Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TYYPPIVIAT / VIKALISTAT / OSTAJAN OPAS
#1
Kirjoitelkaa nyt kaikki vikoja mitä ootte autossanne havainnut. Niin tyyppivikoja kuin muitakin.

Lisäksi oudompiin ongelmiin olisi hyvä lisätä myös jotain infoa korjaustoimenpiteistä.

Jos on mahdollisuus väärinkäsitykseen niin eritelkää myös mitä (vuosi)mallia juttu koskee.

Näistä tiedoista kootaan sitten malleittain kattava "ostajan opas" ja tyyppivikalista.


---

Varmasti aiheuttaa hieman hymyä tämä topic, mutta ne muutama skylinen omistaja jotka tälläkin boardilla vierailevat voisivat varmasti avata sanaista arkkuaan Wink
--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#2
En jaksa kääntää tätä. Eli tässä on HICASin diagnostiikkamoodi. Olen jonnin verran lueskellut mitä kaikkea pitää tarkastaa ostaessa GTRää ja tämä nyt on yksi asioista.


With the car in Neutral or "N" for auto's turn the Ignition on.
Immediately start the engine.
Turn the steering from left to right ( at least 20° ) 5 times or more and return to center.
Press the foot brake 5 time or more.

If you completed all the above in under 10 seconds the HICAS is now in self-diagnoses mode.

Next Depress and release the foot pedal.
Turn the steering from left to right at least 20° and return to center.
For Manual, press clutch and select any gear then go back to neutral.
For Auto, Disengage and engage parking brake level, then select 1st then Park.
You now move the car straight forward at least 3 meters at 1MPH minium
The HICAS light should start flashing.

Decoding the HICAS Flashes
Well done for getting this far. Now, one of two things happen next.

The HICAS warning light flashes at 0.25 second intervals only.
The HICAS warning light flashes with another sequence.

With 1. the systems is saying there is currently no fault. This should be good ! Or, you've got an intermittent fault, bummer ! What about 2 ?

The sequence is coded in time. Here's the sequence.

From diagnoses start there's a 5 second period of 0.5 second flashes
Then a 5 second gap with the HICAS L.E.D. off.
The next 9 seconds store the fault data.
A 0.1 second flash at the start of the second means no fault, else there's a 0.5 second flash ( it's easier to see than say ).

HICAS Fault Codes Second number Faulty Part
1 HICAS solenoid valve R.H.
2 HICAS solenoid valve L.H.
3 Fail-safe valve
4 Power Steering solenoid valve
5 Vehicle speed sensor
6 Steering angle sensor
7 Steering neutral position sensor
8 M/T : Clutch sensor
A/T : Parking brake sensor
9 M/T : Neutral sensor
A/T : Inhibitor sensor

The sequence then starts again. All this runs for 5 minutes or until you switch off the ignition or go over 20MPH. The car will then be out of self-diagnoses mode.

What else can I do ?
Well, one quick check is as follows, but remember this is supposed to be done with all 4 wheels off the ground.

Put the HICAS into self-diagnostic mode.
Turn the steering wheel about 10° from straight.
The rear wheels should move left and right.
Reply
#3
Auto Transmission Diagnostics

Enter the auto transmission diagnostics mode

01. Have the car at normal temperature in Park with the overdrive on
02. Start the engine ­ the power light will go out after 2 seconds
03. Turn the ignition off
04. Move the selector to Drive (you may have to use the push button release)
05. Overdrive off Wait 2 seconds, and turn the ignition on
06. Wait 2 seconds and move the selector to 2
07. Overdrive on
08. Move the selector to 1
09. Overdrive Off
10. Press the accelerator fully and release
11. Read the auto transmission diagnostics codes.
All codes are flashed with the Power Light on the dashboard (R32) and on the auto mode selection button on the R33's.

The sequence starts with one long flash.

If everything is OK, this will be followed by ten short flashes. Errors are indicated by a long flash in the sequence of short flashes.

