Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skyline kilvitys FAQ
#91
Juu, ja ei hymiöistä kannata välittää :Smile
200sx s14
DRT Garage
http://www.race.fi
Reply
#92
Mikko Wrote:Mutua tuo onneksi oli. Mutta tosiaan Suomessa kun asutaan niin tollaiseenkin kannattaa varautua. Itse en ihan hirveästi laskisi sen varaan että joku kaunis päivä kerrotaan että nuo TUV laput kelpaa ikuisesti. Nää TUV Hansen laputhan meni banniin jo aikaa sitten ja TUV Sud mistä noita on saanut on kai sekin ollu jossain välissä pienessä erikoissyynissä.

Hansen ja Südin ero on se, että jälkimmäinen on EU:n virallisella hyväksyttyjen listalla, Hanse ei ole. AKElla ei oikein toimivalta riitä evätä Südin papereita, vaikka kuinka epäilisivät.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#93
R33 GTS-T -95 109tkm 4139,86€

nokonzok Wrote:Hansen ja Südin ero on se, että jälkimmäinen on EU:n virallisella hyväksyttyjen listalla, Hanse ei ole. AKElla ei oikein toimivalta riitä evätä Südin papereita, vaikka kuinka epäilisivät.

Mullepa sanoi katsastusmies tänään että tuo Südin lappu ei välttämättä kelpaisi, koska ei ole tuossa hyväksyttyjen listalla ??? Ei kyllä suoraan tyrmännyt sitä, sanoi että faxaa sen vielä AKE:lle, mistä tulee sitten päätös kelpaako.

Asiasta toiseen:
Onko joku rekisteröinyt 14.6.-95 jälkeen käyttöönotetun auton E-hyväksytyillä ajovaloilla ilman korkeudensäätöä, sillä perusteella että alusta on sen verran jäykkä että korkeudensäätöä ei tarvita?
-R33 gts-t -95
-Rav4 -06
-Transporter -11 4motion
Reply
#94
Zorbis Wrote:Asiasta toiseen:
Onko joku rekisteröinyt 14.6.-95 jälkeen käyttöönotetun auton E-hyväksytyillä ajovaloilla ilman korkeudensäätöä, sillä perusteella että alusta on sen verran jäykkä että korkeudensäätöä ei tarvita?

Mitenkä ajattelit tämän todistaa katsastusmiestä miellyttävästi? Ja laajemmin mietittynä, onkohan jossain jotain ohjetta (laki/asetus) mitenkä tämä yleensä pitäisi määritellä?
MIG- ja TIG hitsausta (musta/RST) harrastushommina.
Reply
#95
Zorbis Wrote:Mullepa sanoi katsastusmies tänään että tuo Südin lappu ei välttämättä kelpaisi, koska ei ole tuossa hyväksyttyjen listalla ??? Ei kyllä suoraan tyrmännyt sitä, sanoi että faxaa sen vielä AKE:lle, mistä tulee sitten päätös kelpaako.

Katsastusmies on väärässä. Süd on hyväksyttyjen listalla. AKEa vrmaan harmittaa niin paljon kun eivät pysty eväämään moisia lappuja, että alkavat levitellä perättömiä huhuja Smile Henkilökohtaisesti närästää nämä katsastusmiehet, jotka pyytävät AKElta lupaa käydä kusella. Esimerkiki hyväksyttyjen laitosten lista löytyy ihan AKEn nettisivujen kautta.

AjH Wrote:
Zorbis Wrote:Asiasta toiseen:
Onko joku rekisteröinyt 14.6.-95 jälkeen käyttöönotetun auton E-hyväksytyillä ajovaloilla ilman korkeudensäätöä, sillä perusteella että alusta on sen verran jäykkä että korkeudensäätöä ei tarvita?

Mitenkä ajattelit tämän todistaa katsastusmiestä miellyttävästi? Ja laajemmin mietittynä, onkohan jossain jotain ohjetta (laki/asetus) mitenkä tämä yleensä pitäisi määritellä?

