Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
kouki

LHD konversio ja katsastaminen

Recommended Posts

Moi!

Ei väitellä tässä topiikissa konversion tarpeellisuudesta, jookos...

Eli osalista löytyy, sekä Henriltä saataneen R32:seen kojelaudan muottia lainaan korvausta vastaan, tai kokonainen kojelauta hieman mittavampaa korvausta vastaan? Teknisesti siis mahdollista eikä ihan älytön lisätyö jos tarkoituksena on käydä vanha R32 kokonaan läpi, eli aloittaa remontti "pistän sen atoimeiksi, katsotaan kuka kokoaa" metodilla. Samalla autolle vahvikehitsaukset sekä mahdollisimman suuri laihdutuskuuri. Takaisin kasattaessa joka osan läpikäynti + tekniikan yms. päivittelyä. Sitten joskus (Tähtäin vuodella 2009.) päivä ajoa ja auto ruttuun tai varastetuksi. ;D No, toivottavasti ei kuitenkaan.

Eniten kuitenkin kiinnostaa miten katsastusmiehen kanssa pitäisi toimia? (Aseella uhkailu ei kuulemma sittenkään toimi vaikka rispektiä katsuri osoittaakin hetken... :) ) Eli paras tulos saavutettaneen siten, että ensin kilvittää auton siinä kunnossa kuin se Suomeen tulee (Tämäkin oma show...) ja läpikäynnin jälkeen muutoskatsastus? Ongelmana tietty se että eihän sitä viitsi konversioita tehdä tai autoa huolitellusti laittaa jos sen oottaa välissä ajoon. ;) Olenko aivan väärässä että jälkimmäisessä katsastuksessa pitäisi sitten katsastaa "enään" tuo ratin puolen vaihto? Kaikki muuhan olis jo sitten katsastettu ja hyväksytty silloin kilvityksessä. Jotenkin vaan tuntuu että jos ensikatsastaa ja kilvittää lhd skylineä on ongelmissa oikeen enemmänkin. Toisaalta ei ihan hirveästi naurata jos on Suomen kilvissä oleva Skyline jota ei saa muutoskatsastettua lhd:ksi. (Kiva pihakoriste, ja rattikin söpösti oikealla puolella......)

Onko Suomessa oikeasti yhtään kilvitettyä Skyline R32:sta LHD:na? (Eli onko Helanto jo kilvittänyt omansa?)

Tästä huvista voin tietysti myös maksaa, eli yv:tä tulemaan jos tällaista palvelua vähänkin inhimilliseen hintaan tarjotaan. Taisin nähdä 7500 hinnaksi jossain topiikissa? gt-r.com vaan taitaa lomailla ainakin toistaiseksi :( Niin ja koskikos kilvityspalvelu heilläkään lhd autoja?...

- Nimim. utelias pankin orja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Varmaan soitto katsastuskonttorille tai AKE:en antaisi huomattavasti nopeampaa ja varmempaa tietoa, kun mitä täältä löytyy jos/kun me lyödään päät yhteen ja aletaan ihmettelemään.

Itsellä ei varmaa tietoa asiasta ole, mutta tuntuisi ainakin näin nopeasti ajateltuna sangen oudolta jos tollaisen "kun-sen-itse-tein"-konversion saisi leimaan, kun ei pienempiäkään muutoksia saa leimautettua.

Voisin kuvitella mikäli konversio auton ostaisi, että konttori haluaisi yhden mapillisen leimoilla varustettuja papereita konversion tehneeltä yritykseltä, jotain vahvuustodistuksia, ynnä muita vastaavia.

Itse vastaavassa tilanteessa ostaisin sen R32:n, laittaisin leimaan, sitten konversio, ja jos joku katsastaja joskus asiasta kysyisi, niin väittäisin auton olleen LHD jo alunperin. Jos katsastaja ois joku skylineihin perehtynyt ja väittäisi ettei niitä LHD:nä ois, niin sitten jotain hatusta revittyjä selityksiä briteistä ja erikoismalleista sun muista, koska mitäpä menetettävää tuossa vaiheessa enää ois.

Tosin jos skyline RHD:nä tuottais ongelmia, niin jättäisin koko auton kauppaan...

Onko Suomessa oikeasti yhtään kilvitettyä Skyline R32:sta LHD:na? (Eli onko Helanto jo kilvittänyt omansa?)

Ei ole LHD R32:sta kilvitetty, ja Helanto ei omaansa tule kuulemma kilvittämään.

Joskus mies siitä kertoi, ja muistaakseni tuo kyseinen yksilö oli jonkin sortin pykälien väliin putoaja, ja maksuja siihen olisi tullut suurimman mukaan, jolloin koko hommassa ei olisi ollut enää mitään järkeä.

