Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valokuvion kääntäminen
#1
Niin miten se valokuvio käännettiin projektorivaloihin?
Muistelin että jossain oli ohjeet siihen, mutta en löytänyt sitä haulla...
Jos löytyisi oikeen kuvat ja kaikki niin tulisi todella tarpeesen!
Reply
#2
Tosta alku: http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=37827.0

Lyhyt versio. projektori käteen, irroitat varjostimen, viilaat toiselta puolelta tavaraa pois ja lisäät toiselle eli teet varjostimesta peilikuvan. Toinen vaihtoehto tehdä uusi varjostin tai vaihtaa koko projektori.

Reply
#3
Kiitos, juuri noita kuvia etsinkin. Mutta mitä silloin tehdään kun irrotetaan umpion lasia. Vai onko se pelkästään r33Confusedten valokuvion kääntämistä varten?
Reply
#4
Pepsi Wrote:Kiitos, juuri noita kuvia etsinkin. Mutta mitä silloin tehdään kun irrotetaan umpion lasia. Vai onko se pelkästään r33Confusedten valokuvion kääntämistä varten?
Sun täytyy irrottaa se lasi, että saat sen projektorin pois sieltä. Mä oon väännelly alumiinipellistä noita varjostimia. Kantsii sit lämmittää se töhnä sieltä lasin ja umpion välistä ni sen saa ehjänä sen lasin irti. Muutama minuutti esim uunissa miedolla lämmöllä pehmentää jo kätevästi
Nissan Skyline R33 GT-R V-spec 1996: Öhlins, Brembo, Haltech, Racepak,Apexi, Precision Turbo, ACL, Trust/Greddy, CP, Nismo, Ati, HKS, Tomei, OS Giken, RAYS, AMW, Holset,ARP, XRP

http://www.amwdynoservice.com http://www.speedimports.fi
Reply
#5
Eli lasin irrottamalla välttyy reikien leikkelemiseltä?
Jos näin on niin täytyy ruveta heti hommiin!
Reply
#6
Pepsi Wrote:Eli lasin irrottamalla välttyy reikien leikkelemiseltä?
Jos näin on niin täytyy ruveta heti hommiin!

Itse tekisin reiän mielummin kuin ottaisin riskiä, että lasi halkeaa.
Nissan Skyline R32 GT-R -92<br />Honda Civic 1.4iS -99 4d sedan<br /><br />Jos ukosti, niin taivaalla näkyi salamoita! Taivaalla ei hyvin todennäköisesti nähty salamia! Oppikaa jo!
Reply
#7
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topi...#msg427107
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#8
Eikö noita varjostimia voi vaihtaa puolelta toiselle?
Reply
#9
Pepsi Wrote:Eikö noita varjostimia voi vaihtaa puolelta toiselle?

Voi, mutta ei se kyllä mitään ratkase. Päin persettä se kuvio on edelleen.
Nissan Skyline R32 GT-R -92<br />Honda Civic 1.4iS -99 4d sedan<br /><br />Jos ukosti, niin taivaalla näkyi salamoita! Taivaalla ei hyvin todennäköisesti nähty salamia! Oppikaa jo!
Reply
#10
Okei. Eli siis molemmat varjostimet tarvii muuttaa/tehdä uudet. Tarviiko muuten varjostimen olla peilikiiltävä?
Ajattelin tehdä kokonaan uudet varjostimet, ettei ainakaan alkuperäisiä tuhoa jos jotain mokailee...
Reply
#11
Pepsi Wrote:Okei. Eli siis molemmat varjostimet tarvii muuttaa/tehdä uudet. Tarviiko muuten varjostimen olla peilikiiltävä?
Ajattelin tehdä kokonaan uudet varjostimet, ettei ainakaan alkuperäisiä tuhoa jos jotain mokailee...

Kyllä molemmat täytyy muokata. Mielestäni ei tarvitse mitenkään peilikiiltävät olla, koska valo tulee varjostimen takapuolelta.
Reply
#12
Ei tarvii olla peilikiiltoa. alkuperäisetkin on ihan normi valualumiini-väreissä.

