Posts: 1,056
Threads: 14
Joined: Dec/2002
XALT83 Wrote:Dodii...
Päivitetään vähän tätä aihetta...
Auto on nipussa ja säätö ensi viikon keskiviikkona. Hieman säätöjä tehtiin tatechin Teron kanssa, jotta saatiin auto käymään kunnolla. Myös kipinä oli hukassa johtuen VAG:n FSI - puolien latausajasta, mutta ongelmat on korjattu. Jos aiotte vaihtaa Tatechin moottorinohjauksen niin mainitkaa VAG - puolista heti alussa niin ei tule harmaita hiuksia kun ei kipinää meinaa tulla millään ;D
Eilisen koe-ajon perusteella ainakin tuntuu että tuo MAP - anturin paine tiedon ottaminen p-paineensäätimeltä tuntuu toimivan hienosti. tietysti vasta rullilla nähdään miten tuo asetus todella toimii... vähän jänskättää
Hieman OT mutta onko jollain tietoa BNR32:n nopeussignaalista, lähinnä mistä tuo tieto otetaan? ABS - anturiltako? Täytyisi moottorinohjaukseen laittaa pulssien määrä per renkaan kierros mutta en ole varma tuosta pulssimäärästä. Olisiko 42? Onko jollain tullut vastaan? kannattaa penkissä koittaa ajaa täyskaasuvedon jälkeen myös osakaasulla ( esim. 70 % ) rajottajaan asti, seoksen pitäs pysyä samana jos toimii niinkun pitää.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!
http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Posts: 53
Threads: 1
Joined: Aug/2008
skyleviR32 Wrote:Eihän sielä vaan ollu jokin muu asetus pielessä? Ei se lataus aika niin paljoa meinaa ettei käyntiin lähtis kuhan yli 2400.Perustan siihen et esim haltech ilmottaa ls2 puolille minimi ajan 5000 ja lähtee käyntiin 2000 ogelmat ilmennee sitten kun ruetaan voimaa ottamaan.
Noitten puolien latausajasta paljon puhuttiin tuon ongelman tiimoilta. Noissa VAG - puolissa on kuulemma sellainen ominaisuus että latausajan tulee olla justiinsa oikea. Jos liian pitkä tai liian lyhyt niin ei päästä mitään lävitse. ???
Kuten tuossa aiemmin sanoin niin vaati itse moottorinohjauksen softaan muutoksen jotta saatiin nuo toimimaan.
Posts: 53
Threads: 1
Joined: Aug/2008
No niin....
Eli viimeisimmät uutiset tällä saralla ovat, että hyvin toimii tuolla MAP- anturilla kyseinen laitos. Välillä sammahtelee tyhjäkäynnillä... eli pientä säätöä vielä tarvitaan ;D
Tuossa olisi dynokäyrä seuraavanlaisella kokoonpanolla:
Tatech - moottorinohjaus + MAP - anturi
Moottori vakio (pakosarjan ja imusarjan tiivisteet vaihdettu)
3" kakimoton putkisto kahdella simonsin vaimentimella
Garrett GT2871R - turbot
Tomein expreme pakosarjat
Isompi välijäähdytin
japanin pojan vaihtama kytkin... eli ei tietoa mallista mutta ei ole vielä osoittanut periksi antamisen merkkejä
613cc Siemens Deka suuttimet
Bosch 044 - polttoainepumppu
2x Turbosmart Nissan dual port - dumbit
muita pikkumuutoksia...
Valitettavasti käyrässä ei näy ahtopainetta mutta 1 bar ahdoilla tuossa mennään...
EDIT: Kokoonpanoon lisätty tavaraa niin ei tarvitse arvailla ;D
Posts: 431
Threads: 13
Joined: Oct/2007
Eli sulla on nyt tatecci yhdellä mapilla bp-linjasta rosvottuna? Kokeilitteko osakaasuvedolla?
Bensapuoliko tuossa ahdistaa seuraavana?
...and on the 8th God made the Skyline...
Posts: 2
Threads: 0
Joined: Jul/2008
XALT83 Wrote:skyleviR32 Wrote:Eihän sielä vaan ollu jokin muu asetus pielessä? Ei se lataus aika niin paljoa meinaa ettei käyntiin lähtis kuhan yli 2400.Perustan siihen et esim haltech ilmottaa ls2 puolille minimi ajan 5000 ja lähtee käyntiin 2000 ogelmat ilmennee sitten kun ruetaan voimaa ottamaan.
Noitten puolien latausajasta paljon puhuttiin tuon ongelman tiimoilta. Noissa VAG - puolissa on kuulemma sellainen ominaisuus että latausajan tulee olla justiinsa oikea. Jos liian pitkä tai liian lyhyt niin ei päästä mitään lävitse. ???
