Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r32 gts hicas ongelma
#1
Tossa lueskelin pitkät pätkät tekstiä hicasista ja sen ongelmista.
Itellä vika alkoi lauantaina kun ropelsin lisämittarin sähköt ja turbo timerin kiinni + sytkä tulpat vaihdoin.
Mutta näitten systeemien asennus/vaihtaminen tuskin vikaa aloittanut ? Ellei ratin alla ole jotai hicas johto meininkejä mitä epäilen.
Vika ilmenee ajon aikana, noin kilometrin ajon jälkeen hicas valo syttyy ja ohjaus muuttuu paljon jäykemmäksi..
Aluksi epäilin rispaantunutta ohjaustehostimen remmia jos se ois päässy luistamaan mutta sen vaihto ei auttanut..
Ja ohjaustehostimen nesteet tarkastin ja sitä oli riittävästi.

Mitään vinkkiä mistä kannattaa vikaa alkaa katteleen ?
Reply
#2
HICAS ottaa tiedon ratin asennosta ohjauspylväässä, ratin takana sijaitsevasta asentotunnistimesta. Oot varmaankin käpännyt anturin johtojen kanssa.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#3
Mä availin taas muoviosat ja ihmettelin hetken aikaa että mikähän ihme se sensori voisi olla.
Mutta ei mitään havaintoa mikä tai minkänäköinen härveli kyseessä olisi joten nappasin muutaman kuvan ratin alta.
Jos joku viisaampi voisi kertoa..
Yks karkennut johto löyty mikä oli musta väriltään ja maapiuha, maadotettuna kytkinpedaalin mutteriin.
liittimen naaraspuolen johto oli myös musta mutta en löytäny sille vastakappaletta..

http://img232.imageshack.us/my.php?image...aus003.jpg
http://img300.imageshack.us/my.php?image...aus001.jpg
Reply
#4
Oon käsittänyt että asentotunnistin olisi heti ratinnavan tyvessä. Jengi on ainakin tuskaillut sen kanssa ratteja vaihtaessaan ettei tunnistinta saa toimimaan jälkiasennusratinnavan kanssa... Eli löytynee ohjauspylvään suojamuovin uumenista, samoilla seuduilla kuin virtalukko, viikset yms.

Mutta jos sieltä irrallinen johto löytyy niin toki kannattaa katsoa mistä se tulee ja/tai mihin menee.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#5
zydar Wrote:Mä availin taas muoviosat ja ihmettelin hetken aikaa että mikähän ihme se sensori voisi olla.
Mutta ei mitään havaintoa mikä tai minkänäköinen härveli kyseessä olisi joten nappasin muutaman kuvan ratin alta.
Jos joku viisaampi voisi kertoa..
Yks karkennut johto löyty mikä oli musta väriltään ja maapiuha, maadotettuna kytkinpedaalin mutteriin.
liittimen naaraspuolen johto oli myös musta mutta en löytäny sille vastakappaletta..

http://img232.imageshack.us/my.php?image...aus003.jpg
http://img300.imageshack.us/my.php?image...aus001.jpg

Katkennut maapiuha, senhän voisit sitten uusia. Minulla on samaa vikaa. Tosin HICAS valo syttyy kun sitä huvittaa.. :| Ja auto sama.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#6
Avasin kaikki ratin muovit, jos se sensori oli musta laatikko noin 3x4x1 cm lähellä ratin tyveä ?
Seurailin kaikki johot sinne ratin juureen ja mittareitten alle. kaikki näyttäis olevän kondiksessa..
Ainut ihmetys on se mustapiuha joka etsii pariaan, täytyy huomenna kattella paremmassa valossa
niitä johtoi jos ajelis kaverin hallille, vituttaa hiekkapihalla rönyyminen ;D
Akun irrotin hetkeksi, mutta siitä ei ainakaan hyötyä ollut.

Pystyykö tota HICAS tsydeemiä jotenki nollaamaan jos sii on vaa joku paska häikkä ?
Lueskelin että se sijaitsee hattuhyllyn alla.
Reply
#7
Pyörät suoraan ja akun miinus kenkä irti.

