Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
slx_

Volvo S40 T4

Recommended Posts

Mielessä on ruvennut pyörimään että jos vaihtaisi nissanin volvoon. S40 t4 on mielenkiinnon kohde...

Millähän tavalla volvon koneet kestää kun 1.9 litraisesta otetaan 200 heppaa ulos ??? ei varmaan 200-300 tuhatta kestä ajaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Siirsin omaan ketjuun ja oikealle alueelle..

P10 öljynkulutuksen kanssa tolla autolla ei ole mitään tekemistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Varmaan on tullut jo tutuiksi seuraavat linkit:

http://www.x40fin.com/

http://www.volvolandia.com/

Erityisesti nimimerkki VulvaS40T4 on perehtynyt Volvoon aika hyvin. Kirjoitteli ennen myös DNSF:llä, omisti aikoinaan Primeran. Mutta ilmeisesti Ruotsalainen Mitsubishi alkoi kiinnostamaan enemmän.

Kannattaa varmaan kysellä jos hän osaisi kertoa enemmän kyseisestä autosta ja sen tekniikasta.

Itse olen ajanut V40 sarjalaista.

Pieni sisätiloiltaan, hieman muovinen fiilis sisällä. Turbo mallia ei valitettavasti ole ollut saatavilla, hyvä ajaa. Ja pienellä laitolla niistä saa vielä todella siedettävän näköisiäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Varmaan on tullut jo tutuiksi seuraavat linkit:

http://www.x40fin.com/

http://www.volvolandia.com/

Erityisesti nimimerkki VulvaS40T4 on perehtynyt Volvoon aika hyvin. Kirjoitteli ennen myös DNSF:llä, omisti aikoinaan Primeran. Mutta ilmeisesti Ruotsalainen Mitsubishi alkoi kiinnostamaan enemmän.

Kannattaa varmaan kysellä jos hän osaisi kertoa enemmän kyseisestä autosta ja sen tekniikasta.

Itse olen ajanut V40 sarjalaista.

Pieni sisätiloiltaan, hieman muovinen fiilis sisällä. Turbo mallia ei valitettavasti ole ollut saatavilla, hyvä ajaa. Ja pienellä laitolla niistä saa vielä todella siedettävän näköisiäkin.

Kyllä se s14a:kin kiinnosti, mutta löyty sopiva korvike ja turbolla tietenkin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Itselläni oli tätä Primeraa ennen V40 T4 Volvo. Ihan kiva peli vakionakin (vähän aikaa), ei voi kyllä moittiakaan kyseistä Volvon mallia. Itse ajoin autolla 35 tkm ilman mitään probleemia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Joo hyvä auto se on... Itsellä oli ennen nipponia ja ainoa vika oli se,että se veti väärästä päästä.. ;D;D Hyvinhän noi moottorit kestää,jos pitää suht vakiona.Itselläni ei ollu ku ihan pinta viilattu (lastua,putsaria ym.) ja hyvin toimi/kesti.. Sen verran on pakko kehua (kun noita nykyään päivittäin huollan),että ne on paljon mainetttaan parempia/kestävempiä.. Tyyppivioiksi voi lukea linnunluut ja polttimot,joissain vuosimalleissa takakelkan puslat,muuten aika huolettomia vehkeitä ovat..Osta vaan.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Sen verran on pakko kehua (kun noita nykyään päivittäin huollan),että ne on paljon mainetttaan parempia/kestävempiä..

