Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!
#1
Etkö tiedä mikä on pulttijako? Onko 235/45/17 korkeampi kuin 395/30/18? Kuinka katsotaan lampulla ajoituksia? Mikä on tönäri? Miten ahtopainemittari asennetaan? Mistä voin ostaa 16mm jakoavaimen tai rasvatonta levitettä?

On kysymyksesi sitten kuinka tyhmä, hassu, amatöörimäinen tai hoopo tahansa niin täällä sitä ei dissata. Nopeimmat vastaa ja homma on sillä selvä. Topicciin on tervetulleita kaikki välineet, merkit, mallit, tekniikka ja talous.
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
#2
Helvetti, tää o muute asiallinen topic, App:lle kyllä iso peukalo ideasta Big Grin BTW: mikä vittu on tönäri? Big Grin
R32 GT-R '91 Warjo Edition
E39 523i Käyttömopo
KE-25 Corolla Coupe 1300 '73 Liekkicorolla

Ex
e32 750iA Kuningasmoottori

Mitä minä en pysty särkemään on luokiteltava särkymättömäksi.

http://warjo.kuvat.fi
Reply
#3
työntömitta
Holset powah!
Reply
#4
HKS ssqv:n tulppaaminen, riitääkö että otan irti ohjauspaine letkun ja tulppaan sen?
Holset powah!
Reply
#5
Snusmumriken Wrote:HKS ssqv:n tulppaaminen, riitääkö että otan irti ohjauspaine letkun ja tulppaan sen?

Riittää, pysyy kiinni ilman ohjauspainetta toisin kuin monet muut dumpit.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#6
Voiko vesipumppu vuotaa niin, että menisi vihreäksi kammenpyörän juuri? Vai vuotaako kammenpyörästä joku tiiviste? ;D
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Reply
#7
http://www.blackdiamondperformance.com/p..._07_05.pdf

sopiiko PP438 takapaloiksi R32 GTR? Ei ole bremboja.


heti kun vastaus tulee niin tilaukseen laitan... Autoa en pääse tutkimaan joten jos joku joka on vaihtanut palat tai tietää minkä näköiset ne on olis apu tarpeen... kiitos
Reply
#8
Minkä väriset on s14 mallin virtalukossa
volt ignition -
volt accessory -
&quot;juuri siitä on hyvät harraste autot tehty Big Grin isokasa palaneitä hermoja ja rystysen nahkoja sekä verta ja hikeä nidottuna kasaan kirosanoilla päästä revityillä hiuksilla&quot; -Eräs toinen autoharrastaja
Reply
#9
TeleHell Wrote:Voiko vesipumppu vuotaa niin, että menisi vihreäksi kammenpyörän juuri? Vai vuotaako kammenpyörästä joku tiiviste? ;D
Jos sopivasti tiputtaa nestettä alahihnapyörän päälle pitkän aikaa,niin kyllähän siihen silloin vihreää "tahnaa" jää. Olettaen että käytät vihreää jäähdytinnestettä. Alahihnapyörän tiivisteen välistä pitäisi tulla öljyä jos vuotaa.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#10
Muutaman tunnin kuluttua pitäis mennä kaverin autonosia maalaamaan, 3 ovea ja 2 lokasuojaa. Elikkäs, kauanko vesiohenteisen värimassan täytyy antaa kuivua, että pintaan voi alkaa vetämään lakkaa? Leikitään, että lämpötila on siellä +20c.
Reply
#11
Mai Wrote:Muutaman tunnin kuluttua pitäis mennä kaverin autonosia maalaamaan, 3 ovea ja 2 lokasuojaa. Elikkäs, kauanko vesiohenteisen värimassan täytyy antaa kuivua, että pintaan voi alkaa vetämään lakkaa? Leikitään, että lämpötila on siellä +20c.

Kun pinta on matta, voi lakata.
Reply
#12
MikaS Wrote:
Mai Wrote:Muutaman tunnin kuluttua pitäis mennä kaverin autonosia maalaamaan, 3 ovea ja 2 lokasuojaa. Elikkäs, kauanko vesiohenteisen värimassan täytyy antaa kuivua, että pintaan voi alkaa vetämään lakkaa? Leikitään, että lämpötila on siellä +20c.

Kun pinta on matta, voi lakata.

