Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Almeran vetonivel...
#1
onko kellään ollut vaikeuksia löytää tarvike ulkopään niveltä gti:hin.
Itse olen yrittänyt sovittaa paria eri merkkistä,hammasluku oikein mutta
kepin pään reikä ei kummallakaan kertaa oikein.
Vaikka itse myyn Nissan varaosia työkseni niin alkuperäisen hinta kauhistuttaa Smile
Reply
#2
itselläni oli sama savotta viime keväänä, kolmea eri tarvikeniveltä kokeiltiin ja yksikään ei käyny. Sitten tilasin alkuperäisen nivelen ja se oli ainut mikä kävi. Onhan se kallis mutta jos ei purkaamoilta löydy niin ainut vaihtoehto. Itsellä ei ainakaan siihen nivelen hintaan muistaakseni 340e kuulunut abskehää.. sillä ovh muistaakseni 90e.. että tulee siinä nivelelle hintaa.
Reply
#3
joo... eipähän löydy tarvikkeena niveltä. Kissojen ja koirien kanssa etsittiin. Kirjojen mukaan piti sattua mut eipähän käyny... Alkuperäistä vaan.... Euroja tiskiin.
Reply
#4
onkohan kellekkään tullut vieläkään vastaan sopivaa tarvikeosaa , kun ton alkuperäisen hinnalla saa noin neljä tarvike niveltä?
Reply
#5
jartzu Wrote:joo... eipähän löydy tarvikkeena niveltä. Kissojen ja koirien kanssa etsittiin. Kirjojen mukaan piti sattua mut eipähän käyny... Alkuperäistä vaan.... Euroja tiskiin.

Hyvä tietää. Monissa varaosaliikkeissä meinaan oli (ainaki olevinaan) GTi-Alluun Löbron ulompia niveliä mutta ei mitään muita vetarin osia. Paitsi suojakumeja tietenki.
Reply
#6
joo.. eipä tarvikkeena löydy, kaikkia soviteltiin mitkä piti sattua. orkkikset vaan tuntuu kalliilta, jos on vähän rahaa....
Reply
#7
Käykö tohon primeran nivel.. on mulla varmaan jossain hyllyssä katkenneessa vetarissa kiinni.
EXSR20DE: Madallettu (1,4mm) ja portattu kansi, venttiilit muotoiltu, Z-lastu,  Piper NISPB285R nokat, säädettävät nokkapyörät, Martelius putkisto, pakosarja ja decat. SuperSprintin pönttö, Apex, kevennetty vauhtipyörä. = Ei se silti mihinkään kulje Wink
Reply
#8
Stano Wrote:Käykö tohon primeran nivel.. on mulla varmaan jossain hyllyssä katkenneessa vetarissa kiinni.
Motonetin varaosanumeron perusteella ei kävisi.ABS-jarrullisessa GTI saniaisessa näkyisi olevan sama vetonivel kuin GTI allussa,motonetin mukaan.
Reply
#9
Jep jep, ongelmaa pukkaa täälläkin. Tuo Sunny Gti:n nivel ei käy,samoin kuin tuolla jo todetut kaikki
varaosa/tarvike nivelet ei käy.
Ainoa tosi ongelma on,että nyt sanoi merkkiliikkeen mies että EI SAA EDES ORKKIKSIA.
Valmistus on lopetettu. Siis WTF.? Ja varmuudeksi soitti vielä maahantuojalle,ja varmisti asian.
Eli köijäänkö ton Almeran raadon sulattoon tuon ongelman takia.?
Onko kellään hajua,käykö esim. isokoneisen turbo diesel Almeran nivel.?
Primeran nivelet ei käy.
Jos jotain tietoja,niin kertokaahan kiitos.
Auto on n-15 -98 GTI Almera.
Reply
#10
mitenkäs isot erot nuissa n14Gti ja primeran nivelissä on almeran niveliin? spoorti eri? meinaan että jos ei muuta nii saako muokattua käymää pienellä sorvaamisella edes?
P11 gt -98 JM
Reply
#11
Vetarissa on n. 1.5mm kokoero....
Nyt on sitte tilattu Jaappanin maalta 2-6 vko:n toimitusajalla koko vetari....
Karvan auki 600 eskoo... En jaksa enää pelata noiden "käymättömien" osien kanssa.
Reply
#12
Entäs tulisko halvemmaksi, jos vaan käy abs jarrullisen gti sunnyn pyörännapa laakeripaketti ja siihen sopiva vetonivel??
Reply
#13
No tietääkös joku mistä saisi alluun oikeanlaisen vetonivelen ? ??? motonetistä tilasin moisen ja siinä oli väärä pooritus. 23 hampainen on vanha ja siinä motonetin mallissa oli 24 hampainen! jostain se pitäs saaha hommattua kun rutisee entinen...
Reply
#14
Onko se haku-toiminnon käyttö niin hemmetin vaikeaa, vai eikö viitsi käyttää muutamaa minuuttia etsimiseen?
Uutta et saa mistään, paitsi ehkä jostain Japanista. Tuossa sulle toimiva käytetty: http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=51567.0
Reply
#15
Mai Wrote:Onko se haku-toiminnon käyttö niin hemmetin vaikeaa, vai eikö viitsi käyttää muutamaa minuuttia etsimiseen?
Uutta et saa mistään, paitsi ehkä jostain Japanista. Tuossa sulle toimiva käytetty: http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=51567.0

