Posts: 4,663
Threads: 129
Joined: Mar/2004
Etkö tiedä mikä on pulttijako? Onko 235/45/17 korkeampi kuin 395/30/18? Kuinka katsotaan lampulla ajoituksia? Mikä on tönäri? Miten ahtopainemittari asennetaan? Mistä voin ostaa 16mm jakoavaimen tai rasvatonta levitettä?
On kysymyksesi sitten kuinka tyhmä, hassu, amatöörimäinen tai hoopo tahansa niin täällä sitä ei dissata. Nopeimmat vastaa ja homma on sillä selvä. Topicciin on tervetulleita kaikki välineet, merkit, mallit, tekniikka ja talous.
Posts: 2,315
Threads: 16
Joined: Oct/2007
Helvetti, tää o muute asiallinen topic, App:lle kyllä iso peukalo ideasta BTW: mikä vittu on tönäri?
R32 GT-R '91 Warjo Edition
E39 523i Käyttömopo
KE-25 Corolla Coupe 1300 '73 Liekkicorolla
Ex
e32 750iA Kuningasmoottori
Mitä minä en pysty särkemään on luokiteltava särkymättömäksi.
http://warjo.kuvat.fi
Posts: 492
Threads: 6
Joined: Oct/2006
työntömitta
Holset powah!
Posts: 492
Threads: 6
Joined: Oct/2006
HKS ssqv:n tulppaaminen, riitääkö että otan irti ohjauspaine letkun ja tulppaan sen?
Holset powah!
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
Snusmumriken Wrote:HKS ssqv:n tulppaaminen, riitääkö että otan irti ohjauspaine letkun ja tulppaan sen?
Riittää, pysyy kiinni ilman ohjauspainetta toisin kuin monet muut dumpit.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 1,577
Threads: 24
Joined: Nov/2007
Voiko vesipumppu vuotaa niin, että menisi vihreäksi kammenpyörän juuri? Vai vuotaako kammenpyörästä joku tiiviste? ;D
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Posts: 1,296
Threads: 29
Joined: May/2009
http://www.blackdiamondperformance.com/p..._07_05.pdf
sopiiko PP438 takapaloiksi R32 GTR? Ei ole bremboja.
heti kun vastaus tulee niin tilaukseen laitan... Autoa en pääse tutkimaan joten jos joku joka on vaihtanut palat tai tietää minkä näköiset ne on olis apu tarpeen... kiitos
Posts: 113
Threads: 8
Joined: Jan/2005
Minkä väriset on s14 mallin virtalukossa
volt ignition -
volt accessory -
"juuri siitä on hyvät harraste autot tehty isokasa palaneitä hermoja ja rystysen nahkoja sekä verta ja hikeä nidottuna kasaan kirosanoilla päästä revityillä hiuksilla" -Eräs toinen autoharrastaja
Posts: 2,736
Threads: 45
Joined: Aug/2003
TeleHell Wrote:Voiko vesipumppu vuotaa niin, että menisi vihreäksi kammenpyörän juuri? Vai vuotaako kammenpyörästä joku tiiviste? ;D Jos sopivasti tiputtaa nestettä alahihnapyörän päälle pitkän aikaa,niin kyllähän siihen silloin vihreää "tahnaa" jää. Olettaen että käytät vihreää jäähdytinnestettä. Alahihnapyörän tiivisteen välistä pitäisi tulla öljyä jos vuotaa.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Posts: 2,621
Threads: 40
Joined: Feb/2007
Muutaman tunnin kuluttua pitäis mennä kaverin autonosia maalaamaan, 3 ovea ja 2 lokasuojaa. Elikkäs, kauanko vesiohenteisen värimassan täytyy antaa kuivua, että pintaan voi alkaa vetämään lakkaa? Leikitään, että lämpötila on siellä +20c.
Posts: 390
Threads: 18
Joined: Aug/2002
Mai Wrote:Muutaman tunnin kuluttua pitäis mennä kaverin autonosia maalaamaan, 3 ovea ja 2 lokasuojaa. Elikkäs, kauanko vesiohenteisen värimassan täytyy antaa kuivua, että pintaan voi alkaa vetämään lakkaa? Leikitään, että lämpötila on siellä +20c.
Kun pinta on matta, voi lakata.
Posts: 1,335
Threads: 12
Joined: Dec/2008
MikaS Wrote:Mai Wrote:Muutaman tunnin kuluttua pitäis mennä kaverin autonosia maalaamaan, 3 ovea ja 2 lokasuojaa. Elikkäs, kauanko vesiohenteisen värimassan täytyy antaa kuivua, että pintaan voi alkaa vetämään lakkaa? Leikitään, että lämpötila on siellä +20c.
Kun pinta on matta, voi lakata.
