Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest tonys79

Skyline kilpiin ilman päästötestiä

Recommended Posts

Vs: Skyline kilpiin ilman päästötestiä

Mutta niitä omia säädöksiä ei saisi olla. Eikös EU direktiivit ole juuri sitä varten, että niillä poljetaan maiden omat säännökset ojaan ja yhtenäistetään kaikki kansat tekemään hymyssä suin samoin.

Mut meillä on aina AKE joka vetää ihan omia settejä laista riippumatta.

No EU direktiivien noudattamisessa oma valtio saa päättää itse keinot ja melkein aikataulun missä toteutetaan. Eli Suomessa ei toteuteta ollenkaan.

Mutta niitä omia säädöksiä ei saisi olla. Eikös EU direktiivit ole juuri sitä varten, että niillä poljetaan maiden omat säännökset ojaan ja yhtenäistetään kaikki kansat tekemään hymyssä suin samoin.

aken tarkotus on edistää liikenneturvallisuutta ja tehdä tulkinnat näistä asioista , ja jotenki vaikuttaa että ne ei oo todellakaan harrastaja ystävällisiä ne tulkinnat . jotenki vaikuttaa siltä että pikemminki yrittävät karsia kaikki "omat viritelmät" pois tuolta näkösältä vaikkei niin "vaikuttaskaan" liikenneturvallisuuteen tai päästöihin , LIIAN TIUKAT TULKINNAT ja nihkeä suhtautuminen joihinki asioihin . tästäki voi olla tietysti erimieltäkin :P , tulevat säädöksetki mitä tulee niin AKE varmasti vetää rajoja ...

Guest Taiquri

aken tarkotus on edistää liikenneturvallisuutta ja tehdä tulkinnat näistä asioista , ja jotenki vaikuttaa että ne ei oo todellakaan harrastaja ystävällisiä ne tulkinnat . jotenki vaikuttaa siltä että pikemminki yrittävät karsia kaikki "omat viritelmät" pois tuolta näkösältä vaikkei niin "vaikuttaskaan" liikenneturvallisuuteen tai päästöihin , LIIAN TIUKAT TULKINNAT ja nihkeä suhtautuminen joihinki asioihin . tästäki voi olla tietysti erimieltäkin :P , tulevat säädöksetki mitä tulee niin AKE varmasti vetää rajoja ...

harvempi kaveri kuitenki kuka ei osaa ajaa niin skylleä ostaa.. ja virittää.. poikkeuksena tietysti minä =P

harvempi kaveri kuitenki kuka ei osaa ajaa niin skylleä ostaa..

Tiedä sitten miten taitavia kaikki suomalaiset ostajat ovat, mut maailmalla nuo(kin) tuntuu kelpaavan tumpeloille rikkaille, jos saa yleistää. :-\

harvempi kaveri kuitenki kuka ei osaa ajaa niin skylleä ostaa..

Tiedä sitten miten taitavia kaikki suomalaiset ostajat ovat, mut maailmalla nuo(kin) tuntuu kelpaavan tumpeloille rikkaille, jos saa yleistää. :-\

Ottaen huomioon, että nykypäivänä (jopa suomen verotasolla) esim. R32 GT-R alkaa olemaan hinnaltaan kutakuinkin joka miehen auto, tai ainakin nykykoroilla jokaisella työssäkäyvällä aikuisella on rahaa sellaisen hankkimiseen, niin eipä joka omistajan tarvitse olla mikään himo-autoharrastaja, saati teknikko, joka on myynyt omaisuutensa saadakseen tuollaisen.

Lisäten vielä skylinen "myyttinen" maine, niin moni ei-autoharrastajakin saattaa tuosta "legendaarisesta" mallista haaveilla, ja kun huomaavat että pystyisivät sellaisen taloudellisesti hankkimaan, niin voivat hyvin ostaakin sellaisen.

Ja gts-t, ja gt-t mallien ollessa vielä edullisempia, ja täten vielä suuremman ihmismäärän hankittavissa.

