Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RB26DETT öljynpaineet kuntoon
#61
Mika_T Wrote:Öljyjäähyissä ei ole termostaatteja, vai minkä takia nuo lämmöt painuu noin matalaksi? Samoiten koneen termarin voinee vaihtaa kuumemmaksi jos lämmöt jää alle halutun?

Kyllä mulla varmaankin moottorissa oleva vesi on ok lämpöistä, mutta öljy on se ongelma. Ilmeisesti tarvisi hommata tuollainen termostaatillinen öljyjäähy. onkohan olemassa jonkinlainen lisävaruste termostaatti jonka voi lisätä tuohon lauhduttimeen?
Mulla on toi anturi öljynsuodattimessa moottorista tulevan letkun varressa.
Reply
#62
pitää nyt ainakin ekana putsata noi antureiden liitokset jne että ei sen takia huijaa..sitten vaikka mittauttaa korjaamolla erillisellä mittarilla noi ö-paineet. sittenkään jos ei selviä niin ainut vaihtoehto kai se sitten on että pumppu vetää viimesiä kun öljyäkin kuitenkin on riittävästi..mikäs tässä ö-pumpussa rupee tarkalleen ottaen reistaamaan..onko se ihan yksinkertainen rataspumppu josta itse rattaat menee iän myötä väljäksi ja näin ollen myös pumppaus teho laskee? ja mistä näitä pumppuja kannattaa ruveta etsimään..merkkiliikkeessä varmaan maksaa mansikoita?
Reply
#63
paineenrajausventtiili voinee olla jumissa tms, pumpun vaihto vaatii koneen irrotuksen autosta.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#64
koneen irroituksen?..pumppuko ei lähde irti ilman että kampiakselin irroittaa vai ? pyörittääkös kampiakseli pumppua suoraan jollain hammasvälityksellä ja onko rb20detConfusedsä sama pumppu kuin esim. rb25detConfusedsä tai rb26detConfused
Reply
#65
Nessu Wrote:koneen irroituksen?..pumppuko ei lähde irti ilman että kampiakselin irroittaa vai ? pyörittääkös kampiakseli pumppua suoraan jollain hammasvälityksellä ja onko rb20detConfusedsä sama pumppu kuin esim. rb25detConfusedsä tai rb26detConfused
jos nyt kyse on rb26 koneesta niin pumppua ei saa irti ellei öljypohja ole irti, pohjaa taas ei saa irti jos kone on lootassa kiinni Smile

kampiakseli pyörittää tota pumpun sisäroottoria suoraan, pumput on käytännössä samoja kaikissa rb koneissa.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#66
[Image: th_P4230119.jpg]

ei pääse irroittaan, ennenkuin irroittaa öljypohjan..
Reply
#67
myös noihin mittareihin en välttämättä luottaisi,jokin aikaan sitten jollain tuntui ca koneella tuntui olevan samaa tuskaa,korjaantui teollisuusmittarilla.


tollanen ei termostaatillinen ryöstölaippa aivan turha katuajossa.ottaa termarin vesikierrostakin sitten pois.

Reply
#68
kyseessä siis rb20det r32:n..ei siis rb26dett..lähteekös se pohja irti tässä takavetoisessa edes? ja mistähä näitä pumppuja kannattas alkaa etsii jos se vika pumpussa edes on..ekana tarkastan kaikki antureiden liitokset kun näyttäisivät vähän hapettuneet olevan..ja nuihin mittareihinkaan en taida enää oikein luottaa kun ei todellakaan voi verrata teollisuusmittariinn..mittarit siis muistaakseni race techin..lie sitten minkälaisia..kone kuitenkin hyrrää niinkuin pitää eikä kuulu kylmänäkään minkäänlaista ylimääräistä ääntä ylhäältä tai alhaaltakaan

onkos näissä rb koneissa sitten ollut ongelmia näiden ö pumppujen kanssa yleensäkkin..jos paineet todellakin ovat noin alhaalla voiko sitä enää mikään muu aiheuttaa kuin ö pumppu edes ?
Reply
#69
Paineenrajoitusventtiili voi olla jumissa, muutoin näistä yleensä hajoaa pumppu kertalaakista halkeamalla.
Oikeastaan muu kuin laakerienvälykset ja pumppu ei vaikuta paineisiin. Mutta jos koneella ajettu noilla paineilla
jo pidempään en usko että kone niin sohlo olisi että paineet sen myötä olisi tippuneet, se olisi luultavasti jo hajonnut
totaalisesti. Mutta tämäkin on mahdollista.