Homma perustuu direktiiviin, jossa määritellään sallitut valokuviot. Valot eivät saa näyttää liian korkealla täyteen kuormattunakaan. Normaaliautoissa ainoa vaihtoehto on korkeudensäätö, mutta direktiivi ei siis säätöä vaadi jos kuvio ei alustan jäykkyydestä johtuen pääse nousemaan liian korkealle. AKEsta olen itse saanut tiedon, että tämä voitaisiin tarkistaa katsastuskonttorilla normaalilla valojen suuntauslaitteella. Ei sitten koskaan tullut itse kokeiltua, mutta nyt on pihassa kaksikin kapistusta, jossa edellytykset täyttyisivät. Käyn katsastamassa vähintään toisen pikapuolin, joten sitten voin raportoida asiasta enemmän. Toivottavasti Tein Dirt Master Type Gravelit saa ruuvaattua tarpeeksi tiukalle Smile

Modet voi varmaan siirtää tämän osuuden paremmin sopivan topikin alle, eksyttiin hieman tuosta verotusteemasta.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#96
nokonzok Wrote:
Zorbis Wrote:Mullepa sanoi katsastusmies tänään että tuo Südin lappu ei välttämättä kelpaisi, koska ei ole tuossa hyväksyttyjen listalla ??? Ei kyllä suoraan tyrmännyt sitä, sanoi että faxaa sen vielä AKE:lle, mistä tulee sitten päätös kelpaako.

Katsastusmies on väärässä. Süd on hyväksyttyjen listalla. AKEa vrmaan harmittaa niin paljon kun eivät pysty eväämään moisia lappuja, että alkavat levitellä perättömiä huhuja Smile Henkilökohtaisesti närästää nämä katsastusmiehet, jotka pyytävät AKElta lupaa käydä kusella. Esimerkiki hyväksyttyjen laitosten lista löytyy ihan AKEn nettisivujen kautta.

Aina voi AKE evätä paperin, esimerkiksi vedoten siihen, että paperista puuttuu vaikka tarkat viittaukset mihin testiin todistus perustuu etc.

Ihan alkuun lukea tuo topikin ensimmäinen viesti, ja _OIKEASTI_ valita se osaava katsastusasema... ei sitä rahaa kannata sinne kantaa missä omia töitä osata edes tehdä, jotenkin tuntuu että tuo lause löytyy foorumilta jo useasti.
Reply
#97
Zoui Wrote:Aina voi AKE evätä paperin, esimerkiksi vedoten siihen, että paperista puuttuu vaikka tarkat viittaukset mihin testiin todistus perustuu etc.

Itse olen ymmärtänyt asian niin, että hyväksytyn laitoksen paperit on kelpuutettava sellaisenaan mukisematta. Muidenkin luotettavien laitosten paperit periaatteessa kelpaavat, mutta siinä tapauksessa voidaan (tarpeen vaatiessa) paperi hylätä esim. juuri tuon testausviittauksen puuttumisen takia.

Zoui Wrote:Ihan alkuun lukea tuo topikin ensimmäinen viesti, ja _OIKEASTI_ valita se osaava katsastusasema... ei sitä rahaa kannata sinne kantaa missä omia töitä osata edes tehdä, jotenkin tuntuu että tuo lause löytyy foorumilta jo useasti.

Näillä eväillä pääsee jo pitkälle. Eikä tosiaan ole ihan ensimmäistä kertää todettu tämäkään tosiasia. Ongelma on siinä, että asiansa osaavia konttoreita tuntuu olevan vähänlaisesti.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#98
nokonzok Wrote:Homma perustuu direktiiviin, jossa määritellään sallitut valokuviot. Valot eivät saa näyttää liian korkealla täyteen kuormattunakaan. Normaaliautoissa ainoa vaihtoehto on korkeudensäätö, mutta direktiivi ei siis säätöä vaadi jos kuvio ei alustan jäykkyydestä johtuen pääse nousemaan liian korkealle. AKEsta olen itse saanut tiedon, että tämä voitaisiin tarkistaa katsastuskonttorilla normaalilla valojen suuntauslaitteella. Ei sitten koskaan tullut itse kokeiltua, mutta nyt on pihassa kaksikin kapistusta, jossa edellytykset täyttyisivät. Käyn katsastamassa vähintään toisen pikapuolin, joten sitten voin raportoida asiasta enemmän. Toivottavasti Tein Dirt Master Type Gravelit saa ruuvaattua tarpeeksi tiukalle Smile

