Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TYYPPIVIAT/VIKALISTA/OSTAJAN OPAS
#61
Mulla narisee multi-linkit apukuskin puolelta. Nariseminen on lämpötilasta riippuvaista eli pakkasta 4-14 astetta =>narisee. Enemmän tai vähemmän => ei narise. Huomaa helposti, nostaa pyöränkaaresta tai painaa nii narisee. Ei kolise. Ilmeisesti joku välys on hiukan liian pieni ja joku kumi narisee rautaa vasten.
Tuulilasinpyyhkijän holkki kulunut.
Nissanille tyypilliseen tapaan takaiskarit hävittivät 1. kerran vaimennustehonsa 70tkm:n kohdalla. Nyt 142tkm ja uusi vaihto edessä, nyt täyskierto.
Mittariston valot vaihdettu muutamaan kertaan, polttimoissa päällä sininen kuminen "tutti", joka saa aikaan vihertävät mittarivalot. Ilman tuttia valot kellertävät, ehkä polttimot eivät kuumu yhtä paljon ja kestävät paremmin. Nyt kokeilen ilman tuttia.
Auto on P-11 wagon´98.
Kysyisin ,kun en itse muista, onko ilmastoinnin, sisäilman kierron ja penkinlämmittimen katkaisijoissa taustavaloa symboleissa? Päälle kytkennästähän kertoo oranssi valo(paitsi ilmastointi sininen).
Reply
#62
Jussi T Wrote:Kysyisin ,kun en itse muista, onko ilmastoinnin, sisäilman kierron ja penkinlämmittimen katkaisijoissa taustavaloa symboleissa? Päälle kytkennästähän kertoo oranssi valo(paitsi ilmastointi sininen).

On taustavalot. Polttimot maksaa AK:lla muutaman ekin kappale Tongue
ASTechrific
Reply
#63
laitoin vasta -97 p11 Primeran ja tietenkään en ostovaiheessa huomannu et istuinlämmitin ei toimi kuskin puolella! Jotain sen suuntaista löysin näiltä sivuilta, että olis aika tyyppillinen vika.Tietääkö kukaan mikä niissä yleensä särkyy , lämmitinelementti vai joku muu? Ja mitä maksaa korjata?

Eipä siinä muuten on auto osoittautunu hyväks, mutta oishan jotain voinu tinkiä hinnasta kun ois ajoissa huomannu.
Reply
#64
Käyppäs tuolla Almera GTi puolella: Penkkien-ja peilienlämmittimet
Reply
#65
Ei menny katsastuksesta läpi ku oli hanttimiehen puolinen multilinkin alapää laakeri sökönä. Vein korjattavaks ja huomattiin et koko multilink oli paskana. Kallista tuli 520 E hyvillä alennuksilla. Ajettu oli 75 tkm >Sad
Reply
#66
Moro! Meitsillä on 99' P11 Wagon, noin 77000km. Pyyhikijöiden pivotit vaihdettu 72000km kohdalla, yhden kerran voitelin itse, auttoi muutamaksi kuukaudeksi, nyt vaihdettu uudet. Vetoakseli suojakumit molemmin puolin n. 53000km kohdalla.

Ilmennyt sähköharmi:

Nyt on muutaman kerran ihan ruuhkassa jonotellessa käynyt niin, että vilkut syttyvät itsekseen, siis kaikki, ja jäävät palamaan (eivät siis vilku)? Räpsäyttämällä viiksikatkasijasta parkkiasento ja takas valojen "automaattiasento", tilanne palautuu normaaliksi. Ilmiö saattaa pitää monta päivää väliä ja sitten toistua. Ovet siis eivät sulkeudu samalla tms. Onko kellekkään käynyt näin? Voisko olla jotain tekemistä kauko-ohjatun keskuslukituksen känssa???? Vilkkurele, viiksikatkaisja vika???? ???