- 1st flash longer Revolution sensor shorted or disconnected
- 2nd flash longer Speed sensor shorted or disconnected
- 3rd flash longer Throttle sensor shorted or disconnected
- 4th flash longer Shift solenoid A shorted or disconnected
- 5th flash longer Shift solenoid B shorted or disconnected
- 6th flash longer Overrun clutch solenoid shorted or disconnected
- 7th flash longer Lockup solenoid shorted or disconnected
- 8th flash longer Fluid temperature sensor is disconnected or the control unit power source is damaged
- 9th flash longer Engine revolution sensor shorted or disconnected
- 10th flash longer Line pressure solenoid shorted or disconnected
- All flashes the same with no long start flash Battery voltage low, has been recently disconnected or control unit has just been reconnected
Reply
#4
sitten vielä vähän lisaystä/korjausta Naamiksen viestin HICAS Fault Codes Second number Faulty Part kohtaan.


HICAS 1989-1993
1 HICAS solenoid right hand
2 HICAS solenoid left hand
3 Cut off valve
4 Power steering solinoid
5 Vehicle speed sensor
6 Steering angle sensor
7 Neutral position sensor
8 (Auto) Parking brake sensor, (Manual) Clutch sensor
9 (Auto) Inhibitor switch, (Manual) Neutral sensor

HICAS 1994-1999
11 HICAS control unit
12 HICAS motor power supply not present
13 HICAS motor output not present
21 Vehicle speed sensor not present
22 Steering angle sensor not present
23 Steering angle sensor neutral or not present
24 Rear main sensor input not present
25 Rear sub sensor input not present
31 Parking brake sensor input not present
32 (Auto) Inhibititor switch input not present
(Manual) Neutral switch input not present
33 Engine speed signal not present
Reply
#5
niille skylinen oston suunnittelijoille vinkki http://www.neweraimports.com/stock.htm tuolla on yleensä skylinejä myynnissä Wink
Reply
#6
Tyyppivika:

Hel-ve-tis-ti irti nypittävää osaa että saa moottorin nostettua pihalle. Pari joutilasta iltaa takana, viikonloppuna jatkuu.

Gunmetal työn alla, onneksi ei ole oma ;D

- JjP
Reply
#7
jpaaso,

tuo on kaiketi helannon skylinestä? laitatko siihen viripalikkaa? ;D
Reply
#8
Kun löytyis jostain sen verran aikaa että saataisiin se palasiksi ensin, niin voisi katsoa mitä sille seuraavaksi lähtee tekemään. Tämmöisiä hypistelin kyllä näpeissäni viikonloppuna:

HKS GT2835

HKS GT2530*2

Montako GT-R:n laatikkoa mahtuu Fiestaan? Yksi

Sittenpähän näette ;D

- JjP
Reply
#9
Cougar Wrote:jpaaso,

tuo on kaiketi helannon skylinestä? laitatko siihen viripalikkaa? ;D

Mitä ilmeisemmin, ainakin ohjaus on vasemmalla Smile
Don't hate the player, hate the game!!
Reply
#10
Tollasen laitoin herra ASJ:n toimesta tänne.


Attached Files
.pdf   the_sky_is_the_limit.pdf (Size: 596.19 KB / Downloads: 1,423)
Don't hate the player, hate the game!!
Reply
#11
Sama vika saattaa esiintyä mikä varsinkin S13 on yleinen.

Takavaloista saattaa päästää vettä takaluukkuun. Ei mikään suuri homma, mutta v-mäinen.
-89 Nissan 200SX S13<br />-95 Nissan Skyline R33 GT-R V-Spec / ex<br />-95 Nissan 200SX S14&nbsp; / ex
Reply
#12
Jep, ainaki meikäläisella takavalon tiiviste kuivunut ja jostain kohti jopa rapissut pois.

;D

Itse keventävä auto.. uuh ooh...
R33 Primera Race Hyper Tunking Nismo King HKS Tillin Tallin
Reply
#13
Tyyppivikoja:
-KK laakerit
-Valokatkaisin
-Puolat
-Etuylätukivarsien "multilink" puslat
-6pytty käy laihoilla
-Takaturbo käy lämpöisempänä ja zippaa ekana

Ostassa kannattaa katsoa hicasin ja nelivedon toiminta. Kannattaa myöskin ajaa yks rengas esim rotvallin päälle ja kokeilla meneekö ovi edelleenkin ihan kevyesti työntämällä kiinni. Kertoo rungon jäykkyydestä / suoruudesta.

