Eli joo... onkos täällä joku perehtyny enemmän tohon öljyn"kuristamis" juttuun? rb26 koneissahan tota on harrastettu enemmänki, eli öljyä tuppaa pakkaantuun kanteen eikä kerkee palautuun takas öljypohjaan niinku pitäs. öljykanavia kuristamalla ja kannen takaosaan kun tekee paluun öljypohjaan on ongelmia saatu väheneen. mitä ny oon vähä koittanu lukee noita ulkolaisia sivuja niin kokonaisratkasuun vaikuttaa kuinka tehokasta öljypumppua käytettään, onko kovat vai hydrauli nostajat, "ajotapa" jne...
mutta mites sit vakio rb25det kannella ja N1 öljypumpulla... ajotapa... suurinosa päivittäistä ajoo ja ainaku aika antaa myöten ja sattuu ratapäiviä kohdalle niin takuulla rataa kiertämässä... kone muuten tulee oleen aika vakio tän tulevan kesän (vakio ahdin) mutta kaikki muu on suunniteltu noin 400-500hp tasolle (takokamoja jne.. mut se ny tuskin on kovin oleellista tässä tilanteessa)
eli nyt tuskailen että kuristanko tai jopa tulppaanko toisen öljykanavan niinku ilm rb26 on tehty ja toiseen kanavaan 1.5mm holkki ja sit paluu kannen takaosasta vai mitä? onko joku perehty asiaan enemmän ja osais neuvoa ettei tu tehtyä mitn tyhmää.
rb26 ku on kovilla nostajilla ni pärjää kuulemma vähä pienemmälläki öljymäärällä mut rb25det on hydraulisilla ni ei ainaka liikaa sais öljyntuloo kuristaa :/
itselläni oli ajatuksena kuristaa kummatkin kanavat 1.5mm ihan vakio pumpulle mut myöhemmin on tulossa vähintään N1 pumppu
huomenna ruvetaan repimään kantta irti
mut kannattasko sit kuitenkin tulpata kokonaan se toinen öljyn tulo vai kuritanko kummatkin tohon 1.5mm?
tomein kuritimet ois tossa kuvassa tilasin varalta 2kpl
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Aika tietävältä tuntuu toi kaveri joka oli tehny ton "kaavion" mitä millonki pitää tehä, monta sivullista nyt lukenu juttua tuolta skylineaustraliasta.
En usko että ihan hatusta on vedelty noita. Tulppaamaanhan toi kaavio kehottaa rb25.
Mulle on tulossa ens viikolla tomein tivarisatsi jonka mukana tulee kuristin kans, isken sen kiinni N1 pumpun kans. Hirmusta pähkäämistä ollu vaan ton öljynpaluun kans, eka sanoin koneistamolla et tehdään sellanen.. Viikko sitte peruin sen Nyt ku lukee tuolta ni kyl se perkele pitää silti tehä.. :
Noita kans, noi tulee venakopan kanteen niihin huohotusreikiin. AN10 liitos. Tilaan huomenna noita, jos haluut ni pistä privaa ja kerro mihin koneeseen tulee.
Hintaa en osaa ihan tarkkaa sanoo, 50AUD noi maksaa mut rahdeista ym ei vielä tietoa.
Vigurius Wrote:Noita kuristimiakin oli tarjolla tuol kengurumaassa, hinnasta ei tietoa. Voin kysyy jos niitäki jokunen mukaan?
Ite hakkasin tunti sitte rb26 tomein kuristimen paikolleen.
Tollasenha saa tehtyä vaikka migin hitsaussuuttimesta Ei se mitää rakettitiedettä ole
mut sitten siinä ei lue tomeita
Mutta eihän sitä nää sieltä, voi kertoo että se oli kalliilla ostettu tomei
ja jos totta puhutaan niin ei noissa kuristimissa tomeita lukenu (pussia lukuun ottamatta) ;D hukkaan meni sekin ostos :-[ :
siel ne lohkossa kuitenkin on
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
jonatani Wrote:Täh? Siis mistä työntää öljyt konehuoneeseen? Milleen sulla on toteutettu venttiilikopan huohotus?
Ei se enään työnnä öljyä kone huoneseen, kun öljy menee kerääjä säiliöön. Mutta aikaisemmin siinä oli venakopan päällä, joku ihme suodatin. Eli miksi se työntää sitä öljyä venan kopasta pihalle? Ja joskus se ampui öljytikun pois paikaltaan. Mutta itseltäni se ongelma poistui koneremontin yhdessä, kait. Ei ole viel päässyt kokeilemaan miten se auto toimii. Kaverilla työnti eilen venan kopasta öljyt pihalle ja ampui öljytikun pois paikalta, täys kaasu kiihdytyksessä.
Sitä kutsutaan huohotukseksi. Et sä voi siihen venakoppaan pistää mitään pelkkää suodatinta. Johonki sen huohotuksen on päästävä, joko takaisin imupuolelle, taikka erilliseen säiliöön, toi suodatin menee aika nopeesti tukkoon ja soronoo, jostain muualta se ampuu tämän jälkeen. Ja kierrosluvun mukaanhan tuo määrä menee. (männänrenkaat vuotaa sitä enemmän painetta kampikammioon mitä enemmän kierroksia/painetta jnejne ja tätä myöten sitten huohotuksen kautta jonnekkin pois.)