Tämä juuri olisi tässä tarkoituksena. Tuosta on tod.näk. tulossa 3 paikkainen joten sekin puoltaisi tuota säädön tarpeettomuutta. Kun taakse ei tule painoa, valokuvio ei nouse, eikä säätöä tarvita. Mielestäni tuossa ei pitäisi olla enää epäselvää, mutta tosiaan kun sieltä AKE:ltahan nämä kaikki on tarkistettava :Smile
-R33 gts-t -95
-Rav4 -06
-Transporter -11 4motion
Reply
#99
nokonzok Wrote:Homma perustuu direktiiviin, jossa määritellään sallitut valokuviot. Valot eivät saa näyttää liian korkealla täyteen kuormattunakaan. Normaaliautoissa ainoa vaihtoehto on korkeudensäätö, mutta direktiivi ei siis säätöä vaadi jos kuvio ei alustan jäykkyydestä johtuen pääse nousemaan liian korkealle. AKEsta olen itse saanut tiedon, että tämä voitaisiin tarkistaa katsastuskonttorilla normaalilla valojen suuntauslaitteella. Ei sitten koskaan tullut itse kokeiltua, mutta nyt on pihassa kaksikin kapistusta, jossa edellytykset täyttyisivät. Käyn katsastamassa vähintään toisen pikapuolin, joten sitten voin raportoida asiasta enemmän. Toivottavasti Tein Dirt Master Type Gravelit saa ruuvaattua tarpeeksi tiukalle Smile

Tämähän on selvää, se käytännön konttoritoiminta oli enempi kyseen. Eli jos on kantavuutta vaikka 200kg (kuski siis jo huomioitu) niin ladataanko konttiin 200kg hiekkasäkkejä ja katsotaan että nousiko valokuvio liikaa? Koska tätähän se käytännössä ilmeisesti on, konttiin kai saa virallisesti lastata kantavuuden verran kamaa. On vaan pieni temppu tommonen 200kg hiekkasäkkejä tai muuta massaa yhtäkkiä jostain järjestää.
MIG- ja TIG hitsausta (musta/RST) harrastushommina.
Reply
Laittaa kotona jo lyijypainot paikoilleen, sellaset ku löytys 500kg asti 8)

Itte ettimässä primerasta/almerasta moottorit noihin säätöruuveihin, ku pitäs kuulema käydä siihen hampaaseen ja on ruuveillekkin jo paikat.
Tahtoo vaan olla kivenalla johtoineen bokseineen päivineen.
R33 Primera Race Hyper Tunking Nismo King HKS Tillin Tallin
Reply
AjH Wrote:
nokonzok Wrote:Homma perustuu direktiiviin, jossa määritellään sallitut valokuviot. Valot eivät saa näyttää liian korkealla täyteen kuormattunakaan. Normaaliautoissa ainoa vaihtoehto on korkeudensäätö, mutta direktiivi ei siis säätöä vaadi jos kuvio ei alustan jäykkyydestä johtuen pääse nousemaan liian korkealle. AKEsta olen itse saanut tiedon, että tämä voitaisiin tarkistaa katsastuskonttorilla normaalilla valojen suuntauslaitteella. Ei sitten koskaan tullut itse kokeiltua, mutta nyt on pihassa kaksikin kapistusta, jossa edellytykset täyttyisivät. Käyn katsastamassa vähintään toisen pikapuolin, joten sitten voin raportoida asiasta enemmän. Toivottavasti Tein Dirt Master Type Gravelit saa ruuvaattua tarpeeksi tiukalle Smile

Tämähän on selvää, se käytännön konttoritoiminta oli enempi kyseen. Eli jos on kantavuutta vaikka 200kg (kuski siis jo huomioitu) niin ladataanko konttiin 200kg hiekkasäkkejä ja katsotaan että nousiko valokuvio liikaa? Koska tätähän se käytännössä ilmeisesti on, konttiin kai saa virallisesti lastata kantavuuden verran kamaa. On vaan pieni temppu tommonen 200kg hiekkasäkkejä tai muuta massaa yhtäkkiä jostain järjestää.

Käytännön konttoritoimintahan se näissä tapauksissa on se jännitysmomentti Smile En ole kuullut, että kukaan olisi käytännössä vielä kokeillut, mutta tosiaan AKEsta on allekirjoittaneelle henkilökohtaisesti ilmoitettu, että asia voitaisiin konttorilla tarkistaa. Ehkä se vaan pitää jättää niiden huoleksi Smile
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
Kysytääs tällaista, onkos kukaan saanut menemään 6-pistevöitä läpi rekisteröintikatsastuksesta?
Pikkuhiljaa ajatus rx:n kilvityksestä hiipii mieleen, mutta noi vyöt vaan mietityttää.
Toki mulla on noi alkuperäisetkin hyllyssä, mutta lukkokappaleen kiinnitys on hieman hankala tuon kuppipenkin kanssa.
Reply
speed Wrote:Kysytääs tällaista, onkos kukaan saanut menemään 6-pistevöitä läpi rekisteröintikatsastuksesta?
Pikkuhiljaa ajatus rx:n kilvityksestä hiipii mieleen, mutta noi vyöt vaan mietityttää.
Toki mulla on noi alkuperäisetkin hyllyssä, mutta lukkokappaleen kiinnitys on hieman hankala tuon kuppipenkin kanssa.