Joku muu jatkakoon.

Reply
#14
- KK laakerit x2 (Kyllä jaappanin poika tietää millon pitää kippo myydä)
- Valokatkaisin -> R32 | R33 parempi
- Venakopan tiiviste, varsinkin koneen takaa (kytkinkopalle päin)
- Öljypumppu / draivi sille
- vaihekepin tiiviste, laatikon juuressa (öljy haisee sisällä ku auto lämmin)

Noi on tullu monesti vastaan foorumeilla.
R33 Primera Race Hyper Tunking Nismo King HKS Tillin Tallin
Reply
#15
Luulis et noi KK laakerit on enemmänkin noiden 200tkm ajettujen "hinnat alkaen - Suomessa ahdot tappiin" -mallien tyyppivikoja.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#16
Millasta vikaa noissa R32Confusedten valokatkasijoissa on ilmennyt?
Reply
#17
-Nism0- Wrote:Millasta vikaa noissa R32Confusedten valokatkasijoissa on ilmennyt?

Ilmeisesti useampia tapauksia on pikkuhiljaa sulanut muodottomaksi, valokatkaisimen liittimestä siis puhutaan.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#18
Shacal Wrote:- KK laakerit x2 (Kyllä jaappanin poika tietää millon pitää kippo myydä)
- Valokatkaisin -> R32 | R33 parempi
- Venakopan tiiviste, varsinkin koneen takaa (kytkinkopalle päin)
- Öljypumppu / draivi sille
- vaihekepin tiiviste, laatikon juuressa (öljy haisee sisällä ku auto lämmin)

Noi on tullu monesti vastaan foorumeilla.

Öljypumppu on ongelmana vanhemmissa r32Confusedsa lähinnä, siinä on kaapeempi se välitys sille pumpulle. Ja sekin menee yleensä kovemmista kierroksista rikki. Ja kyllä mulla on myös ollut molemmista autoista toi laatikon tiiviste rikki =)
Reply
#19
Ilmeneekö tämä laatikon tiivistevika niin että tuosta laatikon ja kytkinkopan yhdyskohta on öljyssä?
Reply
#20
Ei oikeastaan...
Ota kepin suojapussi ja sen alla oleva kumisuoja pois, sitten se on öljyssä niin on vikaa...
jos sulta tuolla märkä, joko vuotaa ylempää tai sit kytkinpään stefa menny, tosin pito ogelmiakin saattaa sit olla Smile
R33 Primera Race Hyper Tunking Nismo King HKS Tillin Tallin
Reply
#21
Shacal Wrote:Ei oikeastaan...
Ota kepin suojapussi ja sen alla oleva kumisuoja pois, sitten se on öljyssä niin on vikaa...
jos sulta tuolla märkä, joko vuotaa ylempää tai sit kytkinpään stefa menny, tosin pito ogelmiakin saattaa sit olla Smile

Mitäs tää vika voi aiheuttaa?
Nissan Skyline R32 GT-R -92<br />Honda Civic 1.4iS -99 4d sedan<br /><br />Jos ukosti, niin taivaalla näkyi salamoita! Taivaalla ei hyvin todennäköisesti nähty salamia! Oppikaa jo!
Reply
#22
päänsärkyä ainakin.
tosiaan kk laakerit ja
etuveto ei toimi, liekkö ilmaa hydrauliikassa tai jotai muuta.
ihme jos onnistuu
Reply
#23
Xenon Wrote:
-Nism0- Wrote:Millasta vikaa noissa R32Confusedten valokatkasijoissa on ilmennyt?

Ilmeisesti useampia tapauksia on pikkuhiljaa sulanut muodottomaksi, valokatkaisimen liittimestä siis puhutaan.