Ite tein uudet varjostimet 3mm alumiinista. piirsin tinneripullon palaseen alkup. varjostimen viisteet ja muodot, leikkasin ylimääräiset pois, käänsin lopputuloksen ympäri, ja avot! siinähän se lhd-valo-sabluuna sitten olikin Big Grin

alumiinilevystä samanmoiset palat irti, vähän mankelia ja taittelua, hiukan viilaa.

kuulostaa ihan vartin hommalta, mutta meni siinä viimeistelyssä aikaa.

konttorilla kehuivat kun oli valot säädetty hyvin... ;D ;D ;D

pitää kattoo jos sais tosta varjostimesta tehtyy cad-kuvan, ni sais leikkautettua niistä hiukan siistimmät. ja kyllähän ne varmaan kelpais muillekkin...


- R33 GT-R Lm-limited -96 -
Reply
#13
Sain nyt tehtyä itsekkin tuon. Huomasin että on aika helppo homma muokata alkuperäisiä joten en viitstinyt tehdä uusia varjostimia. Vähän vaan viilaa ja epoksia, niin hyvä tuli!
Reply
#14
Minkälainen valoteho on muilla modatuilla valoilla? Omassa puolivalot on ihan pe**eestä.
Seat Altea XL 1.6 TDI 8)<br /><br />ex. R32 GT-R<br />ex. Pulsar GTI-R
Reply
#15
ihan onnettomathan noi on.
Reply
#16
juuupe Wrote:Minkälainen valoteho on muilla modatuilla valoilla? Omassa puolivalot on ihan pe**eestä.

Mihinkäs hittoon se valoteho muuttus kun ainoo asia mitä tapahtuu on varjostimen muokkaus nurinkätiseksi?
Reply
#17
Ollaan käännetty Supran valokuvio viilaamalla kuvio pois ja plastic paddingilla rakennettu kuvio toiselle puolelle. Kolmet tehty ja kaikki menneet leimasta hyvin läpi.

[Image: medium2dc2f2fa.jpg]
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet; you'll surprise people in the beginning, but in the end, you're still gay.
Reply
#18
Krister Wrote:Ollaan käännetty Supran valokuvio viilaamalla kuvio pois ja plastic paddingilla rakennettu kuvio toiselle puolelle. Kolmet tehty ja kaikki menneet leimasta hyvin läpi.

Itse tein myös noin ja meni leimasta läpi. Ei vain kestänyt kauaa. S15 -valoissa polttimo tulee lähelle tuota kuvion tekevää osaa ja polttimon lämpö irroitti plastic paddingit pois.

Valoin sitten seuraavaksi alumiinista kokonaan uudet rungot LHD kuvioilla. Eipähän tee lämpö enää ongelmia ;D
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#19
Itse tein kaverin soareriin valokuvion käännön seuraavalla tavalla: Lamppu uuniin ja lasi irti, valojen purku, pala joustavaa pahvia ja piirtää sen valokuvion pahviin, leikkaa pellistä pahvin muotoiset palat ja viimeistelee muodot vaikka porkkanalla, lopuksi vain hioo vanhan kuvion pois ja ruuvaa pellit käänteisesti valokuvion "runkoon". Kannattanee tehdä sellaiset reiät uuteen valokuviopeltiin (e. suorakaiteenmuotoiset) , jotta pystyy säätämään kuvion asennon ja korkeuden sitten kohdalleen. Valokuvio vastaa alkuperäistä ja kestää käytössä.
964 C4
Reply
#20
Vigurius Wrote:
juuupe Wrote:Minkälainen valoteho on muilla modatuilla valoilla? Omassa puolivalot on ihan pe**eestä.

Mihinkäs hittoon se valoteho muuttus kun ainoo asia mitä tapahtuu on varjostimen muokkaus nurinkätiseksi?