Rauha, toi kaveri lähetti toisen viestinsä tänne palstalle. Lisäksi haussa taisi olla pelkkä vetonivel, ja sinä osoitat linkin, joka löytyy sanalla vetari eli siis siis koko vetoakseli nivelineen muineen...

Kaikki ei oo niin guruja kuin sinä. :-*
Reply
#16
Joo täällähän näkyy olevan tuo sama ``käytä hakua`` angstaus niinkuin joka foorumilla.
Niin siis pelkkä nivel olisi hakusessa, ja niitä ei saa ku japanista??!
Reply
#17
Niin kuin jo tuolla ylempänä sanoin, niin niitä ei saa muualta, kuin ehkä Japanista. Joku kertoi joskus hommanneensa Japanista nivelen ja olikohan tullut maksamaan kaikkineen n. 500e?
500e:n nivel vs. 50e:n akseli. :Smile

Vaikka uusi käyttäjä oletkin, niin ensimmäisenä opettelee käyttämään hakua, niin säästyy paljolta. Tästä aiheesta on ollut puhetta aiemminkin. Wink

Edit. 600e maksanut koko akseli Jaappanista. http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=37352.0
Reply
#18
Mites, onko kukaan vielä kokeillu, käykö gt-primeran vetoakselit ja -nivelet gti-alluun? Sitä tuli pähkäiltyä joku aika sitte. http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=47138.0 Ku Almeraan ei noita saa oikeen mistään ja Primeraan saa puoli-ilmaiseksi joka paikasta ???. Itselläni kävi tuuri kun löysin täältä foorumilta käytetyn Almeran vetarin.
Reply
#19
Mai Wrote:Niin kuin jo tuolla ylempänä sanoin, niin niitä ei saa muualta, kuin ehkä Japanista. Joku kertoi joskus hommanneensa Japanista nivelen ja olikohan tullut maksamaan kaikkineen n. 500e?
500e:n nivel vs. 50e:n akseli. :Smile

Vaikka uusi käyttäjä oletkin, niin ensimmäisenä opettelee käyttämään hakua, niin säästyy paljolta. Tästä aiheesta on ollut puhetta aiemminkin. Wink

Edit. 600e maksanut koko akseli Jaappanista. http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=37352.0

Tää linkki onkin hyvä ;D
Reply
#20
mohko Wrote:
Mai Wrote:Niin kuin jo tuolla ylempänä sanoin, niin niitä ei saa muualta, kuin ehkä Japanista. Joku kertoi joskus hommanneensa Japanista nivelen ja olikohan tullut maksamaan kaikkineen n. 500e?
500e:n nivel vs. 50e:n akseli. :Smile

Vaikka uusi käyttäjä oletkin, niin ensimmäisenä opettelee käyttämään hakua, niin säästyy paljolta. Tästä aiheesta on ollut puhetta aiemminkin. Wink

Edit. 600e maksanut koko akseli Jaappanista. http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=37352.0