Riippuen tietysti on lakalle tarkoitettu väri. veikkaisin noin 5-8 tuntia riippuen ilman kosteudesta yms, kaveri ainakin yleensä yön yli kuivattaa (automaalari siis ammatiltaan)
"Pykällämpä pienempää- nonii ja sit mentii."
Kummassa on enemmän voimaa vakiona,uudessa M5 Bemarissa vai Nissan GTR 35 sa?Onko olemassa jotain nettisivua,mistä löytää eri autojen dynokäyriä,mielellään vakioautojen?
Posts: 4,663
Threads: 129
Joined: Mar/2004
Nissan GT-R n. 480hv (jokainen kone uniikki) ja tarkistamatta muistaisin että uusin M5 kehittää nappi pohjassa 507hv ainakin paperilla.
Wikipedia on aika kova.
Posts: 207
Threads: 8
Joined: Jan/2009
Perjantaina-Lauantaina on Rovaniemellä huhupuheiden mukaan "kiihdytyskilpailu" Eli tarkemmin 201metrin rykäisy. Kisaan on osallistumassa yksi vuoden 2005 subaru impreza, Imprezasta penkitetty viimeviikonloppuna 420hv, Sekä omistaja on tämän alkuviikon riisunut autostaan "ylimääräistä"painoa pois. (poppivehkeet) Ja on lähdössä kisaan "tosissaan". Mitkä olisi minun kalustollani helpoin tapa varmistaa subarumiehen tappio?
Autossani on penkitetty 433hv ja 507Nm, rev.limitti on 8500rpm. ja ahtopaineet 1.1BAR. Moottorina R33-RB26DETT-N1, ahtimet on N1. Autossani on myös apexin pover fc, sekä greddyn elektroninen ahtopaineensäädin (profec b?). Suuttimet on 543cc.
Olisiko järkevin tapa saada lisää etua nostamalla ahtopainetta? Ja tarvitseeko apexia säätää jos ahtopainetta muuttelee creddyn säätimestä? Itse en ole irroittamassa autostani mitään pois. eli tuolla "vakio"auton painolla pitäisi kiihdyttää. (Poppeja ei ole). Jos on moottoririkon suuri vaara niin kiihdytän sitten tuolla 1.1BAR ahdolla ja katson mihin se riittää. Renkaissa on pitoa vielä, Teho vaan tuntuu loppuvan.
Auttakaa niin saadaan Nissanisteille voitto tästä "pyrähdyksestä" Vaikkakin se kyllä jollekin jenkille hävitään kuitenkin.??
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
Varmin tapa pärjätä kisassa on harjoitella lähtöjä, paljon. Mielellään kellon tai vastaavan kanssa, että opit nopeimman tavan etkä vain "parhaimman tuntuista". Yleensä jälkimmäiset on aika sutimisvoittoisia, siihen aikaa kuluu kosolti. Katso myös että Attesa toimii.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 4,663
Threads: 129
Joined: Mar/2004
Tulet luultavasti saamaan tukkaan ihan kunnolla. Noilla tehoilla kevyempi subbe on jo todella raaka peli. Kun Xenon sanoi, treenaa lähtöjä. Vähintään 4500-5000rpm kierroksia alle, kannattaa antaa vähän jopa sutaista niin se hemmetin Attesa tajuaa laittaa vedot eteen heti eikä 20 metriä myöhemmin. Tarkkana ykkös-kakkos vaihdossa, siinä on hyvä kämmiä kun aika nopeasti se rajoitin sieltä poksuttaa vastaan. Kakkonen ajoissa sisään ja sitten onkin jo 201m ohi. Siinä ja siinä ehditkö heittää edes kolmosta pesään. Jos ehdit niin hyvin meni.
Ahtoihin ei auta koskea. Korkeampi ahto noin "pienillä" ahtimilla piikittää vääntöä ja mutta samalla kaventaa aluetta. Vääntö ei autoa kiihdytä vaan teho, luultavasti hyytyy yläkierroksilla nykyistä enemmän vaikka vetoja perskannikalla tuntuisikin olevan. Parempi ajaa tutulla setupilla, osaat vaihtaa oikeassa kohdassa jne.
Posts: 762
Threads: 37
Joined: Jun/2005
Uikku Wrote:Perjantaina-Lauantaina on Rovaniemellä huhupuheiden mukaan "kiihdytyskilpailu" Eli tarkemmin 201metrin rykäisy. Kisaan on osallistumassa yksi vuoden 2005 subaru impreza, Imprezasta penkitetty viimeviikonloppuna 420hv, Sekä omistaja on tämän alkuviikon riisunut autostaan "ylimääräistä"painoa pois. (poppivehkeet) Ja on lähdössä kisaan "tosissaan". Mitkä olisi minun kalustollani helpoin tapa varmistaa subarumiehen tappio?