Reply
#67
kyyll! kaverin muija on valitellut -99 slx wagonissa samaa vikaa??? vilkut palaa itsestään sillon tällön :-\ ei ole ehditty etsiin vikaa vielä.ja toinen outo vika oli hantin puolen olkatappi?? no napaan tuleva murikka kuitenkin 135tkm kohdalla alko koliseen ja huollossa ajokieltoon!! ei löytynyt osaa suomesta joten halvaks tuli!!  >Sad
Reply
#68
Nuo olkavarren laakerit o vissiin aika kulutustavaraa ja todella helpot vaihtaa itsekkin ja laakerit saa erikseen autokeskukselta.
Reply
#69
Meneeks teillä usein P11Confusedta pikku hiekotuskivi/ä jarrulevyn ja sen suojapellin väliin? Pitää semmosta ääntä kun sikaa tapettais auton alla. Käynyt muutaman kerran viime vuosina???

Pääseekö pikkukivet haittaamaan helpommin jos on isommat erikoisvanteet alla??

Reply
#70
Aika usein on mennyt ja siitä tulee kyllä ilkeä ääni :-\
Mutta onneksi lähtee yleensä helposti poiskin, esim. kun peruuttaa.
Reply
#71
Wagon Wrote:Meneeks teillä usein P11Confusedta pikku hiekotuskivi/ä jarrulevyn ja sen suojapellin väliin? Pitää semmosta ääntä kun sikaa tapettais auton alla. Käynyt muutaman kerran viime vuosina???

Pääseekö pikkukivet haittaamaan helpommin jos on isommat erikoisvanteet alla??

Joo, mulla on kans sama ongelma. Näin käy mulla vähintään kerran 6 kuukaudessa.

Lähtee ihan sairas ääni.

On kyllä mennyt kivi ihan vakio talvirenkaillakin levyn ja jarrukilven väliiin.
Reply
#72
Wagon Wrote:....

Pääseekö pikkukivet haittaamaan helpommin jos on isommat erikoisvanteet alla??

Tuurista kiinni. Mulla on ollut muutama erilainen vanne käytössä ja ihan samalla tavalla kivi on päässyt pujahtamaan levyn taakse. Hi-Tech vaikutelma kärsii hetkeksi, kun kiljuu kuin syötävä.  ;D Onneksi lähtee helposti poiskin.
ASTechrific
Reply
#73
Mulla löytyy kans nuo vakioviat eli multilinkit kolahtelee näin kesäaikaan varsin epämiellyttävästi ja ruostetta löytyy takaovien alakulmista. Autolla on ajettu 140tkm. Lisäks molemmat ajovalon umpiot halkes joskus viime talven aikana. Niin ja oikee etupyörä pitää semmosta pientä epämäärästä rohinaa, laakerivika?
Reply
#74
;D Täähän on kivaa luettavaa! MultiKviik on tuttuvika, ei kolise vaan narisee pelkääjän puoli tosi pahasti! Viidesti käytin iskaria myöten kaikki irti ennenkuin löytyi äänen lähde. Ylätukivarren ulompi pusla vaatii vaseliini spaytä aika-ajoin,Jos viittis irrottaa pultit ja pääsis ruutaan holkin täyteen nii pääsis taas puolivuotta. Yksi paha (kallis) ongelma meikän P11Confusedsa on E/V ABS anturi joka on alkanu vetään oikoseen(ABS valo syttyy kesken ajon yleensä kostealla kelillä). Katsastusmies sanoi että nyt alat laittaan ABS:n kuntoon mutta ei pompauttanu siitä vaan alapallonivelestä :'(. Olen tänään soitellu autopurkaamoihin ympäri suomea ja aina sama vastaus; niitä ei etupäästä saa ehjänä irti. Aikaisemmin vian ilmettyä kysyin Autoarktiasta(Oulu) uuden hintaa ja sehän oli 275 v**un ekee ja vaihtotyö päälle(70 ekee)! Ihanan kallista on elämä!! Haukiputaan tarvikkeesta ohimennen kysäsin ja lupailivat kyllä ja vähintään huntin halvemmalla.. Löytymisestä ei vielä takuita koska en ole etsiny osanumeroita siitä pikku nilviäisestä! JOO ja se takapeili ja pyyhkimet ja ... :Smile
Reply
#75
JukeBoy Wrote:Katsastusmies sanoi että nyt alat laittaan ABS:n kuntoon mutta ei pompauttanu siitä vaan alapallonivelestä :'(. Olen tänään soitellu autopurkaamoihin ympäri suomea ja aina sama vastaus; niitä ei etupäästä saa ehjänä irti. Aikaisemmin vian ilmettyä kysyin Autoarktiasta(Oulu) uuden hintaa ja sehän oli  275 v**un ekee ja vaihtotyö päälle(70 ekee)! Ihanan kallista on elämä!! Haukiputaan tarvikkeesta ohimennen kysäsin  ja lupailivat kyllä ja vähintään huntin halvemmalla..  Löytymisestä ei vielä takuita koska en ole etsiny osanumeroita siitä pikku nilviäisestä! JOO ja se takapeili ja pyyhkimet ja ... :Smile

