Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
hRotten

Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Recommended Posts

Tarviiko sportti/kuppipenkit ja 3- tai 4-pistevyöt muutoskatsastaa? Miten noiden E-hyväksyntien kanssa. Pitääkö penkeissä ja vöissä olla moinen vasta sen tietyn ensirekisteröintipäivämäärän (oliko se 1.1.98tms?) jälkeen?

Mitenkäs muuten korin osat ja maalaus? Levikkeet, puskurit jne. tarviiko muutoskatsastaa? Mitenkäs maalaus jos väri ei muutu? Pitääkö valoissa olla aina E-hyvkäsyntä vuosimallista riippumatta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

No vöiden kannalta sellainen juttu, että onko ihan mahdoton ajatus jättää ne orkkisvyöt paikoilleen, kun kumminkin päivittäisessä ajossa ehkä vähän vittumaista hirttää itseään joka kerta rallivöihin kun autoon istuu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Ei tosisaan. Vyöt ovat vielä harkinta asteella. Josko askarteleen sillattiin, että jättää normi vyöt paikoilleen joiden lisäksi asentaa rallivyöt? Joka tapauksessa takapenkillekkin on välillä aina käyttöä, eli vöiden on jokatapauksessa oltava pikalukollisia. Jos takapenkille ottaa porukkaa ja on vain rallivyöt niin silloinhan etupenkilliset jäävät turvatta. Millaisia ratkaisuja porukka on ko. asian suhtene tehnyt.

Tämä siis omaa rojektia silmällä pitäen. Onhan noita muita prokkisiakin olemassa. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Mitenkäs muuten korin osat ja maalaus? Levikkeet, puskurit jne. tarviiko muutoskatsastaa?

Ei noiden takia tarvi. -Paitsi jos kori levenee:

Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton korin leveyden suurentaminen enintään 100 mm.

Mitenkäs maalaus jos väri ei muutu?

Edes värin vaihtuessa ei tarvi erikseen muutoskatsastaa, eli ei.

Pitääkö valoissa olla aina E-hyvkäsyntä vuosimallista riippumatta?

E-hyväksyntä täytyy olla lähi- ja kaukovaloissa 1968 lähtien, muissa valoissa ja heijastimissa 1988 lähtien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

E-hyväksyntä täytyy olla lähi- ja kaukovaloissa 1968 lähtien, muissa valoissa ja heijastimissa 1988 lähtien.

Pitääkö valot olla tietylle merkille ja mallille hyväksytyt? Esim. tuohon NX:ään ei paljoa ole aftermarket-valoja tarjolla. Voiko lähteä johonkin muuhun tarkoitetuista kikkailemaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Valot pitää olla hyväksytty tarkoitukseensa, eli etuvaloa saa käyttää vain etuvalona, sivuvilkkua vain sivuvilkkuna, pakkivaloa vain pakkivalona, jne. Mitään auto/merkkikohtaisia hyväksyntiä ei ole, eli toisesta autosta saa laittaa esim. takavalot toiseen autoon.

Pitää tietenkin ottaa huomioon, että valoissa on myös väri-, sijainti-, näkyvyys- ja muita säädöksiä. Mutta pääsääntöisesti jos soveltaa toisesta saman ikäisestä autosta valot, pitäis ne kelvata leimassa.

Tossa jotain lisäjuttua:

- Etuparkkivalot pakolliset 1.12.1957 ->

- Takavalot pakolliset 1.12.1957 ->

- Sisältä korkeussäädettävät etuvalot pakolliset 14.6.1995 jälkeen tyyppikatsastetussa autossa

- Hätävilkut pakolliset 1.1.1989 ->

- Peruutusvalo pakollinen 1.1.1984 ->

- Sivuvilkut pakolliset 1.1.1985 ->

- Rekisterikilven valo pakollinen 1.12.1957 ->

- Takasumuvalot pakolliset 1993 ->

- Lisäjarruvalo pakollinen 1.10.2000 ->

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Meinaatko laittaa noi 4- pistevyöt ihan vakiopenkkien kanssa? Voi olla vaan kippimekanismi aika kovilla jos kiristät noi vyöt sitten sillein, että niistä on jotain hyötyä... Miulla oli ensin vakiovyöt paikallaan, mutta revin ne sitten pois kolisemasta, kun ei niitä tullut käytettyä koskaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Ei tule vakiojakkaroiden kanssa.