Niiden ei pitäisi mennä läpi. Sinänsä hölmöä, että FIA-hyväksytyt 6-pistevyöt ei kelpaa, mutta 20 vuotta vanhat ajan hapertamat orkkisvyöt on ihan ok... Asiallisesti toteutut kiinnistyspisteet tuskin on turvallisuusriski. Tämäkin olisi helppo katsastuksessa todeta.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
nokonzok Wrote:
speed Wrote:Kysytääs tällaista, onkos kukaan saanut menemään 6-pistevöitä läpi rekisteröintikatsastuksesta?
Pikkuhiljaa ajatus rx:n kilvityksestä hiipii mieleen, mutta noi vyöt vaan mietityttää.
Toki mulla on noi alkuperäisetkin hyllyssä, mutta lukkokappaleen kiinnitys on hieman hankala tuon kuppipenkin kanssa.

Niiden ei pitäisi mennä läpi. Sinänsä hölmöä, että FIA-hyväksytyt 6-pistevyöt ei kelpaa, mutta 20 vuotta vanhat ajan hapertamat orkkisvyöt on ihan ok... Asiallisesti toteutut kiinnistyspisteet tuskin on turvallisuusriski. Tämäkin olisi helppo katsastuksessa todeta.

Ok, tämä selvä.
Pitänee laittaa ne alkuperäiset takaisin jos tuota ajatusta alkaa toteuttamaan Smile
Reply
nokonzok Wrote:
speed Wrote:Kysytääs tällaista, onkos kukaan saanut menemään 6-pistevöitä läpi rekisteröintikatsastuksesta?
Pikkuhiljaa ajatus rx:n kilvityksestä hiipii mieleen, mutta noi vyöt vaan mietityttää.
Toki mulla on noi alkuperäisetkin hyllyssä, mutta lukkokappaleen kiinnitys on hieman hankala tuon kuppipenkin kanssa.

Niiden ei pitäisi mennä läpi. Sinänsä hölmöä, että FIA-hyväksytyt 6-pistevyöt ei kelpaa, mutta 20 vuotta vanhat ajan hapertamat orkkisvyöt on ihan ok... Asiallisesti toteutut kiinnistyspisteet tuskin on turvallisuusriski. Tämäkin olisi helppo katsastuksessa todeta.

Vuosikatsastuksessa on kelvannut useana vuonna ja monessa autossa... teoriassa vaatimustasohan pitäisi olla sama noissa katsastuksissa :Smile Mutta tuskin kukaan katsuri voi oikeasti väittää FIA-vöiden olevan huonompien kuin e-merkittyjen (kiinnityspisteet voi ryssiä, mutta ne on yleensä kyllä tarkastettavissa myös).
スカイライン bnr32 -91
Kun mikään muu ei auta, lue ohjeet.
Reply
Voisiko joku lyhyesti vastata, onko R34GT-T mahdollista saada suomen kilpiin. Monenlaista juttua täällä lukee törmäystesteistä jarruihin, mutta yksinkertaisesti voisiko joku ystävällisesti tehdä tarpeista esim. listan tai jonkun muun järkevän asia rungon mitä pitää käydä läpi. (tiedän että katsastuspaikat ja autot ovat yksilöitä) Kiitoksia jo etukäteen. Ja myöskin näille r34:lle mutu vero-arvoja saa spekuloida.

Heräsi mielenkiinto, kun näkyisi olevan 280hp GT-T yksilö olevan saatavilla alle 10k€
Z32, MKIV, S80 mkII
Reply
Red_Devil Wrote:Voisiko joku lyhyesti vastata, onko R34GT-T mahdollista saada suomen kilpiin. Monenlaista juttua täällä lukee törmäystesteistä jarruihin, mutta yksinkertaisesti voisiko joku ystävällisesti tehdä tarpeista esim. listan tai jonkun muun järkevän asia rungon mitä pitää käydä läpi. (tiedän että katsastuspaikat ja autot ovat yksilöitä) Kiitoksia jo etukäteen. Ja myöskin näille r34:lle mutu vero-arvoja saa spekuloida.