Kannattaa mitata paineet varmalla mittarilla, tämän jälkeen jos tarpeellista tsekata tuo paineenrajoitusventtiili
vaikka vaihtamalla jousi ja venttiili suosiolla. Tuon kait pystyy tekemään kone paikallaan.
Reply
#70
Jeps..pitää tässä lähipäivinä tsekata tuota ongelmaa vähän tarkemmin ja yrittää selvittää vikaa vähä tarkemmin..kiitokset neuvoista kaikille. Ainiin!..onkos tässä rb koneen öljypumpussa jonkin laineen säätöruuvi siinä paineenrajoittimessa mikä ois voinu esim. löystyä ajan kanssa ja sen takia alhaiset paineet?
Reply
#71
Öljypumpuista keskustelua N1, Reinmax kit ym. (englanniks)
http://www.skylife4ever.com/2011/01/real...-pump.html
Skyline GTS-R
Reply
#72
Mun gtr näyttää kylmänä 4.5 bar ja lämpimänä 2,5-3 bar.
Joskus kun ajelee ja joutuu hankalissa mutkissa käntymään (esim parkkihallilla) ja kun leveät vanteet edessä on servo joutuu tekemään vähän enemmän töitä niin silloin voi öljypaineet tippu vähän alle 2 bar tai sit jämtti 2 bar kun kone on lämmin.
Kone öljy on rally formula 5w50.
Kobeesta ei kuulu mitään extra ääntä,vain kytkin ku on os giken mallinen.
Reply
#73
Fodi Wrote:Mun gtr näyttää kylmänä 4.5 bar ja lämpimänä 2,5-3 bar.
Joskus kun ajelee ja joutuu hankalissa mutkissa käntymään (esim parkkihallilla) ja kun leveät vanteet edessä on servo joutuu tekemään vähän enemmän töitä niin silloin voi öljypaineet tippu vähän alle 2 bar tai sit jämtti 2 bar kun kone on lämmin.
Kone öljy on rally formula 5w50.
Kobeesta ei kuulu mitään extra ääntä,vain kytkin ku on os giken mallinen.

Onko sulla öpohjassa loiskelevyt? Tiputtaa paineita ellei jaksa työntää ylös saakka meinaan. Ja tosiaan noissa r32 lamoissa vakiomittariin ei hirveesti oo luottamista. Kannattaa katsoa myös onko tarpeeks öljyä, vaikuttaa huomattavan paljon jollei ole tarpeeksi. Saattaa joskus olla nollissa vaikka painetta oliskin
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#74
Fodi Wrote:Mun gtr näyttää kylmänä 4.5 bar ja lämpimänä 2,5-3 bar.
Joskus kun ajelee ja joutuu hankalissa mutkissa käntymään (esim parkkihallilla) ja kun leveät vanteet edessä on servo joutuu tekemään vähän enemmän töitä niin silloin voi öljypaineet tippu vähän alle 2 bar tai sit jämtti 2 bar kun kone on lämmin.
Kone öljy on rally formula 5w50.
Kobeesta ei kuulu mitään extra ääntä,vain kytkin ku on os giken mallinen.
Mittailetko ohjaustehostimen pumpun öljynpaineita vai toimiiko sulla ohjaustehostin moottorin öljynpaineella?
Reply
#75
saattaa tarkoittaa et auton kierrokset laskee alle normin ja siksi myös paineet, mut tiedä nyt näistä...
Reply
#76
Skyyline Wrote:saattaa tarkoittaa et auton kierrokset laskee alle normin ja siksi myös paineet, mut tiedä nyt näistä...

Ohops meikäkin luki väärin tota kokonaan ku pikasesti kännykän rikkonaisesta lasista. Jäi pari tärkeetä muuttujaa huomaamatta Big Grin
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#77
Manuaalista löytyy tieto paljonko öljynpaine kuuluu olla tietyllä öljyllä joka on lämmintä. Se että paine on enemmän kuin pitäisi tarkoittaa uskoakseni sitä että öljy ei virtaa tarpeeksi tai öljy on liian paksua koneeseen. Ei siis ole mitenkään viisasta käyttää paksua öljyä siinä toivossa että öljynpaine on korkea. Huono virtaus vähentää laakerointejen jäähtymistä.

Miulla on gtrConfusedsä öljynjäähdytin jossa on 70 asteen termostaatti. 70 astetta on tietääkseni liian vähän optimaaliseen toimintaan mutta en kyllä osaa sanoa paljonko sen pitäisi olla.
Reply
#78
Skyyline Wrote:saattaa tarkoittaa et auton kierrokset laskee alle normin ja siksi myös paineet, mut tiedä nyt näistä...

