Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
bRuCe

Akun lataaminen

Recommended Posts

Helvetti kun jäi zetassa sisävalo päälle ja 5 päivän seisomisen jälkeen olikin akku tyhjä ( = 3,6V ).

Mites saako tollasesta ns. huoltovapaasta akusta enää kalua lataamalla sitä latauslaitteella. Akku on lähes uusi ja

kannessa oleva tarkistusikkuna näyttää akun kunnoksi hyvä... mitä sitten tarkoittaakaan... ei ainakaan lataustilaa.

Ts. lähdenkö latailemaan tota vai haenko suosiolla uuden akun?

Vaihtoehtoisesti voisi tietty käynnistää auto kaapeleilla ja ladata akkua ajossa, mutta taitaa olla toi latauslaitteen

käyttö järkevämpää... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Helvetti kun jäi zetassa sisävalo päälle ja 5 päivän seisomisen jälkeen olikin akku tyhjä ( = 3,6V ).

Mites saako tollasesta ns. huoltovapaasta akusta enää kalua lataamalla sitä latauslaitteella. Akku on lähes uusi ja

kannessa oleva tarkistusikkuna näyttää akun kunnoksi hyvä... mitä sitten tarkoittaakaan... ei ainakaan lataustilaa.

Ts. lähdenkö latailemaan tota vai haenko suosiolla uuden akun?

Vaihtoehtoisesti voisi tietty käynnistää auto kaapeleilla ja ladata akkua ajossa, mutta taitaa olla toi latauslaitteen

käyttö järkevämpää... ::)

Mulle on käynyt samalla tavalla.

Itse käynnistin auton kaapeleilla ja sen jälkeen ajoin noin puol tuntia.

Sama akku ollut nyt käytössä pari vuotta ilman mitään ongelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Helvetti kun jäi zetassa sisävalo päälle ja 5 päivän seisomisen jälkeen olikin akku tyhjä ( = 3,6V ).

Mites saako tollasesta ns. huoltovapaasta akusta enää kalua lataamalla sitä latauslaitteella. Akku on lähes uusi ja

kannessa oleva tarkistusikkuna näyttää akun kunnoksi hyvä... mitä sitten tarkoittaakaan... ei ainakaan lataustilaa.

Ts. lähdenkö latailemaan tota vai haenko suosiolla uuden akun?

Vaihtoehtoisesti voisi tietty käynnistää auto kaapeleilla ja ladata akkua ajossa, mutta taitaa olla toi latauslaitteen

käyttö järkevämpää... ::)

Mulle on käynyt samalla tavalla.

Itse käynnistin auton kaapeleilla ja sen jälkeen ajoin noin puol tuntia.

Sama akku ollut nyt käytössä pari vuotta ilman mitään ongelmia.

Akkuliikkeessä sanottiin muistaakseni näin, kun olin uutta akkua hankkimassa, että jos akku on ihan tyhjä, niin sitten se pitäisi ladata tosi voimakkaalla jännitteellä, jollain ylijännitteellä, mutta akun pitäisi olla siis täysin tyhjä eli joko ihan uusi akku tai sitten joku huollettu akku, joka on tyhjä, mutta tossa tapauksessa kyllä pitäisi riittää kaapelikäynnistys!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Kyllä sen saa tikkiin. ulla on valot jäänyt turbotimerin takia helvetin monta kertaa päälle ja joskus akku on ollut niin tyhjä ettei mittaristossakaan näy edes varoitusvaloja kun virrat kääntää päälle. Kaapeleilla käyntiin ja 10min ajoa ja taas on akku pelittänyt. Viimeisellä kerralla oli vielä kaikki nesteetkin hävinneet. Täytin kennot ja nyt kun akku on ollut 3 päivää latauksessa se alkaa oleen taas iskussa. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Kyllä sen saa tikkiin. ulla on valot jäänyt turbotimerin takia helvetin monta kertaa päälle ja joskus akku on ollut niin tyhjä ettei mittaristossakaan näy edes varoitusvaloja kun virrat kääntää päälle. Kaapeleilla käyntiin ja 10min ajoa ja taas on akku pelittänyt. Viimeisellä kerralla oli vielä kaikki nesteetkin hävinneet. Täytin kennot ja nyt kun akku on ollut 3 päivää latauksessa se alkaa oleen taas iskussa. ;D

Eikö tossa kärsi akun kesto aika pahasti, jos nesteet katoaa kokonaan? Silloinhan se just pitäis ladata, suurella jännitteellä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

KOska kyseessä huoltovapaa akku ja toi tarkitusikkunakin näytti hyväää, on siellä varmaan nestettä tarpeeksi

eli mitään erikoislatausta ei tarvinne.

Ei siis muuta kuin kaapeleilla käyntiin ja menoksi, kiitos ja kumarrus epäilyksieni vahvistuksesta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Omat kokemukset ovat päinvastaisia mitä täällä...

