Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
jonipeippo

RB26DETT ja pienet perusvirit

Recommended Posts

teoriassahan nuo vakiosuuttimet riittää sinne ~510hv paikkeille, eikö ?

Mitenkäs käytännössä homma toimii, eli jos ajattelee pitäytyvänsä virityksissä vakioahtimien järjellisen ahtopaineen noston rajoissa niin liekö mitään järkeä vaihtaa noita 444cc suuttimia isompiin?

Autossa valmiiksi jo vapaavirtaussuodattimet ja 4" RST putki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

teoriassahan nuo vakiosuuttimet riittää sinne ~510hv paikkeille, eikö ?

Mitenkäs käytännössä homma toimii, eli jos ajattelee pitäytyvänsä virityksissä vakioahtimien järjellisen ahtopaineen noston rajoissa niin liekö mitään järkeä vaihtaa noita 444cc suuttimia isompiin?

Autossa valmiiksi jo vapaavirtaussuodattimet ja 4" RST putki.

Ei taida ihan noin ylös riittää, 440-450 on lähempänä. Tuskin vakioturboilla tarviit suuttimia uusia.

Onko sulla siis 4" hormi Downpipe mukaanlukien, siis katissa kanssa 4" holet laipoissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

teoriassahan nuo vakiosuuttimet riittää sinne ~510hv paikkeille, eikö ?

Mitenkäs käytännössä homma toimii, eli jos ajattelee pitäytyvänsä virityksissä vakioahtimien järjellisen ahtopaineen noston rajoissa niin liekö mitään järkeä vaihtaa noita 444cc suuttimia isompiin?

Autossa valmiiksi jo vapaavirtaussuodattimet ja 4" RST putki.

Ei taida ihan noin ylös riittää, 440-450 on lähempänä. Tuskin vakioturboilla tarviit suuttimia uusia.

Onko sulla siis 4" hormi Downpipe mukaanlukien, siis katissa kanssa 4" holet laipoissa?

itse asiassa downpipet on jotain pienempää putkea ja katin laipalta eteenpäin lähtee 4" putki. Eli korjaus edelliseen; 4" Cat-back ;)

eli vakiosuuttimet vakiobensanpaineilla ei riittäisi tuon enempään?

Kuinka tehokas bensapumppu tuo vakio mahtaa olla, se menee varmaan myös vaihtoon, vai onko tarpeen vakioahtimien sallimissa puitteissa vielä?

Ja oliko siellä nyt T28 vai GT28 ahtimet vakiona, ei luulisi kumpienkaan mallien kanssa raja ihan vielä 450hv tulevan ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Vakio suuttimet uupuu siinä 450hp tienoilla, samoin pumppu, sekä maffit..

ahtimet on virallisesti kait T3/T25 mallia...molemmat ropelit 42mm.

OT: mut miten 6kpl 444cc suuttimia voi hyytyy tossa jo 450hp, jos sx:ssä eli 4 pyttysessä 4kpl 444cc suuttimia riittää n.350hp saakka? ::) Eikös se tosta laskemalla ois just toi n.510hp? Ja en nyt epäile tota niinkään vaan ku mietin lähinnä sitä, että dodgen vakio suuttimet on 370cc ja oon luullu et ne riittäis siihen 420hp tollasessä v6:ssa aika tarkalleen jos 4 pyttysessä riittää samankokoset 280hp saakka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Vakio suuttimet uupuu siinä 450hp tienoilla, samoin pumppu, sekä maffit..

ahtimet on virallisesti kait T3/T25 mallia...molemmat ropelit 42mm.

OT: mut miten 6kpl 444cc suuttimia voi hyytyy tossa jo 450hp, jos sx:ssä eli 4 pyttysessä 4kpl 444cc suuttimia riittää n.350hp saakka? ::) Eikös se tosta laskemalla ois just toi n.510hp? Ja en nyt epäile tota niinkään vaan ku mietin lähinnä sitä, että dodgen vakio suuttimet on 370cc ja oon luullu et ne riittäis siihen 420hp tollasessä v6:ssa aika tarkalleen jos 4 pyttysessä riittää samankokoset 280hp saakka...

Voihan ne piisata, ainakin painetta nostamalla..mulla oli noin 450hp kohdilla yli 90% käyttöaste, siitä päättelin...yleensä kutoskoneissa pätee nyrkkisääntönä suuttimien koko = hv määrä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Vakio suuttimet uupuu siinä 450hp tienoilla, samoin pumppu, sekä maffit..

ahtimet on virallisesti kait T3/T25 mallia...molemmat ropelit 42mm.

OT: mut miten 6kpl 444cc suuttimia voi hyytyy tossa jo 450hp, jos sx:ssä eli 4 pyttysessä 4kpl 444cc suuttimia riittää n.350hp saakka? ::) Eikös se tosta laskemalla ois just toi n.510hp? Ja en nyt epäile tota niinkään vaan ku mietin lähinnä sitä, että dodgen vakio suuttimet on 370cc ja oon luullu et ne riittäis siihen 420hp tollasessä v6:ssa aika tarkalleen jos 4 pyttysessä riittää samankokoset 280hp saakka...