Onksos näissä liittimissä millanen homma lähtee fiksaamaan? Minkälaisia keinoja porukka on liittimiin soveltanu?
Reply
#24
Moi. Mä vähän searchasin tuolla ja tässäpä muutama jos englanti luistaa:

http://www.gtr.co.uk/forum/upload/64830-...issue.html
http://www.gtr.co.uk/forum/upload/67359-...light.html
http://www.gtr.co.uk/forum/upload/72239-...-read.html
http://www.gtr.co.uk/forum/upload/75302-...-gtst.html

Toivottavasti auttavat.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#25
-Nism0- Wrote:
Xenon Wrote:
-Nism0- Wrote:Millasta vikaa noissa R32Confusedten valokatkasijoissa on ilmennyt?

Ilmeisesti useampia tapauksia on pikkuhiljaa sulanut muodottomaksi, valokatkaisimen liittimestä siis puhutaan.

Onksos näissä liittimissä millanen homma lähtee fiksaamaan? Minkälaisia keinoja porukka on liittimiin soveltanu?

Esim näin: http://www.alien2nrs.com/blog/2008/03/va...-akku.html

[Image: IMG_6201.jpg]

Made by PQ.
Reply
#26
Meikäläinen kiittää. Eiköhän näillä avuilla päästä taas eteenpäin. Aika säälittäviltä näyttivät kieltämättä vakiopiuhat.
Reply
#27
Valokatkaisijan liittimet olivat hapettuneet. Puhdistus teki tehtävänsä ja nyt pelaa kaikki valot niinku pitää.
Reply
#28
Maadoitushan on yksi tärkein! se yleensä näissä tapauksissa sen sulamisen aiheuttaa.
Ollu nissanilla aina mallista riippumatta huonot maadoitukset ja liittimet
Reply
#29
Moro kaikille!

Voin varmistaa tuon kunnon maadoituksen olevan aivan pirun tärkeä!

Tilasin oman R32 GTR:än vuosimallia -91 ESV:n kautta ja auto oli kyllä niin hyvässä kunnossa etten ollut uskoa silmiäni kun näin ekan kerran! ;D

Mutta asiaan...

Elikkä pientä vikaakin oli... neliveto ei suostunut toimimaan ja merkkivalo paloi kojetaulussa. ESV:n pojat selvittivät asiaa ja lukivat nelivedon tietokoneen vikakoodeista, että kaasupolkimen asentoanturissa oli joku vika.

Vaihtoivat anturin uuteen... ei mitään vaikutusta ???. Koittelivat selvittää asiaa muutaman päivän kunnes lopulta hain auton pois heidän niskoiltaan. Ajattelin kokeilla selvittää asiaa itse... meikäläinen kun rakastaa autojen korjaamista ;D.

Muutaman viikon kun ajelin huomasin muutakin ihmeellistä käyttäytymistä autossa. Kun auton käynnisti kylmänä öljynpainemittari hyppäsi niin maksimiin kun vain voi näyttää eli yli 8bar öljynpainetta :o.

Myös jännitemittari näytti ennen auton käynnistystä noin 9 volttia... ihmettelin hieman että miksi lähti käyntiin kuin palmun alta. ???

Lisäksi kun käänsin virtalukon 0 - asentoon ja otin avaimet pois mutta jätin epähuomiossa ajovalot päälle (autossa on turbotimeri) HICAS rupesi temppuilemaan. Hicaksen vikavalo rupesi vilkkumaan kojelaudassa ja takapyörät rupesivat kääntyilemään puolelta toiselle (auto siis vielä käynnissä tässä vaiheessa). Teki tätä kolme kertaa jonka jälkeen vikavalo sammui ja kaikki oli normaalia.

Ajon aikana joskus esiintyi pientä katkomista sytytyksessä. Tuntui ihankuin olisi fuel cut iskenyt päälle vaikka ahtopaineet olivat maltilliset 0.6 bar.


Mikä tämän sitten aiheutti?

R32Confusedsa on akun takana tuo päämaadoituspiste auton runkoon. Tässä pisteessä olevat maadoitusjohdot olivat lähes irti korista, juuri ja juuri koskettivat kiinnityspulttiin jotta kaikki sähkölaitteet pysyivät hengissä. Kun tuon korjasin niin kaikki oli normaalia, skylle kulkee ja ahtaa kuin pieni eläin Tongue.