Itsellä joskus primerasta pimeni akku liiallisen popituksen myötä, ja ei sekään kunnolla enää henkiin herännyt.

Se vedettiin kaapeleilla käyntiin tyhjentymisen jälkeen, ja ajossa ladattiin auton omalla laturilla.

Uusi akku tuli siihenkin hankittua, niin pääsi loppuen lopuksi vähemmällä.

Moskovan tallissa yhden bemarin (E39) ja yhden Jaguarin (x-type) hälyttimet söivät akut tyhjäksi.

Bemun akku meni ihan nolliinja Jagen akku näytti jotain lähes olematonta lukemaa.

Omistajat latasivat akkuja useampaan otteeseen, ja aina hetken aikaa akut toimivat.

Parin viikon jälkeen akut olivat kuitenkin taas mykkiä, että eivät vain suostuneet ottamaan tarpeeksi uutta latausta sisäänsä.

Kumpaankin autoon hankittiin sitten uudet akut loppuen lopuksi.

Jos unohtaa optimat, niin uuden hyvän perusakun saa satasella. Ei se loppuen lopuksi paha hinta ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Omat kokemukset ovat päinvastaisia mitä täällä...

Itsellä joskus primerasta pimeni akku liiallisen popituksen myötä, ja ei sekään kunnolla enää henkiin herännyt.

Se vedettiin kaapeleilla käyntiin tyhjentymisen jälkeen, ja ajossa ladattiin auton omalla laturilla.

Uusi akku tuli siihenkin hankittua, niin pääsi loppuen lopuksi vähemmällä.

Moskovan tallissa yhden bemarin (E39) ja yhden Jaguarin (x-type) hälyttimet söivät akut tyhjäksi.

Bemun akku meni ihan nolliinja Jagen akku näytti jotain lähes olematonta lukemaa.

Omistajat latasivat akkuja useampaan otteeseen, ja aina hetken aikaa akut toimivat.

Parin viikon jälkeen akut olivat kuitenkin taas mykkiä, että eivät vain suostuneet ottamaan tarpeeksi uutta latausta sisäänsä.

Kumpaankin autoon hankittiin sitten uudet akut loppuen lopuksi.

Jos unohtaa optimat, niin uuden hyvän perusakun saa satasella. Ei se loppuen lopuksi paha hinta ole.

Eikös toi nyt kieli juuri siitä, että se akku ei enää kestä kunnolla, jos menee nollille ja silloin se pitäisi ladata vielä kovemmalla jännitteellä kuin jollain normaalilla akkkulaturilla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Omat kokemukset ovat päinvastaisia mitä täällä...

Itsellä joskus primerasta pimeni akku liiallisen popituksen myötä, ja ei sekään kunnolla enää henkiin herännyt.

Se vedettiin kaapeleilla käyntiin tyhjentymisen jälkeen, ja ajossa ladattiin auton omalla laturilla.

Uusi akku tuli siihenkin hankittua, niin pääsi loppuen lopuksi vähemmällä.

Moskovan tallissa yhden bemarin (E39) ja yhden Jaguarin (x-type) hälyttimet söivät akut tyhjäksi.

Bemun akku meni ihan nolliinja Jagen akku näytti jotain lähes olematonta lukemaa.

Omistajat latasivat akkuja useampaan otteeseen, ja aina hetken aikaa akut toimivat.

Parin viikon jälkeen akut olivat kuitenkin taas mykkiä, että eivät vain suostuneet ottamaan tarpeeksi uutta latausta sisäänsä.

Kumpaankin autoon hankittiin sitten uudet akut loppuen lopuksi.

Jos unohtaa optimat, niin uuden hyvän perusakun saa satasella. Ei se loppuen lopuksi paha hinta ole.

Eikös toi nyt kieli juuri siitä, että se akku ei enää kestä kunnolla, jos menee nollille ja silloin se pitäisi ladata vielä kovemmalla jännitteellä kuin jollain normaalilla akkkulaturilla!

Kirjoitinko, että käytössä oli normaali akkulaturi?

Ei ollut.

Kyllä sinne oli veronmaksajien markoilla ihan tehokkaammat ja paremmat vehkeet hankittu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Tarinaa optiman akuista. ITselläni oli optima vetänyt itsensä tyhjäksi, kun auto oli ollut 1kk käyttämättä. Akkulaturilla ilmoitti, että akku on rikki (Kunnon laturi). No ei muuta, kuin toinen täysi optima kaapeleilla kiinni niin johan tuo toinenkin heräsi ja pystyi latamaan akkulaturilla ja toimii moitteettomasti. Näin kävi pari kuukautta sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Omat kokemukset ovat päinvastaisia mitä täällä...

