Hyvin oli tähänkin remontti tehty. Vissiin 6tkm oltiin päästy. Auton päälle siis ilmeisesti kaatunut puu ja se lunastettiin niin ostin sen purkupeliksi. Tänään sitten selvisi miksi juuri tämän auton päälle se puu oli kaatunut.
Eli selvä vakuutuspetos tämä sitten. Eli ilmeisesti ajettu ilman laakeria niin kauan, että kiertokangen pultit löystyneet tuloksena, että kanki repinyt itsensä väkisin irti männästä ja kiertokanki hirttäytynyt kampiakselin väliin.
Onneksi kampiakseli oli std koossa niin siitä ehkä saa vielä kalun. Lohkossa/kannessa ei isompia vekkejä eli ei ihan romukoppaan tarvi koko konetta heittää.
Kupoliin ottaa silti, koska takkiin tulee montaa sataa + aikaa pari päivää. No huomenna vonkaamaan avk:lle korvauksia ja auton vanha omistaja vastuuseen. Mä en ymmärrä näiden vakuutuspetosten tekijöitä, että eikö ne tajua, että joku ne autot sieltä ostaa ja usein tekee reklamaation. Tästäkin vanha omistaja voi saada pahimmassa tapauksessa linnaa.
Voin kertoa et sulle tulee kylmää kyytiä avk:n toimesta. Jonkun satasen hyvittävät ja se on siinä. Ite yhden bemarin kanssa taistelin ja rosikseen ois pitänyt mennä. Sehän ei luonnollisesti ole järkevää ottaen huomioon minkä hintaisista peleistä puhutaan.
dirtyharry Wrote:Voin kertoa et sulle tulee kylmää kyytiä avk:n toimesta. Jonkun satasen hyvittävät ja se on siinä. Ite yhden bemarin kanssa taistelin ja rosikseen ois pitänyt mennä. Sehän ei luonnollisesti ole järkevää ottaen huomioon minkä hintaisista peleistä puhutaan.
Eikä ole edes mikään ihme etteivät hyvitä juuri mitään. Tuollahan lukee myyntiehdoissa boldatulla näin: "sellaisessa kunnossa ja niillä varusteilla kuin ne ovat kaupantekohetkellä."
Miten tuollaisenkin näyttäisi edes toteen että ko vaurio on ollut silloin kun se on avk:n pihassa ollut jos ei sitä kerran siellä ole voinut todeta.
Juu kyllä tästä takkiin tulee se tiedetään lähinnä ideana on saada kaveri vastuuseen tuosta, että ei enään tee kellekkään vastaavaa. Mulla hepun nimi/osoite tallessa niin taidanpa lähettää joululahjan hälle.
Juu niin hän siellä lukee, mutta selvissä vp tapauksissa on korvauksia aika usein saatu. Varsinkin jos vahingot laajoja ja selviä, ettei ne eivä ole tulleet kolarista.
Mitä tuohon dokumentointiin tulee niin sen kyllä osaan eli joka purkuvaiheesta tarkat kuvat ja jokaisesta vaiheesta olen vielä kuvannut silleen, että näkyy itse auto takana. No auto ei ollut avk:lta käyntikuntoinen eli ei ole ollut todettavissa vaurio.
Toivottavasti tekijä joutuu vastuuseen. Luulisi että varsinkin vakuutusyhtiö joka korvaukset on maksanut on hyvinkin kiinnostunut tällaisesta toiminnasta.
Avk kiinnostui tapauksesta ja asia lähti tutkintaan. Voivottelit vaan, että en aikasemmin ole infonnut ja ei olis saanut itse purkaa. Sano, että pelastus oli se, että olen dokumentoinut kaikki vaiheet.
Kuvat/reklamaatio pistetty eteenpäin. Hyvää joulua vp:n tekijälle!
ABT Wrote:Avk kiinnostui tapauksesta ja asia lähti tutkintaan. Voivottelit vaan, että en aikasemmin ole infonnut ja ei olis saanut itse purkaa. Sano, että pelastus oli se, että olen dokumentoinut kaikki vaiheet.