Jos vyöt tulee niin ne on kolmipiste sellaiset ja pikalukolla. Kun kippiä tarvii niin porukkaa puskee taka-osastolle, joilloin vyöt joutuu jokatapauksessa irroittamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Eipä menny sunny läpi viimeisimmästä katsastuksesta ilman penkkien,vöiden ja turvakaarien muutoskatsastamista :) Eipä puhuneet mitään edellisissä katsastuksissa...No nyt ne ainakin on sitte lailliset ;D

Ja laput piti olla vöistä ja penkeistä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Eilen katsastin eikä inssi sanonut sanaakaan kuppipenkistä vaikka se aika ähellystä piti sen kanssa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Ja laput piti olla vöistä ja penkeistä :)

Minkä ikänen Sunny kyseessä? Eihä meikällä mitään lappuja noista penkeistä ole. Käsitin et pitää olla vasta jossain 98 vuasimallisissa? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Asennatko nyt siis noita vöitä ratakäyttöä varten vai onko ajotyyli sellanen, että et kestä penkissä kadulla? Miulla on 11/92 kärry ja kuskin paikalla kuppipenkki pultattu suoraan lattiaan ja vyöt on takapenkin lantiovyön kiinnikkeessä takapäästä ja orggispaikoilla etupäässä. Takapenkit on otettu kokonaan pois. Ei inssi laittanu ees prosentteja tosta. Penkki on kyl hyväksytty ja vyöt kanssa, mut ei miullakaan mitään lappuja tosta ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

No lähinnähän ne tulee (jos tulee) käsien pesua ja käyskentelyä varten. Radalla käynti on hyvin vähäistä ja penkissä pysyy myös normivöissä, ainakin tavallisessa ajossa. Eihä toi lahna muutekaan mihinkää kuluje. Pärjäisihän sitä toki jollain litraisella corsallakin. Ja noilla itsestään säätyvillä vakiopenkeilläkin. Fiksaatiot vain vetävät toiseen suuntaan. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Joo, en mie tarkoittanut mitenkään irvailla. Miulla on tosiaan toi Sparcon kiinteä kuppi tossa siks, et noissa SX:n vakiopenkeissä ei vaan kestä driftatessa. Ja kun epäkäytännölliseks heittäydyttiin, niin laitoin samalla noi vyöt. Noissa vöissä on vaan sellanen juttu, että kun rullaa ei ole takana, niin ne täytyy tosiaan vetää niin kireälle, että olkapäät ei irtoa penkistä, jotta kolarin sattuessa niistä olisi hyötyä eikä haittaa. Hanskalokeroon ei yletä, ovea ei saa kiinni ja olan yli on vaikea kurkkia jos vöitä ei löysää. Toi penkki ja vyöt oli kyllä toisaalta paras ja merkittävin muutos mitä mie tohon autoon oon koskaan tehnyt. Ajamisesta tuli ihan erilaista.

Tarkoitin vain, että ulkonäkösyistä ei _minun_ mielestä ole mitään tolkkua laittaa noita vöitä. Usein huomannut, että ei viitsi hirttäytyä noihin normaalissa kaupunkipyörityksessä kun ovat niin epäkäytännölliset kaikin puolin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Jep jep. Tosisaan täytyy kyllä noita vöitä vielä pohtia. Jokatapauksessa vakiovyöt paikalle jäävät. Itsellä ajo onkin aika pitkälti juurikin kaupungisa kikkailua ja nuo uudet penkitkin ovat sen verran sopivat ettei väljää jää. Luulisi niissä pysyvän rankemmassakin pyörittelyssä. Driftattua harvemmin näillä etuvetosilla tulee. Penkit oli pakko uusia kun nuo näxän vakiopenkit eivät pysy säädöissään. Hieman rivakammin kuin valoista lähdet niin selkanoja tipahtaa 5 senttiä taaksepäin.

