Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VQ30DE(T) vs VQ35DE vs VQ37VHR
#1
Suuria teknisiä eroja? Muuta kuin VVT systeemi ja tilavuus?

Kuinka paljon eroaa ulkoisesti toisistaan?

Virityspotentiaali ahtamalla? Viriosien saatavuus?

Vaihdelaatikko mahdollisuudet takavetoiseen? Mistä käy suoraan, kuinka paljon kestää?

EDIT: Siirtäkää jos on huonolla alueella...
Reply
#2
Aika paljon yhtäläisyyksiä, esim. Vq35 nokat käy spacereiden kanssa 30DE yms. yms. Imusarjat menevät porttaamalla ristiin. Laakereita, mäntiä yms. yms. löytyy suoraan 30DE -versioon.

Ulkoisissa eroissa voidaan ainankin mainita jakopään koppa ja venttiilikopat, ne on ihan erilaisia. Kannakkeiden kiinnityspisteet ovat myös erilaiset etu- ja takavetoisissa.

Laatikoksi etuveto (tai miksei takavetoiseenkin) VQ30 de moottoriin käy bolt on 350z:n laatikko. 350Z vauhtipyörään pitää asentaa 30DE:n ajoitusrengas (70€ koneistamolla). Laatikon lisäksi tarvitset myös 350z:n öljypohjan, startin ja joko spacerin startille ja painelaakerille, tai mielummin 350z kytkimen + vauhtipyörän johon tuo ajoitusrengas asennetaan (jolloin ei tarvita helvetillisiä spacereitä). Aftermarket moottorinohjauksella tuo ajoitusrengas voi olla tarpeeton.

maxima.org foorumilta voi katsella viriproggiksia. 300 -- 400hp tuntumaan on menty vakiosisuksilla, mutta kestoikä voi korkeammissa tehoissa jäädä heikoksi. Viripalikoilla sitten niin paljon kun lompakko kestää.

Etuvetoiseen kannattaa myös ostaa 350z vedenpaluu kansien takaa. Etuvetoisenkin putket käyvät mutta niillä asennuksesta tulee parhaimmillaankin purkkaviritys.

Etuvetoisen imusarja sojottaa väärään suuntaan, eli tulee tulipellistä läpi. Pikku ropaamista on etuvetoisen asenetamisessa takavetoiseksi siis luvassa, ei kuitenkaan mitään mullistavaa.

Race.Fi / Ville
Reply
#3
Mielessähän on nyt alkanut pyörimään tollanen VG35DE:n rakentelu ja voimaa pitäisi saada kuitenkin noin 600hv. Kannattaako tollasesta alkaa tekemään vai onko odotettavissa isoja ongelmia keston kanssa?

Paljonko toi 350Z laatikko kestää?

Rutattuja aihioita sais ainakin saksasta kohtuu rahaan.
Reply
#4
RaceCommo Wrote:Mielessähän on nyt alkanut pyörimään tollanen VG35DE:n rakentelu ja voimaa pitäisi saada kuitenkin noin 600hv. Kannattaako tollasesta alkaa tekemään vai onko odotettavissa isoja ongelmia keston kanssa?

Paljonko toi 350Z laatikko kestää?

Rutattuja aihioita sais ainakin saksasta kohtuu rahaan.

Saako tuohon laitettua vg30dett eli z32Confuseden laatikkoa? sen ainakin pitäisi kestää tuo 600hp?
300zx TT -90
Reply
#5
Dalsson Wrote:
RaceCommo Wrote:Mielessähän on nyt alkanut pyörimään tollanen VG35DE:n rakentelu ja voimaa pitäisi saada kuitenkin noin 600hv. Kannattaako tollasesta alkaa tekemään vai onko odotettavissa isoja ongelmia keston kanssa?

Paljonko toi 350Z laatikko kestää?

Rutattuja aihioita sais ainakin saksasta kohtuu rahaan.

Saako tuohon laitettua vg30dett eli z32Confuseden laatikkoa? sen ainakin pitäisi kestää tuo 600hp?

Ilmeisesti puhutaan kuitenkin VQ35DE motista ja VG35 oli typo. Laatikkoon saa mm. mazworksilta adapterisarjaa jolla z32 laatikko menee 350z laatikon tilalle. Noilla tehoilla siinä ei mielestäni ole kuitenkaan järkeä, sillä 350z:n 6v laatikko on sekin vankkaa tekoa ja vastaavissa kokoonpanoissa kestää vallan hyvin. Ajoittain Z33 laatikkoa on verrattu kestävyydeltään Z32 laatikkoon.

600 ei ole mikään ongelma tuolle koneelle, olettaen että se on rakennettu kaikin puolin se kestämään. Tähän pääsee vielä periaatteessa bolt-on (ja -inside) osilla. VQ35DE moottorista on otettu miehekkäitä nelinumeroisiakin lukemia, mutta tehon kasvaessa kasvaa toki budjettikin kun osien kestolle asetetaan uudet vaatimukset. VQ35DE on siitä hyvä moottorivalinta että siihen löytyy paljon aftermarket osia ja paljon tietoa ympäri maailmaa.