Hq varmasti kertoo itse lisää, kunhan vain tämän aiheen ehtii bongata.

gt-r.com vaan taitaa lomailla ainakin toistaiseksi :(

GT-R.com on lopettanut toimintansa. Siitä tiedotettiin täällä skyline-puolella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Tosin jos skyline RHD:nä tuottais ongelmia, niin jättäisin koko auton kauppaan...

Totta. Se on vaan ainoa laite jossa kaikki yhdistyy. (Poislukien lhd ohjaus.) Neliveto, hitekkiä (No silloista hi-techiä ainakin.) viripotentiaalia jne. Toinen samankaltainen, mutta ei kuitenkaan yhtään, olisi 90 alkupuolen quattro audi ®s merkillä varustettuna. Hinta vaan on niissäkin laitteissa ihan kohdallaan. Ja sitten kuitenkaan ei saa yhtään sitä mitä haluaa :-\

Käytännössä siis tulossa on rakenneltu R32, sitten vaan pitäis päättää ostaako ihan sikahalvalla jonkun paskan ja laittaa siitä just semmosen ku haluaa vai sitten valmiiks rakennellun ja säästää. (Eikä saa ihanaa ite tein ja säästin, nyt jo melkein toimii fiilistä. ;D )

Syksyllä oli kova halu saada S14A talliin ja kävin koeajamassa muutamaa yksilöä, toinen vakio joka ei säväyttänyt alkuunkaan, toinen taas ~ 300 hevoksinen joka oli kyllä ihan kiva, mutta jo koeajon lopuksi todettiin kaverin kanssa että ihankivatäänytonmutkuu.... siitä vaan puuttui sitä jotain, eli tehoa ja nopeutta. (Muunmuassa.) Toinen asia mikä Skylinessa tietysti hykerryttää on sen sleeper potentiaali. Jos tämä perverssi saa tahtonsa läpi saattaa Suomen teillä jossain vaiheessa liikkua Skyline Sunny tai Primera merkein varustettuna. (Hehee, 2.0 SLX perseessä...) Ja kyllä, myös tyttöystäväni on todennut minut mielenvikaiseksi ;D

GT-R.com on lopettanut toimintansa. Siitä tiedotettiin täällä skyline-puolella.

Jep, ajattelinkin lukeeneeni että eihän siitä saa kuin taskurahoja, joten ei maksa vaivaa. Aikamoiset taskut on pojilla kun sinne uppoo muutamia Skylineja... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

muistaakseni tuo kyseinen yksilö oli jonkin sortin pykälien väliin putoaja, ja maksuja siihen olisi tullut suurimman mukaan, jolloin koko hommassa ei olisi ollut enää mitään järkeä.

taisi olla kyseinen auto v-spec mallia ellen ihan väärin muista. Eli vm.93, jolloin rekisteröinti hankaloituu huomattavasti esim. -92 verrattuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

muistaakseni tuo kyseinen yksilö oli jonkin sortin pykälien väliin putoaja, ja maksuja siihen olisi tullut suurimman mukaan, jolloin koko hommassa ei olisi ollut enää mitään järkeä.

taisi olla kyseinen auto v-spec mallia ellen ihan väärin muista. Eli vm.93, jolloin rekisteröinti hankaloituu huomattavasti esim. -92 verrattuna.

Kyseinen auto on vuosimallia 1989, eikä ole V-Spec (joita tosiaan on valmistettu vain. 93->)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Kilvitä ensin ja aloita projekti vasta sitten.

Skylinet on tähän asti (ainakin mitä itse tiedän) katsottu verotuksen yhteydessä aina tullissa paikan päällä vaikkei vetoaisi auton huonokuntoisuuteen, viimeisen päälle rakennettuun / kunnostettuun autoon tulee kovemmat verot.

Ohjaushomma, ohjauksen kätisyyttä ei merkata otteeseen joten seuraavissa vuosikatsastuksissa on ihan turhaa pitää mölyä asiasta, muuttaa vaan ja se siitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Kilvitä ensin ja aloita projekti vasta sitten.

Skylinet on tähän asti (ainakin mitä itse tiedän) katsottu verotuksen yhteydessä aina tullissa paikan päällä vaikkei vetoaisi auton huonokuntoisuuteen, viimeisen päälle rakennettuun / kunnostettuun autoon tulee kovemmat verot.

Ohjaushomma, ohjauksen kätisyyttä ei merkata otteeseen joten seuraavissa vuosikatsastuksissa on ihan turhaa pitää mölyä asiasta, muuttaa vaan ja se siitä.

