Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Sunny_B12

Nissanin haku Ruotsin markkinoilta

Recommended Posts

Mitä on raati mieltä käytetyn auton ostosta Ruotsin puolelta?

Suolataanko Ruotsissa teitä? Onko katsastukset tiukempia/löysempiä kuin Suomessa? Onko suuria eroja katsastuskriteereissä, esim. saako Ruotsissa olla päästöt isommat, eli Suomen puolella olisi luvassa ongelmia? Mitä maksuja ja papereita tarvii kun tuo auton rajan yli?

Kattelin netistä, että vähän ajetut Almerat ei tuolla paljoa maksa. Onko tuolla luvallista ruuvailla matkamittaria, vai ajavatko ruotsalaiset vähemmän kuin me? Onko väliä mistä läänistä auton ostaa? Kotomaassahan autokauppias muistaa aina mainita, jos kyseessä on pohojoosen auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissanin haku Ruotsin markkinoilta

Itse olen oman autoni tuonut Ruotsista (Malmö), ja ei mitään moitittavaa. Myös Lumon kulkupeli on Etelä-Ruotsista(Göteborg).

Tuolla seudulla talvi on jo melko erilainen käsite kuin täällä, ja varsin hyvin on autoja tunnuttu pidettävän. Ja itse tuo tuontiprosessihan on Ruotsista melkoisen paljon yksinkertaisempi kuin saksasta, eli onnistuu keneltä tahansa varsin kivuttomasti. Etenkin matka/tuontikustannukset ovat melko pienet. Mielestäni Ruotsissa ei mittareita juuri ruuvailla, mutta toisaalta moni noista autoista voi olla alunperin Saksasta, joten mene ja tiedä.

Itse luultavasti tulen tulevaisuudessa hakemaan Ruotsista uudenkin auton... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissanin haku Ruotsin markkinoilta

Suolataanko Ruotsissa teitä?

Suolataan.

Onko katsastukset tiukempia/löysempiä kuin Suomessa?

Tiukempia.

Onko suuria eroja katsastuskriteereissä, esim. saako Ruotsissa olla päästöt isommat, eli Suomen puolella olisi luvassa ongelmia?

Pikemminkin toisinpäin.

Mä oon elämäni tiukimmat katsastukset täällä kokenut, ja hyvä ettei 95% vakioauto jäänyt ilman leimaa.

Mitä maksuja ja papereita tarvii kun tuo auton rajan yli?

Kauppakirja, rekisteriotteen eka osa (sininen).

Noi nyt ainakin tulis mieleen.

Maksut tulee lähinnä kuljetuksen muodossa, ja sitten suomen autoveron.

Kilvistä en sitten tiedä, kun käsittääkseni ovat täällä ns. henkilökohtaiset. Pari autokauppaa mitä olen ollut todistamassa, niin vanha omistaja on vienyt kilvet mukanaan, ja auto jäänyt kilvettä seisomaan.

En tiedä saako noihin sitten jotain väliaikaishommia, että saa auton laivaan.

Tonsa osais ehkä valaista, vai miten sun auton kanssa kävi? Tai lumo?

Onko tuolla luvallista ruuvailla matkamittaria, vai ajavatko ruotsalaiset vähemmän kuin me?

Tuskin se on luvallista yhtään missään maassa, tapa se voi olla vaan jossain Turkissa tai vastaavissa.

Eiköhän täällä ruuvata siinä missä jossain suomessakin, että valtaosaa ei, mutta niitäkin löytyy.

Onko väliä mistä läänistä auton ostaa?

Itse ostaisin mahdollisimman etelästä. Toi ruotsin eteläkärki on jo kuitenkin sen verran etelässä, että talvi on suhteellinen käsite.

Miinuksena, että siellä liikkuu todennäköisesti enemmän saksasta ja keski-euroopasta haettuja jo käytettyjä autoja kun esim. p-ruotsissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissanin haku Ruotsin markkinoilta

En tiedä menikö mun auton tuonti aikanaan väärin vai oikein, mut kun siitä rekisteriotteesta jäi se yks pieni osa itelle ja sit just se luovutusosa pitäis lähettää vägverkettiin postitse ja sieltä tulee sit uudelle omistajalle uus ilmotusosa postissa (näin siis ymmärsin). Ja suomessa kun asutaan niin eihän sieltä mitään tullut tietenkään.

Veropäätöstä sitten odotellessani olivat vähän pihalla kun olisivat halunneet kopsua ilmotusosasta ja yritin selittää niille itekkin et ei sitä ole et ruottissa se toimii näin ja olivat sitten ihan pihalla.

Juuri kun 3kk siirtokilvillä alkoi täyttymään soittelin perään ja kysyin että mikä maksaa, niin kertoi että ilmotusosaa odotellaan.

Sanoin vaan että kun ei sitä ole eikä sitä tule. Kauppakirjat ja se yks osa otteesta oli ja lupas sit tehdä sen perusteella päätöksen joka tulikin parin päivän sisällä.

