Posts: 1,145
Threads: 28
Joined: Oct/2007
Tarkoituksena oilsi paineistaa cedu. Koneena toimii 230tkm ajettu (luotettavaksikin haukuttu) LD28. Asiaan perehtymättömille tiedoksi että tämä on se "parempi kone" eli jakopää ketjulla ja kansi on valurautaa. Vaihdelaatikko on 5 vaihteinen manuaali.
Auto toimii kaikinpuolin moitteettomasti joten lähtökohta on terve. Turbo on tulossa 2.8td ivecosta, toki tehdasuutena. Tuolla turbolla on otettu 2.8 dailystä 192hv/430nm maltillisilla paineilla En tokikaan aio ottaa "kaikkia ulos" (lue: 3bar) koska auto toimii ympärivuotisena käyttöautona. Haussa on siis laajaa käyttöaluetta. Cooleri on vielä kysymysmerkki.
Käytössä on tehopenkki ja teho tullaan mittaamaan vakiona ja muutosten jälkeen.
Myös kulutusta tullaan seuraamaan aktiivisesti.
Näkökantoja?
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Posts: 890
Threads: 33
Joined: Feb/2003
Alakerta paukkuu. Jos vaan vähäkään samaa perua noitten GR patrollien koneelle. Ainakaa niissä ei oo kampiakselit kestäny-.
Nissan 200 sx Turbo vm:1990 <br />Nissan Patrol gr 3.0 di vm:2000<br
MB 500 se vm85
Posts: 1,145
Threads: 28
Joined: Oct/2007
Jukka.K Wrote:Alakerta paukkuu. Jos vaan vähäkään samaa perua noitten GR patrollien koneelle. Ainakaa niissä ei oo kampiakselit kestäny-.
GR Patrollissa on RD28 kone joka on ilmeisesti monellakin tapaa huonompi. Jakopää remmillä, kansi alumiiniä (halkeilee..). Pitää selvittää onko sama kampiakseli. Oisko sulla heittää jotain numeroita siitä kampurasta, multa sattuu löytymään LD28 korjaamokäsikirja niin voisin tarkistaa onko samalla numerolla
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
Eri varaosanumerolla ainekin löyty noi kampurat.
Posts: 1,145
Threads: 28
Joined: Oct/2007
Wildchild Wrote:Eri varaosanumerolla ainekin löyty noi kampurat.
Kiitos tiedosta.
NCF puolella yhdellä on 630tkm ajettu cedric ja 30tkm ajettu 1barin ylipaineella eikä mitään ongelmia.
Tuo on toki sattumaa ettei mikään oo levinny, sen takia tässä asiaa selvittelenkin
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Posts: 1,672
Threads: 51
Joined: Apr/2004
En usko että alakerta ainakaan paukkuu kampuran osalta, koska LD28:n kampuraa käytetään ympäri maailmaa L28 stroker kiteissä. Näitä strokereita on niin vapareita kuin ahdettujakin. Myös kankien luulisi kestävän, kun on ollut käytössä luotettavasti n.500 hv kokoonpanoissa. Käsittääkseni nuo dieselin kanget ovat takokamaa ihan niinkuin muidenkin L-sarjan koneiden.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Posts: 74
Threads: 5
Joined: Aug/2009
Höpö höpö pojat. Nissanin koneista parhaiten turboa kestävä on juurikin LD sarjan koneet (itellä menossa LD20 ).. Eläkää puhuko jos ette tiiä mitään ;D
Timpan cedu on hyvinkin tuttu ja ei se ole sattumaa, kyllä ne kestää Jos joku sen tappaa niin on lämpö eli jäähytyspuoli ei pelaa kunnolla, muuten kohtuudella kestää kyllä..