Eli niinku Skyyline sanos,täytyy vloppuna tarkistaa servon letkut että ei vuoda mistään.Ja katto eturenkaitten paineet Smile
Kun kääntää täysillä autolla niin kierroks(eli jos käntyy vaikka pienessä tiloissa)..et voi tipahtaa 600 ja sit pari sekunnin pääst taas normi 950-1000 kierrosta ja silloin samalla öljypaine menee alas alle 2 bar,ja sen jälkeen nousee tohon 2bar-2.5bar
Öljyt kattosin tänään ja tarpeeksi oli ainakin Big Grin

En ole mittailu ohjaustehostimen pumpun öljynpaineita.Ihan öljypumpun mittaus orkkis mittarilla.
Mutta ajattelin tilata joku parempi öljypaine mittari muutenkin niin sit tietää vähän paremmin missä mennäänSmile)
Reply
#79
Fodi Wrote:Eli niinku Skyyline sanos,täytyy vloppuna tarkistaa servon letkut että ei vuoda mistään.Ja katto eturenkaitten paineet Smile
Kun kääntää täysillä autolla niin kierroks(eli jos käntyy vaikka pienessä tiloissa)..et voi tipahtaa 600 ja sit pari sekunnin pääst taas normi 950-1000 kierrosta ja silloin samalla öljypaine menee alas alle 2 bar,ja sen jälkeen nousee tohon 2bar-2.5bar
Öljyt kattosin tänään ja tarpeeksi oli ainakin Big Grin

En ole mittailu ohjaustehostimen pumpun öljynpaineita.Ihan öljypumpun mittaus orkkis mittarilla.
Mutta ajattelin tilata joku parempi öljypaine mittari muutenkin niin sit tietää vähän paremmin missä mennäänSmile)

Niin meinaatko nyt että sulla on liian vähän öljynpainetta?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#80
jh Wrote:Niin meinaatko nyt että sulla on liian vähän öljynpainetta?
Vai rengaspainetta? Big Grin

Mut ihan vakavasti, en lähtis huolestuu jos sulla alle 2bar putoaa öljynpaineet kun kierrokset laskee 600. Jos vaan mittari pitää paikkansa niin noihan on tosi hyvät paineet.

Mut se et sulla laskee kierrokset noin rajusti kun ohjaustehostimen pumppu tekee töitä ei välttämättä ole normaalia. Vai miten muilla?
Reply
#81
Siellähän on hammastangossa anturi mikä kertoo ECUlle jos tehostinta kuormitetaan, ja ECU sitten osaa nostaa tyhjäkäyntiä. Olisko tuo anturi pimeänä tai johto irti, niin pääsee kyykkäämään..
Reply
#82
Zuikkis Wrote:Siellähän on hammastangossa anturi mikä kertoo ECUlle jos tehostinta kuormitetaan, ja ECU sitten osaa nostaa tyhjäkäyntiä. Olisko tuo anturi pimeänä tai johto irti, niin pääsee kyykkäämään..
Meinasin tuosta anturista edellisessä viestissä mainita mut en jaksanut sitä kirjoittaa Big Grin S14Confusedsa se on itseasiassa siinä putkessa mikä menee hammastangolle, onko se RB-koneisissa hammastangossa?
Reply
#83
Zuikkis Wrote:Siellähän on hammastangossa anturi mikä kertoo ECUlle jos tehostinta kuormitetaan, ja ECU sitten osaa nostaa tyhjäkäyntiä. Olisko tuo anturi pimeänä tai johto irti, niin pääsee kyykkäämään..

Sitä en ole kattonut.
Missähän semmonen anturi koneessa on Big Grin? Onko kuvaa ?
Voi hyvin olla että se anturi on rikki tai sitten johto poikka tai jtn.
Lauantaina pääse sitä sitten katsomaan Smile
Kun todella usein alkaa servo vinkumaan jos käntyy jossain parkki hallilla tai jotain vastavaa.
Reply
#84
Mukava lukee kun ihmisillä ö-paineet näyttää sentään suht oikein Big Grin omassa (rb25det) tuo vakio mittari näyttää kylmänä sen 7,5bar ja auton tarvii pyöriä sen minuutin niin tippuu jonnekkin 2bar. Sitten kun ajamaan lähtee niin paineet nollaan ja pysyy siellä kunnes kierrokset on yli 2000rpm, jolloin se loikkaa sinne 4bar ja pysyy siinä. No pysähdyn vaikka valoihin ja liikkeelle niin paineet pysyy siinä 1-0bar Big Grin ja tästä se ei sitten nouse ennen kun koneessa on kierroksia yli 5000rpm mutta sillonkin aika nihkeetä. Mekaaninen mittari tulee vklp ja katotaan mitä se kertoo. Mikään valo ei syty eikä kone kilkata eikä kolkata eli kai siellä jotain painetta on Smile
Reply
#85
Petu Wrote:Meinasin tuosta anturista edellisessä viestissä mainita mut en jaksanut sitä kirjoittaa Big Grin S14Confusedsa se on itseasiassa siinä putkessa mikä menee hammastangolle, onko se RB-koneisissa hammastangossa?

