Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
ABT

flekti pyörii jatkuvasti?

Recommended Posts

Eli sain tuon s13 käyntiin ja annoin käydä n.10min niin, että kone lämpeni niin ihmettelin miksi tuo flekti pyörii kokoajan tyhjäkäynnillä. Myös jos painaa kaasua niin pöyrii vaan entistä kovempaa. Testasin myös ajaa autolla vähän parkkihallissa niin pyöri vain koko ajan. Onko ehtotuksia missä mahtaa olla vika? Vai kuuluuko sen muka tehdä noin?

Pohtisin, että mahtaako tuohon olla laitettu sähköflekti, kun joku kytkinkin on ratin alla. Mutta yhdistin tuon kytkimen sumuvaloihin. Mutta kun kytkimestä käänsin niin ei ainakaan sumarit syttyneet ja flektikään ei sammunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Se on viskotoiminen flekti, ottaa käyttövoimansa hihnan välityksellä kampiakselilta. Eli joo, sen kuuluu pyöriä aina kun kone pyörii.

Alunperin sen toimintaperiaatteena on sellaine että kun kone on kylmä niin se viskokytkin ei pidä kovaa kiinni joten se flekti pyörii siellä nyt vaan jotenkuten, teoriassa mahdollista jopa kädellä pysäyttää vaikka kone pyörisi. Mutta kun kone kuumenee niin viskokytkimen pitäis tarrata kovemmin kiinni ja flektin pyöriä lopunkaiken suoraan kierrosten mukaan. Vanhemmiten noissa se viskokytkin saattaa vähän jumitella jolloin flekti pyörii kylmänäkin melko kovasti mutta eipä tuosta mitään haittaa ole, ennemmin häiritsisi jos se ei pyörisi ollenkaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Niin ja kurkkaa sinne konehuoneeseen, sen flektin näkee sieltä kyllä. Näet varmasti myös että onko se sähköflekti vai viskomallinen. Visko on pulteilla kiinni hihnapyörässään siinä laturin ja ohjaustehostimen pumpun välissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Niin ja kurkkaa sinne konehuoneeseen, sen flektin näkee sieltä kyllä. Näet varmasti myös että onko se sähköflekti vai viskomallinen. Visko on pulteilla kiinni hihnapyörässään siinä laturin ja ohjaustehostimen pumpun välissä.

Kiitoksia tästä. Pitää tänään kurkkia tuonne. Itsekin pohtisin samaa, että parempi on se, että pöyrii kun on pyörimättä. Kiinnitti vain huomiota, kun pyörii niin voimakkaasti tyhjäkäynnillä ja pyöri koko ajan kun auto oli käynnissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Startin jälkeen se pyörii hetken ihan kiinteästi, ja pitää siis melkoisen huminan kun konetta kierrättelee.

Parin minuutin päästä viskon pitäisi irrottaa, ja vauhdin hidastua. Tällöin se alkaa toimimaan kuten Filk selosti.

Sähköflektejä näihin on asenneltu: http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=7877.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Noin mäkin olen ymmärtänyt, että toimii, mutta kyllä tuo pyöri koko ajan tuon 10min ihan samalla tavalla, vaikka moottori oli lämmennyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Njoo...siis se että se kuitenkin pyörii melko vinhasti ei merkkaa että se pyörii kauhean kovaa, jokatapauksessa se pyörii niin kovaa ettei sitä juuri pysty silmällä seuraamaan. Mutta humiseeko se silleen volvomaisesti kun kierroksia nostaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Kokeile koneen ollessa sammuksissa, että pyöriikö se helposti kädellä. Jos jäykkä, on se silloin jumissa. Terve visko pyörii aika vaivattomasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jakep1982

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Eikös tuo viskokytkimellä oleva flekti vie vähän heppoja pois autosta?Jostain muistan lukeneeni,et viskon poistolla on saatu muutama heppa lisää...Ite heittäsin tolla viskokytkimellä vesilintua ja laittasin sähkötoimisen tilalle.Ihmesysteemi.Aikoinaan Sierrasta kyrvähti toi visko,kaverit luuli,et turbo viheltää konepellin alla.Ulvo niin maan perkeleesti ja kulutus nousi taivaisiin.Sähkötoiminen tilalle,oli puolta halvempi ja tuntui perstuntumalla,et heppoja tuli lisää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Njoo...siis se että se kuitenkin pyörii melko vinhasti ei merkkaa että se pyörii kauhean kovaa, jokatapauksessa se pyörii niin kovaa ettei sitä juuri pysty silmällä seuraamaan. Mutta humiseeko se silleen volvomaisesti kun kierroksia nostaa?

Kyllä se sen verran kovaa pyörii jo tyhjäkäynnillä, että ei paljon hiustenkuivaajaa tarvii ja jos painaa kaasua niin alkaa juuri kumisemaan ja sitten lähtee tyyliin hiukset päästä jos seisoo vaikka auton vieressä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Minulla tuo flekti pyörii ensiksi kuultavan nopealla kun auton lyö käyntiin. Pikkuhiljaa sitten rupeaa se nopeus putoamaan ja tyhjäkäynninkin laskettua sitä tuulettimen ääntä ei edes kuule. Ja sen pystyy pysäyttämään kädellä kokonaan eikä kierroksia antaessa tuulettimen pyörimisnopeus kasva ainakaan korvaan kuultavasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

ÄlKäÄ nYt HyVäT iHmIsEt !!! - yrittäkö pysäyttää pyörivää flektiä kädellä, ehjäkin siivikko pyöriessään voi viedä sormenpäästä palan jos sopivasti sattuu, riippuen toki materiaalista. Eli kone pysäyksissä kylmänä kokeillaan viskon pitävyys ja sitten kone lämpimäksi, seis ja kokeillaan uudestaan. Pitäisi tuntua selvä ero, kuitenkin aina se pyörii vapaasti toimintatavasta johtuen. Jos on raskas tai yhtä könttiä hihnapyörän kanssa -> sökö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Joo se sattuu kun sormilla kokeilee ;) Ja tosiaan kuten aiemmin jo tuli sanottua, kokeile sitä kone sammuksissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Voi sitä kone käynnissäkin kokeilla jos yhtään mitään löytyy korvien välistä, nimim. kokemusta on ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Nyt annoin auton taas käydä hetken ja sammutuksen jälkeen kokeilen kädellä flektiä ja perkule ei se mihinkään edes hievahtanut eli vähän on jumissa.