Ite kokeilin tuota SD lohkoa jonka olis kanssa pitäny kestää (no tosin tuplasin tehot turbolla) mutta eipä kestäny, meni kanspahvi per 1500km joten luovutin ja otin toisen aihion ;D Tuollainen se oli (kuva on wanhalla coolerilla)
Nyt kokeillaan tuosta LD28:n pikkuveljestä Tosin itse autokin on vielä kovin vaiheessa..
RD konesarja on ihan eri, se onkin täys paskaläjä..
Kincab D21 <br />Vanette C120<br />Plymouth V<br />Micro K10<br />+ paaljo muita
Posts: 1,145
Threads: 28
Joined: Oct/2007
välijäähdyttimeksi tulee niin iso kuin sinne kohtuudella mahtuu, käyn huomenna hakemassa pietarsaaren autocenteristä ja laitan kuvia
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Posts: 74
Threads: 5
Joined: Aug/2009
Mittaa sitten pakopaineet, pakolämpö.. Ehdottomia juttuja kestävyyden kannalta.!
Kincab D21 <br />Vanette C120<br />Plymouth V<br />Micro K10<br />+ paaljo muita
Posts: 1,145
Threads: 28
Joined: Oct/2007
Tässä muutama kuva turbosta, cooleria en kerennytkään hakea kun töissä oli kiirettä.
1.2bar on ahtopainetta tuolla turbolla Dailyssä (korjaamokäsikirjan mukaan),
luulisi toimivan samankokoisessa moottorissa ilman suurempia ongelmia. Ei se turbo tiedä onko ivecon vai nissanin perseessä
Katsastuskonttorilta selvittelin muutoskatsastusta. 3litraisella bensamotilla olevassa cedricissä on ainakin samat jarrulevyt ja palat kuin tuossa diisseli versiossa. Pitäis vielä jostain penkoa onko akselistot/kallistuksenvakaajat/nupit samoja Apua saa tarjota.
Mikäli tuo 3litrainen bensaversio kelpaa verrokiksi yhteneväisyyksien puolesta niin tehoa saisi olla 114kW+20%=136,8kW=186hevosvoimaa joka on yli tuplat vakioon verrattuna.
[img width=577 height=770]http://i214.photobucket.com/albums/cc60/NipaCossi/Cedric/210920091331.jpg[/img]
[img width=577 height=770]http://i214.photobucket.com/albums/cc60/NipaCossi/Cedric/210920091330.jpg[/img]
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Posts: 1,565
Threads: 42
Joined: Oct/2007
Mun käsityksen mukaan alusta on sama myös bensamallissa. Onkos hyrrä jo kiinni? Itellä varmaan viimeistään ens kesänä sama edessä. Jos sen maalais vaikka eka
Posts: 1,145
Threads: 28
Joined: Oct/2007
Ei oo vielä hyrrä kii, on ollu vähän tallipaikan ja ajan suhteen vaikeuksia. Osia oon hommaillu, käyrät pakosarjan jatkeeseen ja 5cm paksun syylärin joka vähän kapeampi = mahtuu coolerin putket paremmin.
Terveiset kiinasta 8)
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Posts: 34
Threads: 0
Joined: May/2009
Nostellaas vanhaa aihetta ylös. Elikkäs,tarkoituksena ois ke20 corollan keulalle nostaa kyseinen moottori. Vanha 2000 luvun jm säännöillä tehty rolla. 30cm siirretty jo valmiiks tulipeltiä. Nykyinen b200k volvon vino kone tuplilla ei tuu riittämään superrokkiin jotenka ahdettu ld28 ois mielessä. Ahdin guruja jos on nii onko garretin ta3120 puhallin mistään kotoisin? Siivet kompura about 40mm ja pako n.61mm. Pako pesässä a/r .63. Kyseinen ahdin on 4.4 perkinsin koneesta. Pakosarja tulee ns pulssi ja ulkoisella hukkaportilla? Ainakin oon ymmärtänyt että pakopuoli riittäisi mut tuo 40mm kompura puoli ei varmaa hirveitä apuja tuo? Kestääkö cedun vakio manuska lisä vääntöä? Pumppu isompi? Pistäkääs infoa reilusti tulemaan nii saa päätettyä vaihdanko kyseisen kokoonpanon rollan nokalle
Posts: 1,571
Threads: 13
Joined: Jul/2010
itellä oli KKK k26 ahdin muistaakseni ulkosella hukkaportilla 46mm jollen ihan väärin muista ja joku volvon cuuleri keulalla ja soppaa riittää tolla ahtimella hiukan reilu kiloon sitte loppuu tavara kesken. ja teho nousi ilmeisesti vakiosta tuplat elikka n.200hv tai ainakin auton tiedoissa lukee nykyään 147kw. kyllä se ihan hyvin liikku, säxän kytkinlevy siihen jälkeenpäin laitettiiin nii alko pitääkkin sit kunnolla.
