MrGallop Wrote:Täällä Oulussa odottaa myöskin tallin loppusilausta 2-paikkanen -74 260Z...... myös yksi 240z originaali, toinen 240Z originaali hieman Oulusta etelään, kolmas 240Z projekti ja 260Z v8:lla, että ainakin äkkiseltään meitä ois täälläpäin n.5 autoa.
Ja Oulusta hieman pohjoiseen huilaa rapea 2-paikkainen 240Z vuodelta `72. Auto on jenkkituontia n.20 vuoden takaa.
Helsingissä Vuosaaressa on taas kesällä yksi sininen -76 vuoden 280z. Odotan innolla kesää...tänä kesänä tulossa nippu parannuksia: uudet vanteet+renkaat, 5-lovinen laatikko, uusi kytkin, ja todennäköisesti hiilaripuskurit. Autoa laitetaan Joensuussa toukokuun aikana kokeneemman Z-osaajan opastuksella
Laitetaan tähänkin: jos jollakin myynnissä hyväkuntoiset europuskurit Z:aan, niin tässä on tosiostaja tarjolla. Kunnon on oltava kuitenkin hyvä, tai sitten mukaan liitettävä ohjeet missä voi tehdä kohtuuhinnalla (ja hinta-arvio) kromauksesta.
Blue280z Wrote:Laitetaan tähänkin: jos jollakin myynnissä hyväkuntoiset europuskurit Z:aan, niin tässä on tosiostaja tarjolla. Kunnon on oltava kuitenkin hyvä, tai sitten mukaan liitettävä ohjeet missä voi tehdä kohtuuhinnalla (ja hinta-arvio) kromauksesta.
Numeroni: +358503666333/Timo
Hyvä kysymys edellen tuo kohtuuhintaan kromaus...
Mun 240Z:n takaeuropuskurin kohdalla lähellä 500 euroa ja etupuskuri olisi vuorossa (joskus)...
Kannattaisi ehkä sittenkin ostaa jenkeistä ebayn kautta.
-kh- Wrote:http://www.concours.fi/ Onkos tuonne perinteiseen urheiluauto tapaamiseen muita liikenne kuntoisia zetoja tulossa?
Täytyy yrittää tänä vuonna tulla Zetalla. Viime vuonna ei tullut käytyä ja edellisenä vuonna ei Datsun ollut mukana.
Tuntuu että tapahtuma/autojen määrä on paisunut liian isoksi siihen alueeseen nähden. Mukava tapahtuma kuitenkin.
Bugatti Wrote::o Komia on! olispa munkin autossa jo maali niskassa, pohjien tekijä vaan vitkuttelee.
Kiitosta vaan
Heh, tuon mun kopan kanssa taisi vierähtää puolisen vuotta joten ei sekään ihan heti valmistunut. Nyt sitten kaikessa rauhassa täytyy alkaa kasaamaan autoa että saisi liikkumaan omin voimin. Sen jälkeen alkaa sisustan kasaus/uudistus. Lisäksi pitäisi jynssätä korin irto-osat ettei keltainen väri näkyisi :-X
Zeniori Wrote:Oletko vielä miettinyt sisäväritystä?
Valkoinen olisi hieno!
Mutta kyllä mustakin on ok...
Joo valkoinen on kyllä hieno sinisessa zetassa. Turussa liikkuukin yksi jossa on tuo väriyhdistelmä. Mutta tuli jo hankittua mustat matot joten sillä mennään.
Zeniori Wrote:Oletko vielä miettinyt sisäväritystä?
Valkoinen olisi hieno!
Mutta kyllä mustakin on ok...
Joo valkoinen on kyllä hieno sinisessa zetassa. Turussa liikkuukin yksi jossa on tuo väriyhdistelmä. Mutta tuli jo hankittua mustat matot joten sillä mennään.
Liikkuhan se joskus mut, aika harvoin kyllä. tänä vuonna vasta yks retki takana Mikäs sininen tuo nyt sit on? Tuo sini+valko yhdistlmä tuntuu olevan aika arka väri likaantumaan ulkoa että sisältä. No, eipähän lopu työt... tai sit on liian tarkka omistaja :
-kh- Wrote:Liikkuhan se joskus mut, aika harvoin kyllä. tänä vuonna vasta yks retki takana Mikäs sininen tuo nyt sit on? Tuo sini+valko yhdistlmä tuntuu olevan aika arka väri likaantumaan ulkoa että sisältä. No, eipähän lopu työt... tai sit on liian tarkka omistaja :
Kovaa ajoa vaan, kyllä sitä autoa kelpaa ulkoiluttaa jos vaan aikaa riittää
Valkkasin tohon Fordin värikartasta Sonic Blue värin.