Tuo supran kuva valasi asiaa hiukka enemmän, pitää vissiin vaan säätää tai jotain. Mistäs muuten skyllessä saa sen projektorin säätää?
Seat Altea XL 1.6 TDI 8)<br /><br />ex. R32 GT-R<br />ex. Pulsar GTI-R
Reply
#21
Joku pääkaupunkiseudulta halukas kääntämään mun autosta kuvion? Pientä korvausta vastaan, toki :-[
Silvia... Ei enää :/ -&gt; R32
Reply
#22
Tanu Wrote:Joku pääkaupunkiseudulta halukas kääntämään mun autosta kuvion? Pientä korvausta vastaan, toki :-[

Mä voin. Vihikselle tein kanssa. 8.5. näillä näkymin oon paikalla seuraavan kerran.
R32 GT-R -92 + Subaru Outback TD -11
ex: R32 GTS-t -90 "musta surma / 腹切" / P11 GT -97 / Citroën BX Premier -91 (http://valimerelle.blogspot.com/)
Reply
#23
Metallisti Wrote:
Tanu Wrote:Joku pääkaupunkiseudulta halukas kääntämään mun autosta kuvion? Pientä korvausta vastaan, toki :-[

Mä voin. Vihikselle tein kanssa. 8.5. näillä näkymin oon paikalla seuraavan kerran.

Mahtavaa, pistän vaikka YV:tä asiasta lähipäivinä. :-*
Silvia... Ei enää :/ -&gt; R32
Reply
#24
Repa Wrote:
Krister Wrote:Ollaan käännetty Supran valokuvio viilaamalla kuvio pois ja plastic paddingilla rakennettu kuvio toiselle puolelle. Kolmet tehty ja kaikki menneet leimasta hyvin läpi.

Itse tein myös noin ja meni leimasta läpi. Ei vain kestänyt kauaa. S15 -valoissa polttimo tulee lähelle tuota kuvion tekevää osaa ja polttimon lämpö irroitti plastic paddingit pois.

Valoin sitten seuraavaksi alumiinista kokonaan uudet rungot LHD kuvioilla. Eipähän tee lämpö enää ongelmia ;D

Liimailut ja paddingit kävi mielessä, mutta tuo aikaisemminkin mainittu alumiinipelti ja perinteinen paikalleen ruuvaaminen vaikutti helpolta ja kestävältä ratkaisulta. (niin ja nopealta)

[Image: 2FZLqL.jpg]
[Image: 2gWzkD3t.jpg]
Reply
#25
Zoui Wrote:
Repa Wrote:
Krister Wrote:Ollaan käännetty Supran valokuvio viilaamalla kuvio pois ja plastic paddingilla rakennettu kuvio toiselle puolelle. Kolmet tehty ja kaikki menneet leimasta hyvin läpi.

Itse tein myös noin ja meni leimasta läpi. Ei vain kestänyt kauaa. S15 -valoissa polttimo tulee lähelle tuota kuvion tekevää osaa ja polttimon lämpö irroitti plastic paddingit pois.

Valoin sitten seuraavaksi alumiinista kokonaan uudet rungot LHD kuvioilla. Eipähän tee lämpö enää ongelmia ;D

Liimailut ja paddingit kävi mielessä, mutta tuo aikaisemminkin mainittu alumiinipelti ja perinteinen paikalleen ruuvaaminen vaikutti helpolta ja kestävältä ratkaisulta. (niin ja nopealta)

Tuohan on helppo ja varmasti toimiva. Itsekin tuota harkitsin, mutta kun olen tällainen perfektionisti niin tein sitten alumiinista valamalla, koska siihen oli mahdollisuus.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#26
Ainoa miinus tuossa lisäpalassa on, että projektorivalo on aikas tarkka varjostimen oikealle sijoittelulle pituussuunnassa. Jos varjostin on liian lähellä valonlähdettä, valokuvion rajakohtaan tulee punainen raita. Jos varjostin on liian etäällä, tulee vastaavasti sinertävä raita ja etenkin tässä jälkimmäisessä tapauksessa rajakohta harsoontuu muutenkin jonkin verran.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#27
Xenon Wrote:Ainoa miinus tuossa lisäpalassa on, että projektorivalo on aikas tarkka varjostimen oikealle sijoittelulle pituussuunnassa. Jos varjostin on liian lähellä valonlähdettä, valokuvion rajakohtaan tulee punainen raita. Jos varjostin on liian etäällä, tulee vastaavasti sinertävä raita ja etenkin tässä jälkimmäisessä tapauksessa rajakohta harsoontuu muutenkin jonkin verran.