No nyt haluasin kysyä millanen homma tuonne on vaihtaa ihan ehjä visko tilalle ja paljonko se mahtaa maksaa? Kun kuitenkin auto on ulkotallissa niin ei viitsis alkaa siellä väsämään mitään sähköflektiä varsinkin, kun näpit heti kohmeessa. Niin ajattelin, jos tuon viskon vaihto olis helppoa/nopea toimenpide eikä kauhean kallis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Nyt annoin auton taas käydä hetken ja sammutuksen jälkeen kokeilen kädellä flektiä ja perkule ei se mihinkään edes hievahtanut eli vähän on jumissa.

No nyt haluasin kysyä millanen homma tuonne on vaihtaa ihan ehjä visko tilalle ja paljonko se mahtaa maksaa? Kun kuitenkin auto on ulkotallissa niin ei viitsis alkaa siellä väsämään mitään sähköflektiä varsinkin, kun näpit heti kohmeessa. Niin ajattelin, jos tuon viskon vaihto olis helppoa/nopea toimenpide eikä kauhean kallis?

Maailman helpoin vaihdettava. :) Neljä M6 mutteria auki ja flekti on kätösessä. Katot sitä niin selviää kyllä.

Käytettyjä löytynee sähköflektien asennusten jäljiltä vaikka kuinka. Uusi visko epäilemättä on niin kallis ettei mitään järkeä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Ja tietty tuulitunneli pois!mul ois s14 toimiva visko;)käykö s14 toho s13?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Nyt annoin auton taas käydä hetken ja sammutuksen jälkeen kokeilen kädellä flektiä ja perkule ei se mihinkään edes hievahtanut eli vähän on jumissa.

No nyt haluasin kysyä millanen homma tuonne on vaihtaa ihan ehjä visko tilalle ja paljonko se mahtaa maksaa? Kun kuitenkin auto on ulkotallissa niin ei viitsis alkaa siellä väsämään mitään sähköflektiä varsinkin, kun näpit heti kohmeessa. Niin ajattelin, jos tuon viskon vaihto olis helppoa/nopea toimenpide eikä kauhean kallis?

Maailman helpoin vaihdettava. :) Neljä M6 mutteria auki ja flekti on kätösessä. Katot sitä niin selviää kyllä.

Käytettyjä löytynee sähköflektien asennusten jäljiltä vaikka kuinka. Uusi visko epäilemättä on niin kallis ettei mitään järkeä.

Kiitoksia! Toi käytetty oli hyvä idea varsinkin kun keväällä, kun saa auton lämpimään talliin on tarkoitus asentaa toi sähköflekti. Ainut vain, että rikkinäisellä viskolla ei viitsis yhtään siirtää autoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Ja tietty tuulitunneli pois!mul ois s14 toimiva visko;)käykö s14 toho s13?

Mitäs hyötyä tolla tuulitunnelin poistolla haetaan? Äkkinäinen luulis, että käy heikentämään jäähdytystehoa moinen operaatio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Ja tietty tuulitunneli pois!mul ois s14 toimiva visko;)käykö s14 toho s13?

Mitäs hyötyä tolla tuulitunnelin poistolla haetaan? Äkkinäinen luulis, että käy heikentämään jäähdytystehoa moinen operaatio?

Totta, niinhän se tekee. Monesti vaan se otetaan sen takia pois, kun cooleri vaihtuu ja ahtoputket vaihtuu, niin ei vakio tuulitunnelli vaan yksinkertaisesti enään mahdu omalle paikalleen.

...ja saa 2hepoa lisää ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Jos se todellakin on niin helppo vaihtaa varsinkin kun mulla puuttuu tuo tuulitunneli niin kyllä mä sen ajattelin vaihtaa, varsinkin kun pitää käydä hakemassa kilvet autolle eli katsastaa. (avk lintta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Mä ymmärsin että tuossa tarkoitettiin tuulitunnelin ottamista irti flektin vaihdon ajaksi.

Viskoflekti ilman tuulitunnelia on lähestulkoon yhtä tyhjän kanssa. Se on alunperin niin kaukana syyläristä ettei ilman tuulitunnelia saa aikaiseksi juuri muuta kuin pienen tuulenvireen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Ajelin loppukesän ilman tuota tuuli tunnelia ilman lämpöongelmia.

voihan se olla vähän yksilöllistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: flekti pyörii jatkuvasti?

Ajelin loppukesän ilman tuota tuuli tunnelia ilman lämpöongelmia.

voihan se olla vähän yksilöllistä.

S14:ssa on erillinen sähköflekti ilmastoinnille omasta takaa, ja siinä on myös varomoodi koneen käyntilämmölle. Eli jos kone lämpiää tiettyyn pisteeseen, flekti käynnistyy vaikkei edes olisi ilmastointi päällä. Siksi varmaan ei lämpöongelmia ole ollut. ;)

S13:ssa moista ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×