JapeFin Wrote:Mikä aiheuttaa rb25detissä öljyn pakkaantumisen kanteen ja sit työntää kaikki öljyt konehuoneeseen? Tekee ainakin niin, kun ajaa päin nopeudenrajoitin. En tiedä tekeekö tätä enää, kun on moottorinohjaus yksikkö vaihdettu.
Tiedän, että se on huohotusta. En ole laittanutkaan siihe kopan päälle mitään suodatinta, vaan siinä oli, kun sain auton. Ja nyt öljyt menee kerääjä säiliöön. Tämä asia tiedetään:
jonatani Wrote:Sitä kutsutaan huohotukseksi. Et sä voi siihen venakoppaan pistää mitään pelkkää suodatinta. Johonki sen huohotuksen on päästävä, joko takaisin imupuolelle, taikka erilliseen säiliöön, toi suodatin menee aika nopeesti tukkoon ja soronoo, jostain muualta se ampuu tämän jälkeen. Ja kierrosluvun mukaanhan tuo määrä menee. (männänrenkaat vuotaa sitä enemmän painetta kampikammioon mitä enemmän kierroksia/painetta jnejne ja tätä myöten sitten huohotuksen kautta jonnekkin pois.)
Mutta miksi rb25det koneet työntää sitä öljyä niin pe¤¤¤¤¤i täyskaasu kiiihdytyksessä sieltä venakopasta? Ei normaalia, että ampuu öljytikun pois paikoiltaa.
No kyllä toi oma ainakin helvetisti huohottaa. Ja varmaan monen muunkin täällä.
Kai siellä on sit kone jo niin väljä että päästää helvetisti lävitte. Tai sit edelleen, huonosti toteutettu huohotus. Mistä se kerääjäsäiliö saa ilmaa, ei se oikein toimi jos se on joku umpinainen pönikkä.
jonatani Wrote:No kyllä toi oma ainakin helvetisti huohottaa. Ja varmaan monen muunkin täällä.
Kai siellä on sit kone jo niin väljä että päästää helvetisti lävitte. Tai sit edelleen, huonosti toteutettu huohotus. Mistä se kerääjäsäiliö saa ilmaa, ei se oikein toimi jos se on joku umpinainen pönikkä.
joko öljynkeräys säiliöön suodatin jonka kautta huohottaa ulkoilmaan mut tähän voi katsastusmies puuttua ku vähäpäästösessa pitäs mennä imupuolelle tai sit letku imupuolelle omassa on toi säiliö huohotus letkun välissä...
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
jonatani Wrote:No kyllä toi oma ainakin helvetisti huohottaa. Ja varmaan monen muunkin täällä.
Kai siellä on sit kone jo niin väljä että päästää helvetisti lävitte. Tai sit edelleen, huonosti toteutettu huohotus. Mistä se kerääjäsäiliö saa ilmaa, ei se oikein toimi jos se on joku umpinainen pönikkä.
joko öljynkeräys säiliöön suodatin jonka kautta huohottaa ulkoilmaan mut tähän voi katsastusmies puuttua ku vähäpäästösessa pitäs mennä imupuolelle tai sit letku imupuolelle omassa on voi säiliö huohotus letkun välissä...
Itselläni on säiliön päällä suodatin, josta paineet tulee pihalle, mutta ei öljyt. Minulla ei pitäisi olla enään tätä huohotus ongelmaa, kun kone juuri rempattu ja männät vaihdettu. Silloin kun itselläni työnti öljyt pihalle niin sylintereiden ohivuota oli 15-40% riippuen sylinteristä. Kaverilla on alle 100 000km ajettu skylle ja ampuu öljytikkua pihalle ja öljyä työntää niin per¤¤¤¤i säiliöön. Olisiko muka jo niin väljä kone?
No kaveris huohotussysteemissä jotain vikaa? Tai sit vaan väljä kone... Tiedä noista kilometreistäkin nyt sitten, kuinka kutinsa pitäviä.
Ja edelleen, jos sulla on sen säiliö päällä suodatin, ja säiliössä ei mitään välilevyjä, se systeemi ei oikeen pelaa... se suodatin on tukossa aika nopiaan. Siis jos huohotusta on runsaanlaisesti.
Jampsu Wrote:oma ei ainakaan ole työntäny öljyä säiliöön vaikka muutoman tuhat km olen ajanu... 90tkm on nyt mittarissa
Minulla hävisi se öljyn työntäminen, kun remontoin koneen talven aikana. Mutta kaverilla se työntää öljyä pihalla samanlailla kuin minulla aikaisemmin vaikka autolla ajettu 71tkm. Voipi olla ne männät. Mites jamppa, miten paljon ne holkit rajoittaa sitä öljyn kulkua kanteen?