Kuten tuossa aiemmin sanoin niin vaati itse moottorinohjauksen softaan muutoksen jotta saatiin nuo toimimaan. Halloota!
Latausaika startissa vaihtelee jännitteen ja epätasaisen pyörimisnopeuden mukana ja VAG puolilla on se tietty max. aika jonka jälkeen puola purkaa energian ilman kipinää pois.
Oli siis jääny max latausaika parametri vähä liian pitkäks noille VAGgilaisille - joka on kuitenkin säädettävissä..
terveisin tatechin tero
Posts: 53
Threads: 1
Joined: Aug/2008
Cantoona Wrote:Eli sulla on nyt tatecci yhdellä mapilla bp-linjasta rosvottuna? Kokeilitteko osakaasuvedolla?
Bensapuoliko tuossa ahdistaa seuraavana?
Juurikin tuolla kokoonpanolla mennään (tatech + MAP).
En ollut autossa kun säädettiin mutta on tuota sielunelämää tullut läppärillä tarkasteltua useampaan otteeseen ja näyttäisi seokset hyvin menevän kohdalleen.
Luultavasti se on tuo 3" putkisto mikä ahdistaa tällä hetkellä. Tankissa on boschin 044 - pumppu joten kakkua pitäisi tulla riittävästi ainakin noille tehoille. Ahtopaineen säädinkin on vuodelta käpy... :
Posts: 53
Threads: 1
Joined: Aug/2008
Ter0 Wrote:XALT83 Wrote:skyleviR32 Wrote:Eihän sielä vaan ollu jokin muu asetus pielessä? Ei se lataus aika niin paljoa meinaa ettei käyntiin lähtis kuhan yli 2400.Perustan siihen et esim haltech ilmottaa ls2 puolille minimi ajan 5000 ja lähtee käyntiin 2000 ogelmat ilmennee sitten kun ruetaan voimaa ottamaan.
Noitten puolien latausajasta paljon puhuttiin tuon ongelman tiimoilta. Noissa VAG - puolissa on kuulemma sellainen ominaisuus että latausajan tulee olla justiinsa oikea. Jos liian pitkä tai liian lyhyt niin ei päästä mitään lävitse. ???
Kuten tuossa aiemmin sanoin niin vaati itse moottorinohjauksen softaan muutoksen jotta saatiin nuo toimimaan. Halloota!
Latausaika startissa vaihtelee jännitteen ja epätasaisen pyörimisnopeuden mukana ja VAG puolilla on se tietty max. aika jonka jälkeen puola purkaa energian ilman kipinää pois.
Oli siis jääny max latausaika parametri vähä liian pitkäks noille VAGgilaisille - joka on kuitenkin säädettävissä..
terveisin tatechin tero
On se hyvä Tero että tulit selventään... etten puhu läpiä päähäni ja valehtele muille samalla ;D ;D ;D
Posts: 1,056
Threads: 14
Joined: Dec/2002
XALT83 Wrote:Cantoona Wrote:Eli sulla on nyt tatecci yhdellä mapilla bp-linjasta rosvottuna? Kokeilitteko osakaasuvedolla?
Bensapuoliko tuossa ahdistaa seuraavana?
Juurikin tuolla kokoonpanolla mennään (tatech + MAP).
En ollut autossa kun säädettiin mutta on tuota sielunelämää tullut läppärillä tarkasteltua useampaan otteeseen ja näyttäisi seokset hyvin menevän kohdalleen.
Luultavasti se on tuo 3" putkisto mikä ahdistaa tällä hetkellä. Tankissa on boschin 044 - pumppu joten kakkua pitäisi tulla riittävästi ainakin noille tehoille. Ahtopaineen säädinkin on vuodelta käpy... : Oliko tässä sitä TPS kompensointia? ellei ole niin aika vahvasti epäilen tuota vajaalla kaasulla toimivuutta ( silloin kun koneessa on kierroksia ja ahtoja )
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!
http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Posts: 431
Threads: 13
Joined: Oct/2007
Mitäs haittaa tuosta TPS kompensoinnin puuttumisesta nyt sitten konkreettisesti on, se että seos käy rikkaammalla osakaasuvedossa ja läheskään alentaen tehoja sekä kasvaneena bensankulutuksena?
Jos tuo 25% seoksen muutos on totta on se aika radikaalia.. Olisko Janilla tästä dokumentaatiota? Tosin tuommoiset 70% osakaasuvedot ei varmaan ole ihan yleisempiä mitä noilla autoilla tehdään katuliikenteessä saatikka radalla.
...and on the 8th God made the Skyline...