Riippuen tietysti on lakalle tarkoitettu väri. veikkaisin noin 5-8 tuntia riippuen ilman kosteudesta yms, kaveri ainakin yleensä yön yli kuivattaa (automaalari siis ammatiltaan)
&quot;Pykällämpä pienempää- nonii ja sit mentii.&quot;
Reply
#13
Kummassa on enemmän voimaa vakiona,uudessa M5 Bemarissa vai Nissan GTR 35Confusedsa?Onko olemassa jotain nettisivua,mistä löytää eri autojen dynokäyriä,mielellään vakioautojen?
Reply
#14
Nissan GT-R n. 480hv (jokainen kone uniikki) ja tarkistamatta muistaisin että uusin M5 kehittää nappi pohjassa 507hv ainakin paperilla.

Wikipedia on aika kova.
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
#15
Perjantaina-Lauantaina on Rovaniemellä huhupuheiden mukaan "kiihdytyskilpailu" Eli tarkemmin 201metrin rykäisy. Kisaan on osallistumassa yksi vuoden 2005 subaru impreza, Imprezasta penkitetty viimeviikonloppuna 420hv, Sekä omistaja on tämän alkuviikon riisunut autostaan "ylimääräistä"painoa pois. (poppivehkeet) Ja on lähdössä kisaan "tosissaan". Mitkä olisi minun kalustollani helpoin tapa varmistaa subarumiehen tappio?

Autossani on penkitetty 433hv ja 507Nm, rev.limitti on 8500rpm. ja ahtopaineet 1.1BAR. Moottorina R33-RB26DETT-N1, ahtimet on N1. Autossani on myös apexin pover fc, sekä greddyn elektroninen ahtopaineensäädin (profec b?). Suuttimet on 543cc.

Olisiko järkevin tapa saada lisää etua nostamalla ahtopainetta? Ja tarvitseeko apexia säätää jos ahtopainetta muuttelee creddyn säätimestä? Itse en ole irroittamassa autostani mitään pois. eli tuolla "vakio"auton painolla pitäisi kiihdyttää. (Poppeja ei ole). Jos on moottoririkon suuri vaara niin kiihdytän sitten tuolla 1.1BAR ahdolla ja katson mihin se riittää. Renkaissa on pitoa vielä, Teho vaan tuntuu loppuvan.

Auttakaa niin saadaan Nissanisteille voitto tästä "pyrähdyksestä" Big Grin Vaikkakin se kyllä jollekin jenkille hävitään kuitenkin.??
BNR32 projekti: XXXhv XXXNm @ Xbar --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U...NR32_2010/
Corolla 1.3 hb: Käyttöauto
Subaru Forester STI -04: Kauppa-auto --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U...STI%202013
EX: Subaru Legacy GT-B (at) -98 --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U.../GT-B2011/
EX: Subaru Legacy GT-B (mt) -99 --- http://s628.photobucket.com/albums/uu1/U.../GT-B2012/
Reply
#16
Varmin tapa pärjätä kisassa on harjoitella lähtöjä, paljon. Mielellään kellon tai vastaavan kanssa, että opit nopeimman tavan etkä vain "parhaimman tuntuista". Yleensä jälkimmäiset on aika sutimisvoittoisia, siihen aikaa kuluu kosolti. Katso myös että Attesa toimii. Tongue
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#17
Tulet luultavasti saamaan tukkaan ihan kunnolla. Noilla tehoilla kevyempi subbe on jo todella raaka peli. Kun Xenon sanoi, treenaa lähtöjä. Vähintään 4500-5000rpm kierroksia alle, kannattaa antaa vähän jopa sutaista niin se hemmetin Attesa tajuaa laittaa vedot eteen heti eikä 20 metriä myöhemmin. Tarkkana ykkös-kakkos vaihdossa, siinä on hyvä kämmiä kun aika nopeasti se rajoitin sieltä poksuttaa vastaan. Kakkonen ajoissa sisään ja sitten onkin jo 201m ohi. Siinä ja siinä ehditkö heittää edes kolmosta pesään. Jos ehdit niin hyvin meni.

Ahtoihin ei auta koskea. Korkeampi ahto noin "pienillä" ahtimilla piikittää vääntöä ja mutta samalla kaventaa aluetta. Vääntö ei autoa kiihdytä vaan teho, luultavasti hyytyy yläkierroksilla nykyistä enemmän vaikka vetoja perskannikalla tuntuisikin olevan. Parempi ajaa tutulla setupilla, osaat vaihtaa oikeassa kohdassa jne.
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
#18
Uikku Wrote:Perjantaina-Lauantaina on Rovaniemellä huhupuheiden mukaan "kiihdytyskilpailu" Eli tarkemmin 201metrin rykäisy. Kisaan on osallistumassa yksi vuoden 2005 subaru impreza, Imprezasta penkitetty viimeviikonloppuna 420hv, Sekä omistaja on tämän alkuviikon riisunut autostaan "ylimääräistä"painoa pois. (poppivehkeet) Ja on lähdössä kisaan "tosissaan". Mitkä olisi minun kalustollani helpoin tapa varmistaa subarumiehen tappio?