Jampsu Wrote:oma ei ainakaan ole työntäny öljyä säiliöön vaikka muutoman tuhat km olen ajanu... 90tkm on nyt mittarissa
Minulla hävisi se öljyn työntäminen, kun remontoin koneen talven aikana. Mutta kaverilla se työntää öljyä pihalla samanlailla kuin minulla aikaisemmin vaikka autolla ajettu 71tkm. Voipi olla ne männät. Mites jamppa, miten paljon ne holkit rajoittaa sitä öljyn kulkua kanteen?
mun kone oli kyl niin upeessa kunnossa ku hoonaus jäljet näky ihan selvästi et oli kyl todella positiivinen yllätys kun kantta käytettiin irti... Kylhän ne jonkin verran varmasti rajoittaa mut eihän sitä ajossa huomaa ehkä aavistuksen öljyn paineet nous...
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
http://vigurius.kuvat.fi/kuvat/Autot/IMG_7907.JPG
Tosta muutama kuva etiäppäin. Tuolla kannen takana pitää käyttää ns koneistettua kulmaa, tavallinen ei sovi ainakaan yhtä helposti. Pikkasen joutu antaa vasaraa tulipellille mut ei isosti. Öljypohjaan ois kannattanu hitsata sopiva plugi mutta toi nyt oli kiireratkasu että sai koneen paikolleen.. Toivottavasti pitää
Toi kannattaa laittaa niin ylös kun pystyy hitsaamaan, toi oli pakko laittaa tohon missä oli vierä suoraa pintaa että sen sai tiiviiksi.
jonatani Wrote:No kyllä toi oma ainakin helvetisti huohottaa. Ja varmaan monen muunkin täällä.
Kai siellä on sit kone jo niin väljä että päästää helvetisti lävitte. Tai sit edelleen, huonosti toteutettu huohotus. Mistä se kerääjäsäiliö saa ilmaa, ei se oikein toimi jos se on joku umpinainen pönikkä.
joko öljynkeräys säiliöön suodatin jonka kautta huohottaa ulkoilmaan mut tähän voi katsastusmies puuttua ku vähäpäästösessa pitäs mennä imupuolelle tai sit letku imupuolelle omassa on voi säiliö huohotus letkun välissä...
Itselläni on säiliön päällä suodatin, josta paineet tulee pihalle, mutta ei öljyt. Minulla ei pitäisi olla enään tätä huohotus ongelmaa, kun kone juuri rempattu ja männät vaihdettu. Silloin kun itselläni työnti öljyt pihalle niin sylintereiden ohivuota oli 15-40% riippuen sylinteristä. Kaverilla on alle 100 000km ajettu skylle ja ampuu öljytikkua pihalle ja öljyä työntää niin per¤¤¤¤i säiliöön. Olisiko muka jo niin väljä kone?
onko kaverillasi rutut (puristukset) tallella sylintereissä? ettei olisi surullisen kuuluisa mäntä antaunut männänrengasvälien ympäriltä? silloin työntää mukavasti öljyä huohottimeen.
Oma työnsi paljon huohotusta, nooh, parisen viikkoa sitten työnsi viimisen kerran Eilen sain koneen auki, ja kutossylinteristä männänrenkaat puhaltanu läpi, ja mäntä "sulanu" reunasta. Eli ei mitään pahempaa...
jonatani Wrote:Oma työnsi paljon huohotusta, nooh, parisen viikkoa sitten työnsi viimisen kerran Eilen sain koneen auki, ja kutossylinteristä männänrenkaat puhaltanu läpi, ja mäntä "sulanu" reunasta. Eli ei mitään pahempaa...
jonatani Wrote:No kyllä toi oma ainakin helvetisti huohottaa. Ja varmaan monen muunkin täällä.
Kai siellä on sit kone jo niin väljä että päästää helvetisti lävitte. Tai sit edelleen, huonosti toteutettu huohotus. Mistä se kerääjäsäiliö saa ilmaa, ei se oikein toimi jos se on joku umpinainen pönikkä.
joko öljynkeräys säiliöön suodatin jonka kautta huohottaa ulkoilmaan mut tähän voi katsastusmies puuttua ku vähäpäästösessa pitäs mennä imupuolelle tai sit letku imupuolelle omassa on voi säiliö huohotus letkun välissä...
Itselläni on säiliön päällä suodatin, josta paineet tulee pihalle, mutta ei öljyt. Minulla ei pitäisi olla enään tätä huohotus ongelmaa, kun kone juuri rempattu ja männät vaihdettu. Silloin kun itselläni työnti öljyt pihalle niin sylintereiden ohivuota oli 15-40% riippuen sylinteristä. Kaverilla on alle 100 000km ajettu skylle ja ampuu öljytikkua pihalle ja öljyä työntää niin per¤¤¤¤i säiliöön. Olisiko muka jo niin väljä kone?
onko kaverillasi rutut (puristukset) tallella sylintereissä? ettei olisi surullisen kuuluisa mäntä antaunut männänrengasvälien ympäriltä? silloin työntää mukavasti öljyä huohottimeen.
Itselläni oli melkein kaikki männät halki männänrenkaiden välistä. Se voipi olla, että kaverilla on samaa vikaa.