Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RB26 vesikierto
#1
onko kuinka tarpeellinen rb26 koneiden kaasuläppien yläpuolella oleva kisko mihin tulee toinen venttiilikopan huohotusletkuista ja ilmeisesti siellä kiertää myös jäähdytin neste? onko haittaa jos sen poistaa?
Reply
#2
Se on imusarjan kaulojen paineentasaustukki, josta on myös alipainekammioon yhteys eli kaikki alipaineella toimiva on sen varassa. Tukissa on myös nestekanavat joita pitkin koneen ilmaus ja muistaakseni myös ahtimien nestekierron paluu tulee, ja taisipa ylävesiletkun lähtökin olla siinä samassa hässäkässä. Kaiken kaikkiaan melko tarpeelliset palikat koneen toiminnan kannalta.

Vastakysymyksenä, miksi siitä tarvitsisi päästä eroon?
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#3
Vesikierron tukki menee imusarjan alapuolella. Ja tosiaan sen takapäästä lähte myös ahtimille vesihaara.
Nissan Skyline R33 GT-R V-spec 1996: Öhlins, Brembo, Haltech, Racepak,Apexi, Precision Turbo, ACL, Trust/Greddy, CP, Nismo, Ati, HKS, Tomei, OS Giken, RAYS, AMW, Holset,ARP, XRP

http://www.amwdynoservice.com http://www.speedimports.fi
Reply
#4
Xenon Wrote:Se on imusarjan kaulojen paineentasaustukki, josta on myös alipainekammioon yhteys eli kaikki alipaineella toimiva on sen varassa. Tukissa on myös nestekanavat joita pitkin koneen ilmaus ja muistaakseni myös ahtimien nestekierron paluu tulee, ja taisipa ylävesiletkun lähtökin olla siinä samassa hässäkässä. Kaiken kaikkiaan melko tarpeelliset palikat koneen toiminnan kannalta.

Vastakysymyksenä, miksi siitä tarvitsisi päästä eroon?

ihan vaan että sais kone huonetta siistimpääm ja tilavampaan kuntoon. ja kun ahtimelle ei tarvitse mennä vettä jäähyttämään ja venakoppien huohotus menee muualle muutenkin. ilmastoinnin kilkkeet on jo poistettu ja enään pitäisi päästä eroon siitä hydrauli jakoblockista mika on siinä imusarjan luona konehuoneen seinässä kiinni ja ohjaustehostimen pumpusta. onko tietoo muuten että kuinka jäykkä ohjauksesta tulee jos poistaa tehostimen pois käytöstä ja ottaa öljyt veke hammastangosta?
Reply
#5
Velkku Wrote:
Xenon Wrote:Se on imusarjan kaulojen paineentasaustukki, josta on myös alipainekammioon yhteys eli kaikki alipaineella toimiva on sen varassa. Tukissa on myös nestekanavat joita pitkin koneen ilmaus ja muistaakseni myös ahtimien nestekierron paluu tulee, ja taisipa ylävesiletkun lähtökin olla siinä samassa hässäkässä. Kaiken kaikkiaan melko tarpeelliset palikat koneen toiminnan kannalta.

Vastakysymyksenä, miksi siitä tarvitsisi päästä eroon?

ihan vaan että sais kone huonetta siistimpääm ja tilavampaan kuntoon. ja kun ahtimelle ei tarvitse mennä vettä jäähyttämään ja venakoppien huohotus menee muualle muutenkin. ilmastoinnin kilkkeet on jo poistettu ja enään pitäisi päästä eroon siitä hydrauli jakoblockista mika on siinä imusarjan luona konehuoneen seinässä kiinni ja ohjaustehostimen pumpusta. onko tietoo muuten että kuinka jäykkä ohjauksesta tulee jos poistaa tehostimen pois käytöstä ja ottaa öljyt veke hammastangosta?

Varmaan vähän riippuu vanteista/renkaista mutta jäykkä ;D
Skyline GTS-R
Reply
#6
Eli olet poistamassa/muuttamassa GT-RConfusedtä huohotusta, vesikiertoa, ohjaustehostinta ja samalla Hicasia? Tulee varmaan hyvä, ja samalla tilava sekä siisti konehuone.
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
#7
Henu Wrote:
Velkku Wrote:
Xenon Wrote:Se on imusarjan kaulojen paineentasaustukki, josta on myös alipainekammioon yhteys eli kaikki alipaineella toimiva on sen varassa. Tukissa on myös nestekanavat joita pitkin koneen ilmaus ja muistaakseni myös ahtimien nestekierron paluu tulee, ja taisipa ylävesiletkun lähtökin olla siinä samassa hässäkässä. Kaiken kaikkiaan melko tarpeelliset palikat koneen toiminnan kannalta.

Vastakysymyksenä, miksi siitä tarvitsisi päästä eroon?

ihan vaan että sais kone huonetta siistimpääm ja tilavampaan kuntoon. ja kun ahtimelle ei tarvitse mennä vettä jäähyttämään ja venakoppien huohotus menee muualle muutenkin. ilmastoinnin kilkkeet on jo poistettu ja enään pitäisi päästä eroon siitä hydrauli jakoblockista mika on siinä imusarjan luona konehuoneen seinässä kiinni ja ohjaustehostimen pumpusta. onko tietoo muuten että kuinka jäykkä ohjauksesta tulee jos poistaa tehostimen pois käytöstä ja ottaa öljyt veke hammastangosta?