Odottele sen 15min tms että kaikki mahd jännite purkautuu ja kytke akku takaisin.

Tämän pitäisi nollata hicas ECU internetin mukaan. Tosin muistelisin, että tähän oli jokin toinenkin resetointijuttu, mutten nyt löydä sitä Sad
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#8
Tänään taas kattelin johtoja ja liittimiä ratin alta, eikä mitään muutosta..
Liittimet näyttäis olevan kiinni ja sille mustalle maa johdolle ei löydy kirveelläkään vastakappaletta.
2 kertaa akun miinus pois ja aina vaan HICAS alkaa temppuileen reilu minuutin ajon jälkeen..

Aloin miettimään että jos purkaa koko HICAS:n pois käytöstä, niin onko silloin ohjaus huomattavasti jäykempi (alle 40km/h) ?
kovemmassa vauhissa ohjaus on oikeestaan parempi kun on semisti jäykempi. mutta kaupunki ajossa meinaa olla vähän liian tahmanen.

Tossa mun ensimmäises linkissä. sulake boxin alla on joku musta vähä röökiaskia isompi laatikko. Niin mikähän se mahtaa olla ?
Reply
#9
hei yks kyssär viellä.
onkohan HICAS:lla sulaketta jossain päin ?
Reply
#10
vihis Wrote:
zydar Wrote:Mä availin taas muoviosat ja ihmettelin hetken aikaa että mikähän ihme se sensori voisi olla.
Mutta ei mitään havaintoa mikä tai minkänäköinen härveli kyseessä olisi joten nappasin muutaman kuvan ratin alta.
Jos joku viisaampi voisi kertoa..
Yks karkennut johto löyty mikä oli musta väriltään ja maapiuha, maadotettuna kytkinpedaalin mutteriin.
liittimen naaraspuolen johto oli myös musta mutta en löytäny sille vastakappaletta..

http://img232.imageshack.us/my.php?image...aus003.jpg
http://img300.imageshack.us/my.php?image...aus001.jpg

Katkennut maapiuha, senhän voisit sitten uusia. Minulla on samaa vikaa. Tosin HICAS valo syttyy kun sitä huvittaa.. :| Ja auto sama.

Pyöränkulmat sulla ok?
Mulla omassa exässä meni rempatessa vituralleen kulmat ja rupes hicassivaloa sytyttään ajossa...kulmat kohilleen näppituntumalla ja loppui valon syttyminen.
Ajossa: Carina E -92, Jdm Terrano wd21 V6 -93 , Jdm Altezza sxe10 -01.

Työn alla: B11 Wagon -86 Low , P10 Wagon -95 SR20DE, K10 -90 1.2 Pink, Jdm GF8 Wrx Sti Ver3 -97.

Seisokissa: N12 -82 Luumu, K11 viri -97 , K11 -98.

Muut:N14 farkku -95 ,B11 Sgl -85 ,N15 SR -99,Pathfinder V6 -92.
Reply
#11
Kaippa nuo kulmat on ok. Ainakaan en ole tehnyt mitää mikää niitä olis muuttanut.

Vaihoin öljyt duunin jälkeen ja tähyilin muutenkin tukivarsia sun muita rensseleitä..

Huomasin että raidetangossa oleva kurttuputki (hammasrattaan päässä) oli halki vähäsen yhdestä kohtaa ja vaikutti että
joku tiiviste ois ottanu siipeensä siellä :o .. 2 jotain prikan näköstä rinkulaa juoksi vapaana raidetangossa *kurttuputken sisällä* ja tanko oli kosteena ohjaustehostimen ölpästä.. onkohan tuolla nurkilla jotain HICAS antureita ? :o
Tyyliin paine antureita, jos toisessa päässä pienempi paine vuodon takia..
Ohjaustehostimen öljy ei ole hävinnyt kumminkaan juuri yhtään.
Reply
#12
vaikuttaakohan takaraidetangonpään väljyys hicasin toimintaan?
Itellä on vasenman puolen väljä, syttyy hicas valo aina noin 10km ajon jälkee.
ex: Nissan 200sx s13 -1989<br />ex:Nissan skyline r32 gts-t type-m 1993<br />Peugeot 205 MI16 1988<br />Renault megane coupe 1.6 1998<br />suzuki tl1000s 1997<br />tm cross 125 1999
Reply
#13
tony86 Wrote:vaikuttaakohan takaraidetangonpään väljyys hicasin toimintaan?
Itellä on vasenman puolen väljä, syttyy hicas valo aina noin 10km ajon jälkee.