Kuvat/reklamaatio pistetty eteenpäin. Hyvää joulua vp:n tekijälle!
Päivitä tähän ketjuun aina kun tapahtuu edistystä, mielenkiintoista kuulla miten tämä(kin) tapaus tulee menemään.
Siinä oli kaasuläpän asennontunnistin rikki, pääjohtosarjassa pari johtoa poikki. Tyhjäkäyti venttiilit johdot poikki, yksi puolan liitin paskana, akku paskana sekä bensalinja poikkastu kiskosta. Riskihän siinä ottaa, kun ei käynnistetyn ostaa, mutta ajattelin, että kone kuitenkin tovi sitten tehty uusiksi niin...
Nyt koneelle ostajan ilmaannuttua lupasin tarkistaa öp:n ja tässä tulos.
Homma on nyt seis! En saa tehdä koneelle enään itse mitään. Kun olisin halunnut alkaa korjaa sitä. No onneksi miljoonaa muitakin projektia niin tehdään niitä nyt sit, kun tämä hautoo.
ABT Wrote:Siinä oli kaasuläpän asennontunnistin rikki, pääjohtosarjassa pari johtoa poikki. Tyhjäkäyti venttiilit johdot poikki, yksi puolan liitin paskana, akku paskana sekä bensalinja poikkastu kiskosta.
Eli oikein varmistettu, että ei saa konetta käyntiin??
Varmasti lähtee tutkintaan.
Muutama vuosi sitten kaverin auto lunastettiin ja siitä epäiltiin vp. Oli kyllä sellainen rulianssi sen selvitys, liian pitkä tarina tänne kirjoitettavaksi.
Mutta kyllä yhtiö siitä heti halusi ison osan takaisin mitä olivat autosta maksaneet.
Ex Nissan Almera Gti
Ex Nissan silvia 1996
Ex Nissan Primera p10 Sr20Det
Nopeaa toimintaa avk:lta. Asian virallinen reklamaatioaika on päättynyt, mutta tapaus kiinnostaa heitä todella paljon! Kaveri siis soitteli ja kyseli mitä olen autoon tehnyt = purkanut auton hylsyksi ja mm... rälläköinyt katon irti ja hukannut/myynyt autosta paljon osia. Nyt sitten ilmoitti, että haluavat mahdollisesti koko loppuraadon itselleen takaisin eli ilmeisesti kaupanpurkua ehdotteli. Lupas vielä palata asiaan riittääkö pelkät moottorin osat vai haluuko koko kopan.
Haluavat moottorin+johtosarjan tutkittavaksi. Ja jo tässä vaiheessa oma aloitteisesti lupaili, että saa hyvitystä. 1500e pitäis saada jotta sais omat pois. Jos edes 500e sais kun vielä menettää nuo koneen osat joista olis varmaan saanut vielä kasattua ehjän koneen.
Moottori tosiaan nyt avk:lla tutkittavana. Olivat tänään soittaneet sieltä, mutta en ehtinyt vastaa/soittaa takasin tänään. No huomenna päivä uusi niin kuulee tuomion.
Elikkä tosiaan homma lähtee oikeasti eteenpäin ja haluavat multa lunastaa tuon rikkinäisen moottorin "todistusaineistoksi". Meinas ehdottaa yhtiölle, että korvaisivat mulle 1000e mielestäni ihan ok korvaus. Olishan tuosta "juuri remontoidusta" rbtä ehjänä enemmän saanut, mutta on tuo tonnikin parempi kuin kasa romua.
Keikki mun osalta taputeltu. 1000e:llä myin tuon rikkinäisen moottorin vakuutusyhtiölle takas "todistusainestoksi". Eli nämä essonbaari puheet, ettei sieltä mitään saa tai jos saa niin saa joku satasen kaksi eivät ainakaan omalla osalla pitäneet paikkansa.