Voihan ne piisata, ainakin painetta nostamalla..mulla oli noin 450hp kohdilla yli 90% käyttöaste, siitä päättelin...yleensä kutoskoneissa pätee nyrkkisääntönä suuttimien koko = hv määrä.

Okke, tää oliki uutta tietoo. :) Mut ei siitä sen enempää, ajattelin vaan varmistaa. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

ei luulisi kumpienkaan mallien kanssa raja ihan vielä 450hv tulevan ::)

Ne on ne keraamiset siivet mitkä siellä häiritsee - eivät "korkeista" ahdoista kamalasti tykkää. 1.2bar taitaa olla jo noille aika kova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Jatkan vanhaa topikkia. Eli catbackkiä ja filttereitä lukuunottamatta vakiokuntoista GT-R:ää pitäisi hiukan piristää. Mistä kannattaisi aloittaa? Välijäähdytin ja ahtopaineitten nosto? Pitääkö tuossa vaiheessa jo investoida uuteen bensapumppuun. Suuttimet siis riittävät vielä tuossa vaiheessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Jatkan vanhaa topikkia. Eli catbackkiä ja filttereitä lukuunottamatta vakiokuntoista GT-R:ää pitäisi hiukan piristää. Mistä kannattaisi aloittaa? Välijäähdytin ja ahtopaineitten nosto? Pitääkö tuossa vaiheessa jo investoida uuteen bensapumppuun. Suuttimet siis riittävät vielä tuossa vaiheessa.

cooleri pelaa hyvinkin perusvireissä, suuttimet/maffit/pumppu uupuu jossain vähän auki 500hv lukemissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Vakionokkien ajoitusta hiplaamalla saa kuulemma myös hiukan tehtyä jotain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Jatkan vanhaa topikkia. Eli catbackkiä ja filttereitä lukuunottamatta vakiokuntoista GT-R:ää pitäisi hiukan piristää. Mistä kannattaisi aloittaa? Välijäähdytin ja ahtopaineitten nosto? Pitääkö tuossa vaiheessa jo investoida uuteen bensapumppuun. Suuttimet siis riittävät vielä tuossa vaiheessa.

Kun catbackin ja filsujen lisäksi vaihdat vielä ecun, niin ahtopaineilla pelaamalla pääset about vakioahtimien maksimituottoon.

Tuon jälkeen saatkin vaihtaa sitten suuttimet, bensapumpun, kytkimen, ahtimet, todennäköisesti pakosarjan, downpipen, ja muutenkin noin puolet autosta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Kun catbackin ja filsujen lisäksi vaihdat vielä ecun, niin ahtopaineilla pelaamalla pääset about vakioahtimien maksimituottoon.

Mikä olisi halvin ja järkevin tapa hoitaa tuo ECU puoli? Paljonko ahtoja nuo vakioahtimet kestävät? Meinaan siis kohtuullisia arvoja jotka eivät heti tapa ahdinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Kun catbackin ja filsujen lisäksi vaihdat vielä ecun, niin ahtopaineilla pelaamalla pääset about vakioahtimien maksimituottoon.

Mikä olisi halvin ja järkevin tapa hoitaa tuo ECU puoli? Paljonko ahtoja nuo vakioahtimet kestävät? Meinaan siis kohtuullisia arvoja jotka eivät heti tapa ahdinta.

Mikä auto ?

Edit: ilmeisesti siis 32:nen, turvallinen raja lienee vakioahtimille se 1bar. Zuikkikselle vaan säätämään vakioecua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Kun catbackin ja filsujen lisäksi vaihdat vielä ecun, niin ahtopaineilla pelaamalla pääset about vakioahtimien maksimituottoon.

Mikä olisi halvin ja järkevin tapa hoitaa tuo ECU puoli? Paljonko ahtoja nuo vakioahtimet kestävät? Meinaan siis kohtuullisia arvoja jotka eivät heti tapa ahdinta.

Mikä auto ?

Edit: ilmeisesti siis 32:nen, turvallinen raja lienee vakioahtimille se 1bar. Zuikkikselle vaan säätämään vakioecua.

R32 siis kyseessä. Kasvaako muuten bensankulutus kuinka paljon perusajossa noilla perusvirityksillä?

Kiitos paljon kaikille vastauksista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Kun catbackin ja filsujen lisäksi vaihdat vielä ecun, niin ahtopaineilla pelaamalla pääset about vakioahtimien maksimituottoon.

Mikä olisi halvin ja järkevin tapa hoitaa tuo ECU puoli? Paljonko ahtoja nuo vakioahtimet kestävät? Meinaan siis kohtuullisia arvoja jotka eivät heti tapa ahdinta.

Mikä auto ?

Edit: ilmeisesti siis 32:nen, turvallinen raja lienee vakioahtimille se 1bar. Zuikkikselle vaan säätämään vakioecua.