Heräsi mielenkiinto, kun näkyisi olevan 280hp GT-T yksilö olevan saatavilla alle 10k€

On mahdollista. Kysyppä vaikka TeroLuulta, joka noita lupailee kilvitettynä toimittavansa Japanista. En usko että suoraan kertoo miten, mutta voinee ainakin hoitaa auton kilpiin.

Halpa ei ole tässäkään kohtaa välttämättä kovin hyvä Wink GT-T on 280hp aina, ja jos toi on automaatti niin sekin selittää hintaa...
MIG- ja TIG hitsausta (musta/RST) harrastushommina.
Reply
AjH Wrote:On mahdollista. Kysyppä vaikka TeroLuulta, joka noita lupailee kilvitettynä toimittavansa Japanista. En usko että suoraan kertoo miten, mutta voinee ainakin hoitaa auton kilpiin.

Ei siinä mitään ihmeellistä ole, reseptit on tässäkin topikissa varmaan jo aika moneen kertaan kerrottu.

"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
TeroLuu Wrote:
AjH Wrote:On mahdollista. Kysyppä vaikka TeroLuulta, joka noita lupailee kilvitettynä toimittavansa Japanista. En usko että suoraan kertoo miten, mutta voinee ainakin hoitaa auton kilpiin.

Ei siinä mitään ihmeellistä ole, reseptit on tässäkin topikissa varmaan jo aika moneen kertaan kerrottu.

Eipä ole ihmeellistä, mutta tämän topicin (jälleen) läpiluvun jälkeen tiedän valomuutokset, erinäisiä TÜV-papereita joista ekalla sivulla lukee GT-T (osittainen). Tietysti renkaat on syytä olla merkinnöin ja mitä muuta mahdollisesti siinä voi vastaan tulla. Mutta ihan oikeasti yhtään autoa vielä ikinä kilvittämättä, en näillä tiedoilla laittaisi yli 10keuroa rahaa autoon joka pitäisi itse hoidella kilpiin. Eli ei tässä ketjussa oikeasti ihan kauhean selvää reseptiä vielä R34 korisiin ole. R33 ja R32 onnistuisi jo tämänkin ketjun tiedoilla luultavasti aika hyvin.
Joku fiksu nyt sitten vastaa tähän että voi sitä itsekkin asioita selvitellä :Smile Tottajoo. Tongue

Ehkä sitä vielä joskus omalla kohdallakin budjettivaje helpottaa ja saa vaikka tommosen GT-T:n alle. Tai onko sillon jo R35 niin edullinen että semmonen. Smile
MIG- ja TIG hitsausta (musta/RST) harrastushommina.
Reply
AjH Wrote:Eipä ole ihmeellistä, mutta tämän topicin (jälleen) läpiluvun jälkeen tiedän valomuutokset, erinäisiä TÜV-papereita joista ekalla sivulla lukee GT-T (osittainen). Tietysti renkaat on syytä olla merkinnöin ja mitä muuta mahdollisesti siinä voi vastaan tulla. Mutta ihan oikeasti yhtään autoa vielä ikinä kilvittämättä, en näillä tiedoilla laittaisi yli 10keuroa rahaa autoon joka pitäisi itse hoidella kilpiin. Eli ei tässä ketjussa oikeasti ihan kauhean selvää reseptiä vielä R34 korisiin ole. R33 ja R32 onnistuisi jo tämänkin ketjun tiedoilla luultavasti aika hyvin.
Joku fiksu nyt sitten vastaa tähän että voi sitä itsekkin asioita selvitellä :Smile Tottajoo. Tongue

Ihan samalla reseptillä 34 menee kuin muutkin. Valot vaihtoon ja paperit lopuista. Se on sitten oma kysymyksensä saako niihin täydelliset laput vai ei. Jos ei saa, niin melkein kannattaa unohtaa koko homma. Eikä tuossa oikein muu auta kuin ostaa auto ja kokeilla. Jos ei rahkeet riitä, niin sitten on odotettava, että joku muu kokeilee ensin. Julmaa, mutta niin se vaan menee. Tähän pätee se vanha viisaus, että kilpiä ei saa ilman autoa.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
nokonzok Wrote:Se on sitten oma kysymyksensä saako niihin täydelliset laput vai ei. Jos ei saa, niin melkein kannattaa unohtaa koko homma.

