Vikee Wrote:Käypikös porrasperäsen taka valot liftback malliin (takalasi nousee kontin luukun mukana). Kun tuntus kaikki kirkkaalla vilkun lasilla olevat takavalot olevan kivien alla.. : Ja en kehtais uusiakaan briteistä tilata ;D
Ei sovi. Britti-eBaysta kannattaa katella käytettyjä. Noi kirkkaalla vilkulla olevat on sen takia kivien alla, kun ovat olleet vain -97 malleissa.
elikkäs ku mulla on tosiaan toi lama versio SR20DE koneesta eli tää "De".. mitä fyysisiä eroja tos pikku "esä" on "E" koneeseen... mulla on korjausopas mut ei sieltä löydy muita silmin-nähden eroja ku et De koneen kannessa on millin pienemmät imuventtiilit.. ja silmin nähtävä toinen ero et De koneessa öljynsuodatin on imusarjan alla ku DE koneessa se on ns. imusarjan vieressä ahtaasti!
mitä näis sit oikeesti on erona muuta ku 20hevosvoimaa?
sit toinen et ku pitäis tulpat vaihtaa ni onks mitään hyötyy laittaa ngk iridiumeja ku saisin ihan pilkka hinnalla kaverilta 10tkm ajetut 7-lämpöarvolla?
Sampza Wrote:pari kysymystä liittyen p11 primeraan.
elikkäs ku mulla on tosiaan toi lama versio SR20DE koneesta eli tää "De".. mitä fyysisiä eroja tos pikku "esä" on "E" koneeseen... mulla on korjausopas mut ei sieltä löydy muita silmin-nähden eroja ku et De koneen kannessa on millin pienemmät imuventtiilit.. ja silmin nähtävä toinen ero et De koneessa öljynsuodatin on imusarjan alla ku DE koneessa se on ns. imusarjan vieressä ahtaasti!
mitä näis sit oikeesti on erona muuta ku 20hevosvoimaa?
sit toinen et ku pitäis tulpat vaihtaa ni onks mitään hyötyy laittaa ngk iridiumeja ku saisin ihan pilkka hinnalla kaverilta 10tkm ajetut 7-lämpöarvolla?
DEsä hitusen tiukemmat nokat, ecussa vissiin jotain eroa ja virtaavampi pakosarja/putkisto.
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Paljonkohan tänä päivänä kannattaa korkeintaan maksaa hyvästä -99 GT Primerasta? Yksi tuollainen hyvä yksilö olisi vapaana mutta hintapyyntö on 4500 € ja omasta mielestäni näistä ei enää kannata yli neljää tonnia maksaa?
TeKu Wrote:Paljonkohan tänä päivänä kannattaa korkeintaan maksaa hyvästä -99 GT Primerasta? Yksi tuollainen hyvä yksilö olisi vapaana mutta hintapyyntö on 4500 € ja omasta mielestäni näistä ei enää kannata yli neljää tonnia maksaa?
On kyllä korkeahko hintapyynti. 1500-3000e välillä yleensä pyörineet. Mutta jos vähän ajettu ja kori hyvässä kunnossa niin miksi ei.
* Nissan Primera P11 GT '98 <br />* Nissan Primera P11 GX '97 <br />* Nissan Sunny N14
TeKu Wrote:Paljonkohan tänä päivänä kannattaa korkeintaan maksaa hyvästä -99 GT Primerasta? Yksi tuollainen hyvä yksilö olisi vapaana mutta hintapyyntö on 4500 € ja omasta mielestäni näistä ei enää kannata yli neljää tonnia maksaa?
ei todellakaan kannata 4.5Ke maksaa tuon ikäisestä. mietitään kummiskin että 2000 luvun primuja saa tuohon hintaan JA alle, joo ja SR20DE koneella.
oho.. olikin jo noin vanha kysymys. vastataan silti
Kuinkas moni täällä nyt on tehny/teetättäny jakopääremontin primeraan? Itse tuossa eilen vaihdoin tämän kuuluisan ja paljonpuhutun tiheähampaisen kiristimen omaan yksilöön. Entinen kiristin oli tullut ulos vajaan sentin. Eli äärirajoilla mennään. Kuopiossa Väänäsen autolla esittivät kustannusarvioksi osineen 1300€ ja pelkkä työ noin 700€. Toisesta liikkeestä kysyin, vastaavat alkuviikosta.
Onko kellään tietoa Primeran vaihdevälinlyhentäjistä? Mietin että miten tuollaisen asennus käytännössä tapahtuu, tarvitseeko asennuksessa muutakuin irroittaa kepin ympäriltä sisustanmuovit ja "heittää" uusi keppi paikalleen?
