jokaisessa koneessa esiinny, mutta enemmän on moottorivikoja kuin Toyotissa ennen vanhaan. Bensakoneiden täystuhotkin kai yleensä ovat tapahtuneet jo ennen 200 tkm täyttymistä, jos ovat tapahtuakseen, yleensä.



Itsekin olisin noista tuon halvimman ottanut. 250 tkm Toyotalla on kuitenkin vain vähän perusteellisempi sisäänajo. Wink

Valojen himmeneminen ajonvakautuksen toimiessa lienee normaalia, järjestelmä käyttänee aika paljon virtaa. Monissa autoissa valot himmenee jo ihan ABS:n rutinan aikanakin...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#22
Itsellä ollut nyt T22 koppainen -03 vuoden avensis farkku juurikin tuolla 1.8 VVT-i koneella. 132tkm oli ajettu kun ostin noin reippaat puolitoista vuotta sitten.
Nyt mittarissa 184tkm ja meno maistuu. Mutta heti kun sain auton ajoon autoliikkeestä niin moottoriin tuli puolimoottorin vaihto. Eli uusi ala-kerta kokonaisuudessaan...

Sylinterit kierot ja öljyrenkaat männistä jumissa. Vei öljyä reilut 3l/3tkm. Autoliike korvasi tästä 80% koska tyyppivika.
Vaihteistoon on myös laitettu 150tkm kohdalla päätylaakerit ja 5 vaihteen ratas uusiksi. Tästäkin tojotaliike korvasi suuren osan.

Noiden remonttien jälkeen ei oo muuta tehty ku öljynvaihtoja ja bensaa tankkiin. Kulutus on pyörinyt 5.5-7.5l välissä vähä riippuen kuskin kaasujalasta ja kuormasta.

Että jos olet joskus tälläistä tai vastaavaa vvti koneista tojotaa ostamassa niin ensimmäisenä kannattaa kysyä viekö öljyä ja onko puolimoottorinvaihto tehty.
Tuo jakoketjun katkeaminen nyt on lähinnä naurettava väite koska en oo ite kuullutkaan moisesta tojotan koneissa.
Reply
#23
Oman käsityksen mukaan ensimmäisiä vvti koneita corollassa ja anjoviksessä kannattaa vain välttää, juurikin männänrenkaat menee jumiin/poikki. Itse suosin 3s moottoriperhettä, varsinkin gte gen4...
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#24
Kremilin Wrote:Oman käsityksen mukaan ensimmäisiä vvti koneita corollassa ja anjoviksessä kannattaa vain välttää, juurikin männänrenkaat menee jumiin/poikki.

Juuri näin!
Reply
#25
korjataan vain huoltokirjaan että tämä on normaalia öljynsyöntiä niin 10l/vaihtoväli on normaalia niin kaikki on hyvin...
oranssi vanha taksi 200sx s14A -98
ei saa antaa vitutukselle valtaa...
Reply
#26
Ekoja epätoivosia tilanteen korjauksiahan oli uudet öljytikut, merkkien väli nousi litrasta puoleentoista. Mäkin sain aikanaan tollasen, ku ekaa kertaa valitin kulutuksesta. Big Grin


Kremilin Wrote:Oman käsityksen mukaan ensimmäisiä vvti koneita corollassa ja anjoviksessä kannattaa vain välttää, juurikin männänrenkaat menee jumiin/poikki. Itse suosin 3s moottoriperhettä, varsinkin gte gen4...

3S taitaa olla Tojotan toiseks tunnetuin männänrenkaiden jumittaja. Big Grin

(eikä ne ZZ-koneiden ongelmat toki rollaan ja aveen rajotu, sama murhe se on korista riippumatta)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)