Tiedän ettei tämä ehkä kuulu tyyppivikojen listalle mutta ajattelin laittaa kun kerran maadoituksen tärkeydestä puhuttiin.


Elikkä kun saatte auton niin tarkistakaa maadoituspisteet, jotta varmasti ovat kiinni ja eivät ole hapettuneet tai irti. Helppo korjaus, ei vie kuin 10 minuuttia Wink.
Reply
#30
XALT83 Wrote:Moro kaikille!

Voin varmistaa tuon kunnon maadoituksen olevan aivan pirun tärkeä!

Tilasin oman R32 GTR:än vuosimallia -91 ESV:n kautta ja auto oli kyllä niin hyvässä kunnossa etten ollut uskoa silmiäni kun näin ekan kerran! ;D

Mutta asiaan...

Elikkä pientä vikaakin oli... neliveto ei suostunut toimimaan ja merkkivalo paloi kojetaulussa. ESV:n pojat selvittivät asiaa ja lukivat nelivedon tietokoneen vikakoodeista, että kaasupolkimen asentoanturissa oli joku vika.

Vaihtoivat anturin uuteen... ei mitään vaikutusta ???. Koittelivat selvittää asiaa muutaman päivän kunnes lopulta hain auton pois heidän niskoiltaan. Ajattelin kokeilla selvittää asiaa itse... meikäläinen kun rakastaa autojen korjaamista ;D.

Muutaman viikon kun ajelin huomasin muutakin ihmeellistä käyttäytymistä autossa. Kun auton käynnisti kylmänä öljynpainemittari hyppäsi niin maksimiin kun vain voi näyttää eli yli 8bar öljynpainetta :o.

Myös jännitemittari näytti ennen auton käynnistystä noin 9 volttia... ihmettelin hieman että miksi lähti käyntiin kuin palmun alta. ???

Lisäksi kun käänsin virtalukon 0 - asentoon ja otin avaimet pois mutta jätin epähuomiossa ajovalot päälle (autossa on turbotimeri) HICAS rupesi temppuilemaan. Hicaksen vikavalo rupesi vilkkumaan kojelaudassa ja takapyörät rupesivat kääntyilemään puolelta toiselle (auto siis vielä käynnissä tässä vaiheessa). Teki tätä kolme kertaa jonka jälkeen vikavalo sammui ja kaikki oli normaalia.

Ajon aikana joskus esiintyi pientä katkomista sytytyksessä. Tuntui ihankuin olisi fuel cut iskenyt päälle vaikka ahtopaineet olivat maltilliset 0.6 bar.


Mikä tämän sitten aiheutti?

R32Confusedsa on akun takana tuo päämaadoituspiste auton runkoon. Tässä pisteessä olevat maadoitusjohdot olivat lähes irti korista, juuri ja juuri koskettivat kiinnityspulttiin jotta kaikki sähkölaitteet pysyivät hengissä. Kun tuon korjasin niin kaikki oli normaalia, skylle kulkee ja ahtaa kuin pieni eläin Tongue.


Tiedän ettei tämä ehkä kuulu tyyppivikojen listalle mutta ajattelin laittaa kun kerran maadoituksen tärkeydestä puhuttiin.


Elikkä kun saatte auton niin tarkistakaa maadoituspisteet, jotta varmasti ovat kiinni ja eivät ole hapettuneet tai irti. Helppo korjaus, ei vie kuin 10 minuuttia Wink.

No voihan ;D

Nuo ns. markan viat ovat melkein yleisimpiä näissä JDM autoissa, ja kummasti tuntuvat häviävänkin kun autoja ottaa ajoon seisonnasta. Eräänlaiseksi tyyppiviaksi voisi luetella Japanilaiset sähkömiehet. Mikä siinä on ettei osata virtoja kytkejä kunnolla ja rosvoliittimiä on käytetty enemmän kuin kortsuja ilotalossa.

Samaten jos autoon on vaikka vaihdettu aftermarket ECU, melkein kaikissa ollut sen virtapuolen johdotukset tehty huonosti eikä niissä pysy muistissa säädöt. Pikku perehtyminen johtoihin on aina paikallaan jos jotain mystistä silläkin puolella ilmenee.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)