Itsellä joskus primerasta pimeni akku liiallisen popituksen myötä, ja ei sekään kunnolla enää henkiin herännyt.

Se vedettiin kaapeleilla käyntiin tyhjentymisen jälkeen, ja ajossa ladattiin auton omalla laturilla.

Uusi akku tuli siihenkin hankittua, niin pääsi loppuen lopuksi vähemmällä.

Moskovan tallissa yhden bemarin (E39) ja yhden Jaguarin (x-type) hälyttimet söivät akut tyhjäksi.

Bemun akku meni ihan nolliinja Jagen akku näytti jotain lähes olematonta lukemaa.

Omistajat latasivat akkuja useampaan otteeseen, ja aina hetken aikaa akut toimivat.

Parin viikon jälkeen akut olivat kuitenkin taas mykkiä, että eivät vain suostuneet ottamaan tarpeeksi uutta latausta sisäänsä.

Kumpaankin autoon hankittiin sitten uudet akut loppuen lopuksi.

Jos unohtaa optimat, niin uuden hyvän perusakun saa satasella. Ei se loppuen lopuksi paha hinta ole.

Eikös toi nyt kieli juuri siitä, että se akku ei enää kestä kunnolla, jos menee nollille ja silloin se pitäisi ladata vielä kovemmalla jännitteellä kuin jollain normaalilla akkkulaturilla!

Kirjoitinko, että käytössä oli normaali akkulaturi?

Ei ollut.

Kyllä sinne oli veronmaksajien markoilla ihan tehokkaammat ja paremmat vehkeet hankittu ;)

Taisin lukasta hätäisesti ;) Oliko kuitenkin akkuihin vaihdettu nesteet sitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Tässä vinkki kuolleen akun herättämiseen joka ei ota vastaan enää normaalisti virtaa.

Jos omistat kunnollisen latauslaitteen jossa on käynnistysboosteri (eli sillä voi kaapeleilla käynnistää auton) niin kytke akku normaalisti siten kuin olisit sitä lataamassa, laita boosterin auton käynnistys nappi päälle ja annan "käynnistää" kymmenisen sekuntia. (kuullostaa pahalta, ihankuin boosteri hyppäisi silmille, mutta samalta se kuullostaa autoa startatessakin.

Nyt pitäisi akun ottaa virtaa ihan normaalisti lataamalla. :)

Näin olen monta hups akkua pelastanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Omat kokemukset ovat päinvastaisia mitä täällä...

Itsellä joskus primerasta pimeni akku liiallisen popituksen myötä, ja ei sekään kunnolla enää henkiin herännyt.

Se vedettiin kaapeleilla käyntiin tyhjentymisen jälkeen, ja ajossa ladattiin auton omalla laturilla.

Uusi akku tuli siihenkin hankittua, niin pääsi loppuen lopuksi vähemmällä.

Moskovan tallissa yhden bemarin (E39) ja yhden Jaguarin (x-type) hälyttimet söivät akut tyhjäksi.

Bemun akku meni ihan nolliinja Jagen akku näytti jotain lähes olematonta lukemaa.

Omistajat latasivat akkuja useampaan otteeseen, ja aina hetken aikaa akut toimivat.

Parin viikon jälkeen akut olivat kuitenkin taas mykkiä, että eivät vain suostuneet ottamaan tarpeeksi uutta latausta sisäänsä.

Kumpaankin autoon hankittiin sitten uudet akut loppuen lopuksi.

Jos unohtaa optimat, niin uuden hyvän perusakun saa satasella. Ei se loppuen lopuksi paha hinta ole.

Eikös toi nyt kieli juuri siitä, että se akku ei enää kestä kunnolla, jos menee nollille ja silloin se pitäisi ladata vielä kovemmalla jännitteellä kuin jollain normaalilla akkkulaturilla!

Kirjoitinko, että käytössä oli normaali akkulaturi?

Ei ollut.

Kyllä sinne oli veronmaksajien markoilla ihan tehokkaammat ja paremmat vehkeet hankittu ;)

Taisin lukasta hätäisesti ;) Oliko kuitenkin akkuihin vaihdettu nesteet sitten?

Nesteiden vaihdosta en osaa sanoa mitään.

Näin vaan kun autot olivat tallissa vuoronperään piuhat kiinni muutaman vuorokauden putkeen, ja tuota jatkui niin kauan kun ostivat uudet akut.

Kummassakin autossa oli kyllä orkkisakut, ja nuohon eivät yleensä vissiin kovin laadukkaita ole.

Tosin bemu oli dieseli, joten akulla oli kokoa saman verran kun jossain rekassa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Jos unohtaa optimat, niin uuden hyvän perusakun saa satasella. Ei se loppuen lopuksi paha hinta ole.

Itseasiassa 50-60 euroa ovat nuo huoltovapaat perusakut. Exide Maxxima DC (~Optima Yellow Top) maksaa ~145 euroa.