Suoraa vastausta en vielä onnistunut bongaamaan ja se mikä tässä lähinnä kiinnosti. Tartteeko nuo muutoskatsastaa tai saattaako tulla leimalla ongelmia noitten kiippaavien puolkuppien kanssa -93 vuotiseen NX:ään asennettuna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Ja laput piti olla vöistä ja penkeistä :)

Minkä ikänen Sunny kyseessä? Eihä meikällä mitään lappuja noista penkeistä ole. Käsitin et pitää olla vasta jossain 98 vuasimallisissa? :P

Kyseessä on 92/93, et ainakin se vaati... Tosin voi olla että sitä ketutti, ku ensin oli turvakaari tiellä ja seuraavaks ei mahtunu penkkiin ja lopuksi vyöt oli sen seljän alla ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Nostampa uuden aiheen tänne ylös, mutta asiaan: Onhan nuo Briden Zeta III:set e-hyväksyttyjä kun oheisessa linkissä lukee "for offroad use only!" vai onko pelkästään jenkkilän ohjeita?

http://www.more-japan.com/product.php?productid=16444&cat=401&page=1

Onko seuraavan linkin takana olevat vyöt kaikki e-hyväksyttyjä ja mitä noista voisitte suositella? Tai voisitteko kertoa enemmän minkälainen vyö kannattaa ottaa katu/rata käyttöön jos orkkisvyöt jättää vielä paikoilleen (jos vaikka tulee kiire) ? :)

http://www.sparcousa.com/harness_tuning.asp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

no kuppipenkeis on leimat sen 5v mut vaikka ne ois menny umpeen ni voi kumminki käyttää tieliikenne käytös mut ei kilpailussa ja vöistä sen verra et ittellä kans on päivittäises ajos ni ei loppu peleis ne 4 piste vyöt nii hankalat oo eli se on aika lailla sit maku asia sano musti ku persettänsä nuoli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

no kuppipenkeis on leimat sen 5v mut vaikka ne ois menny umpeen ni voi kumminki käyttää tieliikenne käytös mut ei kilpailussa ja vöistä sen verra et ittellä kans on päivittäises ajos ni ei loppu peleis ne 4 piste vyöt nii hankalat oo eli se on aika lailla sit maku asia sano musti ku persettänsä nuoli

oon kans ajellu kuppipenkeillä ja 4 tai 6 piste vöillä vuosia.. eikä kyllä munkaan mielestä oo yhtään hankalat.. eikä oo kertaakaan katsastuksessa sanonu niistä mitään 6 tai 7 autoo katsastanu sellasilla.. 8) mut se on kyllä ihan konttorista sit kii miten suhtautuvat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

Mulle sano herra leimaherra että penkin tulee kiinnittyä vakio penkin pultteihin/ reikiin muuten kiinnikkeet vapaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

nostetaanpas ylös itelläkin ois tarkoitus että projekti laurelliin laittasin kuppi penkit ja sit 6piste vyöt niin jos jättää ne vakio rulla vyöt paikalleen niin saako laittaa noi fia hyväksytyt http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKHTR10 tollaiset olen ajatellut alussa ainakin on normaali ajussa (ei pahemmin tule ajeltua) miten ne saapi muutos kastettua oisvat lailiset?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

nostetaanpas ylös itelläkin ois tarkoitus että projekti laurelliin laittasin kuppi penkit ja sit 6piste vyöt niin jos jättää ne vakio rulla vyöt paikalleen niin saako laittaa noi fia hyväksytyt http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKHTR10 tollaiset olen ajatellut alussa ainakin on normaali ajussa (ei pahemmin tule ajeltua) miten ne saapi muutos kastettua oisvat lailiset?

vyöt ei kelpaa jos ei ole e-merkkejä... eli siks monella on rullavyöt rinnalla

itellä on 6-pistevöissä e-merkintä mut läheskään kaikissa sitä ei löydy vaikka fia leima onkin, on tää suomen touhu hullua jos ne vyöt on hyväksytty vaikka formuloihin niillä mennään reilu 300km/h ja välillä aika kovaa pihallekkin niin sit niillä samoilla vöillä ei saa ajaa suomessa tiellä maks. 120km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Penkkien ja vöiden muutoskatsastus?

vähän ehkä ot mut mulla tuli muutos prosentteja siitä ettei olu takapenkkejä ja ilmeisesti kuppipenkeistä tuli kans ja sit semmonen jännä juttu et skylinen vakio vyö ei käyny katsurille mut 4-piste vyö kävi koska siitä löytyi jonkin sortin E-merkintä ::) sanoinki katsurille et aika tyhmää laittaa prsentteja siitä et ottaa takapenkin pois jos muutenki se tarrttis heittää vittuun ku menee kakspaikkaseks :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×