Itse ainakin toivon, että skylinen gt-r-mallit pysyisivät enemmän vain harrastelijoiden peleinä, mutta eipä näin tule käymään.

Pikemminkin päinvastoin...

Ottaen huomioon, että nykypäivänä (jopa suomen verotasolla) esim. R32 GT-R alkaa olemaan hinnaltaan kutakuinkin joka miehen auto

......

R32 GT-R kärsii tällä hetkellä halvan auton statuksesta ja sen tuomasta arvostuksen puutteesta. Huomaa mm. tälläkin palstalla "hiukan" muuttuneena kirjoittelun sävynä tässä parin viime vuoden kuluessa. Sellainen, jonka voi edes jotenkuten saavuttaa, ei olekaan enää mitään... Haaveilu ja hypetys siirtyy taas sellaiseen, mikä on tavoittamattomissa.

Ei silti, yksi syy itselläkin auton hankkimiseen oli halpa ostohinta. Tosin rahaa on tainnut palaa sen jälkeen jkvr lisää.

R32 GT-R kärsii tällä hetkellä halvan auton statuksesta ja sen tuomasta arvostuksen puutteesta. Huomaa mm. tälläkin palstalla "hiukan" muuttuneena kirjoittelun sävynä tässä parin viime vuoden kuluessa. Sellainen, jonka voi edes jotenkuten saavuttaa, ei olekaan enää mitään... Haaveilu ja hypetys siirtyy taas sellaiseen, mikä on tavoittamattomissa.

Ei silti, yksi syy itselläkin auton hankkimiseen oli halpa ostohinta. Tosin rahaa on tainnut palaa sen jälkeen jkvr lisää.

Autoja on aika paljon mutta kilvissä näkyy silti yllättävän vähän, peltilaput nostaa kummasti sitä statusta ja nehän saa sillä kymppitonnilla...

Guest Drift Style

Autoja on aika paljon mutta kilvissä näkyy silti yllättävän vähän, peltilaput nostaa kummasti sitä statusta ja nehän saa sillä kymppitonnilla...

Haha! Tossahan olisi AKE:lle oiva kasvojennostatuskampanja.. "Meiltä saa nyt myös statusarvoa!" ;D

halvemmaks tulis ajella ilman peltilappuja :D , onko se sitte fiksua? sitä voi miettiä jokanen itekseen

halvemmaks tulis ajella ilman peltilappuja :D , onko se sitte fiksua? sitä voi miettiä jokanen itekseen

Itsehän toimin juuri näin, mutta en olekaan kovin fiksu ;D Melu ja päästötesteihin olis mennyt se 3ke, joka kieltämättä ei hirveästi innostanut testejä tekemään. Verotetulla, mutta katsastamattomalla autolla ajelusta tuskin mitään kauheita sanktioita tulee - eikä autokaan mene tullin häkkiin. Noh, tarpeeksi monta kertaa kun pysäytetään niin korttihan siinä lähtee sitten. :) Helsingissä jotain pysäytyksiä tuli siirtokilpiaikana, mutta täällä espoossa sai kyllä ajella ihan rauhassa (kovaa), vaikka siirtolaput olivat 6kk liian vanhat.

Itsehän toimin juuri näin, mutta en olekaan kovin fiksu ;D Melu ja päästötesteihin olis mennyt se 3ke, joka kieltämättä ei hirveästi innostanut testejä tekemään. Verotetulla, mutta katsastamattomalla autolla ajelusta tuskin mitään kauheita sanktioita tulee - eikä autokaan mene tullin häkkiin. Noh, tarpeeksi monta kertaa kun pysäytetään niin korttihan siinä lähtee sitten. :) Helsingissä jotain pysäytyksiä tuli siirtokilpiaikana, mutta täällä espoossa sai kyllä ajella ihan rauhassa (kovaa), vaikka siirtolaput olivat 6kk liian vanhat.

jos aatellaan poliisien kannalta niin ite ainaski jos ois semmoset valtuudet nii pysäyttäisin jokasen skylinen ja tutkisin että "miten voi olla katsastettu suomen kilpiin"

No eihän noita suomen skylineja juuri olekaan kilvitetty verrattuna siihen kuinka monta niitä on maassa & ajossa.