Ensimmäisen viestin viittaus osittaisiin papereihin, ainakin mitä itse olen nähnyt, niin puuttuvaksi kohdaksi jäi käytännössä ajonesto... en vielä "koko hommaa" sen takia unohtaisi, kun kerran jälkiasennus hälyttimet myös kelpaavat.

Suomennettuna siis, ne osa-alueet mitä paperista puuttui, voi korvata pienillä muutostöillä. (valot, häly) Autonhan voi aina tarvittaessa myös ostaa rekisteröitynä (kyllä, myös meiltä), niin ei haaveet kaadu jännittämiseen.
Reply
Zoui Wrote:Autonhan voi aina tarvittaessa myös ostaa rekisteröitynä (kyllä, myös meiltä), niin ei haaveet kaadu jännittämiseen.

Tätä mä oon välillä ihmetelly. Miksei suomalaiset voi ostaa palveluna näitä asioita mitkä ei iteltä luonnistu. Miksi mentaliteetti on usein se, että prkl jos noi saa sen kilpiin niin saan minäkin. Ja sit itketään ohjeiden perään ja selvitellään asiaa kymmeniä tunteja ja käytetään satoja euroja kun koko hoidon voisi ostaa avaimet käteen periaatteella muutamalla satasella. En nyt viittaa tähän tapaukseen vaan yleensäkin. Eihän sitä leipääkään väkisin leivota ite, kun sen voi hakea kaupasta valmiinakin.
Reply
Ale Wrote:
Zoui Wrote:Autonhan voi aina tarvittaessa myös ostaa rekisteröitynä (kyllä, myös meiltä), niin ei haaveet kaadu jännittämiseen.

Tätä mä oon välillä ihmetelly. Miksei suomalaiset voi ostaa palveluna näitä asioita mitkä ei iteltä luonnistu. Miksi mentaliteetti on usein se, että prkl jos noi saa sen kilpiin niin saan minäkin. Ja sit itketään ohjeiden perään ja selvitellään asiaa kymmeniä tunteja ja käytetään satoja euroja kun koko hoidon voisi ostaa avaimet käteen periaatteella muutamalla satasella. En nyt viittaa tähän tapaukseen vaan yleensäkin. Eihän sitä leipääkään väkisin leivota ite, kun sen voi hakea kaupasta valmiinakin.

Valmista leipää kun ei jauhojen hinnalla saa, suomalainen haluaa halpaa, ei ole vieras käsite tuo "tein itse, säästin" ;D
Reply
Ale Wrote:
Zoui Wrote:Autonhan voi aina tarvittaessa myös ostaa rekisteröitynä (kyllä, myös meiltä), niin ei haaveet kaadu jännittämiseen.

Tätä mä oon välillä ihmetelly. Miksei suomalaiset voi ostaa palveluna näitä asioita mitkä ei iteltä luonnistu. Miksi mentaliteetti on usein se, että prkl jos noi saa sen kilpiin niin saan minäkin. Ja sit itketään ohjeiden perään ja selvitellään asiaa kymmeniä tunteja ja käytetään satoja euroja kun koko hoidon voisi ostaa avaimet käteen periaatteella muutamalla satasella. En nyt viittaa tähän tapaukseen vaan yleensäkin. Eihän sitä leipääkään väkisin leivota ite, kun sen voi hakea kaupasta valmiinakin.

Itsehän mielummin melkein olisin ostanut "avaimet käteen" auton. Ja seuraava tulee sellainen olemaan, oli se sitten se R33 GT-R tai neloskopan supra.
Nissan Skyline R32 GT-R -92<br />Honda Civic 1.4iS -99 4d sedan<br /><br />Jos ukosti, niin taivaalla näkyi salamoita! Taivaalla ei hyvin todennäköisesti nähty salamia! Oppikaa jo!
Reply
Zorbis Wrote:Mullepa sanoi katsastusmies tänään että tuo Südin lappu ei välttämättä kelpaisi, koska ei ole tuossa hyväksyttyjen listalla ??? Ei kyllä suoraan tyrmännyt sitä, sanoi että faxaa sen vielä AKE:lle, mistä tulee sitten päätös kelpaako.