Huomaa kyllä että xenonkin on projektereita hypistellyt jonkin verran Smile
Itse huomasin samat oireet kun testalin eri vaihtoehtoja.
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#28
Xenon Wrote:Ainoa miinus tuossa lisäpalassa on, että projektorivalo on aikas tarkka varjostimen oikealle sijoittelulle pituussuunnassa. Jos varjostin on liian lähellä valonlähdettä, valokuvion rajakohtaan tulee punainen raita. Jos varjostin on liian etäällä, tulee vastaavasti sinertävä raita ja etenkin tässä jälkimmäisessä tapauksessa rajakohta harsoontuu muutenkin jonkin verran.

Tähän ongelmaan pienenä apuna ainakin monissa Nissanin projektoriumpioissa (poislukien ilmeisesti S15?) on varjostimelle säätö juurikin tuossa suunnassa eli jos vaikka varjostinmodauksen jälkeen tulee noita oireita niin säätämällä voi saada hyvinkin kohdalleen.
Eri asia sitten kuinka paljon hallaa asialle tekee se että varjostimeen tulee itse asiassa samansuuntainen pykälä siihen kohtaan missä tuo uusi osa loppuu ja vanha osa vielä jatkuu..herää siis kysymys että kannattaisiko se alumiinipelti (tai mistä materiaalista sen lisäosan siihen tekeekään) tehdä koko varjostimen leveydelle ja näin ollen pykälää ei pääsisi syntymään ja tuolla säädöllä saadaan eliminoitua haitat kokonaan.
Tämä on tietysti taas niitä asioita että ketä häiritsee, ketä ei...inssille voi hyvinkin kelvata mikäli kuvio vaan jotakuinkin selkeä on, itse taas kuulun niihin hipostelijoihin joille kunnollinen valokuvio on tärkeä asia ja omiani hieroin melko kauan että sain niistä mieleiseni. Nyt on hyvä ja kuvion raja on terävä.

Ja tosiaan, noissa "umpirakenteisissa" varjostintyypeissä joissa ei säätöä ole, on vissiin vaan tehtävä niitä kuuluisia kompromisseja..
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#29
Filk Wrote:Ja tosiaan, noissa "umpirakenteisissa" varjostintyypeissä joissa ei säätöä ole, on vissiin vaan tehtävä niitä kuuluisia kompromisseja..

Kompromissi tuo omakin kepostelu on, mutta kelpaa leimalle. (nuo ovatkin vain ns. katsastusumpiot)

Hipo-umpiot ajattelin noutaa toyotan tiskiltä 8)
Reply
#30
eskimo Wrote:Itse tein kaverin soareriin valokuvion käännön seuraavalla tavalla: Lamppu uuniin ja lasi irti, valojen purku, pala joustavaa pahvia ja piirtää sen valokuvion pahviin, leikkaa pellistä pahvin muotoiset palat ja viimeistelee muodot vaikka porkkanalla, lopuksi vain hioo vanhan kuvion pois ja ruuvaa pellit käänteisesti valokuvion "runkoon". Kannattanee tehdä sellaiset reiät uuteen valokuviopeltiin (e. suorakaiteenmuotoiset) , jotta pystyy säätämään kuvion asennon ja korkeuden sitten kohdalleen. Valokuvio vastaa alkuperäistä ja kestää käytössä.

Yhteen Sorkkuun tehtiin pelkästään hiomalla se wanha muoto pois. Umpioissa kun oli DOT, joten inssille kelpaa tasainenkin kuvio. Tosin moni DOTtivalo taitaa tulla jo valmiiksi tasaisella kuviolla.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)