ja tuo alapallonivelhän on "kohtuu" helppo vaihtaa itse, ja hintaakin kertyy noin 30 eeroa (muistaakseni, kun itselleni ostin..)
en ole köyhä, vain ja ainoastaan rahaton
Reply
#76
Edellisellä Primeralla 7 vuoden ja 190 tkm:n aikana meni laturi 2 kertaa ja multilinkit kerran vaihtoon.  Muita yksittäisiä vikoja oli kiusallinen nykiminen, joka ilmaantui moottorin lämpenemisvaiheessa n. 2 km:n ajon jälkeen.  Syyksi kerrottiin em. viallinen laturi, joka vaihdettiin yhdessä muutaman alipaineletkun kanssa.  Tällä hetkellä P11 Primerassani nopeusmittari on epäkunnossa ja näyttää mitä sattuu.  Jo kaupunkinopeuksissa näyttämä voi olla 120 km/h, ja maantiellä viisari kiertyy mittarin ympäri osoittaen kohti lattiaa.  Vaikka auton pysäyttää, voi lukema jäädä 160 km:n kohdalle, kunnes virran kääntää pois päältä. Muuten on ollut varma ja luotettava kulkupeli.
Reply
#77
Seurailin tuossa mielenkiinnolla noita tyyppivikoja, kun tuli hankittua Primu -97 GT. Yksi erikoinen ilmiö omaani tärähti tuossa kuukausi sitten. Kiihtyminenhän noissa vempeleissä ei mikään hääppöinen ole muutenkaan kuin kierroksilla, mutta nyt se hiivahti miltei fillaritasolle.
Ei kuin ihmettelemään tutulle Nissan korjaajalle. Kaveri löi consultin kiinni ja viaksi ilmeni välittömästi nakutuksen tunnistin. Kuulemma heittää sytytystä reilusti myöhäiselle reistaillessaan.
Onko muilla tullut moista kiusaa eteen ? Ja saako tuota osaa muualta kuin AK:lta
Samaan hengen vetoon kysyisin muita vinkkejä tuon pelin eloonsaattamiseksi, että uskaltaisi edes rekkaa lähteä ohittamaan.
Reply
#78
Vesse Wrote:Seurailin tuossa mielenkiinnolla noita tyyppivikoja, kun tuli hankittua Primu -97 GT. Yksi erikoinen ilmiö omaani tärähti tuossa kuukausi sitten. Kiihtyminenhän noissa vempeleissä ei mikään hääppöinen ole muutenkaan kuin kierroksilla, mutta nyt se hiivahti miltei fillaritasolle.
Ei kuin ihmettelemään tutulle Nissan korjaajalle. Kaveri löi consultin kiinni ja viaksi ilmeni välittömästi nakutuksen tunnistin. Kuulemma heittää sytytystä reilusti myöhäiselle reistaillessaan.
Onko muilla tullut moista kiusaa eteen ? Ja saako tuota osaa muualta kuin AK:lta
Samaan hengen vetoon kysyisin muita vinkkejä tuon pelin eloonsaattamiseksi, että uskaltaisi edes rekkaa lähteä ohittamaan.