Pakko offtopikkina kysyä kun kerran asiantuntija kohdalle sattui, että miten on S80:n pikku/isovikaisuuden laita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Suht vähävikaisia nekin ovat mutta isoissa volvoissa on yleensä enempi korjattavaa pikkuisiin verrattuna,kun tuleevat huoltoon... Etenkin etupään puslat ,linnunluut, raidevarret ja alapallit ovat ns.kulutus osaa... Ei toki joka huollossa,mutta ne on ne yleisimmät korjattavat kohteet.. 40-sarjan volvoja joissain artikkeleissa haukuttiin,mutta pakko myöntää että aika ongelmattomia ovat kuitenkin.. Kaikissa autoissahan jotain ns.tyyppivikoja on ja kyllä itelläni hyvä maku volvosta on ja todennäköisesti kun nissanista joskus luovun,ni alle tulee taas volvo. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Suht vähävikaisia nekin ovat mutta isoissa volvoissa on yleensä enempi korjattavaa pikkuisiin verrattuna,kun tuleevat huoltoon... Etenkin etupään puslat ,linnunluut, raidevarret ja alapallit ovat ns.kulutus osaa... Ei toki joka huollossa,mutta ne on ne yleisimmät korjattavat kohteet.. 40-sarjan volvoja joissain artikkeleissa haukuttiin,mutta pakko myöntää että aika ongelmattomia ovat kuitenkin.. Kaikissa autoissahan jotain ns.tyyppivikoja on ja kyllä itelläni hyvä maku volvosta on ja todennäköisesti kun nissanista joskus luovun,ni alle tulee taas volvo. ::)

Eli Euroille tyypillisesti alustan osat olisi pääosassa vikalistoilla.. Automaattilootahan mua ilman muuta tuommoisessa kiinnostaa, miten ne ovat kestäneet?

Mistä lie muuten johtuu että T6 on aika edukkaan oloinen verrattuna muihin (paljon vähempitehoisiin siis) malleihin, joku tyypillinen inhottavan kallis vika vai pelkääkö ihmiset vain noita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Jaa-a meilläpäin noita t6 malleja on aika vähän.. Aika mukava linttahan se varmaan on ,272hp.. ::) ::) Itse en oo ajanu muita t6:a kuin xc90 maasturia ,mut ihan asiallinen peli sekin.. ;D;D Automaattihan tollaisessa saa tosiaan olla,enkä henkilökohtaisesti edes harkitsisi itselle manuaalina,eikä meillä ainenkaan olla korjailtu sen ihmeemmin noita tomaatteja,eli kyllä ihan kestäviä ovat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

ainoa vika oli se,että se veti väärästä päästä.. ;D;D

Ite todennu just saman vian. :D Onkohan tyyppivika? :D Eli pitäs vetää edestä ja takaa varsinkin näin talvella. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Mistä lie muuten johtuu että T6 on aika edukkaan oloinen verrattuna muihin (paljon vähempitehoisiin siis) malleihin, joku tyypillinen inhottavan kallis vika vai pelkääkö ihmiset vain noita?

Nää on just näitä kun naapuri on sanonut että se syö paljon bensaa jne jne. Vähän sama kuin saksalaisissa veekaseissa, kaikki pelkää kulutusta. Asioihin kun vaan suhtautuu etukäteen, että tehokas bensamoottori syö bensaa ja pitää koko ajan touhutonnin jemmassa jos jotain kalliimpaa hajoaa niin ei kannata pelätä.

Ainoaksi autoksi tuollaisia ei kannata haalia koska se täytyy silloin saada nopeasti kuntoon ja missäs muualla kuin kalliissa merkkiliikkeessä. Eli jos hajoaa niin on oltava toisena autona joku varmatoiminen vanha japsi jolla sitten suhailee kunnes on selvitellyt keskustelufoorumeilta mikä on hajalla ja löytänyt E-bay:sta kyseisen varaosan. Sitten vain halpaan huoltoon/omaan talliin ja taas toimii. :D

Näin se homma ainakin omalla kohdalla etenee kun ajelee vanhalla saksalaisella bensakasilla joka on uutena maksanut yli miljoona mummoa. Eikä ole yhtään sen kalliimpi auto kuin mikään muukaan hiukan rivakampi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Mun auto vie keskimäärin 12litraa satasella.Kone 3.0V6 211HV joten ei ole paha kulutus.Turhaan pelätään isoja koneita kyllä se 1.8 nisu +200hv vie vähintään saman verran soppaa

Kuulostaa pahasti mv6 omegalta, eipä siinäkään se kulutus ihan hirveä ole. Mutta huollot kalliita ja usein tahtoo olla pikkuvikaa jonka takia sitten koko auto on tehoton ja kuluttaa paljon. Toki kaikki vanhat autot alkaa olla jo yksilöitä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Mielessä on ruvennut pyörimään että jos vaihtaisi nissanin volvoon. S40 t4 on mielenkiinnon kohde...

