Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Mika

W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Recommended Posts

Mysteeri. Neste katoaa jonnekin, mutta putken päästä ei tule höyryä ja öljytilassakin on vain öljyä. Oletteko törmänneet vastaavaan jonkun autonne kohdalla ja mikä oli vikana? Eli paisuntasäiliön kun laittaa täyteen jäähd.nestettä, niin se katoaa sieltä ajon aikana jonnekin. Mitä kovempaa ajoa, sitä nopeammin katoaa. Auto ei tee länttiä allensa. Kannattaisiko tässä turvautua paikkauskemikaaleihin, tekeekö niillä mitään? Uusi vesipumppu on laitettu n. 2kk sitten, koska silloin nesteen katoaminen johtui valskaavasta vesipumpun stefasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jakep1982

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Mysteeri. Neste katoaa jonnekin, mutta putken päästä ei tule höyryä ja öljytilassakin on vain öljyä. Oletteko törmänneet vastaavaan jonkun autonne kohdalla ja mikä oli vikana? Eli paisuntasäiliön kun laittaa täyteen jäähd.nestettä, niin se katoaa sieltä ajon aikana jonnekin. Mitä kovempaa ajoa, sitä nopeammin katoaa. Auto ei tee länttiä allensa. Kannattaisiko tässä turvautua paikkauskemikaaleihin, tekeekö niillä mitään? Uusi vesipumppu on laitettu n. 2kk sitten, koska silloin nesteen katoaminen johtui valskaavasta vesipumpun stefasta.

Tuttu vika.Mulla oli Sierra aikoinaan ja sekin hävitti nestettä pikkuhiljalleen,eikä jättänyt lätäkköä.Yx päivä sit nousi ihan pirunmoinen höyrypilvi konehuoneesta,syyläri vuoti.Syylärin ylälaidassa oli ollut pikkuhalkeama,josta se oli vuotanut vähän kerrallaan,huomaamattomasti,mut se halkeama repes sit kerralla isoksi ja tuikkas ihan kunnolla sitä nestettä pihalle.Paikkasin sen kohdan,mut kohta alkoi sit kennostosta vuotamaan.Ja noita paikkausaineita ei kannata käyttää,menee paikat ihan tukkoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Ei löydy edelleenkään Primerasta vikaa. Käytin autoa tallissa puolisen tuntia ja siitä ajasta n. 10min kierrokset ~3000rpm. Ei tihku, ei ruiski eikä tiputa. Eikä haise niin moottoritilassa kuin putkenkaan päässä palaneelle jäähdytysnesteelle. Oisko kellään mitään lisäideoita, mitä kannattaisi tutkia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uldiz

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Ei löydy edelleenkään Primerasta vikaa. Käytin autoa tallissa puolisen tuntia ja siitä ajasta n. 10min kierrokset ~3000rpm. Ei tihku, ei ruiski eikä tiputa. Eikä haise niin moottoritilassa kuin putkenkaan päässä palaneelle jäähdytysnesteelle. Oisko kellään mitään lisäideoita, mitä kannattaisi tutkia?

Jos se neste ei ulkopuolelle vuoda, niin vuotaa sitten palotilaan eli varmaankin kansipahvi falskaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Paikka-aineissakin on eroa, Bar's leaks toimii kyllä, muut eivät. Tosin sekin pitää uusia parin vuoden välein, mutta nesteethän pitäisi vaihtaa jokatapauksessa.

Vastaavanlaisia mysteerikadottajia on useita korjaantunut bar's:illa ja yhäkin ovat ajossa ilman vaurioita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Paikka-aineissakin on eroa, Bar's leaks toimii kyllä, muut eivät. Tosin sekin pitää uusia parin vuoden välein, mutta nesteethän pitäisi vaihtaa jokatapauksessa.

Vastaavanlaisia mysteerikadottajia on useita korjaantunut bar's:illa ja yhäkin ovat ajossa ilman vaurioita.

Kanelitanko :D toimii kanssa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Erään auton kabiini haisi kuin pullamuori jouluna, kun kanelilla ladattu jäähdytinneste tuli läpimädästä lämppärin kennosta sisään ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Mä paikkasin sellasella mustalla purkilla kerran kannen suuren halkeaman niin ettei tarvinnut konetta purkaa. Autolla ajelin muistaakseni 6kk paikkauksen jälkeen ilman ongelmia nesteiden kanssa ja sen jälkeen myin auton eteenpäin.

