Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
Makkemies Wrote:Morjesta! http://www.revotec.fi/technix-alustasarj...-1760.html Meneekö toi sedani n13 sunnyyn suoraan? Onko teillä kokemuksia tuosta alustasta? Tekeekö tuon hintaisilla alustasarjoilla mitään sunnyssa?
Muuten onko madallusjouset vakioalustalle jäykempiä kuin alkuperäiset jouset joita saa motonetistä? 8)
Menee mutta perä roikkuu armottomasti kun n14 takatolpat vakiona n13 lyhemmät aika roimasti ja noissa ei varmaan tuu yläpäitäkään mukana, joten tarttisit n14 yläpäät jostain. Coileissa nämä erot kompensoituu kun on säädettävä korkeus ja yläpäät mukana. En siis suosittele tota satsia ostamaan. Motonetissa kannattaa kysellä jotain mersun jousia. katsot vaan että halkaisija on samanlainen ja jostain painavammasta autosta ni siitä soveltamaan vaan.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 46
Threads: 2
Joined: Oct/2011
13.05.14, 17:17
(This post was last modified: 13.05.14, 17:21 by Primula.)
Tuli hommattua viimeviikolla pihaan N13 -88 HB 1 tippa 3 L Tarkoitus oli aluksi jos ihan vaan työkäyttis olis. Nyt kuitenkin pohtimaan josko tuon 100nx rojektin työntäs suohon ja aloittaskin tuota sania ehosteleen.
Tarkoituksena olis siirtää osia 100nx:tä sunnyyn. Tänään kuitenkin jo eka ehostus meni mönkään, kun yritin vaihtaa noita puolikuppipenkkejä, eihän ne käyneet kun ovat hiukan kapeat verrattuna sanin omiin eli ei saa kiinitettyä pohjaan ellei tee uusia kiinitys paikkoja.
Seuaavaksi olis tarkoitus kokeilla vaihtaa koko kojelauta. Toisesta varaosa 100nx täytyy ottaa joka nurkasta iskarit saniin ku ovat jo heikko tehoiset.
Saahan nähdä kuinka tämän kanssa tulee käymään vai käännynkö takaisin naxun kimppuun joka vaatii armottomasti uutta peltiä.
P10 2.0 -90
N13 1.3 -88
Toivoton nissan harrastaja.
Posts: 10
Threads: 0
Joined: Apr/2013
Tervehdys taas on kysely ikä päällä! Niin meneekö http://www.tori.fi/uusimaa/Nissan_Sunny_...w=3&last=1 noi N13 Sedaniin suoraan ja meneekö noihin vakiojouset? Nyt ajattelin, että ostaisin noi konin takaiskarit ja vallilan takomosta vahvistetut jouset mitä mieltä olette?
Posts: 262
Threads: 14
Joined: May/2006
Noi on tarkoitettu n14 sunnyyn ja b13 100nx:ään ja asennetaan alkuperäisen iskarirungon sisään eli vähän joutuu työstään. N13 sunnyn tolppiin noi ei taida kyllä sopia.
Posts: 46
Threads: 0
Joined: Oct/2012
Kirjotellaas taas pitkästä aikaa. Nyt se vihdoin tapahtui, jo pitkään oireillut (vakiona ahh niin luja) kytkytin luiskahti viimeisen luistonsa Ei liiku enää mihinkää, edes kotio en päässy... Kysynkin nyt mikä kytkin satsi kannattais hommata, mätänetin naminami vai joku laadukkaampi? Mitä ootte itte käytelly, jos ollu tarvis vaihtaa? Ihan sillä vaan meinasin, että olis kiva löytää joku ees vähä kestävämpi ku se alkuperäänen, kun mun ajolla ei ainkaa mikää huonopi kauaa kestä. Ei sillä että luistattelisin ku mummot, mutta kun tulee ehkä annettua vanhukselle vähän turhan reipasta kättä :/ Noh sen tiän että saksasta saa 60 koko paskan (tai niin ymmärsin kun kaveri sano), mutta mikä on se teidän hyväksi havaitsema edullinen satsi vai onko sitä? Kiitokset etukätee jos joku vaivautuu vastaamaan
Nii ja auto oli ga16s:llä varustettu.
3x N13 Sunny + -01 Corolla
Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
ostat sitä mitä saat edukkaasti ja jos tykkäät revitellä kytkimiä päreiks ni varaat vuosittain budjetin uuteen kytkinlevyyn ja asetelmaan. Mun mielestä vakiopeleihin ei kannata paljoa laittaa kiinni kytkimen suhteen. katsoo vaan että osat on kunnossa mitkä siihen kytkimeen liittyy ettei entisenä olevat muut osat riko uusia osia.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 46
Threads: 0
Joined: Oct/2012
Nooh samaan lopputulokseen päädyin ittekki ja ajattelin pian hurauttaa motonetttiin
3x N13 Sunny + -01 Corolla
Posts: 37
Threads: 2
Joined: Nov/2006
Kyselläänpä tyhmiä eli missä sijaitsee takasumuvalon rele?
Posts: 714
Threads: 20
Joined: Mar/2002
Rattipylvään oikealla puolella, kojelaudan uumenissa.