Liikkeelle kakkosella ja kierrosta pohjalle ~vääntöhuipun lukeman verran. Tossa ei kuitenkaan ehdi kolmosta hakemaan niin jää vaihdemissi pois välistä.
Reply
#19
vihis Wrote:Mistä saisin ostettua M12x1.5 pultin, jossa olisi keskellä 1/8 NPT kierre ?
Motonetistä löytyy, pitäisi mittarien kanssa olla samassa hyllyssä.

Toinen paikka mistä löytynee on hydrauliikkaliikkeet.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#20
Mistäs löytäsin r32:een sellasen keskiön et hicas:ki toimis ?
There are 10 types of people; those who know binary and those who dont.
Reply
#21
krutto Wrote:Mistäs löytäsin r32:een sellasen keskiön et hicas:ki toimis ?

GTS-T? En tiedä onko eroa GT-R:ään, jos on muokkaa hakua.
http://www.rhdjapan.com/nissan/r32-skyli...ses?flag=1
*** Lakesteel *** Valokuvia *** S14 '94 & S13 '89

Reply
#22
Mikä on AN10 letkun sisämitta millimetreinä? Onko tästä jossain joku taulukko?

edit.

ilmeisesti 15.85mm jos wiki puhuu totta
Holset powah!
Reply
#23
Snusmumriken Wrote:Mikä on AN10 letkun sisämitta millimetreinä? Onko tästä jossain joku taulukko?

Nopea googletus 5/8" = 15,9mm

edit.
Kävimpä muuten tallissa vielä mittaamassa niin sain 14mm. Ota tosta nyt sitten selvää Big Grin

edit.2
Taitaapi olla tuo 5/8" ulkohalkaisija, sisähalkaisija voi ilmeisesti vaihdella letkun mukaan.
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#24
Snusmumriken Wrote:Mikä on AN10 letkun sisämitta millimetreinä? Onko tästä jossain joku taulukko?

edit.

ilmeisesti 15.85mm jos wiki puhuu totta

Mulla on tällanen lappu missä on ilmotettu noin letkut, ja samassa lapussa on an kierteitä vastaavat hydrauliikka jic kierteet


koko sisämitta(mm) ulkomitta(mm)
an4 5 11,2
an6 8 13,8
an8 10,2 16,3
an10 13,8 20,1
an12 17,3 24,4
an16 22,2 29,4
Reply
#25
Missä SR20Di koneessa on öljynpainevalon anturi ??? Öljynpainemittaria olisin asentelemassa, mihin minä sen mittarin anturin sitte laitan, ainaki sunnyssä oli öljynsuodattimen alla se anturi Tongue
Primera P10 1.6
Ex: P10 2.0, N13 1.7D, BB 1.8T,
Reply
#26
nissan-man Wrote:Missä SR20Di koneessa on öljynpainevalon anturi ??? Öljynpainemittaria olisin asentelemassa, mihin minä sen mittarin anturin sitte laitan, ainaki sunnyssä oli öljynsuodattimen alla se anturi Tongue

Luulisi sen olevan öljynsuodattimen välittömässä läheisyydessä. Kokemusta ko. koneesta ei itselläni ole.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#27
Jos laitan bensalle keruusäiliön ja pari tehokasta ulkoista pumppua niin tarviiko tankinsisäisen pumpun olla kanssa joku tehopumppu vai riittääkö esim laman vakio???
Reply
#28
RuthlessRicK Wrote:Jos laitan bensalle keruusäiliön ja pari tehokasta ulkoista pumppua niin tarviiko tankinsisäisen pumpun olla kanssa joku tehopumppu vai riittääkö esim laman vakio???

En tiedä onko lamassa kuin paljo erilainen pumppu kun gt-r mut väittäsin että riittää, keruusäiliössä kun on paluu koneelta ja siitä paluu tankkiin, ja siellä ei sais olla painetta niin kohtuudella pysynee pensat tarjolla.
Mulla on nyt gt-r oem pumpun tilalla walbro ja siitä keruupöntöstä kaks bosch 044 pumppailemassa, ainakin ne on toiminu hyvin yhteen.
Reply
#29
99% varma vastauksesta olen, mutta onhan SR20DET ketjukone? Pakkohan sen on olla, koska DE on myös.
Reply
#30
Mai Wrote:99% varma vastauksesta olen, mutta onhan SR20DET ketjukone? Pakkohan sen on olla, koska DE on myös.

on se
Holset powah!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)