Ainakin tommonen Maxxima DC heräsi ihan mukavasti henkiin kun häly oli tyhjäksi syönyt. Mutta sehän noissa DC akuissa kai on ideakin että ne kestävät syväpurkua huomattavasti paremmin kuin normiakut.

Kokeilemallahan akun kunto selviää, jos se suostuu latautumaan ja täyden akun varaus riittää reiluun popitteluun tunniksi tai pariksikin niin eiköhän sillä silloin toimeen tule. Jos ei riitä niin akkukauppaan mars!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Toi mun akku on vielä alkuperäinen (-99) :o ja todella kaltoin kohdeltu. Ihme että se vielä toimii. Täytyy vaihtaa jos tää viimeinen rumba sai siitä hengen pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Jos unohtaa optimat, niin uuden hyvän perusakun saa satasella. Ei se loppuen lopuksi paha hinta ole.

Nissaniin oli Exide Basic muistaakseni 41 €. :)

Ei paljoa kannata vanhoilla akuilla esim. talvella leikkiä.

Mutta jos on akku ihan tyhjäksi päässyt, niin kokeilemallahan se toimivuus selviää. Kuitenkin kun uudenkarhea akku Brucellakin kyseessä, niin kannattaahan se koittaa. Ja mitä todennäköisimmin pelaa ihan hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

No niin... käynnistettiin eilen kaapeleilla ja reilu puoli tuntia kovaa ajoa. Illalla auto käynnistyi vielä ihan hyvin...

tänä aamuna joutui sitten jo latailemaan 10-15 min akkulaturilla, vaikkei edes häläri ollut yötä päällä, jotta pääsi duuniin. :-\

Saattaa mennä akun ostoksi :-\ ...tai sitten kokeilen ladata tuota vielä yhden yön yli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

C-tek on aika hyvä laturi jos tarttee vähän huonompaan kuntoon menneeseen akkuun saada eloa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Jos unohtaa optimat, niin uuden hyvän perusakun saa satasella. Ei se loppuen lopuksi paha hinta ole.

Itseasiassa 50-60 euroa ovat nuo huoltovapaat perusakut. Exide Maxxima DC (~Optima Yellow Top) maksaa ~145 euroa.

Nissaniin oli Exide Basic muistaakseni 41 . :)

Juu, kyllähän ne ihan perusperusakut lähtee tosta 40€:sta ja siitä ylöspäin.

Itsekin noita joskus ostelin, mutta totesin olevani liian köyhä kun parin vuoden välein piti ostaa uusi akku.

Siirryn itse sitten hieman laadukkaampiin ja hieman arvokkaampiin perusakkuihin, jotka pyörivät tuossa 80-100€.

(Esim. ex-primeran 80A Banner, kestänyt jo 5vuotta ja toimii kun uutena)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

C-tek on aika hyvä laturi jos tarttee vähän huonompaan kuntoon menneeseen akkuun saada eloa.

Tuo on eritäin totta. Kyseinen laite on suunniteltu erityisesti hyytelöakkujen lataamiseen ja tavallisten sulfatoituneiden akkujen palastamiseen. Normaaliakkujakin ladatessa huippupeli hintaansa nähden.

Laatua jota jopa Optiman sivuilla on mainostettu.

Itsellä Optima, C-tek, Eberbärcher yhdistelmä kiinteästi autossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Kyllä se akku taas henkiin heräs. Helvetillinen pulputus kävi kennossa kun irrotin laturin johdot. Noin hyvän akun kun sais joskus tilalle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Kyllä se akku taas henkiin heräs. Helvetillinen pulputus kävi kennossa kun irrotin laturin johdot. Noin hyvän akun kun sais joskus tilalle...

Olipa tuuria että olet tuota kertomassa. :o

Juuri noin on monta akkua räjähtänyt silmille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Miten se nyt siitä räjähtäis kun oli hyvin tuuletetussa tilassa ja laturinkin nykäisin pois seinästä ennen kuin irrotin kengät...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

Miten se nyt siitä räjähtäis kun oli hyvin tuuletetussa tilassa ja laturinkin nykäisin pois seinästä ennen kuin irrotin kengät...

Juuri näin se pitääkin. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Akun lataaminen

sivutaan hieman aihetta. omassa säksässä huomannu et kun auto seisoo about viikon tai puoltoista, niin akku vetää ittensä aivan tyhjäksi... onko kukaan mittaillu miten paljon tuota virtaa kuluu kun auto seisoo parkissa? omaa kotteroa mittailin tuossa ja sain arvoksi n.0.25-0,3A, onko siis mulla autossa joku joka imee virtaa vaiko onko tuo normaalia kulutusta? akku ostettiin keväällä joten epäilen että siinä vikaa olisi... :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×