Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kytkimen vaihto
#1
Lähteekö gtiConfusedtä laatikko irti ilman koko moottorin irroitusta? Alkanut pitämään kummaa ääntä ja epäily on että kytkin sökö. Sad
Pitää semmoista sipsuttavaa ääntä oli vaihde mikä tahansa..
Primera P11-144 sportdeck
Reply
#2
NissaNiko Wrote:Lähteekö gtiConfusedtä laatikko irti ilman koko moottorin irroitusta? Alkanut pitämään kummaa ääntä ja epäily on että kytkin sökö. Sad
Pitää semmoista sipsuttavaa ääntä oli vaihde mikä tahansa..

Lähtee ilman koneen irrotusta.
Mörkö I 99- S. Mörkö II 90- SLX/Super s
Reply
#3
Joutuukos konetta minkä verran kallistamaan, että laatikko mahtuu tipahtamaan? Itsellä olisi sama operaatio tulossa.
Reply
#4
Jospa tuo olis yhtä helppo vaihtaa, kun sunnyssa niin menee sitten ulkomuistista kun lasahtaa.
Primera P11-144 sportdeck
Reply
#5
Eli aika pala kakkua toi laatikon vaihto, vetarit vapaaksi eka, sen jälkeen startin irroitus, kaikkien laatikonpulttien irroitus, sitten oli siinä vetoakselin kohtaa tai vastaavassa mistä piti kannakeraudasta irroittaa 3 pulttia (imo 17mm kannalla).
Sitten kun kaikki pultit laatikon molemmin puolin irrotettu seuraa vaikein, laatikon/välilevyn/lohkon välissä on semmoset kolme metalli "tappia", jotain kohdistimia tai vastaavaa, nämä ittellä oli ainakin tosi hapettuneet jotenka sai tapella jonkin aikaa ja isolla raudalla kammeta sieltä välistä kunnes laatikko roikkui pelkästään kytkin akselin varassa jolloin sen sai liutettua helposti pois.
Tässä kohtaa suosittelisin irroittamaan kaikki nämä metalli holkit, "hoonaamaan" santapaperi+puutikku+porakone yhdistelmällä niitä tapin koloja tulevassa lohkossa ja laatikossa.
Yksi mikä kannattaa huomioida on laatikon stefat, kytkin akselin ja vetoakseleiden. On muuten aivan paska puhetta että tarpeeksi kallistamalla ei tule öljyä pihalle, oli tukivarren kannakkeesta hallitunkilla kyljellään ja silti tuoretta punaista redlineä sieltä valui maahan kun stefoja vaihdoin jälkikäteen. Ja kannattaa hakea suoraa nissanilta kun ei ne montaa euroa siellä maksa.
Paininlaakerin kanssa sai hetken ihmetellä mutta kyllä se sinne paikoilleen meni, taisin laittaa jopa vähän jotain kuparitahnaa niihin jalkoihin muistaakseni. Aika pala kakkua loppujen lopuks. Kaikenlaisia paheita se vaati mutta kyllä se sinne takasin asettui. Irroitus imo oli tuskallisempi kuin kiinnitys.

Ja muistakaa kohdistaa se kytkin...
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#6
Muistaako kukaan vauhtipyörän pulttien kiristysmomenttia? Vetoakselin stefoja ei taida saada kuin nissanilta, kun parista varaosa puljusta äskettäin kävin kysymässä, mutta ei saanut. Kampuran stefat kyllä löytyi molemmat.
Reply
#7
itse vaihdoin reilu kk sitten meitin alluun kytkimen omalla pihalla ku alko pitää metallipaja ääntä, no laatikon pois otettua ja kytkimen purettua selvisi että painelaakeri oli sökö ja sorvannut paineasetelman jouset melkein poikki. vetarien stefat laakkosella 12,5e kpl, ps apparin vetaria ei tarvi edes irrottaa kytkinrempan ajaksi, toki se helpottaa lootan takasinlaittoa 8) kytkimen keskitin ylimääräisellä kytkinakselilla, yleensä olen senkin tehnyt silmämääräisesti mutkun sattuu olemaan gt primeran rataspakat irrallaan niin siitä kytkinakselilla oli helppo keskittää
gti almera -97 nissan primera p11 gt -99 nissan primera p11 gt -97 nissan primera p11 2.0 SRI -99 nissan primera p11 2.0 slx -97
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)