Posts: 34
Threads: 0
Joined: May/2009
razz3 Wrote:itellä oli KKK k26 ahdin muistaakseni ulkosella hukkaportilla 46mm jollen ihan väärin muista ja joku volvon cuuleri keulalla ja soppaa riittää tolla ahtimella hiukan reilu kiloon sitte loppuu tavara kesken. ja teho nousi ilmeisesti vakiosta tuplat elikka n.200hv tai ainakin auton tiedoissa lukee nykyään 147kw. kyllä se ihan hyvin liikku, säxän kytkinlevy siihen jälkeenpäin laitettiiin nii alko pitääkkin sit kunnolla.
niin eli sul o vakio pumppu ollu? Ainakaa siipi koko ei äkkiseltää paljoo oo eroa ton garretin ja k26 välillä. Tolla n200hp saattaia jo keretäkki johonki. Kun kori painaa about 700-800kg
Posts: 1,571
Threads: 13
Joined: Jul/2010
costi89 Wrote:niin eli sul o vakio pumppu ollu? Ainakaa siipi koko ei äkkiseltää paljoo oo eroa ton garretin ja k26 välillä. Tolla n200hp saattaia jo keretäkki johonki. Kun kori painaa about 700-800kg
Vakiopumppu joo mut cedriceissäkin on eroja riippuen vuosimallista 9mm nestepäällä joka mulla oli ja sitte on myös 10mm nestepäällä varustettua pumppua joka tietty riittää pidemmälle, kaverilla on tolla 10mm päällä ahdettuna mitsun td04 ja jonkun verran yli kilon painetta.
Posts: 34
Threads: 0
Joined: May/2009
razz3 Wrote:Vakiopumppu joo mut cedriceissäkin on eroja riippuen vuosimallista 9mm nestepäällä joka mulla oli ja sitte on myös 10mm nestepäällä varustettua pumppua joka tietty riittää pidemmälle, kaverilla on tolla 10mm päällä ahdettuna mitsun td04 ja jonkun verran yli kilon painetta. Juu. Ei kyl mitää havaintoo mistä vuosmallista on se kone. Kun se chevyn keulilla vielä. Mitenhä tuo puhallin riittää sit.
Posts: 2,559
Threads: 70
Joined: Feb/2003
costi89 Wrote:Juu. Ei kyl mitää havaintoo mistä vuosmallista on se kone. Kun se chevyn keulilla vielä. Mitenhä tuo puhallin riittää sit.
Kyllä tiukkaa tekee jos tolla potkurilla haluaa 200hv
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Posts: 34
Threads: 0
Joined: May/2009
jh Wrote:Kyllä tiukkaa tekee jos tolla potkurilla haluaa 200hv sen takia kyselinkin. Pakopesän siipi on kai riittävä mutta mites kompura puolen siipi?
Posts: 34
Threads: 0
Joined: May/2009
Mistäs ootte ottanu öljyntulon ahtimeen?
Posts: 1,571
Threads: 13
Joined: Jul/2010
ite rosvosin alipainepumpun öljyltä
|