No niinhän se tekee jos se hajoo... rupeaa nilkuttamaan. Virityksen on vinkkejä vaikka kuinka ja löytyy sekä Primera että Almera puolelta. Alota vaikka Mr.Johtajan 213 heppasesta allusta, samat vinkit pätee primmuun. (Mutta se letkun tukkiminen kannattaa unohtaa Wink)
ite jos alkaisin nyt vasta laitteleen ni ottaisin ilman muuta VVL koneen. piste. Hakua käyttämällä ja foorumia kahlaamalla löytyy kaikkea kivaa ja jännää, jos taas kysyt kaiken uudestaan, meitä vanhoja vaan vituttaa...

Muutenhan se kaava on :

+ Putkisto ja filsu (Peltisarja, decat, putkisto ja takavaimennin)
+ lastu
=170+hp
+ Nokat + säädettävät pyörät
=180+hp
+ kansi (madallus, porttaus)
= vähän riippuu mutta n 190+hp

Ja jos kaiken tekee viimisen päälle kunnolla ja sovittaa eri komponentit toisiinsa ni 200 paukkuu ihan hyvin.

Sitten tietysti vielä kevyempi vauhtipyörä, ja välitetyt hihnapyörät ja viimiseksi ilokaasu...

= Osta turbo tai NEO VVL Wink
EXSR20DE: Madallettu (1,4mm) ja portattu kansi, venttiilit muotoiltu, Z-lastu,  Piper NISPB285R nokat, säädettävät nokkapyörät, Martelius putkisto, pakosarja ja decat. SuperSprintin pönttö, Apex, kevennetty vauhtipyörä. = Ei se silti mihinkään kulje Wink
Reply
#79
Laitetaas tänne vähän infoa noista P11:n surullisenkuuluisista lasinpyyhkijöistä.. Eli vikanahan on yleensä se, että jompikumpi pyyhkijän läpivientiholkki alkaa kitisemään tai itse nivelet alkavat jumittamaan. Kysäisin alkuperäisosien hintaa, ja ne ovat seuraavanlaiset:

288603J100 PIVOT ASSY-WIPER,NO 2 - 60€ (vasemmanpuoleisen pyyhkijän akselihässäkkä)
2885070N00 PIVOT ASSY-WIPER,NO 1 - 69€ (oikeanpuoleisen pyyhkijän akselihässäkkä)
2884250J00 LINK ASSY-CONNECTING,NO 2 - 27€ (yhdistysakseli, pyyhkijän moottori - oikeanpuoleinen pyyhkijä)
288412F900 LINK ASSY-CONNECTING,NO 1 - 26€ (yhdistysakseli, oikeanpuoleinen pyyhkijä - vasemmanpuoleinen pyyhkijä)

Nämä varaosanumerot pätevät ainakin -99 vuoden P11 GTConfusedsä.
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#80
bodom Wrote:
Quote:Tuli vaan mieleen tosta 2. pykälän rutisemisesta niin ihan lämpimänäkin rusahtelee välillä kakkonen. Ykkönen menee voimalla toisinaan päälle ja pakki menee päälle kun nostaa pikkusen kytkintä ja sitten runttaa sen päälle.. ööh.. tarttis varmaan säätää jotain tuolta =I

Ja kyllä painan kytkimen pohjaan asti kun vaihdan.