We Produced With Spartan Air
Posts: 10
Threads: 0
Joined: Apr/2013
Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
Laitoin aikoinaan gti-sunnyyn madin madallussarjan ja siinä ainakin oli jämpti. Tuossa ebay-linkissä on vahvistetut/progressiiviset jouset eteen ja taakse. Madin hinta on about 170e/sarja oli madallusjousta tai ei.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 4
Threads: 0
Joined: Jul/2014
Löytyy tommone -88 sunny gti tottakai ca16 koneella. Tässä ennen vuoden vaihdetta pitäs katastuksessa käyttää muuten menisi varmaan läpi mutta tyhjäkäynti on suunnilleen 1500-1800 rpm. Cas:ia säädelty vaikka mitenpäin, aac venttiiliä tutkittu ja säädelty sitä sen takana" olevaa ruuvia, jos aac venttiilin liitin on irti niin tyhjäkäynti soutaa siinä 800-1100 rpm. Ideoita? Voisiko vika olla mekaaninen vai sähköinen vai molempia?
Posts: 536
Threads: 12
Joined: Jun/2010
Heipä hei!
Tuossa juolahti moottori swäppi mieleen.
Mulla on tossa ylimääräsenä nissan primera ga16 Ja talvi autona sunny n13 1.4multivalve koneella.
Jostain oon lukennut että kone käypi aikalailla suoraan paikoilleen ja n13 laatikko käy ga16 een?
Onko asia näin?
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja
Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Posts: 262
Threads: 14
Joined: May/2006
Kyllä se primeran 1.6 moottori sopii 1.4 multivalven laatikkoon kun molemmat moottorit on ga sarjaa, sopii kyllä e sarjan laatikkoonkin.
Jakopäänpuolen moottorinkannakkeen joutuu varmaan ottaan siittä 1.4 moottorista.
Posts: 10
Threads: 0
Joined: Apr/2013
Tilasin ebaysta ne madin vahvistetut jouset ja tuollaiset tulivat:
Tekeeköhän tälläisillä mitään... no sehän selviää kunhan kiinni saan.
Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
Eli ne olikin siis lisäjouset alkuperäisten kaveriksi varmasti tukevoittaa menoa kun lykkää uudet normaalit jouset taakse samalla. Noiden kanssa melkein suosittelen enempi sitten öljyiskareita kuin jäykkiä kaasuja.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 82
Threads: 1
Joined: Dec/2008
ripekosk Wrote:E16S ja GA16S vetonivelet on ilmeisesti erilaiset, ainakin motonetin mukaan? Mikähän niissä on erona?
Eihän niissä mitään eroa ollut kun koko akselin vaihtaa. Näin ainakin vasempi puoli.
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farkku
Nissan Sunny -89
Yamaha YZ 125 2013
Posts: 10
Threads: 0
Joined: Apr/2013
Onko kellään kokemuksia tuosta re85 polttoaineesta sunnyssa? Mitä muutoksia pitäisi tehdä että kulkisi tuolla? Onko siinä taloudellisesti järkeä? Vai pitäisikö vain huvin vuoksi kokeilla miten pelittää.
Posts: 10
Threads: 0
Joined: Apr/2013
Morjesta! Oletteko vaihtaneet sedaniin (1.6 kaasari) bensapumppua? Onko se tankin päässä vai moottorin? Onko ollut paha vaihtaa ja tekeekö noilla ebayn n.30€ bensapumpuilla mitään? http://www.ebay.com/itm/Kraftstoffpumpe-...6d&vxp=mtr
Sitten vielä että oletteko vaihtaneet järeämpiä latureita? Mikä menisi suoraan vai pitäisikö vaan huoltaa orkkis, tai ostaa kokonaan huollettu?
Posts: 277
Threads: 6
Joined: Aug/2010
Makkemies Wrote:Morjesta! Oletteko vaihtaneet sedaniin (1.6 kaasari) bensapumppua? Onko se tankin päässä vai moottorin? Onko ollut paha vaihtaa ja tekeekö noilla ebayn n.30€ bensapumpuilla mitään? http://www.ebay.com/itm/Kraftstoffpumpe-...6d&vxp=mtr
Sitten vielä että oletteko vaihtaneet järeämpiä latureita? Mikä menisi suoraan vai pitäisikö vaan huoltaa orkkis, tai ostaa kokonaan huollettu? Bensapumppu on moottorin kyljessä rintapellin puolella, imusarjan alapuolella: http://www.partsbase.org/nissan/sunny-n1...fuel-pump/ Ei ole mitenkään paha vaihtaa. Letkut irti ja itse pumppu on kahdella mutterilla kiinni, ja uutta tilalle.
Kyllä QH on jos nyt ei huippumerkki niin ihan toimiva kuitenkin.
Datsun 120A (pikkuviri A14) Coupe 1981, Nissan Sunny (odottaa uutta konetta) 1984, Nissan Bluebird SGX 2.0 automaatti 1987, Nissan Primera P10 SLX 2.0 automaatti 1992
Honda VFR 800 FI 1998, Suzuki GT 125 R 1976, Seat Toledo SE 1.6 1998
Posts: 4
Threads: 0
Joined: Jul/2014
Moro, mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Kyseessä n13 1.6 gti, auto tyhjensi akun noin puolen kilometrin päästä kotoa, alkoi nykimään hirveästi ja sammutin siihen tien viereen. Kun kokeili startata niin ei tapahtunut mitään eli akku oli tyhjä. Tänään satoi vettä, eilen ei satanut ennenkin tehnyt että vesisateella tyhjentää akun. Eli olisiko laturin ja akun välissä jotain kosketushäikkää tai joku vedelle arka paikka? Jos joku osaisi antaa jotakin suuntaa antavaa vastausta.
Posts: 1,820
Threads: 50
Joined: May/2011
n14 teki saman, laturi oikosessa.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Posts: 4
Threads: 0
Joined: Jul/2014
Joo kiitos tästä. Semmonen aloittelijan kysymys vielä että saako tuota laturia korjattua vai pitääkö vaihtaa?
|