Varmaan vähän riippuu vanteista/renkaista mutta jäykkä ;D


kokeilin autoa silleen että ohjaus tehostimen hihnan otin pois ja jäykkä oli mutta sitä meinasin että jos sieltä poistais öljyt ni useimmissa ainakin on keventyny ohjaus normaali tehostamattoman oloiseksi niin meinasin että päteekö tuo myös r32Confusedeen.
Reply
#8
app Wrote:Eli olet poistamassa/muuttamassa GT-RConfusedtä huohotusta, vesikiertoa, ohjaustehostinta ja samalla Hicasia? Tulee varmaan hyvä, ja samalla tilava sekä siisti konehuone.

ilmastointi on saanu jo huutia ja muutettu singleturboksi niin osa vesi kierroista on jo mäkeen heitettu ja huohotus letkuista osa on veke mutta tosiaan ois tarkoitus päästä hicas ja ohjaus tehostimesta eroon ja siitä jakoblockista mikäö on imusarjan luona konehuoneen seinässä kiinni ja ohjaustehostimen putkistoista ja kaikesta mahollisesta ylimääräisesta että sais todellakin siistin konehuoneesta ja tilavamman. kumulla on paljon enemmän tilaa sierrankin konehuoneessa ja siellä on sentään 5 litranen v8 keulalla automaattivaihteiston kans Big Grin
Reply
#9
Ihan pakko kysyä että mihin tarkotukseen tää auto on tulossa? Tongue
Reply
#10
WekZi Wrote:Ihan pakko kysyä että mihin tarkotukseen tää auto on tulossa? Tongue

Kovaan ajoon Wink
Reply
#11
Tänään ei oikein mikään onnistunut; en myöskään ymmärtänyt että miksi siitä ilmausruuvista ei tule nestettä vaikka sen kiertää irti koneen käydessä? Kabiiniin tuli lämmintä ainakin jonkin verran eikä kone tyhjänä ollut vedestä mutta silti kyllä epäilen että ilmaahan siellä on koska jäähdytin ei juurikaan lämminnyt vaikka auto kävi kyllä selvästi lämpimäksi. Nestepinta ei myöskään syylärissä laskenut.
Reply
#12
Nosta auton keulaa vähän ylöspäin jos sit sais ilmat pois paremmin?
Skyline GTS-R
Reply
#13
Oliko kone varmasti temostaatin aukeamislämpötilassa?
Kyllä tuo kone pitäisi ilmaantua ilman mitään keulan nostoja...
Reply
#14
En nyt ole aivan varma mutta kyllä se lämpömittari näytti ainakin puoleen väliin. Ylävesiletku oli kyllä lämmin mutta eikös tässä ole termostaatti siellä alaalla. Oikeastaan enemmin tässä vaiheessa ihmettelin että miksi siitä ilmausruuvista ei tule nestettä. Luulisi tulevan kun kone lämpiää?
Reply
#15
Koititko kaasutella ilmausruuvi auki?

Joskus törmännyt, että pitää vähän nostella kierroksia, että alkaa ilmausruuvista pukkaa muutakin kuin ilmaa.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#16
Kyllähän mie tuota ajattelin ja kaasuttelinkin mutta ei sieltä vettä tullut.
Reply
#17
Mulla oli vissiin japanin päässä laitettu jotain syylärinkorjauslitkua nesteen sekaan ja oli ihan tukossa koko ilmausröörit.. jouduin poraamaan kylestä reijän että sai vaaka kanavan auki ja sen matskun pois sieltä reijästä..

Mulla oli siis irrallaan koko palikka ja koitin paineilmalla ja sorkkimalla jne mut pora oli ainoo millä onnistu.
Reply
#18
Vigurius Wrote:Mulla oli vissiin japanin päässä laitettu jotain syylärinkorjauslitkua nesteen sekaan ja oli ihan tukossa koko ilmausröörit.. jouduin poraamaan kylestä reijän että sai vaaka kanavan auki ja sen matskun pois sieltä reijästä..

Mulla oli siis irrallaan koko palikka ja koitin paineilmalla ja sorkkimalla jne mut pora oli ainoo millä onnistu.

Mulla oli "kalkkeutu/ruostunu" toi ilmausreikä umpeen. Auttoi kun pienellä ruuvarilla sorkki sitä.
Reply
#19
Kyllä! Tukossahan se oli mutta sain sen rassattua rautalangalla auki Smile Jos jollain muulla on samaa ongelmaa niin kannattaa ottaa huomioon että se reikä jatkuu alaspäin siitä kierrereiän pohjasta. Miggi langan sain taivuteltua siitä mutkasta ohi niin sillä sain reiän puhkaistua.
Reply
#20
Nyhän mä vasta muistin et se ilma ruuvi olikin siinä kylessä.. Jouduin siis poramaan yläpuolelta reijän läpi että sai reijän auki alaspäin..
Reply
#21
Täältä löytyy kyl hyvin näitä niksejä. Meinasi jo tulla harmaita hiuksia kun ei ilmausruuvista mitään tapahtunut, mut tän luettuani kävin äsken sörkkimässä pienellä ruuvarilla ja rautalangassa ni johan alkoi hengittää sekin rööri. Kiitos!
R32 GT-R -92 + Subaru Outback TD -11
ex: R32 GTS-t -90 "musta surma / 腹切" / P11 GT -97 / Citroën BX Premier -91 (http://valimerelle.blogspot.com/)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)