Toi kananmunahan toimi kun ne myytinmurtajissa sitä kokeili ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Fysiikan opinnot kouluissa on syytä vaihtaa päivittäiseen Mythbusters-annokseen ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Jos se neste ei ulkopuolelle vuoda, niin vuotaa sitten palotilaan eli varmaankin kansipahvi falskaa.

Mutta miksi jäähdytysneste ei kupli paisuntasäiliössä, eli reikä kannessa / tiivisteessä ei pukkaa painetta jäähdytysjärjestelmään? Ja jäähdytysneste pysyy täysin kirkkaana. Luulisi, että jos palotilaan valskaa, niin tulisi painetta myös järjestelmään.

Täytyy kokeilla tuota Bar's leaks -ainetta. Mistä tuota löytyy, Motonet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jakep1982

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Jos se neste ei ulkopuolelle vuoda, niin vuotaa sitten palotilaan eli varmaankin kansipahvi falskaa.

Mutta miksi jäähdytysneste ei kupli paisuntasäiliössä, eli reikä kannessa / tiivisteessä ei pukkaa painetta jäähdytysjärjestelmään? Ja jäähdytysneste pysyy täysin kirkkaana. Luulisi, että jos palotilaan valskaa, niin tulisi painetta myös järjestelmään.

Täytyy kokeilla tuota Bar's leaks -ainetta. Mistä tuota löytyy, Motonet?

Painettahan ei pakosta pääse tulemaan,jos paineet pääsee pihalle esim.viallisesta korkista.Ite kävisin ehkä huoltsikalla testauttamassa,et ei ole pakokaasuja nesteen seassa.Nehän laittaa sitä ihme tököttiä nesteen sekaan ja näkevät,et onko pakokaasuja päässyt sekoittumaan nesteeseen.Ei maksa paljoa tuo operaatio ja sulkee noi mahdolliset kannen vauriot pois.Sais ainakin mielenrauhan siitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

S&N tuo Bar's Leaksia maahan, joten useimmat autovaraosa kaupat sitä pystyvät myymään (jos löytyy Turtle Waxia niin silloin barsiakin pitäisi saada).

Hintansa puolesta löytyy yleensä raskaan kaluston liikkeissä hyllyssä (muita paikka-aineita ei niistä paikoista pahemmin löydykään).

http://www.raskassarja.fi/tiedot.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uldiz

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Paineista jäähd.järjestelmä paineilmalla. Tee semmoinen jäähd.korkki mihin saat esim. tubeless venttiilin kiinni ja ei muuta kun painetta järjestelmään.

Tolla keinolla löytyy kylmästä koneesta ne pienetkin vuodot mitkä ehtivät kuumasta koneesta jo haihtua ennen huomaamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Otin laiskemman suunnan Primeran vuodon etsimisessä ja tyrkkäsin sisään Bar's leaksia. Nyt on 150km verran ajettu ja nesteen pinta paisuntasäiliössä näyttäisi olevan samoissa. Katotaan pari viikkoa, että mihin kehittyy. I'll be back ja raportoin tuloksista.

Edit: Motonet 8,95e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Nesteen katoaminen loppui kuin seinään tuon litkun lisäämisen jälkeen. Jännän näköistä tavaraa: kuin kermaa ja kanankakkaa.. ;D Mutta toimii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: W10 -94 2.0 "sähkökaasari" syö jäähdytinnestettä

Jos se neste ei ulkopuolelle vuoda, niin vuotaa sitten palotilaan eli varmaankin kansipahvi falskaa.

Mutta miksi jäähdytysneste ei kupli paisuntasäiliössä, eli reikä kannessa / tiivisteessä ei pukkaa painetta jäähdytysjärjestelmään? Ja jäähdytysneste pysyy täysin kirkkaana. Luulisi, että jos palotilaan valskaa, niin tulisi painetta myös järjestelmään.

Täytyy kokeilla tuota Bar's leaks -ainetta. Mistä tuota löytyy, Motonet?

Mulla Volvossa vuoti vettä sylinteriin, mutta ei toiseen suuntaan. Eli neste pysyi kirkkaana, eikä painetta tai kuplia jäähdytysjärjastelmässä.

Startin jälkeen kävi silloin tällöin hetken kolmella, kun oli vettä yhdessä mukissa. Vettäkin hävisi aika vähän. Muita oireita ei esiintynyt, mutta sieltähän sitä vettä kannen ja lohkon välistä tiputteli ykkössylinteriin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×