Ruottistakin kaveri soitteli jälkeenpäin et voisitko lähettää ne ruotsin kilvet postissa hänelle et saa poistettua auton ruotsista rekisteristä! aika säätöä :P

Itellä jäi vaan semmonen kuva et mitenhän tän olis oikeesti ja helpoiten pitänyt mennä? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissanin haku Ruotsin markkinoilta

Kiitoksia hyvistä vastauksista!

Pohjoisruotsin autot kiinnostaa lähinnä koska ne voisi hakea maita pitkin, Rovaniemeltä kun olen. Bussilla tai omalla autolla kulmille ja uudella takas. Vaatii vaan kaks kuskia jos omalla lähtee. Eteläruotsin talvettomuus taas säilöisi autoa paremmin, mutta kuljetukset oisivat sitten kalliimmat.

Tuo kilpien ja luovareiden kanssa tappelu kuulostaa juuri siltä mitä kaikki paperityö on Suomessa. Tietäiskö joku jotain prosenttia, minkä mukaan auton tuontivero tulee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissanin haku Ruotsin markkinoilta

Etela-Ruotsissa vasta teita suolataankin. Ainoa tapa kaytannossa poistaa lunta ja loskaa tielta. Teitten talvihoito on syvalta rectumista. Ei tulisi mieleenkaan hankkia kaytettya kayttista etelasta, ehdottomasti Pohjois-Ruotsista kannattaa katsella autoa.

Kaytannossa kilvet jaa Ruotsiin, autoa on h...in hankala saada pois rekisterista ilman kilpia. Auton voi tilapaisesti rekisteroida Ruotsissa maastavientia varten, vagverketin sivuilla on asiasta ohjeet. Ettei olis suomeksikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissanin haku Ruotsin markkinoilta

Oma autoni oli seissyt "talvet" tallissa, joten vältyin tuolta suolaongelmalta siinä määrin.

Meillä Lumon kanssa oli melko erilaiset nämä kilpikuviot.. ;D

Lumo:

Haki Suomesta nämä siirtokilvet (eli ne tarrat) ja päristeli niillä Ruotsin läpi ;D;D;D

Minä:

Ajelin sen kaverin kilvillä tänne, ja laitoin postissa menee mukanaan se yks lappu (??), josta Ruotsin viranomaiset näki, että auto oli siirtynyt ja merkitty mun omistukseen.

Jotenkin noin.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissanin haku Ruotsin markkinoilta

Mun yks ex S12 oli ainakin juuri katsastettu, löyty reikää ja väljiä tukivarsia jne.

Kaikki oli papereissa kyllä, mutta läpi oli mennyt..

että en sitten tiedä oliko Malmössä just löysä katsuri. :)

Aikamoista säätöä oli tullin kanssa.

Sain sitten omistusosan kopiolla, tullista lopuksi päätöksen.

Sinisessä osassa oli runkonro. (muistaakseni) kolmea etumerkkiä vajavainen.

No saivat kuitenkin verotettua 2.5kk päästä, mutta leimakonttori puolestaan tökki vastaan.

Loppujenlopuksia auto on kilvissä ja uusikin omistaja sai jankutettua läpi asiat.. :P

Päästötasoa ei välttämättä ole otteessa, joten sen saattaa tiukankatsurin edessä joutua todistamaan.

Nissanin/Aron Lääperi auttoi tällöin kirjottamalla himppasen yli kaksnumeroista summaa vastaan vaatimustenmukaisuustodistuksen. < hieno sana ::)

Suosittelen muuten kyllä Ruotsista hakua, myös Viro on tullut nyt mukaan autontuonnissa.

Saksanpelit saa sieltä nykysin halvemmalla kuin Ruotsista keskimäärin. Kunto tosin laajempikäsite.

Vegverketiin mun ei onneks tarvinut olla yhteydessä, (kilvet lähti takaisin Ruotsiin vasta täällä.. :) )

mutta varmasti sieltä avun saa, med andra inhemsk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissanin haku Ruotsin markkinoilta

Jätä väliin nissanin osto ruotsista, pohjoisessa suolaus on älytöntä eikä tarjonta kummoista ole. On pohjoisruotsissa tullu ajeltua ja oltua ja nähty se suolausruletti, aika paljon pahempaa kuin suomessa, nissaneita kuitenkin aika harvassa, pikappeja eniten.

ja kyllä siellä eteläruotsissakin suolataan jos vain lunta on edes odotettavissa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissanin haku Ruotsin markkinoilta

Suolaako ne v...n h...t pohjoisessakin samaan malliin? Siis Nordbottenissa vai mikä se pohjoisin lääni nyt onkaan. Ymmärsin ettei ne siellä tunge sitä suolanp...aa tielle juuri ollenkaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Nissanin haku Ruotsin markkinoilta

västernorrlandissa ihan helvetisti ja tuskin vähemmän muuallakaan, monesti ei tarvettakaan suolata mutta olihan se järkevää suolata kun on lämmintä ja seuraavana päivänä taas kun on pakkasta ;D Riippuu ilmeisesti myös tien luokituksesta, joillein teillä ei juuri ollenkaan kuin joillain jatkuvasti, ja nämä vierekkäisissä kunnissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×