Millähän tavalla volvon koneet kestää kun 1.9 litraisesta otetaan 200 heppaa ulos ??? ei varmaan 200-300 tuhatta kestä ajaa?

No miksi ei kestäisi? Kestäväthän nämä Nissaninkin turbokoneet. Ja varsinkin, jos tuo on Volvon oma kone. Tuon ruotsalaisen valmistajan pannut erityisesti ovat tunnettuja kestävyydestään. Pikkuvolvoissahan on muiden valmistajien koneitakin käytetty, T4:stä en tiedä.

Mun auto vie keskimäärin 12litraa satasella.Kone 3.0V6 211HV joten ei ole paha kulutus.Turhaan pelätään isoja koneita kyllä se 1.8 nisu +200hv vie vähintään saman verran soppaa

Sen 12 se vie aika lailla tuo mun samantehoinen 1,8. Ajotyyli ei kyllä ole taloudellista nähnytkään, ja tehoja käytetäänkin säännöllisesti. Nätisti ajamalla tuo menisi paljon vähemmällä. Vaan mikäs idea siinä olisi koko tehokkaassa koneessa enää sitten? ;)

Eipä kai se iso kone normaalissa ajossa vie kamalasti sen enempää kuin pienempikään. Ei kai niissä sentään hyötysuhde nyt merkittävästi huonompi ole kuin pienemmissäkään. Ja vastaavasti teho ei tule tyhjästä, eli kyllä se pienempikin haukkaa, jos siitä tehoa otetaan ja käytetäänkin sitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

No miksi ei kestäisi? Kestäväthän nämä Nissaninkin turbokoneet. Ja varsinkin, jos tuo on Volvon oma kone. Tuon ruotsalaisen valmistajan pannut erityisesti ovat tunnettuja kestävyydestään. Pikkuvolvoissahan on muiden valmistajien koneitakin käytetty, T4:stä en tiedä.

Kaikki Bensa Turbot on Vollen omia koneita. Jos aikoo virittää vähän enemmän niin näissä ensimmäisissä 1997-1999 vuotisissa 2.0t/T4:ssa (B4194T) on miedommat nokat mitä uudemmissa (B4194T2) koneisissa. Paras kone viritystä varten on 2000 vuotinen mekaanisilla nostajilla oleva (B4194T2). :) Uudemmissa 2001-> 2.0t/T4 on heikompi lohko... Tosin jos 250hp riittää niin sillon ei tarvi huolehtia vuosimallista. :)

Nokkien vaihdolla tämän vanhemman koneenkin potentiaali paranee. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Mites tuollaisen Volvon suorituskyky viritettynä? (200-300kW). Onko mittailtu? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Mites tuollaisen Volvon suorituskyky viritettynä? (200-300kW). Onko mittailtu? :)

Mites s14a kulkee 200-300kw:lla esim. 100-200km/h? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Volvo S40 T4

Mites tuollaisen Volvon suorituskyky viritettynä? (200-300kW). Onko mittailtu? :)

+200kw...

http://s119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/Videot/?action=view&current=Vetoa003.flv :)

+300kw...

http://s119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/Videot/?action=view&current=S40_Autotech.flv :)

Ihan hyviä pätkiä, näyttäs että jopa etuvedolla saa pidon tiehen. Teho kannattaa ilmoittaa 200+kw niin ei jää epäselvyyksiä. Ei tuo nyt kummonen ole vielä kulkemaan.. mutta ehkä pikkasen ripeämpi kun vakio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×