Suomessa on varmaan jotain parikymmentä skylinea, ja montakos niistä on kilvissä, 2-3kpl? Prosentteina jotain 10-15%...

Moni valitsee tuon laittoman budjettiratkaisun juuri sen hinnan takia.

No eihän noita suomen skylineja juuri olekaan kilvitetty verrattuna siihen kuinka monta niitä on maassa & ajossa.

Suomessa on varmaan jotain parikymmentä skylinea, ja montakos niistä on kilvissä, 2-3kpl? Prosentteina jotain 10-15%...

Moni valitsee tuon laittoman budjettiratkaisun juuri sen hinnan takia.

Kaikki ei välttämättä halua ajella Skylinellä kauppareissuja vaan omistaa sellaisen ja käydä sillä silloin tällöin radalla.

Kaikki ei välttämättä halua ajella Skylinellä kauppareissuja vaan omistaa sellaisen ja käydä sillä silloin tällöin radalla.

Yeah right... ::)

Eikös toi nyt ole aika ymmärrettävääkin?

Ymmärrettävää... No, se on ihan itse kustakin kiinni mitä autolta odottaa. Eihän munkaan Silviaa ole rakennusvaiheessa ole ajateltu "daily driver"-meiningillä vaikka se siinä käytössä mulla nykyään onkin. Kuka mitenkin...

Ymmärrettävää... No, se on ihan itse kustakin kiinni mitä autolta odottaa.

Niin, en vaan oikein ymmärtänyt tota Alen silmien muljauttelua. Mulle ei ainakaan toi TeroLuun kuvailema käyttötapa tunnu niin vaikealta käsittää Suomessa, missä rekisteröintiprosessi on kohtuuttoman kallis ja v....inen muutenkin. Eihän kaikkien autojen tarvitse olla kilvissä.

Niin, en vaan oikein ymmärtänyt tota Alen silmien muljauttelua. Mulle ei ainakaan toi TeroLuun kuvailema käyttötapa tunnu niin vaikealta käsittää Suomessa, missä rekisteröintiprosessi on kohtuuttoman kallis ja v....inen muutenkin. Eihän kaikkien autojen tarvitse olla kilvissä.

Asiaa sivuten;

- kuinkas moni nyt sitten ehti saamaan Nissan Nordicilta ns. "vastaavuustodistuksen", koska itselleni oli vastaus sieltä sen sävyinen että niitä olisi kirjoitettu mutta ei tehdä enää ::) -vai oliko koko juttu pelkkää urbaanilegendaa että moisia papereita olisi ikinä saanutkaan :-\

- itse ajattelin vielä kokeilla ulkomailta kysyä muilta Nissanin edustajilta vielä asiaa, josko paikalliset AKE:t ja VTT:t ei olisi ehtinyt lahjoa heitä vielä.

Itse kävin tänään katsastamassa auton ja kirkkaasti meni läpi normaalikatsastuksesta mutta päästöistä tarvitaan se selvitys ja valot pitää nyt kuitenkin sitten patentoida (kuulemma vuodenvaihteessa muuttuu valoshow tarpeettomaksi, kehottivat katsastamaan vasta ensi vuoden puolella).

No eipä niitä ole paljon rataleluinakaan nähty. Eiköhän se kilvittömyys ole rahasta

kiinni eikä mistään halusta. Tietysti jos ei ole rahaa kilvittää niin voihan sen selittää

sillä että pitää autoa vain rataleluna. Voihan siinä ratalelussakin nimittäin kilvet olla,

helpottaa kummasti siirtymätaipaleilla.