Tossa on kyllä hyvä pointti, tullihan on ainoa missä asialla on jotain merkitystä autoveroa arpoessa

Minun autoani eivät edes halunneet nähdä tullissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Drift Style

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Ei ole LHD R32:sta kilvitetty, ja Helanto ei omaansa tule kuulemma kilvittämään.

Yhdellä klubilaisella on LHD R32 ja taitaa olla menossa kilpiin.. Kirjoittelee täälläkin syyllinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Tää toinen ratapäivillä olluthan oli myös LHD ja menossa kilpiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Syyllisen ratapäivillä ollut LHD32 on menossa kilpiin varmaan tossa kevättalvesta, ainakin näillä näkymin.

Vuosi sitten kun selvittelin konversion laillisuutta parilta eri AKE:n teknisen puhelinneuvonnan insinöörilta ja muutamasta katsastuskonttorista nimenomaan niin päin, että mikä laki tai asetus kieltäisi moisen projektin kilvittämisen, niin sellaista ei löytynyt. Ainoa mitä keksivät hylkäämisen perusteeksi, oli mahdolliset omavalmisteiset ohjauksen osat. Em. osiinkaan ei tarvitse turvautua, koska alkuperäiset osat pl. hammastanko, pystyy hyödyntämään sellaisenaan.

Mitä tuohon 7500e hintaan tulee, niin mielestäni on ihan realistinen avaimet käteen hinta, ottaen huomioon työtunnit mitä projektiin uppoaa. Eikä tollakaan hinnalla kovin kummosille tuntipalkoille pääse.

Multa löytyy myös mielestäni aika onnistunut muotti tai mahdollisesti valmis kojelauta, jos on tarvetta. Kojelautahan tossa kaikken työläin olikin. Kuvia voin laittaa mailiin tai jotain, jos kiinnostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Ei ole LHD R32:sta kilvitetty, ja Helanto ei omaansa tule kuulemma kilvittämään.

Yhdellä klubilaisella on LHD R32 ja taitaa olla menossa kilpiin.. Kirjoittelee täälläkin syyllinen.

Hyvä tietää, että tuollainen on menossa kilvitykseen.

Ei siinä kilvityksessä varmaan ongelmia ole, jos ei mene liikoja mainostamaan että konversio on tehty, ja sattuu katsastaja joka ei liikaa autosta tiedä.

Tuo LHD R32 on TeroLuun?

Mites tuossa kyseisessä yksilössä muuten on toi konversio tehty? Tekstistä päätellen ihan omaa tekoa kaikki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Tosin jos skyline RHD:nä tuottais ongelmia, niin jättäisin koko auton kauppaan...

Totta. Se on vaan ainoa laite jossa kaikki yhdistyy. (Poislukien lhd ohjaus.) Neliveto, hitekkiä (No silloista hi-techiä ainakin.) viripotentiaalia jne. Toinen samankaltainen, mutta ei kuitenkaan yhtään, olisi 90 alkupuolen quattro audi ®s merkillä varustettuna. Hinta vaan on niissäkin laitteissa ihan kohdallaan. Ja sitten kuitenkaan ei saa yhtään sitä mitä haluaa :-\

Ei ole ainoa. Evo Mitsuissa on hi-techiä, neliveto sekä reilusti viripotentiaalia. Häviää Skylinelle ainoastaan huippunopeudessa. Ja sekin on oikeastaan vain järjestelykysymys. Samalla rahalla saa aika paljon uudemmaan Mitsun ja osatkin on edullisempia. Kilvityskään ei ole aivan yhtä paha suo kun noissa Skylleissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Ei ole ainoa. Evo Mitsuissa on hi-techiä, neliveto sekä reilusti viripotentiaalia. Häviää Skylinelle ainoastaan huippunopeudessa. Ja sekin on oikeastaan vain järjestelykysymys. Samalla rahalla saa aika paljon uudemmaan Mitsun ja osatkin on edullisempia. Kilvityskään ei ole aivan yhtä paha suo kun noissa Skylleissä.

Nii. Tota. Mut eihän siin oo niinku hei nissan merkkejä? ;) Jep jep, tosi mielenkiintoinen auto on tuo Mitsu myös, mutta jostain on tää Datsun tauti tullut saatua.. Eikä kuulemma parane oikein millään.