Posts: 1,056
Threads: 14
Joined: Dec/2002
http://www.motec.com.au/forum/viewtopic.php?f=39&t=401
tuolla nyt esimerkiksi on kartta, ja siellä maksimissaan 30% pensaa pois osakaasulla, ja samanlaisia lukemia on RB koneiden kartoissa nähty.
eikai sitä ole pakko ajella osakaasulla, mutta esim tilanne moottoritiellä jossa vaihdat paripykälää pienempää sisään, ja kaasua on vaikka se 50-60% = kone tukehtuu siihen pensaan.
Itsehän en ole mikään säätäjä tai ecun valmistaja/myyjä, ja jos esim tatech hoitaa homman ilman tota kompensointia niin mielelläni kuulen miten.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!
http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Posts: 1,812
Threads: 19
Joined: Mar/2005
XALT83 Wrote:Luultavasti se on tuo 3" putkisto mikä ahdistaa tällä hetkellä. Tankissa on boschin 044 - pumppu joten kakkua pitäisi tulla riittävästi ainakin noille tehoille. Ahtopaineen säädinkin on vuodelta käpy... :
On 3" röörillä hurjempiakin tehoja jarruteltu, että tuskin se tuo rööri on mikä tuossa ahdistaa.
Auton osalista oli vähän vajavainen tuossa ylempänä, mutta itse pitäisin todennäköisempänä ahdistana mm. suuttimia, jos niitä ei ole vaihdettu.
EDIT: monien vakiosien kapasiteetti kun loppuu tuossa 450hv:n hujakoilla.
BMW X5 4.8is
Posts: 53
Threads: 1
Joined: Aug/2008
Tuuve Wrote:XALT83 Wrote:Luultavasti se on tuo 3" putkisto mikä ahdistaa tällä hetkellä. Tankissa on boschin 044 - pumppu joten kakkua pitäisi tulla riittävästi ainakin noille tehoille. Ahtopaineen säädinkin on vuodelta käpy... :
On 3" röörillä hurjempiakin tehoja jarruteltu, että tuskin se tuo rööri on mikä tuossa ahdistaa.
Auton osalista oli vähän vajavainen tuossa ylempänä, mutta itse pitäisin todennäköisempänä ahdistana mm. suuttimia, jos niitä ei ole vaihdettu.
EDIT: monien vakiosien kapasiteetti kun loppuu tuossa 450hv:n hujakoilla.
Juu elikä suuttimet on 613cc Siemensin Dekat.
Päivittelin hieman tuota kokoonpanoa.
EDIT: OT:ksi menee mutta kuinka korkeaksi ahtopainetta uskaltaa nostaa vakio kannentiivisteellä? Säädön yhteydessä yritettiin 1,2 bar ahtoja mutta täysvedossa nosti hetkeksi 1,2 baariin mutta tippui sitten 1 baariin ??? Joku ahistaa/vuotaa tai HKS:n EVC 3 ei toimi kunnolla...
Onkona mielipiteitä tuosta?
Posts: 431
Threads: 13
Joined: Oct/2007
Jani / Speedimports Wrote:http://www.motec.com.au/forum/viewtopic.php?f=39&t=401
tuolla nyt esimerkiksi on kartta, ja siellä maksimissaan 30% pensaa pois osakaasulla, ja samanlaisia lukemia on RB koneiden kartoissa nähty.
eikai sitä ole pakko ajella osakaasulla, mutta esim tilanne moottoritiellä jossa vaihdat paripykälää pienempää sisään, ja kaasua on vaikka se 50-60% = kone tukehtuu siihen pensaan.
Itsehän en ole mikään säätäjä tai ecun valmistaja/myyjä, ja jos esim tatech hoitaa homman ilman tota kompensointia niin mielelläni kuulen miten. Kiitos, hyvät linkit! Itseäkin kiinnostaa miten tuo on tatechilla kompensoitu..
Itse huomannu kans tuon motarilla ajelun käyttävän autoa todella rikkaalla (D jetro) ja nyt alkaa valjeta vähän syyt siihen, pytyt ui bensassa
Kiinnostaisi vaan tietää onko tuolla mahdollista mitenkään korjata tilannetta, vai onko yhden kaasuläpän vaihtoehto ainut ratkaisu.
PFC:n FAQ sa kuitenkin puhuttu seuraavaa.. Pitänee manuskasta kaivaa lisätietoja noista..
The Djetro has two additional features which are;
IGN vs TPS correction
INJ vs TPS correction
These are there presumably to assist in correction for the throttle position sensor.
These will have an affect on the output figures but don't appear to adjust the load bearing.
These are much like Airtemp correction or water temp correction, they affect values but don't adjust load bearing.
Muutkin tuntuvat painivan samojen ongelmien parissa..
http://www.gtr.co.uk/forum/141692-r32-gt...ottle.html
http://www.skylinesaustralia.com/forums/...22642.html
http://www.gtr.co.uk/forum/141692-r32-gt...ottle.html
...and on the 8th God made the Skyline...
