Posts: 36
Threads: 9
Joined: Oct/2010
Vaihdoin primeraan takaiskarit ja paljastui että toisen puolen iskarin yläpää oli jotenkin rikki. Tuon "kupin" ja ruostuneen "lautasen" siis kuuluisi olla toisissaan kiinni ja iskarin yläpään siinä välissä/kuppi varmaan kuuluisi olla kumissa kiinni ??? Kävin varaosaliikkeestä kysymässä onko tuollaisia kokonaisia yläpäitä uusia - on ollut tarvikkeena hintaluokkaa 180e mutta ei ole enää saatavilla Suomeen. Alkuperäisen hintaa ei edes uskaltanut kysyä
Jotenkin sen nyt sai prikoilla kokoon mutta eikö tuohon tosiaan ole olemassa erikseen jotakin "korjaussarjaa" tms? Etuiskareihin oli motonetissä joku 10e korjaussarja mutta en tiedä mitä siinä sitten on. Pari kuvaa:
Vinkkiä muille iskarinvaihtajille:
Crosseihin tarkotetuista suojakumeista saa loistavasti suojat iskareille kun vain irrottaa pohjaanlyöntikumin vanhasta suojakumista ja vaihtaa uuteen. Mulla meni just jämptisti nuo yläpäät. Hintaa tuli 3.5e/kumi ;D
Yläpään avaus oli vähän kinkkinen mutta siihen sai sopivan työkalun kuumentamalla ja taivuttamalla tollasta halpislenkkiä
Posts: 48
Threads: 5
Joined: Feb/2009
Räikkä + jatkovarsi ois voinu ola hieman helpompi ratkasu
, ton yläpään kiristykseen.
Itsellä kanssa oli kaikki aivan ruosteessa. Ostin uudet mutterit kun joutu vanhat avaamaan väkisin leikomeisselillä.
Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
Ectoni Wrote:Räikkä + jatkovarsi ois voinu ola hieman helpompi ratkasu , ton yläpään kiristykseen.
Joo jos mutsku on lujaa ja
aukaset räikällä, niin aukee koko iskari
. Sitä varten tommonen erikoisavain on ihan must ja lisäks tarttee tietty pystyä pitämään lujasti kiinni tosta keskeltä ettei iskarin akseli pääse pyörimään. Kiristystä varten käyttäisin kyllä ihan samaa metodia enkä sotkis sitä räikkää ollenkaan tohon
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 236
Threads: 20
Joined: Mar/2006
Ilmeisesti tästä osasta kyse.
https://www.atp-autoteile.eu/Artikelgrup...02F000.htm
Tuolta jos tilaa, ni 28,90 tulee lisää hintaa kotiovelle tuotuna.
Ex: N13 Sunny GTi 1,6 -87<br />Turha surra, täähän on vain elämää. Onhan päivä vielä huomennakin!
Posts: 36
Threads: 9
Joined: Oct/2010
Posts: 56
Threads: 1
Joined: Jun/2010
Tuo primeran takajousitus on kyllä täys vitsi. Joustovaraa ei ole paljon paskaakaan, koko ajan hakkaa pohjaanlyöntikumeihin. Vähäkin kun on kuormaa niin jouset on pohjassa. Ei todellakaan ole varaa madaltaa yhtään.
Onko kukaan kokeillu laittaa farmarimallin vietereitä?
Posts: 56
Threads: 1
Joined: Jun/2010
Itse asiaan palatakseni. Minusta se kuppi ja lautanen ei ole toisiinsa mitenkään kiinnitetty. Iskarin varren yläpää tulee kiinni kuppiin mutterilla. Se lautanen on vaan siinä pohjaanlyöntikumin ja kupin välissä.
Posts: 96
Threads: 15
Joined: Aug/2004
Noniin, nyt toinen takaiskarin yläpää hajosi itseltäkin. Onkos näitä Suomesta saatavilla jostain? Risen linkin takana olevan hintakin on näköjään pompannut kolminkertaiseksi, ilmeisesti on kysyntää ollut =).
Posts: 19
Threads: 0
Joined: Nov/2010
Heissan. Itsekin aloin 311 tuhannen kilometrin jälkeen kuulemaan kolinaa ja molemmat puolet kaput. marmoritiskin hinnat oksetti alennuksillakin. Bongasin viron puolelta jonkinlaisia ja melko halvalla.
http://alvadi.ee/fi/varaosat/nissan/prim...men-tyyny/ jos jollakulla tietoa mestasta niin ilmi.
Posts: 30
Threads: 6
Joined: Aug/2010
N_iko Wrote:Heissan. Itsekin aloin 311 tuhannen kilometrin jälkeen kuulemaan kolinaa ja molemmat puolet kaput. marmoritiskin hinnat oksetti alennuksillakin. Bongasin viron puolelta jonkinlaisia ja melko halvalla. http://alvadi.ee/fi/varaosat/nissan/prim...men-tyyny/ jos jollakulla tietoa mestasta niin ilmi.
29.pvä tilasin ja 3.pvä tuli smartpostiin tavara. ostin iskarin yläpäät ja ihan on yhtä järeän näköiset kuin entisetkin. odotin että olisi kestänyt pitkään tavaran tulossa mutta vauhti olikin melko kiitettävää. näillä puheilla voin suositella.
Posts: 86
Threads: 4
Joined: Dec/2011
Kysytäänpäs nyt täältä, että millä kierteellä tuo yläpään kiinnikkeen mutteri on? Kävin merkkiliikkeestä kysymässä uusia muttereita, mutta toimitus kestää tuhottoman kauan. Näppärä olisi käydä pulttiliikkeestä nappaamassa uudet mukaan, entisiä kun tuskin saa ehjänä irti.
-91 P10 2.0 LX (ex)
-97 P11 2.0 GX (ex)
-98 P11 SE 2.0 SR20DEH