R32 siis kyseessä. Kasvaako muuten bensankulutus kuinka paljon perusajossa noilla perusvirityksillä?

Kiitos paljon kaikille vastauksista.

Ei kasva normiajossa. Jos mietit jo nyt bensankulutusta niin ehkä sul on väärä auto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

R32 siis kyseessä. Kasvaako muuten bensankulutus kuinka paljon perusajossa noilla perusvirityksillä?

Kiitos paljon kaikille vastauksista.

Ei kasva normiajossa. Jos mietit jo nyt bensankulutusta niin ehkä sul on väärä auto :D

Nimenomaan, parhaat hymyt saa aina kun luullaan että Mazdan 1300cc wankel on varmaan tosi taloudellinen ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Kun catbackin ja filsujen lisäksi vaihdat vielä ecun, niin ahtopaineilla pelaamalla pääset about vakioahtimien maksimituottoon.

Mikä olisi halvin ja järkevin tapa hoitaa tuo ECU puoli? Paljonko ahtoja nuo vakioahtimet kestävät? Meinaan siis kohtuullisia arvoja jotka eivät heti tapa ahdinta.

Halvin ja järkevin ovat pitkälti suhteellisia käsitteitä, jotka vaihtelee sen mukaan mitä kukin niistä miettii, mutta esim. Apexin Power FC on noista jälkikäteen asennettavista ecuista varmaan suosituin, ja hinta/laatu-suhteeltaan hyvä ostos. Sitä pystyy itsekin säätämään, ja ei joka muutosta varten tarvitse virallisempaan asentamoon kipittää.

Toi Zuikkis tuntuu kans olevan suosittu ja kehuttu. Sen tarkempaan en tiedä mitä Zuikkis vakioecuille tekee, mutta moni on ainakin ollut tyytyväinen miehen tarjoamaan palveluun ja säätöön.

Pistä miehelle privaa ja kysele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Ja näin ohimennen tuo vakio bensapumppu on kohtuu lähelle samaa tasoa walbron 255l kanssa, tai näin ainakin muistelin jostain lukeneeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Ja näin ohimennen tuo vakio bensapumppu on kohtuu lähelle samaa tasoa walbron 255l kanssa, tai näin ainakin muistelin jostain lukeneeni.

Minkälainen pumppu kannattaisi vaihtaa ja mitä muita muutoksia olisi hyvä tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Ja näin ohimennen tuo vakio bensapumppu on kohtuu lähelle samaa tasoa walbron 255l kanssa, tai näin ainakin muistelin jostain lukeneeni.

Minkälainen pumppu kannattaisi vaihtaa ja mitä muita muutoksia olisi hyvä tehdä.

ihan walbron pumppu on hyvä tohon en tiedä että meneekö gt-r 200sx asennus sarjalla gts-t:hen ainakin menee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Ja näin ohimennen tuo vakio bensapumppu on kohtuu lähelle samaa tasoa walbron 255l kanssa, tai näin ainakin muistelin jostain lukeneeni.

Minkälainen pumppu kannattaisi vaihtaa ja mitä muita muutoksia olisi hyvä tehdä.

ihan walbron pumppu on hyvä tohon en tiedä että meneekö gt-r 200sx asennus sarjalla gts-t:hen ainakin menee

Kannattaako sinne alkaa Walbroa viritteteleen kiinni jos se alkup. on saman tasoinen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Ja näin ohimennen tuo vakio bensapumppu on kohtuu lähelle samaa tasoa walbron 255l kanssa, tai näin ainakin muistelin jostain lukeneeni.

Minkälainen pumppu kannattaisi vaihtaa ja mitä muita muutoksia olisi hyvä tehdä.

ihan walbron pumppu on hyvä tohon en tiedä että meneekö gt-r 200sx asennus sarjalla gts-t:hen ainakin menee

Kannattaako sinne alkaa Walbroa viritteteleen kiinni jos se alkup. on saman tasoinen?

GT-R:n pumppu on hyvinkin Walbron tasoa tai jopa parempi, mutta GTS-T:ssä on kyllä tehottomampi ja se olisi varmaan syytä vaihtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Ja näin ohimennen tuo vakio bensapumppu on kohtuu lähelle samaa tasoa walbron 255l kanssa, tai näin ainakin muistelin jostain lukeneeni.

Minkälainen pumppu kannattaisi vaihtaa ja mitä muita muutoksia olisi hyvä tehdä.

ihan walbron pumppu on hyvä tohon en tiedä että meneekö gt-r 200sx asennus sarjalla gts-t:hen ainakin menee

Kannattaako sinne alkaa Walbroa viritteteleen kiinni jos se alkup. on saman tasoinen?

Sinällään ei, mutta jos alkuperäisellä alkaa olla 20 vuotta ikää niin ei pahaa tee uusiminen varmastikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: RB26DETT ja pienet perusvirit

Elikkäs gt-r:n pumppua on turha alkaa vaihtamaan, ainaskaan näin ensi alkuun. Entäs bensanpaineilla pelailu. Onkos mitään järkeä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×