Liikkeelle kakkosella ja kierrosta pohjalle ~vääntöhuipun lukeman verran. Tossa ei kuitenkaan ehdi kolmosta hakemaan niin jää vaihdemissi pois välistä.
Posts: 2,736
Threads: 45
Joined: Aug/2003
vihis Wrote:Mistä saisin ostettua M12x1.5 pultin, jossa olisi keskellä 1/8 NPT kierre ? Motonetistä löytyy, pitäisi mittarien kanssa olla samassa hyllyssä.
Toinen paikka mistä löytynee on hydrauliikkaliikkeet.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Posts: 117
Threads: 2
Joined: Aug/2009
Mistäs löytäsin r32:een sellasen keskiön et hicas:ki toimis ?
There are 10 types of people; those who know binary and those who dont.
Posts: 674
Threads: 1
Joined: Jan/2006
krutto Wrote:Mistäs löytäsin r32:een sellasen keskiön et hicas:ki toimis ?
GTS-T? En tiedä onko eroa GT-R:ään, jos on muokkaa hakua.
http://www.rhdjapan.com/nissan/r32-skyli...ses?flag=1
Posts: 492
Threads: 6
Joined: Oct/2006
Mikä on AN10 letkun sisämitta millimetreinä? Onko tästä jossain joku taulukko?
edit.
ilmeisesti 15.85mm jos wiki puhuu totta
Holset powah!
Posts: 2,803
Threads: 62
Joined: Apr/2002
Snusmumriken Wrote:Mikä on AN10 letkun sisämitta millimetreinä? Onko tästä jossain joku taulukko?
Nopea googletus 5/8" = 15,9mm
edit.
Kävimpä muuten tallissa vielä mittaamassa niin sain 14mm. Ota tosta nyt sitten selvää
edit.2
Taitaapi olla tuo 5/8" ulkohalkaisija, sisähalkaisija voi ilmeisesti vaihdella letkun mukaan.
Posts: 375
Threads: 5
Joined: Nov/2008
Snusmumriken Wrote:Mikä on AN10 letkun sisämitta millimetreinä? Onko tästä jossain joku taulukko?
edit.
ilmeisesti 15.85mm jos wiki puhuu totta
Mulla on tällanen lappu missä on ilmotettu noin letkut, ja samassa lapussa on an kierteitä vastaavat hydrauliikka jic kierteet
koko sisämitta(mm) ulkomitta(mm)
an4 5 11,2
an6 8 13,8
an8 10,2 16,3
an10 13,8 20,1
an12 17,3 24,4
an16 22,2 29,4
Posts: 937
Threads: 32
Joined: Apr/2009
Missä SR20Di koneessa on öljynpainevalon anturi ??? Öljynpainemittaria olisin asentelemassa, mihin minä sen mittarin anturin sitte laitan, ainaki sunnyssä oli öljynsuodattimen alla se anturi
Primera P10 1.6
Ex: P10 2.0, N13 1.7D, BB 1.8T,
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
nissan-man Wrote:Missä SR20Di koneessa on öljynpainevalon anturi ??? Öljynpainemittaria olisin asentelemassa, mihin minä sen mittarin anturin sitte laitan, ainaki sunnyssä oli öljynsuodattimen alla se anturi
Luulisi sen olevan öljynsuodattimen välittömässä läheisyydessä. Kokemusta ko. koneesta ei itselläni ole.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 133
Threads: 5
Joined: Feb/2009
Jos laitan bensalle keruusäiliön ja pari tehokasta ulkoista pumppua niin tarviiko tankinsisäisen pumpun olla kanssa joku tehopumppu vai riittääkö esim laman vakio???
Posts: 375
Threads: 5
Joined: Nov/2008
RuthlessRicK Wrote:Jos laitan bensalle keruusäiliön ja pari tehokasta ulkoista pumppua niin tarviiko tankinsisäisen pumpun olla kanssa joku tehopumppu vai riittääkö esim laman vakio???
En tiedä onko lamassa kuin paljo erilainen pumppu kun gt-r mut väittäsin että riittää, keruusäiliössä kun on paluu koneelta ja siitä paluu tankkiin, ja siellä ei sais olla painetta niin kohtuudella pysynee pensat tarjolla.
Mulla on nyt gt-r oem pumpun tilalla walbro ja siitä keruupöntöstä kaks bosch 044 pumppailemassa, ainakin ne on toiminu hyvin yhteen.
Posts: 2,621
Threads: 40
Joined: Feb/2007
99% varma vastauksesta olen, mutta onhan SR20DET ketjukone? Pakkohan sen on olla, koska DE on myös.
Posts: 492
Threads: 6
Joined: Oct/2006
Mai Wrote:99% varma vastauksesta olen, mutta onhan SR20DET ketjukone? Pakkohan sen on olla, koska DE on myös.
on se
Holset powah!
|