Tää linkki onkin hyvä ;D
Helkkarin hyvä linkki,ohjaa tähän samaan topiikkiin ;D Käyttäkää hakua,vai mites se oli?
Reply
#21
Noh noh, kiireessä kun kirjottelee, niin tulee virheitä ;D ;D Tää oli aika hyvä.
Reply
#22
JOKO ON JOKU LÖYTÄNYT TARVIKKEENA ?! Jos on niin minkä merkkinen, ja mistä?
Opelin ja Saabin TECH2 operoinnit ja ohjelmoinnit / vikakoodit.
Myös muiden merkkien ja mallien OBD2 vikakoodit
[email protected]
Klaukkala, Nurmijärvi
Reply
#23
Kumman puolen nivelen tarvit? Multa pitäisi löytyä täydellinen akseli nivelineen kuljettajan puolelle.
Reply
#24
Mai Wrote:Kumman puolen nivelen tarvit? Multa pitäisi löytyä täydellinen akseli nivelineen kuljettajan puolelle.
Kummallakin puolen vissii samanlainen nivel?
Primera P10 1.6
Ex: P10 2.0, N13 1.7D, BB 1.8T,
Reply
#25
kummallakin puolella samanlainen. pelkkä ulompi nivel vaan hakusessa.
Opelin ja Saabin TECH2 operoinnit ja ohjelmoinnit / vikakoodit.
Myös muiden merkkien ja mallien OBD2 vikakoodit
[email protected]
Klaukkala, Nurmijärvi
Reply
#26
vielä olis hakusessa!
Opelin ja Saabin TECH2 operoinnit ja ohjelmoinnit / vikakoodit.
Myös muiden merkkien ja mallien OBD2 vikakoodit
[email protected]
Klaukkala, Nurmijärvi
Reply
#27
vieläKIN olis hakusessa!
Opelin ja Saabin TECH2 operoinnit ja ohjelmoinnit / vikakoodit.
Myös muiden merkkien ja mallien OBD2 vikakoodit
[email protected]
Klaukkala, Nurmijärvi
Reply
#28
ostopuolelta saattais osua. ja keltaseen pörssiin kans ilmotus. eiköhän löydy.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#29
Kenelläkään ollu ongelmia sisempien nivelien kanssa?
Itselläni alkoi suht kova naputus kuulua oikealta puolelta. Ääni vain koveni ja sitten alkoi jo kiihdyttäessä/moottorijarruttaessa täristämään ja puistamaan rattia. Lisäksi tuntui, että nivel leikkaa kiinni, kun alkoi takerrella kummasti.

Purin sitten akselin irti ja tutkailin sisempää niveltä, mutta mitään selviä vaurioita siinä ei näkynyt. Ainoastaan kulumisen merkkejä oli tuossa sisä- ja ulkokappaleessa. Kuulat oli aivan ehjät, samoin myös nivelen pesä.

Akseli irroitettuna. Suojakumikin oli rikki ja nivel melkoisen likainen.

[Image: _smaller.jpg]

[Image: _smaller.jpg]

Vara vetari. Wink

[Image: _smaller.jpg]

Pesä tarkistettu ja putsailtu.

[Image: _smaller.jpg?rotation=1]

Nuo metallimötikät vaihdoin parempi kuntoisiin ja uusein suojakumin samalla.

[Image: _smaller.jpg]

Uusia vaseliinejä vaille.

[Image: _smaller.jpg]

Nivel lukitaan pesään ohuen ohuella metallisokalla, jolle on ura pesän etureunassa.

Tuommoisen operaation tein ja vika tuntuu kadonneen. Periaatteessa asia olisi voinut korjaantua pelkästään kääntämällä tuon pienen mötikän toisinpäin.

Vieläkin kuuluu pieni naputus vaihdejarrutuksessa, joka loppuu, kun potkaisee kytkimen pohjaan. Mistä tämä voisi johtua? Tuo kuulunut ainakin kaksi vuotta jo, enkä ole keksinyt syytä. Tuntuu kuitenkin ääni tulevan vetarien suunnasta, mutta jännästi ääni lakkaa, kut polkaisee kytkimen pohjaan.

Reply
#30
Gti-rssä on saman näköiset sisäpään nivelet. tosin tuosta akselin paksuudesta en ole varma, voi olla että R on hieman ohuemmakin vielä, kun siihen akseliin pitäisi käydä ga-koneisen ulommainen nivel.

Sullahan on allu aika reilusti madallettu, voisiko siinä olla osa syy ääneen? Vetarit kun on aikalailla pois normaalista vaakasuorasta tilastaan koko ajan.
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)