[No eipä niitä ole paljon rataleluinakaan nähty. Eiköhän se kilvittömyys ole rahasta

kiinni eikä mistään halusta. Tietysti jos ei ole rahaa kilvittää niin voihan sen selittää

sillä että pitää autoa vain rataleluna. Voihan siinä ratalelussakin nimittäin kilvet olla,

Ogäy, pointtisi selvisi nyt hiukan paremmin. Ajattelin itse lähinnä tilannetta, jossa se GT-R seisoo siellä länsisiiven alla olevassa ilmastoidussa kellaritallissa Aston Martinin ja Miuran välissä. Radalle sitten trailerilla ulkoilemaan muiden klassikoiden sekaan :)

p.s. Joku kun tunnustaa saaneensa tuon vastaavuustodistuksen ja julkaisee täällä siitä kuvan, niin ilmoitan samaan hengenvetoon mikä tuo dokumentti X on ja sen teen myöskin kuvan kera ;D "Onni yksillä, kesä kaikilla"

Haussa on... Ei tosin omiin juttuihin mutta kuitenkin. Nähtäväksi jää miten käy.

No eipä niitä ole paljon rataleluinakaan nähty. Eiköhän se kilvittömyys ole rahasta

Mä oon Alen kanssa samoilla linjoilla, että eiköhän se ole enemmän siitä rahasta kiinni, kun halusta.

Ne keneltä euroja sitten löytyy, vievät auton mittauksiin, maksavat siitä verot, ja kilvittävät. Sen jälkeen voivat ajella radalle, kauppaan, häihin, hautajaisiin, ja minne ikinä haluavat.

Varmasti sellainen jollakulla on pelkkänä ratalelunakin, ja itsekin olen kuullut puhetta jopa R34:n hankkimisesta vain rataleluksi.

Eiköhän nuo kuitenkin ole aika prosentuaalinen vähemmistö, eikä mikään 80%:n enemmistö suomen skylinen omistajista ;D

Mä oon Alen kanssa samoilla linjoilla, että eiköhän se ole enemmän siitä rahasta kiinni, kun halusta.

...

Itse en vaan osaa kuvitella kenenkään olevan niin säälittävä, että peittelisi köyhyyttään tuollaisilla puheilla. Ehken olen väärässä.

Sen sijaan ymmärrän kyllä, jos joku ei periaatteesta halua tukea Suomen turvonnutta hallintokoneistoa maksamalla järkyttäviä veroja ja vielä päästötestiä päälle. Mutta ehken sellainen henkilö hankkii sitten muun helpommin/halvemmalla kilpiin saatavan lelun.

Ne keneltä euroja sitten löytyy, vievät auton mittauksiin, maksavat siitä verot, ja kilvittävät. Sen jälkeen voivat ajella radalle, kauppaan, häihin, hautajaisiin, ja minne ikinä haluavat.

Varmasti sellainen jollakulla on pelkkänä ratalelunakin, ja itsekin olen kuullut puhetta jopa R34:n hankkimisesta vain rataleluksi.

Eiköhän nuo kuitenkin ole aika prosentuaalinen vähemmistö, eikä mikään 80%:n enemmistö suomen skylinen omistajista ;D

Mielestäni tuosta keskustelun suunnasta oli pääteltävissä jotakuinkin sellaista, että mikäli omistat kilvettömän R32 Skylinen suomessa, niin luultavasti se on ostettu viimeisillä omilla tai jopa lainatuilla rahoilla, jonka jälkeen ei ole enää varaa maksaa rekisteröintiin liittyviä kuluja.

Halusin vain tuoda eriävän näkemyksen asiaan, hyvin marginaalisen sellaisen.

Onneksi jokaisella on oikeus tehdä ratkaisunsa asian tiimoilta, toivottavasti tekee sen tyydyttäkseen omia tarpeitaan, ei muiden.

Takaisin topikkiin...

Ylipäätänsäkkin tuntuu siltä, että noiden päästötestien yms. tiimoilta eletään jotain murrosvaihetta.

1.6.2006 voimaan tullutta lakiakaan ei oiken osata/haluta tulkita vielä, Ake/katsurit tulkitsee lakia omalla tavallaan, yms. 1500€ A4 dokumentti menee jotenkin ymmärryksen ulkopuolelle, enkä todellakaan halua tukea omalta osaltani sitä byrokratista paskaa. Varsinkin kun sen tarpeellisuus saattaa olla jopa katsastuskonttori kohtainen.