Mielestäni on, en nyt ihan varmaksi sano. Ainakin se on siellä imusarjan alla jossain, vaikka tehostimen pumppu on eri puolella..
Reply
#86
Zuikkis Wrote:Mielestäni on, en nyt ihan varmaksi sano. Ainakin se on siellä imusarjan alla jossain, vaikka tehostimen pumppu on eri puolella..



Ok,kiitoksia Smile
Täytyy kattella sitten vloppuna.
Ja googlesta varmasti kuvia läytyy myös.
Muuten zuikkis.soittelin sulle tos about viikko sitten noista ksportin etu iskareista,olis noi iskari palat mitä pitäis vaihtaa?Oliko sulla varastossa ja saako sitä osamaksulla tai? Smile
Itellä nyt vähän raha onkelmaa kun joku idiootti turussa oli naarmuttanut autoni ja oli 70% kasko mutta ilkivalta ei kuulunut mukaan niin joudun maksamaan maalaus projektin ite :/
Reply
#87
Fodi Wrote:Ok,kiitoksia Smile
Täytyy kattella sitten vloppuna.
Ja googlesta varmasti kuvia läytyy myös.
Muuten zuikkis.soittelin sulle tos about viikko sitten noista ksportin etu iskareista,olis noi iskari palat mitä pitäis vaihtaa?Oliko sulla varastossa ja saako sitä osamaksulla tai? Smile
Itellä nyt vähän raha onkelmaa kun joku idiootti turussa oli naarmuttanut autoni ja oli 70% kasko mutta ilkivalta ei kuulunut mukaan niin joudun maksamaan maalaus projektin ite :/
Ei se anturi ole sulla käytössä..
Reply
#88
moro.
noin kuukausi sitten tuli hommattua r32 gtr ja nyt aloin seuraamaan öljynpaine mittaria tarkemmin.
normaali ajossa paineet on ok. pyörii siellä 6bar pintaa, mutta kun kiihdyttää täysillä niin paineet tippuu 2-3barin tuntumaan ja nousee ylös taas heti kun helpottaa kaasusta. hiljaa kiihdyttäessä rajoittajalle asti paineet pysyy ylhäällä. ja samoin jarrua vasten kun kerää ahdot ylös niin öljyn paineetkin pysyy ylhäällä. elikkä tuo kiihtyvyys tuntuu tiputtavan öljynpaineet?
mittarina on elektroninen autogaugen mittari. auton oma mittari näyttää ajossa koko aika 4-6bar, mutta siitä vissiin näkee yleispätevästi että jotain paineita on.

koneessa on n1 pumppu, loiskelevyt, kannesta lisä öljyn poisto ja suodattimen siirtosarja sekä öljy jäähy.
ja öljyä on koneessa max viivaan asti.
ihmetyttää että mistä voi johtua tuo kiihdytyksen aikanen paineen lasku.

siinä vielä video mittarin liikkeistä http://youtu.be/9j6x9zm5JTU
Reply
#89
teemule Wrote:moro.
noin kuukausi sitten tuli hommattua r32 gtr ja nyt aloin seuraamaan öljynpaine mittaria tarkemmin.
normaali ajossa paineet on ok. pyörii siellä 6bar pintaa, mutta kun kiihdyttää täysillä niin paineet tippuu 2-3barin tuntumaan ja nousee ylös taas heti kun helpottaa kaasusta. hiljaa kiihdyttäessä rajoittajalle asti paineet pysyy ylhäällä. ja samoin jarrua vasten kun kerää ahdot ylös niin öljyn paineetkin pysyy ylhäällä. elikkä tuo kiihtyvyys tuntuu tiputtavan öljynpaineet?
mittarina on elektroninen autogaugen mittari. auton oma mittari näyttää ajossa koko aika 4-6bar, mutta siitä vissiin näkee yleispätevästi että jotain paineita on.

koneessa on n1 pumppu, loiskelevyt, kannesta lisä öljyn poisto ja suodattimen siirtosarja sekä öljy jäähy.
ja öljyä on koneessa max viivaan asti.
ihmetyttää että mistä voi johtua tuo kiihdytyksen aikanen paineen lasku.

siinä vielä video mittarin liikkeistä http://youtu.be/9j6x9zm5JTU
laita öljyä sentti yli max rajan ja kokeile uudestaan, öljynlisäyksestä ei ole haittaa koneelle, päin vastoin.
EDIT: ja välttele rajoitinta kun se on vähintään osasyy näiden pumppujen rikkoontumiseen.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#90
Ei nyt liity vikaan mutta mitä ihmettä tarkottaa jarrua vasten ahtojen kerääminen ylös? Big Grin Oma järki ei tässä anna vastaukseksi kuin jotain kytkimen luistattamista, tai kumin polttamista Big Grin
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)