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
Varsinainen ongelma tuossa kaiketi on RB26:n ominaisuus, matkanopeuksissa pintakaasullakin ajaminen pitää imusarjan paineen nollan (tasapaine) tuntumassa, siinä missä useimmilla muilla konemalleilla ollaan vielä reilusti alipaineen puolella. Onko syy imusarjan pienessä tilavuudessa vai onko se muuten vaan ominaista ko. koneelle, en tiedä. Joka tapauksessa tuo lienee syy, ja TPS-arvolla seos saadaan huomattavasti lähemmäs toivottua.
MAF-vehkeissä ei tätä ongelmaa ole.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 1,056
Threads: 14
Joined: Dec/2002
Cantoona Wrote:Jani / Speedimports Wrote:http://www.motec.com.au/forum/viewtopic.php?f=39&t=401
tuolla nyt esimerkiksi on kartta, ja siellä maksimissaan 30% pensaa pois osakaasulla, ja samanlaisia lukemia on RB koneiden kartoissa nähty.
eikai sitä ole pakko ajella osakaasulla, mutta esim tilanne moottoritiellä jossa vaihdat paripykälää pienempää sisään, ja kaasua on vaikka se 50-60% = kone tukehtuu siihen pensaan.
Itsehän en ole mikään säätäjä tai ecun valmistaja/myyjä, ja jos esim tatech hoitaa homman ilman tota kompensointia niin mielelläni kuulen miten. Kiitos, hyvät linkit! Itseäkin kiinnostaa miten tuo on tatechilla kompensoitu..
Itse huomannu kans tuon motarilla ajelun käyttävän autoa todella rikkaalla (D jetro) ja nyt alkaa valjeta vähän syyt siihen, pytyt ui bensassa
Kiinnostaisi vaan tietää onko tuolla mahdollista mitenkään korjata tilannetta, vai onko yhden kaasuläpän vaihtoehto ainut ratkaisu.
PFC:n FAQsa kuitenkin puhuttu seuraavaa.. Pitänee manuskasta kaivaa lisätietoja noista..
The Djetro has two additional features which are;
IGN vs TPS correction
INJ vs TPS correction
These are there presumably to assist in correction for the throttle position sensor.
These will have an affect on the output figures but don't appear to adjust the load bearing.
These are much like Airtemp correction or water temp correction, they affect values but don't adjust load bearing.
Muutkin tuntuvat painivan samojen ongelmien parissa..
http://www.gtr.co.uk/forum/141692-r32-gt...ottle.html
http://www.skylinesaustralia.com/forums/...22642.html
http://www.gtr.co.uk/forum/141692-r32-gt...ottle.html Ecussa on toi inj vs. tps, mutta ei oo mitenkään kierroslukua sotkettu mukaan, joten ei oikeen aja asiaansa, karkee korjaus onnistunee, en jaksanut aiheen kanssa kauheesti painia aikanaan
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!
http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Posts: 60
Threads: 3
Joined: Nov/2014
XALT83 Wrote:Juurikin tuolla kokoonpanolla mennään (tatech + MAP).
En ollut autossa kun säädettiin mutta on tuota sielunelämää tullut läppärillä tarkasteltua useampaan otteeseen ja näyttäisi seokset hyvin menevän kohdalleen.
Luultavasti se on tuo 3" putkisto mikä ahdistaa tällä hetkellä. Tankissa on boschin 044 - pumppu joten kakkua pitäisi tulla riittävästi ainakin noille tehoille. Ahtopaineen säädinkin on vuodelta käpy... :
Katos kun löytyikin vanha topikki...
Kyseinen auto omassa omistuksessa nykyään... Ja korjaillut pieniä töppejä yms. muita mitä on tullut vastaan. Eli tuossa oli 3" kakimoton putkisto simonssin vaimentimilla minkä vaihdoin apexin 3" putkistoon ja kurkkasin katalysaattoria, niin siellä kenno irtonaisena ja pyöri kuin puolukka pillussa ja toiseksi kaikki läppärunkojen tiivisteet vuotanut, kolme sylinteriä ennen kaasuläppää ja kolme kaasuläppien jälkeen. Bensapumpussa oli n. 3mm reiällä oleva N-liitin, ihme kun on yleensäkkään saanut soppaa ?
Nyt liikkuu ihan kivasti, täytyy viellä penkkiin mennä uusiksi kaikki säätämään, kun alko moottori vasta virtaamaan.
Ei ihme, ettei ole enempää löylyä irronnut dynossa
Nissan Skyline R32 GT-R
Mitsubishi Legnum Type-S VR-4
|