No, takaisin aiheeseen. Eli todella mielenkiintoinen tuo TeroLuun projekti, pitääpä seurata sitä, pistän yv:tä tulemaan josko voit sähköpostiin pistää tietoja, mitä enemmän sen parempi. Tarkoituksena on kyllä tehdä tuollainen "ihan ite tein ja säästin" ratkaisu, eipä siinä kai ole paljon järkeä teettää konversiota muualla ja sitten taas ite purkaa kevennystä yms. varten. (Viitaten tuohon 7500 hintaan mistä aikaisemmin oli puhetta.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Ei ole ainoa. Evo Mitsuissa on hi-techiä, neliveto sekä reilusti viripotentiaalia. Häviää Skylinelle ainoastaan huippunopeudessa. Ja sekin on oikeastaan vain järjestelykysymys. Samalla rahalla saa aika paljon uudemmaan Mitsun ja osatkin on edullisempia. Kilvityskään ei ole aivan yhtä paha suo kun noissa Skylleissä.

Tässä nyt olisi loputtoman väännön ainekset, mutta sanonpa silti että minusta Skyline on kyllä ihan eri luokan auto kuin mikään evo.. Evo pikemminkin imprezan kanssa rinnatusten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Ei ole ainoa. Evo Mitsuissa on hi-techiä, neliveto sekä reilusti viripotentiaalia. Häviää Skylinelle ainoastaan huippunopeudessa. Ja sekin on oikeastaan vain järjestelykysymys. Samalla rahalla saa aika paljon uudemmaan Mitsun ja osatkin on edullisempia. Kilvityskään ei ole aivan yhtä paha suo kun noissa Skylleissä.

Yksi mikä itselläni puolsi gtr:n ostoa evon sijaan, oli moottorin iskutilavuus. 2.6l ja 2.0l välillä on kuitenkin ihan merkittävä ero, jo turbojenkin pyörittämisen kannalta.

EDIT: niin ja tuohon lhd konversioon vielä. Konversion järkevyydestähän tässä ei pitänyt keskustella, mutta mainitsen kuitenkin sen tosiasian, että autoa pois myydessä saattaa rhd karsia pois monta potentiaalista ostajaa. Siinä mielessä tuo lhd konversio on ihan mainio ajatus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Drift Style

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Tässä nyt olisi loputtoman väännön ainekset, mutta sanonpa silti että minusta Skyline on kyllä ihan eri luokan auto kuin mikään evo.. Evo pikemminkin imprezan kanssa rinnatusten.

Samaa mieltä, Skyline on Evoon nähden ylihintainen ja vanha. Kun Evo8:ja saa jo 35ke pintaan niin ei ole mitään _järkevää_ syytä ostaa GT-R:ää, eli tunteella sitten. Evo8 on paitsi uudempi niin myös parempi ajaa kuin GT-R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Tässä nyt olisi loputtoman väännön ainekset, mutta sanonpa silti että minusta Skyline on kyllä ihan eri luokan auto kuin mikään evo.. Evo pikemminkin imprezan kanssa rinnatusten.

Samaa mieltä, Skyline on Evoon nähden ylihintainen ja vanha. Kun Evo8:ja saa jo 35ke pintaan niin ei ole mitään _järkevää_ syytä ostaa GT-R:ää, eli tunteella sitten. Evo8 on paitsi uudempi niin myös parempi ajaa kuin GT-R.

uudemmat on eriasia mutta minkäs +400hv evon saatte alle 20t€ kilpiin ? kyllin saa.. helposti.

RHD konversioon mielestäni ei mitään järkeä, Jopa mun tyttöystävä osaa ajaa oikeelta niin varmaan kaikki muutkin osaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Tässä nyt olisi loputtoman väännön ainekset, mutta sanonpa silti että minusta Skyline on kyllä ihan eri luokan auto kuin mikään evo.. Evo pikemminkin imprezan kanssa rinnatusten.

Samaa mieltä, Skyline on Evoon nähden ylihintainen ja vanha. Kun Evo8:ja saa jo 35ke pintaan niin ei ole mitään _järkevää_ syytä ostaa GT-R:ää, eli tunteella sitten. Evo8 on paitsi uudempi niin myös parempi ajaa kuin GT-R.

uudemmat on eriasia mutta minkäs +400hv evon saatte alle 20t€ kilpiin ? kyllin saa.. helposti.

RHD konversioon mielestäni ei mitään järkeä, Jopa mun tyttöystävä osaa ajaa oikeelta niin varmaan kaikki muutkin osaa ;)

öö... esim. evo III. Hieman yli Kympillä kilpiin ja sit loput viripuolelle... Vaikka ei ole tarkoitus aloittaa vääntöä sen enempää, niin koneen iskutilavuus on se mikä nostaa skylinen mallit evojen yläpuolelle. Kun vain evoissa oli joku +2.5L kone keulilla. Noh, raasereiksi tehty molemmat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

öö... esim. evo III. Hieman yli Kympillä kilpiin ja sit loput viripuolelle... Vaikka ei ole tarkoitus aloittaa vääntöä sen enempää, niin koneen iskutilavuus on se mikä nostaa skylinen mallit evojen yläpuolelle. Kun vain evoissa oli joku +2.5L kone keulilla. Noh, raasereiksi tehty molemmat.