Tuolla oli jo aikaisemmin juttua museoiduista Suomi-Zetoista, mutta onko tietoa että kuinka paljon on kaikkiaan vielä Suomi-Zetoja hengissä? Vuodet ovat varmaan vieneet monta Suomi-Zetaa mennessään..
JJ Wrote:Tuolla oli jo aikaisemmin juttua museoiduista Suomi-Zetoista, mutta onko tietoa että kuinka paljon on kaikkiaan vielä Suomi-Zetoja hengissä? Vuodet ovat varmaan vieneet monta Suomi-Zetaa mennessään..
Hyvä kysymys!
Itselläni ei ole tiedossa - omani lisäksi - kuin pari museorekisterissä olevaa 240Z-suomiautoa.
Joskus -90 luvulla tiedustelin (AKE ja joku muu taho) Zetojen määrää ja niitä olis silloin jotain 40-50 välillä.
(siis kilvissä olevia ja silloin tiesin niiden lisäksi noin puoli tusinaa jotka ei olleet kilvissä)
Sen jälkeen on niitä tullut jälkituontina kymmeniä...???
Oma veikkauskeni on kokonaismäärässä jotain 60-80 paikkeilla (S30 mallia) ja autojen määrä lisääntyy koko ajan, viime vuoden tuontimääräkin lienee lähempänä kymmentä.
Auto käy ja kukkuu, kaasarit enää pientä säätöä vailla .
Vanteet edessä 16x8 et -2 ja takana 16x8,5 et -6. Takakaaria täytyy hieman rullata ettei raavi ihan hirveesti.
Tulossa myös konin säädettävä alusta + eibachin madallusjouset.
Auto käy ja kukkuu, kaasarit enää pientä säätöä vailla .
Vanteet edessä 16x8 et -2 ja takana 16x8,5 et -6. Takakaaria täytyy hieman rullata ettei raavi ihan hirveesti.
Tulossa myös konin säädettävä alusta + eibachin madallusjouset.
Suomeen 240Z autoa tuotiin ainakin vuosina 71(5kpl), 72(41kpl) ja 73(5kpl). 260 zetaa tuotiin vuonna 77 yksi kappale. Välivuosista en tiedä. 280z ei ole kai tuotu lainkaan muten kuin jälkituontina.
Tuollainen tieto on itselläni kaivettuna maahantuojan tilastoista.
260z Wrote:Suomeen 240Z autoa tuotiin ainakin vuosina 71(5kpl), 72(41kpl) ja 73(5kpl). 260 zetaa tuotiin vuonna 77 yksi kappale. Välivuosista en tiedä. 280z ei ole kai tuotu lainkaan muten kuin jälkituontina.
Tuollainen tieto on itselläni kaivettuna maahantuojan tilastoista.
Jos Zeta on uutena rekisteröity Ahvenanmaalle (v.-73), niin näkyykö se tuossa tilastossa ja luokitellaanko auto silloin Suomi-autoksi? ;D Kun puhuvat siellä ruottia ja muutenkaan eivät oikein halua kuulua Suomen valtakuntaan. Auto on varmaan kuitenkin tullut Suomen maahantuojan kautta..
Jahas, uutena foorumilaisena paivitetaan yksi zeta lisaa.
Elokuun 22. paiva pitaisi olla muuttokontin maassa, mukana paivittaisessa ajossa ollut -75 260 2+2
Jossain vaiheessa vehjes menee taydelliseen remonttiin. Tekniikka toimii mutta vahan rupuinen ulkoasu.
Restauroinnin harjoittelukappaleena tulee toimimaan samassa kontissa matkaava, New Zealand made, -68 Fiat 500F Bambina ;D
EDIT:
Mista muuten loytaisi Zetaan sopivat ajovalot halvalla?
Molemmat autot ovat vikapuoleisella ohjauksella, joten ainakin valot menee vaihtoon.