Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Filk

Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Recommended Posts

Koitin tuota vanhaa herraa elvytellä pitkästä aikaa ja ryökäleessä on jotain vikaavikaavikaa..

Elikäs suuttimet ei sano mitään, kaikki muu tuntuis pelaavan, kipunaa antaa ja jopa ihan ajallaan mutta suuttimien ohjaus kusee jotenkin.

Mittailin suuttimien liittimiä, jos kaikki on irti niin kaikkiin tulee toiseen nastaan +12v ja toiseen ei mitään, mutta jos taas laittelee niitä kiinni niin esim. kun laittaa ykkösen liittimen kiinni niin sen jälkeen on kakkosessa molemmissa nastoissa +12v. Sama homma 3. ja 4. suutinten liittimien kanssa, eli ovat vähän niinkuin "pareittain"? Mutta anyway, maaohjauksellahan noiden pitäis toimia, sitä kun ei vaan tunnu tulevan..

Itse suuttimia testasin pari kappaletta siten että annoin toiseen nastaan sen 12v ja toiseen napautin maita, naksahti ihan kiltisti..eli itse suuttimissa ei ole vika vaan tosiaan ohjausta ei tule jostain syystä.

Ehdotuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Koitin tuota vanhaa herraa elvytellä pitkästä aikaa ja ryökäleessä on jotain vikaavikaavikaa..

Elikäs suuttimet ei sano mitään, kaikki muu tuntuis pelaavan, kipunaa antaa ja jopa ihan ajallaan mutta suuttimien ohjaus kusee jotenkin.

Mittailin suuttimien liittimiä, jos kaikki on irti niin kaikkiin tulee toiseen nastaan +12v ja toiseen ei mitään, mutta jos taas laittelee niitä kiinni niin esim. kun laittaa ykkösen liittimen kiinni niin sen jälkeen on kakkosessa molemmissa nastoissa +12v. Sama homma 3. ja 4. suutinten liittimien kanssa, eli ovat vähän niinkuin "pareittain"? Mutta anyway, maaohjauksellahan noiden pitäis toimia, sitä kun ei vaan tunnu tulevan..

Itse suuttimia testasin pari kappaletta siten että annoin toiseen nastaan sen 12v ja toiseen napautin maita, naksahti ihan kiltisti..eli itse suuttimissa ei ole vika vaan tosiaan ohjausta ei tule jostain syystä.

Ehdotuksia?

villejä veikkauksia.. onko mikään ollu irti? vai ajettu vaan seisomaan.. joku ecun maakontakti kusee? tai ecu ottannu kosteutta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Siis, kone on ollu irti joten näinollen myös moottorin johtosarja. Itse veikkaisin että siellä on jossain kohtaa joku maajohto irti mutta hitto missä...

Toista ECUa kokeilin joten ei pitäis olla siitä kiinni.

Mutta nyt tarviskin tietää että mihin kaikkialle ECUssa pitää maita tulla ja mistä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Niihin suuttimen lähdön viereisiin nastoihin pitää tulla maa (Se erilainen liitin ecussa, numeroitu 100 -->). Oletko varma että ecu toimii muuten (vikakoodit, sytytys pelaa oikein, kierroslukumittari nousee kun starttaa jne)?

Kuulostaisi kyllä ecuvialta. Ekan kerran tosin kuulen että suuttimien ohjaus olisi kärvähtänyt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Vikakoodit ei näytä muuta kuin idle switchiä jota se on kyllä muistaakseni näyttänyt tyyliin vuosia...

Sytkä pelaa oikein, lampulla katsoin niin kipunoitsee ihan ajallaankin jne..kierroslukumittari pomppii joo startatessa ym.

Ja tosiaan, koitin jo toisella ecullakin..sama homma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Vikakoodit ei näytä muuta kuin idle switchiä jota se on kyllä muistaakseni näyttänyt tyyliin vuosia...

Sytkä pelaa oikein, lampulla katsoin niin kipunoitsee ihan ajallaankin jne..kierroslukumittari pomppii joo startatessa ym.

Ja tosiaan, koitin jo toisella ecullakin..sama homma.

Sitten kannattaa tehdä raaka mittaus vastusmittarilla.

Eli akunkenkä ja ecu irti. Sitten mittaat yhteyden ecun liittimen ja suuttimien välillä sekä ecun liittimen ja maan välillä. Nastat selviää jostain kuvastakin, mutta numeroina:

101 Injector No 1 drive output

103 Injector No 3 drive output

107 Injector drive ground eccs

109 Injector drive ground eccs

102 Injector No 2 drive output

104 Injector No 4 drive output

112 Injector drive ground eccs

113 Injector drive ground eccs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Sitten kannattaa tehdä raaka mittaus vastusmittarilla.

Eli akunkenkä ja ecu irti. Sitten mittaat yhteyden ecun liittimen ja suuttimien välillä sekä ecun liittimen ja maan välillä. Nastat selviää jostain kuvastakin, mutta numeroina:

101 Injector No 1 drive output

103 Injector No 3 drive output

107 Injector drive ground eccs

109 Injector drive ground eccs

102 Injector No 2 drive output

104 Injector No 4 drive output

112 Injector drive ground eccs

113 Injector drive ground eccs

Ktos, juuri noita hain..kohta tallille mittailemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

S12:n CA18ET koneesta on puhe nyt.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Menee vain mielenkiintoisemmaks. Mittailin ECUn päästä nuo suuttimien pinnit, kaikki näytti ihan ok:ta mutta sitten tulin mittailleeksi pari muuta paikkaa ja hoksasin että mitäs helvettiä, siellä näytti maita koko systeemi..