Ei sitten hyväksynyt tuota lappua. Voispa vielä itse soittaa AKE:lle ja kysyä tuosta asiasta. Konttorin vaihto saattanee olla ainoa vaihtoehto :-\
-R33 gts-t -95
-Rav4 -06
-Transporter -11 4motion
Reply
Zorbis Wrote:
Zorbis Wrote:Mullepa sanoi katsastusmies tänään että tuo Südin lappu ei välttämättä kelpaisi, koska ei ole tuossa hyväksyttyjen listalla ??? Ei kyllä suoraan tyrmännyt sitä, sanoi että faxaa sen vielä AKE:lle, mistä tulee sitten päätös kelpaako.

Ei sitten hyväksynyt tuota lappua. Voispa vielä itse soittaa AKE:lle ja kysyä tuosta asiasta. Konttorin vaihto saattanee olla ainoa vaihtoehto :-\

Antoiko se katsastusmies mitään perusteluita?

edit. ja on se süd ainakin siellä listalla http://ec.europa.eu/enterprise/automotiv...bayern.htm
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
Vase Wrote:
Zorbis Wrote:
Zorbis Wrote:Mullepa sanoi katsastusmies tänään että tuo Südin lappu ei välttämättä kelpaisi, koska ei ole tuossa hyväksyttyjen listalla ??? Ei kyllä suoraan tyrmännyt sitä, sanoi että faxaa sen vielä AKE:lle, mistä tulee sitten päätös kelpaako.

Ei sitten hyväksynyt tuota lappua. Voispa vielä itse soittaa AKE:lle ja kysyä tuosta asiasta. Konttorin vaihto saattanee olla ainoa vaihtoehto :-\

Antoiko se katsastusmies mitään perusteluita?

edit. ja on se süd ainakin siellä listalla http://ec.europa.eu/enterprise/automotiv...bayern.htm

Harmittavan usein on myös konttoreilla vanhentunutta tietoa, jopa joskus tullut sanaharkkaakin pykälistä ennen kuin inssi on tajunnut vaihtaa sen vuoden 2004 tieliikennelaki-kirjan uudempaan painokseen...
Reply
Vase Wrote:Antoiko se katsastusmies mitään perusteluita?

Noi perustelut olis ollut joo kiva kuulla... :Smile
Reply
Zoui Wrote:Autonhan voi aina tarvittaessa myös ostaa rekisteröitynä (kyllä, myös meiltä), niin ei haaveet kaadu jännittämiseen.

Tätä ei vaan kovin paljoa oo mainostettu, teidän FAQConfusedsa mainitaan näin.
Quote:Q: Toimitatteko tuontiautoja rekisteröitynä ja verotettuna, ns. avaimetkäteen periaatteella?

A: Valitettavasti emme, toimitamme tuontiautomme taxfree myyntinä, jolloin asiakas suorittaa mahdollisen rekisteröinnin ja verotuksen.

Mä saan tosta semmosen käsityksen että ette halua toimittaa valmista pakettia asiakkaalle.
DXR 250, S1000RR, 250 SX -06
Reply
Zorbis Wrote:
Zorbis Wrote:Mullepa sanoi katsastusmies tänään että tuo Südin lappu ei välttämättä kelpaisi, koska ei ole tuossa hyväksyttyjen listalla ??? Ei kyllä suoraan tyrmännyt sitä, sanoi että faxaa sen vielä AKE:lle, mistä tulee sitten päätös kelpaako.

Ei sitten hyväksynyt tuota lappua. Voispa vielä itse soittaa AKE:lle ja kysyä tuosta asiasta. Konttorin vaihto saattanee olla ainoa vaihtoehto :-\

Ei jumalauta, mistä näitä sikiää?!? Mikäköhän siinä on niin vaikea ymmärtää, että Südin lappu on hyväksyttävä. AKElla ei natsat riitä kumoamaan tuota lappua, katsastusmiehestä puhumattakaan.

Pyydä perustelut kirjallisena. Niin kuin olen joskus aikaisemminkin todennut, kyseessä on hallintopäätös, johon pyydettäessä pakko antaa kirjalliset perustelut. Annan mielelläni lisää infoa tarpeen vaatiessa. Torstain jälkeen saan taas puuhata mitä lystää, joten otan tästä mielelläni hieman täytettä päiviini jos tarvetta esiintyy.

Niin pistää ärsyttämään katsureiden ja AKEn totaalinen tietämättömyys ja änkyröinti...
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)