Mutua: Muistaakseni 35DEConfusedsä on myös öljysuihkut männille.
Reply
#6
vinkkinä, et japan importsissa on tarjouksessa VQ30DET moottoreita 550€ kpl... Wink
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#7
Lake Wrote:vinkkinä, et japan importsissa on tarjouksessa VQ30DET moottoreita 550€ kpl... Wink

Nuohan on luultavasti vielä jostain jdm takavedosta, eli öljypohja ja imusarja pitäisi olla jo valmiiksi "oikein" ja 350z laatikko istuu suoraan perään..
Reply
#8
Race Performance Oy Wrote:
Dalsson Wrote:
RaceCommo Wrote:Mielessähän on nyt alkanut pyörimään tollanen VG35DE:n rakentelu ja voimaa pitäisi saada kuitenkin noin 600hv. Kannattaako tollasesta alkaa tekemään vai onko odotettavissa isoja ongelmia keston kanssa?

Paljonko toi 350Z laatikko kestää?

Rutattuja aihioita sais ainakin saksasta kohtuu rahaan.

Saako tuohon laitettua vg30dett eli z32Confuseden laatikkoa? sen ainakin pitäisi kestää tuo 600hp?

Ilmeisesti puhutaan kuitenkin VQ35DE motista ja VG35 oli typo. Laatikkoon saa mm. mazworksilta adapterisarjaa jolla z32 laatikko menee 350z laatikon tilalle. Noilla tehoilla siinä ei mielestäni ole kuitenkaan järkeä, sillä 350z:n 6v laatikko on sekin vankkaa tekoa ja vastaavissa kokoonpanoissa kestää vallan hyvin. Ajoittain Z33 laatikkoa on verrattu kestävyydeltään Z32 laatikkoon.

600 ei ole mikään ongelma tuolle koneelle, olettaen että se on rakennettu kaikin puolin se kestämään. Tähän pääsee vielä periaatteessa bolt-on (ja -inside) osilla. VQ35DE moottorista on otettu miehekkäitä nelinumeroisiakin lukemia, mutta tehon kasvaessa kasvaa toki budjettikin kun osien kestolle asetetaan uudet vaatimukset. VQ35DE on siitä hyvä moottorivalinta että siihen löytyy paljon aftermarket osia ja paljon tietoa ympäri maailmaa.

Mutua: Muistaakseni 35DEConfusedsä on myös öljysuihkut männille.

Juu, VQ pohjasista puhutaan ja VG oli typo. Tarviiko tonne nyt sitte 600 tehoille vaihtaa sisäkaluja kuinka paljon? Jostain luin että vakioromuilla päästään nippanappa 400, pitääkö paikkansa? Onko vaihtoon menossa tämän jälkeen vain männät ja veivit vai vielä jotakin muuta?
Reply
#9
Nytkun näistä alkoi puhe niin voiko joku kertoa onko 350z VQ35DE koneessa miten suuria eroja Nissan Muranon samaan koneeseen? Toki imusarja, moottorinkannakkeet on ainakin erilaisia mutta onko eroa esim.nokissa,männissä,suuttimissa ja kampiakselissa?

Toisin sanoen jos muotoilen kysymyksen niin onko mahdollista hommata Z:taan tarkoitettuja viritysosia ja asentaa niitä muranon moottoriin vaikkakin muranoonkin löytyy kattavasti osia.

Aihe sinällään kiinnostaa koska yksi kyseinen moottori löytyy ja sen tulisi vauhdittaa omaa rallicross autoa Smile
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Reply
#10
Entäs sitten nämä HR sarjan koneet? Ilmeisesti suunnittelussa joitakin parannuksia ainakin vedenkierron osalta ja olipa tuolla netin syövereissä että paljon muutakin paranneltu kyseiseen moottoriin. Mitä mieltä porukka on vq35de vs. Vq35hr viritysmielessä, kumpi lannattaa valita lähtökohdaksi virittämiseen ahtaen tai vaparina? Koneita näytti löytyvän ainakin jenkkilän iipeista ihan kohtuulliseen rahaan. Onko tuo Infinityn vq35hr täysin sama kuin mitä on käytetty 350zConfusedsa?

Alkaa päivä päivältä kiinnostaa tuollainen moottori vaan enemmän ja enemmän, olenko sairas? :Smile

HR koneeseen menee ilmeisesti myös DE koneen vaihdeleetikko?

EDIT: VQ37VHR taitaa olla näistä vielä kaikkein kehittynein...
Reply
#11
Jatketaan nyt tänne sitten tuon VQ37VHR koneenkin kanssa.

Eli, pystyykö tollasta ohjaamaan jollakin aftermarket eculla tuloksellisesti? Koneessahan on kaasuläpät, jotka vakiona ovat aikalailla kokoajan auki, ohjaavat vain tyhjäkäyntiä sekä luistonestoa. Tehon anniskelun hoitaa sitte nokan ja noston säädöt. Onko näitä mahdollista ohjata jollakin, tai, pääseekö orkkis ecuun sisälle niinkuin "nistune" tyyliin?
Reply
#12
Mihinkä moottoriin oot päätyny vai onko vieläkin hakusessa?
Reply
#13
Taitaa olla datsuni myyty jo...
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 5 Guest(s)