Posts: 12
Threads: 2
Joined: Aug/2011
Eli almeerassani on säädettävä d2 ja nyt piti nostaa se pois lumiaura korkeudesta mut oli takapää niin jumissa että se aukee vaan sieltä alaosastaan.. Oon ennen ne auki saanu mut nyt on ollu 2vuotta tos korkeudes ja ei oikeen tuppaa aukeemaan et onks jollain jotain niksejä antaa kuin ne sais auki ilman et menen rikkomaan ne? :-\ Ei oikeen pysty ajeleen kauaa ainakaan ku korkeus on puskurista alimmasta kohtaa 5.5cm ;D Onko muilla sama ongelma?
Posts: 2,621
Threads: 40
Joined: Feb/2007
Pese mudat pois kierteistä jollain pesuaineella ja harjaamalla. Sen jälkeen suihkit esim CRC:tä ja annat imeytyä vaikka yön yli ja isohkolla tampilla ja vasaralla naputtelemalla ne on aina auennut. Itsellä ollut tapana pestä tolpat säännöllisesti esim renkaan vaihdon yhteydessä.
Posts: 55
Threads: 1
Joined: Apr/2009
Mai Wrote:Pese mudat pois kierteistä jollain pesuaineella ja harjaamalla. Sen jälkeen suihkit esim CRC:tä ja annat imeytyä vaikka yön yli ja isohkolla tampilla ja vasaralla naputtelemalla ne on aina auennut. Itsellä ollut tapana pestä tolpat säännöllisesti esim renkaan vaihdon yhteydessä.
Mai:n taktiikalla aukeaa =) Sitten kun kasaat, niin suojaa se rengas sähköteipillä tai vastaavalla niin ei jumita uudestaan kun tarvitsee säätää.
Race Performance Oy, Race.Fi Verkkokauppa<br />Välitie 6, 07170 Pornainen, 020 790 2 790,
[email protected]<br />
Nissan viritysosat<br />
Black Diamond,
Catco,
Clutch Masters,
D2,
Quaife,
SRE,
Tarvikeosat,
Vems
Posts: 12
Threads: 2
Joined: Aug/2011
Näytin kyllä oikeen teräs harjaa ku oli sen verran kuras ja laitoin kyllä crc:täkin, tosin se ei vaikuttanu koko päivää siel ja siin oli kyl "suojana" teippiä ja pakkauskelmua =D Ja noin se mullakin "aukee" mut tuntu vaan aukeevan tuo alapää ennen ku lähtee kiertyyn ylös sieltä mutta putsaillaan jollain tökötillä ja laitetaan sitä crc:tä vaikuttaan yön yli ja toivotaan et aukee vielä kun on etupuskuri mukana =D
Posts: 107
Threads: 25
Joined: Feb/2009
Ruosteenirroitusöljy on uskomattoman tehokasta tavaraa oo sillä saanut liottamalla irti lähes mahdottomia juttuja aikaa vaikuttamiseen vaan pitää antaa tarpeeksi. Pienemmille kappaleille jotka kestää öljyssä keittää on keittäminen paras tapa jos ei sillä aukee niin ei enää auki saakkaan.
Posts: 2,621
Threads: 40
Joined: Feb/2007
Scrolli Wrote:mut tuntu vaan aukeevan tuo alapää ennen ku lähtee kiertyyn ylös
Mitä tarkoitat tällä?
Posts: 55
Threads: 1
Joined: Apr/2009
Mai Wrote:Scrolli Wrote:mut tuntu vaan aukeevan tuo alapää ennen ku lähtee kiertyyn ylös
Mitä tarkoitat tällä?
Vastaan scrollin puolesta: Eli silmukka kiertyy joissan versioissa myös alakannakkeeseen kiinni samoin kuin itse tolppa. Uudemmissa silmukka on ihan yhtä plootua.
Race Performance Oy, Race.Fi Verkkokauppa<br />Välitie 6, 07170 Pornainen, 020 790 2 790,
[email protected]<br />
Nissan viritysosat<br />
Black Diamond,
Catco,
Clutch Masters,
D2,
Quaife,
SRE,
Tarvikeosat,
Vems
Posts: 12
Threads: 2
Joined: Aug/2011
Ny on taas kokeiltu ja hermoja menetetty... >
Etupää aukes ilman hermojen menetystä mut takapää on kii ku alko jouluna.. Toinen puoli aukes hakkaamalla ja metrin vääntö varrella mut toisesta ei auennu ku ihan väkisin se alimmainen lukite mut itse iskari ei sieltä vaan lähde irti. ??? Lieneekö jo väännetty se alaosa kieroks että sen takia ei aukee mut nyt on mömmöö vaikuttamassa ja huomenna kokeillaan uusilla hermoilla.
Tohtiskohan sitä hieman lämmittää jos se helppais vai mahtaakohan se sit jo tehdä siitä viimeistään suden koko paketista...? Tosin rupee ne mutterit oleen jo niin paskaks hakattu et ei ne sieltä kohta enään voi auetakkaan joten taitaa kohta jäädä vaan kesäpirssiks :-\
Posts: 2,621
Threads: 40
Joined: Feb/2007
Myy se setti mulle halvalla ja osta uudet ehjät. Tarttisin rallipeliin coilit.
Posts: 262
Threads: 14
Joined: May/2006
Tuolta saa ainakin uusia muttereita ym varaosia.
http://www.d2coilover.fi/varaosat.php
Posts: 12
Threads: 2
Joined: Aug/2011
No tollanen alapää olis ainaki erillainen ku mulla niin siin varmaan olis koko hoito yhtä puuta mut "rikotaan" toi ny ensin :
Posts: 87
Threads: 4
Joined: Dec/2007
itselläkin pyöri alapäät myös. ei muuta kun irti, putsia, lukitetta väliin ja tiukkaan kiinni.
Primera P11-144 sportdeck
Posts: 1,820
Threads: 50
Joined: May/2011
Itselläni oli erimerkkisessä alustassa sama ongelma.
Otin tolpan irti ja laitoin viilapenkkiin alapään.
1. Putsasin teräsharjalla ja brake cleanerillä koko kierreosan mitä oli nähtävillä.
2. Hiomanauhalla pyöräytin kierreosan kevyesti läpi.
3. WD40/CRC/RUOSTEENIRROITUS ÖLJY (YMS) Reilu käsittely.
4. Kiristys mutterin löystin sarjassa mukana tulleella avaimella ja siihen jatkovarren lisäämällä, tämän jälkeen alempi mutteri auki samalla konstilla.
5. WD40/CRC/RUOSTEENIRROITUS ÖLJY (YMS) Reilu käsittely
6. Kieritin tolppaa/mutteria n.1 cm matkan ja tämän jälkeen taas reilusti irroitusöljyä väliin
7. Kiersin yhden mutterin koko tolpan matkalta edestakaisin
Nyt sarja pelaa taas kohtuu moitteetta..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Posts: 12
Threads: 2
Joined: Aug/2011
Kyl se sit irtos ku näytti vähän kuumailmapuhaltimella lämpöö sille. Ku muutaman kerran kiepin sain auki ja laitoin ruosteenirrotus tököttiä niin meni heti ihan ruskeeks et pikkasen oli päässy roste tekeen pahojaan ;D Mut nyt on ainakin sen verran maavaraa et menee jo rusakotkin alta ilman et pää jää puskuriin