Eli taitaa se sitten tyyppivika (ainakin meillä) olla... Minä myös painan kytkimen ihan pohjaan ja yritän vaihtaa kakkosta silmään rauhallisesti, mutta silti toisinaan se ei tahdo mennä päälle hyvälläkään tahdolla (tai ainakaan helposti). Pitäs varmaan kysellä huollolta, että onko jo tunnistettu vika vai annanko asian olla, kunnes mikään ei osoita hajoamisen merkkejä. Ainakin tuttu autokorjaaja sanoi, ettei tuolla pitäisi olla niin väliä, jos se ei kerran esiinny kuin kylmällä ja täysin satunnaisesti. Ajoa se kai vaan kaipaa (ajan vuodessa ainoastaan 5-6tkm) ???
Taitaa olla sama vika joka nissanin laatikossa. Kuulemma joku linjausvirhe 1-2 +pakki. Itsellä ollut 2xsunny,p10 primera ja tällä hetkellä GT Primera. Kaikissa sama homma. Jokaiseen oon vaihtanut heti ostaessa kunnon öljyt, Mut eipä vika siitä häviä. Kytkimen vaihtokaan ei korjaa asiaa(kytkinremppa tehty sunnyyn). Ei vaan rattaat ole aina kohdallaan. Sunnyyn tein 350tkm kohdalla kytkin ja laatikkorempan ,mut laatikkoon ei tarvinnu vaihtaa kuin laakerit. Muut osat oli ok(vaikka on rusahdellu monta kertaa) Ei kai se niin vakavaa ole vaikka väliin tekee vähän tiukkaa ja pitää meteliä. 8)
Käyttis: -98 Primera GT<br />&quot;Lelu&quot; Kawa ZX-9R -99
Reply
#81
P10 2.0 SLX
Kytkinvaijeri poksahtaa kun tarpeeks ajaa (350tkm), konehuoneen puolelta lentää se nasta v***un ja näin ollen kytkin ei toimi (muissakin primeroissa tiedän sattuneen) -> Kytkin vaijerin uusiminen
Sitten toisena puhaltimen asennot 1-3 ei toimi ja syynä etuvastus. Kiitoksia tämän foorumin löysin sen ja tuolla tekstiä miten laitoin http://www.motorfreaks.org/forum/index.p...&blogid=3& -> etuvastuksen tinailu
Itselläkin sähkölasit jumii ja silikonipuikko ei paljoo auttanu...tai ainakaan pitkään -> osien putsaus/uusiminen tai johtojen uusiminen (ei saa virtaa)
Keskuslukituksessa satunnaisia ongelmia -> vetää kaikki johdot uusiks ja uusii yksikön Big Grin En oo tehny mutta eiköhän tuolla ratkeais.
Näitä itsellä tullut vastaan.
Reply
#82
Mulla primera 1,6 lx -99.Viime viikolla vaihdettiin apukuskin puolen ylätuki varsi koska rupes koliseen. Tukivarsi makso 82e työn maksoi autoliike koska ostin auton helmikuun alussa tosin silloin ei kolissut tai muuta mutta kun rupes koliseen niin soitin
että mille alkavat,Työn lupasivat maksaa kun ite maksan osan...No hyvä että edes tämän tunti meni asentajalla tarkasti samalla kyllä kaikki tuennat.Enään ei kolise ainakaan tuo puoli. Muuten hyvät kyydit ja ihan ok.auto ja kulutuskin seka ajolla
ollut semmonen 8,6l/100km.....Autolla ajettu nyt 129000km :Smile
Reply
#83
Nissan Primeran P11 -00 yhtenä ja tosi kiusallisena ongelmana on esiintynyt moottorin oranssisen vikavalon sitkeä palaminen. Viittaan
tässä yhteydessä koodiin P0420 (Häiriö 3-tiekatalysaattorissa). Huoltotoimenpiteeksi ehdotetaan nokkaketjun vaihtoa venyneen tilalle
Remontti alkuperäisosineen maksaa noin 1000 Eur. Itselläni em. remontin jälkeen vikavalo oli poissa viikon puolitoista, jonka jälkeen se
alkoi hehkua uudelleen. Tämän jälkeen suoritettiin etukatalysaattorin silmämääräinen tarkistus ja molempien lamda-antureiden uusiminen.
Tällä hetkellä elän pelonsekaisissa tunnelmissa odottaen, että koska se syttyy jälleen. Omituisinta tässä on se, että venyneelle nokkaketjulle
ja mahdollisesti vialliselle CPU:lle on olemassa omat virhekoodit, joita korjaamoiden käyttämät konsultit eivät kohdista vikaa muualle, kuin
3-tiekatalysaattoriin. Ketä tässä enää voi uskoa, kun Nissanin maahantuojakin on lyönyt vetoa venyneen nokkaketjun puolesta. Käytäntö
on osoittanut aivan toista. Mikä todellisuudessa aiheuttaa Primerassa vikakoodin P0420 palamisen?