En osaa tarkkaa sanoa, mut mulla on kans vas. taka raidetangon sisempi pää väljä ja valo pysyy sammuksissa. Nesteet tarkastanu? Vaje sytyttää valon kans.
Reply
#14
tony86 Wrote:vaikuttaakohan takaraidetangonpään väljyys hicasin toimintaan?
Itellä on vasenman puolen väljä, syttyy hicas valo aina noin 10km ajon jälkee.

Mulla on sama juttu, että kun ajaa yli 80km/h sen kymmenisen kilsaa, niin syttyy. HICAS ei netistä luetun tiedon mukaan toimi alle 80km/h nopeudessa.

Joko lock bar tai total eliminator kit, vielä en tiedä kumpi -tulossa.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#15
vihis Wrote:Joko lock bar tai total eliminator kit, vielä en tiedä kumpi -tulossa.

Ongelma korjataan poistamalla se, ei korjaamalla itse vian aiheuttajaa. Ruotsissahan ne nauraa meille. Tai siis teille.
R32 GT-R -92 + Subaru Outback TD -11
ex: R32 GTS-t -90 "musta surma / 腹切" / P11 GT -97 / Citroën BX Premier -91 (http://valimerelle.blogspot.com/)
Reply
#16
Metallisti Wrote:
vihis Wrote:Joko lock bar tai total eliminator kit, vielä en tiedä kumpi -tulossa.

Ongelma korjataan poistamalla se, ei korjaamalla itse vian aiheuttajaa. Ruotsissahan ne nauraa meille. Tai siis teille.

Samalla n 50kg kevennys, kun sälät on poissa.

Mitä teen HICAS:lla ? En yhtään mitään, joten tottakai se poistetaan.

Perusteluja:

"Helpompi ajaa mutkaan, mutta ei kovempaa" -sanoi Nissan Skyline kuski Skyline Storyn haastattelussa. Toki voi sinulle GTR omistaja tästä olla hyötyä.

Ajatko grippiä GTS-t:llä ? Mä en aja, aivan torvi ajaisi. Mä en aja edes radalla, vaan matka-ajoa, joten mihin ihmeeseen sitä HICAS:ia tarvitsen ?

Laitatko vähän lisää tästä ruotsalaisten vinoilusta kiitos.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#17
Nyt syttyi minullakin Hicas valo, poistin mittareiden johtoja, ilmeisesti juuri ratin alta joku liitin irronnut tai jotain on käynyt, aina käynnistäessä se syttyy muutenkin mutta nyt ei sammu ollenkaan ajossa. huomenna selvittämään vikaa..
R32 Gts-t -92
Reply
#18
zydar Wrote:Tossa lueskelin pitkät pätkät tekstiä hicasista ja sen ongelmista.
Itellä vika alkoi lauantaina kun ropelsin lisämittarin sähköt ja turbo timerin kiinni + sytkä tulpat vaihdoin.
Mutta näitten systeemien asennus/vaihtaminen tuskin vikaa aloittanut ? Ellei ratin alla ole jotai hicas johto meininkejä mitä epäilen.
Vika ilmenee ajon aikana, noin kilometrin ajon jälkeen hicas valo syttyy ja ohjaus muuttuu paljon jäykemmäksi..
Aluksi epäilin rispaantunutta ohjaustehostimen remmia jos se ois päässy luistamaan mutta sen vaihto ei auttanut..
Ja ohjaustehostimen nesteet tarkastin ja sitä oli riittävästi.

Mitään vinkkiä mistä kannattaa vikaa alkaa katteleen ?

Tuliko tähän vikaan selvyyttä miksi ohjaus jäykistyi? Oliko vika kenties etupään ohjaustehostimen tangon solenoidi venttiilissä ?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)