Vai vaaditaanko monimutkaisempia toimenpiteitä ja auton purkua?
Itse vaihdekeppi ja lyhenninsarja lienee sama kuin Maximassa ja 200SXsä, joten luulisi jonkun tietävän asiasta..
Tatikkan Wrote:Onko kellään tietoa Primeran vaihdevälinlyhentäjistä? Mietin että miten tuollaisen asennus käytännössä tapahtuu, tarvitseeko asennuksessa muutakuin irroittaa kepin ympäriltä sisustanmuovit ja "heittää" uusi keppi paikalleen?
Vai vaaditaanko monimutkaisempia toimenpiteitä ja auton purkua?
Itse vaihdekeppi ja lyhenninsarja lienee sama kuin Maximassa ja 200SXsä, joten luulisi jonkun tietävän asiasta..
Tarvii se keppi irrottaa vivusta, joka menee laatikolle. Sen tarvii muistaakseni tehdä alakautta, ja siellä on katalysaattori ja sen lämpöpelti edessä. Lisäksi pitää ottaa huomioon, ettei tuo uusi keppi ole liian pitkä alapäästä, muuten osuu juurikin siihen katin lämpöpeltiin -> kolinaa luvassa.
Millä Primeran alkuperäiset kynnyslistat on kiinnitetty, klipseillä vai liimalla? Jos kokeilisi saada omat ehjänä pois ennen kuin asentelee näitä rosterisia.
Kunnes ruoste meidät erottaa...
Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985)
Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987)
Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999)
AkiH Wrote:Millä Primeran alkuperäiset kynnyslistat on kiinnitetty, klipseillä vai liimalla?
Klipseillähän ne. Jommastakummasta päästä lähdet varovasti nostamaan ja vaikka tasapäämeisselillä auttelet. -Pitäis kyllä irrota ehjänä ihan nyppäämällä.
Kiitos. Pitää irrotella, kunhan kelit hieman lämpenevät. Jospa se nostaisi onnistumisprosenttia. Nuo uudet tulevat teipillä kiinni, ei tarvitse silloin porailla uusia reikiä.
Kunnes ruoste meidät erottaa...
Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985)
Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987)
Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999)
Ongelmahan on sen tyyppinen et p11 vasemman takaoven keskuslukitus sanoi ittensä irti. Mahtaakohan sedanin toimilaite sopia HB peräseen ja mitenhän tän toimilaitteen saa irti sieltä ovesta? Otin jo ovipahvin irti ja koitin irrotella mut ei lähteny. Pitääkö irrottaa se koko lukkosysteemi sieltä? Sähköikkuna toimii joten johtojen katkeaminen oveen voidaan laskea epätodennäiköiseksi vaihtoehdoksi, mukaanlukien sen että alkoi pakkasilla temppuilemaan tota yhtä ovea (kylmänä ei toiminu, auto lämpes -> alko toimimaan)
Pidetäänpäs vähän galluppia, että paljonko GT- kuskeilla kusee nopeusmittari. Itsellä SEsä 185/65 15 kumeilla mittarin mukaan satasta ajettaessa on vauhtia gps:llä mitattuna 84km/h. Eli aika reilu heitto kyseessä. 195/60 15 onkin sitten 83@100. Onko tuossa nyt joku perseellään, vai onko oikeasti noin epätarkka? Entisessä GXsä oli heittoa satasen vauhdissa 8km/h yläkanttiin.
Ongelmahan on sen tyyppinen et p11 vasemman takaoven keskuslukitus sanoi ittensä irti. Mahtaakohan sedanin toimilaite sopia HB peräseen ja mitenhän tän toimilaitteen saa irti sieltä ovesta? Otin jo ovipahvin irti ja koitin irrotella mut ei lähteny. Pitääkö irrottaa se koko lukkosysteemi sieltä? Sähköikkuna toimii joten johtojen katkeaminen oveen voidaan laskea epätodennäiköiseksi vaihtoehdoksi, mukaanlukien sen että alkoi pakkasilla temppuilemaan tota yhtä ovea (kylmänä ei toiminu, auto lämpes -> alko toimimaan)
Kiitos jo etukäteen!
Luulisin, että toimilaite käynee koska ovet ovat samat kaikissa sarjan korimalleissa.
JPL710 160J -73, RS13 -90, PNN13 4x4 -88, P10 -95, BEAB13 -93, WP11 -98, P12 2.2 dCi -03
-=Nissan moottorinohjauksien säädöt=- Nyt myös lisäkortit! - OBD-II luku/kuittaus, myös ABS/SRS.