Eli siis tulin jostain syystä mitanneeksi että koko järjestelmän + on suoraan maissa, mutta kaiken järjen mukaanhan luulisi että jostain nousisi savua?

Purin sitten piuhoja pois +navalta yksi kerrallaan ja katselin että mikä niistä on maissa ja syypääksi selvisi se piuha mikä menee laturille.

Eli suojakuoren sisällä oleva paksu valkoinen johto, menee laturin + napaan sekä laturin liittimelle. Irroitin sen molemmista päistään, eli sekä laturilta että akulta ja mittasin, silti on maissa. Mihin muualle tuo johto menee??

Eli jos akun plusnavasta lähtee katsomaan niin siitä lähtee yksi paksu piuha joka menee suoraan startille, sitten pari pientä fusible linkkiä jotka menee jonnekin ja sit toi yks puolipaksu valkoinen joka menee siis ainakin laturille. Kellään sähkökaaviota hollilla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Mulla on silvian molemmat aapiset varastossa...käyn hakee ja otan vaikka kuvat, jos se auttas

Arvostaisin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Hmmh, eli tuossa kun akulta lähtee toi valkoinen piuha (W) Fubile link holderiin niin se piuha on jostain kohtaa maissa, pitäis selvittää että mihin kaikkialle se oikein menee jotta löytäis vikakohdan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Pitää mitata tänään jokainen noista fusible linkeistä erikseen ja katsoa saako niistä selkoa että mikä niistä on maissa. Näppäses kuva vielä tosta mikä jatkuis tosta alaspäin...alko kiinnostaa tuo mikä menee fusible linkistä eteenpäin laturille ja johki muualle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Siinä muutamat fotot... toivottavasti näistä on jotain hyötyä.

nää vissiin käy myös T12? ja eiks toi oo haynesistä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Siinä muutamat fotot... toivottavasti näistä on jotain hyötyä.

nää vissiin käy myös T12? ja eiks toi oo haynesistä?

Näyttäis kovasti Nissanin Service Manualilta. Varauksella käyttäisin T12:n kanssa vaikka varmaan aika pitkälle yhteneviä onkin...

Filk: Valkoinen ei näyttäis menevän minnekään muualle kuin laturille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Niin siis tosta ekasta kuvasta näky että menee johonkin, mutta myöhemmistä selviskin että tosiaan sulakerasialle... :/

Oliko sulla xenon printteriä käytössäs? Jos sais noi printattua ja hilpastua tallille..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Oliko sulla xenon printteriä käytössäs? Jos sais noi printattua ja hilpastua tallille..

Saan noi printattua täällä (duunissa), otan vaikka kaikki samantien. Tuutko hakemaan täältä vai miten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Printtaa joo, poikkean siellä jos(kun) nähtävästi pääsen liikkeelle ihan piakkoin..muussa tapauksessa jostain muualta :)

Niin ja suuri kiitos micromanille kuvista, noista luulis olevan jo suuri apu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Pitää melkein jättää nämä kuvat tänne talteen, jos joku muukin niitä tarvitsee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Mut jos se tosiaan maissa olis niin joku paikka kuumenis. Kokeile kytkeä akku kiinni ja mittaat virtamittauksella tuohon valkoiseen johtoon menevän virran ilman että sytytysvirta on päällä. Esim. sisävalo jne saattaa hieman sitä virtaa viedä ja tosiaan vastusmittarilla katsottuna se näyttää oikosulkua vaikkei todellisuudessa ole.

Mä kumminkin luulen että vika on jossain muualla nyt.

Helpoin tapa testata ecun toiminta on vetää puolalta tulpanjohdon päähän sytytystulppa ja sitten jakajaa (ei konetta) pyörittelemällä selvittää mitkä kaikki pelaa (suuttimet, sytytys, bensapumppu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Njoo...nyt se käy :)

Oli vähän enemmänkin häikkiä ilmeisesti..ja jotkin ilmeisesti vaan (taas kerran) mystisesti ratkes itseksiin.. selvittelin noiden kaavioiden kanssa että missä se häikkä siellä oli ja tuli paikallistettua tuo maakosketus johonkin sisätilan laitteeseen...taisi olla takakontin valo jotenkin oikarissa tai jotain, ei voi tietää...jokatapauksessa tuo ei ole enää ongelma. Ja suuttimetkin pelaa nyt...

Eli siis aiemmin tein juurikin noin että katselin pyörittelin konetta (ts. jakaja pyörii samalla) ja tarkistelin että mikä pelaa. Kipinän anto ihan ajallaan, suuttimet ja bensapumppu ei sillon toimineet lainkaan. Nyt sitten pyörittelin taas ja suuttimet pelas, naksahteli ihan ajallaan niinkuin pitääkin...mutta bensapumppu ei taaskaan. Lopulta kun kuitenkin auto käynnistyi ja käy niin tuntuis bensapumppukin toimivan moitteetta....on nää mystisiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Mullakin oli viimetalvena samantyylistä ongelmaa, mulla vaan kadotti jännitettä matkalle ennen suuttimia... (Rupes pelaa uudella akulla, vaikka vanhallakin startti pyöritti hyvin...!?)

Tuli tosta sun tapauksessa mieleen että jos perässä on induktiivista kuormaa (käämi, vastus jne..) niin sehän näyttääkin että se on maissa kun se kiertää sen käämin läpi... (Tässä tapauksessa laturi) Oliks sul joku "piipparin" tyylinen vai tarkka resistanssi mittari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Piippari oli joo..mutta kun tuossa tapauksessa laturikin oli irti :)

Aiheutti hämmästystä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Suuttimet ei toimi (suuttimien ohjaus kusee)

Ai no sitte... Mut jokatapauksessa en hirveesti lähtis luottamaan "piipareihin" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×