Tarttiskohan tästä väännöstä aloittaa oma topicinsa; Skyline GT-R vs Lancer Evo ?

Mites tuo voimansiirto noissa evoissa? -skylinen voimansiirto on ainakin sen verta järeän oloinen että ei varmana ole moksiskaan pienen kutittelun jälkeen.

Jotenkin nyt tässä oman subjektiivisen näkökantani mielestä puhutaan kuitenkin taisteluparista jossa toinen auto on ns. "superauto" ja toinen vain normaalia pirteämpi "Gti-luokan" auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

RHD konversioon mielestäni ei mitään järkeä, Jopa mun tyttöystävä osaa ajaa oikeelta niin varmaan kaikki muutkin osaa ;)

Ei tuolla konversiolla olekkaan mitään tekemistä järjen kanssa, lähinnä tekemisen puutteen ja sen kun noita RHD:tä rupee olemaan kohta jo joka kylässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Drift Style

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Jotenkin nyt tässä oman subjektiivisen näkökantani mielestä puhutaan kuitenkin taisteluparista jossa toinen auto on ns. "superauto" ja toinen vain normaalia pirteämpi "Gti-luokan" auto.

EVO8 ja BNR34 ajaa vakiona esim. Tsukubassa samoja aikoja. EVO:ja saa kaksi yhden BNR34:sen hinnalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Ei ole ainoa. Evo Mitsuissa on hi-techiä, neliveto sekä reilusti viripotentiaalia. Häviää Skylinelle ainoastaan huippunopeudessa. Ja sekin on oikeastaan vain järjestelykysymys. Samalla rahalla saa aika paljon uudemmaan Mitsun ja osatkin on edullisempia. Kilvityskään ei ole aivan yhtä paha suo kun noissa Skylleissä.

Tässä nyt olisi loputtoman väännön ainekset, mutta sanonpa silti että minusta Skyline on kyllä ihan eri luokan auto kuin mikään evo.. Evo pikemminkin imprezan kanssa rinnatusten.

No tämähän on loputon suo ja makuasia hyvinkin pitkälle. Sen verran kuitenkin haluan sanoa, että esim. oma Evo 6 vuodelta 2000 on oikeasti aikalailla erilainen laite kuin samanikäinen Impreza (kaikella kunnioituksella). Itse pidän Skylineä ainoana todellisena vaihtoehtona Evoille. Uudemmissa Evoissa on tosin harmittavasti menty hieman laimeampaan suuntaan, mutta potentiaalin puutteesta ei silti voi muuttua. Monasti myös unohtuu se, että ei se teho ole ainoa mikä ratkaisee. Myös se miten se siirretään tiehen on aika tärkeää samoin kuin auton painoa yms. seikat. 330 hv, 0-100 4,5 s., 0-200 alle 15. Mikä sitten on superauto ja mikä ei, mennäänkö jääradalle kokeilemaan? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Jotenkin nyt tässä oman subjektiivisen näkökantani mielestä puhutaan kuitenkin taisteluparista jossa toinen auto on ns. "superauto" ja toinen vain normaalia pirteämpi "Gti-luokan" auto.

EVO8 ja BNR34 ajaa vakiona esim. Tsukubassa samoja aikoja. EVO:ja saa kaksi yhden BNR34:sen hinnalla.

Ei sinällään mikään ihme, eikös niissä samat tehot ole vakiona ja R34 taitaa olla vielä jonkun verran painavampi..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ASJ

Vs: LHD konversio ja katsastaminen

Jotenkin nyt tässä oman subjektiivisen näkökantani mielestä puhutaan kuitenkin taisteluparista jossa toinen auto on ns. "superauto" ja toinen vain normaalia pirteämpi "Gti-luokan" auto.

EVO:ja saa kaksi yhden BNR34:sen hinnalla.

aika helppo valinta... kyllä se meikäläinen sen skylinen noista ennemin ottaisi,

se vain yksinkertaisesti jokaisesta näkökylmasta katsuttuna se viehättävämpi vaihtoehto.

evo vain jostain syystä tuntuu tavalliselta kauppakassilta mihin on ympätty neliveto sekä turbo. ???

loppujen lopuksi täytyy todeta että täsä taloudessa ei tueta alle 6 mukisia konheita nelipyöräisissä kulkineissa 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×