Ale Wrote:Kirjoitelkaa nyt kaikki vikoja mitä ootte autossanne havainnut. Niin tiedossa olevia tyyppivikoja kuin omia kokemuksianne ja muitakin.

Lisäksi oudompiin ongelmiin olisi hyvä lisätä myös jotain infoa korjaustoimenpiteistä.

Jos on mahdollisuus väärinkäsitykseen niin eritelkää myös mitä (vuosi)mallia juttu koskee.

Näistä tiedoista kootaan sitten malleittain kattava "ostajan opas" ja tyyppivikalista.
Reply
#84
Taitanee ol P11-144 koppane joka käyttäs jo EOBD.tä Koodista päätellen.

Näin maalikkona aatelis, että katinjälkeine lamda on rekisteröinyt poikeavan happipitoisuuden katista. Vertaillessaan tietoa, parametreihin(kierrokset,rasitus,ilma, ruiskutus,...) ja ekan lamdan tietoihin. Häiriö voisi siis aiheuttaa esim; mikätahansa noista lamdoista tai se katti johon koodi viittaa.

Jakoketjuun en tällöin näe yhteyttä, mutta jos heillä on ennenkin samaa koodia anettu ja tuo on ollut korjaus niin miks ei? voihanse olla et ketju on venunu ja päästöt on jotenki niin ketuillaan et viimisen lamdan arvot ei sovi käyriin, mut itte envaa just keksi miten.

Edit: Kattihan on siis kulutus tavaraa, kuten jarrupalat,levyt,rengaat,jne.. luin just yhe Esko Maunon suomentaman kirja jos mainittiin katin tukkeutuneen" jo jossain 20000km paikkeilla jolloin, teho oli hiippunut muutamia kymmeniä heppoja.
Reply
#85
Tuota kirjotetaan nyt tämmönen tänne, en tiedä et onko tyyppi vika mut kuitenki. Eli apparin puolelta lattiamatto oli ihan märkä, purin sitten lattia maton pois mutta ei mitään reikiä eikä mitään löytyny. sit koitin et laskin vettä ikkunan päälle ja samalla katoin et tuleeko mistään ni rupes vesi valumaan sisätilan pistokkeelle tulevaa johtoa pitkin lattialle. Laitoin sit sikaflexillä reiän umpee ni ei enää ole kastunut matto. Smile eli sellanen oli siinä.
Reply
#86
Juu, tuo sisälämppärin johdon läpivienti on primerassa sellainen paikka josta herkästi vuotaa. Ja toinen on tuulilasin alareunassa.. sen näkee kun ottaa sen pyyhkijöiden alla olevan mustan muovin pois, niin siellä on sellaisia vihreitä muovijutskia (hienosti selitetty ;D) , katsokaa tarkemmin topicista "vesi sataa sisään" (tjsp)
Reply
#87
katsokaa että nokka ketju on vaihettu. muuten kone on täyttä rautaa
Reply
#88
Kyllä kai se tyyppivika alkaa tuo oikea vetoakselikin olemaan.
P11 gt -98 JM
Reply
#89
Mikä on paras tapa rasvailla noita ylätukivarsia, jotta saa kitinän loppumaan??? Irroitatteko holkit ja rasvaatte vai laitatteko vaan rasvaa ympäriinsä ilman holkkien purkamisia ja tukivarren takaisin kiinni???? Oletteko huomanneet eroja sen suhteen että minkälaista rasvaa kannattaa käyttää????
Reply
#90
Paksua rasvaa että pysyykin siellä.
Kannattaa se tukivarsi irrottaa, niin saa sitä rasvaa menee sinne väliin kunnolla.
Mutta tosiaan jos kunnolla kitisee, niin ainoa oikea ratkaisu on uudet tukivarret. Toi rasvaus auttaa ehkä noin viikoksi.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)