Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Ale

TYYPPIVIAT/VIKALISTA

Recommended Posts

Kirjoitelkaa nyt kaikki vikoja mitä ootte autossanne havainnut. Niin tyyppivikoja kuin muitakin.

Lisäksi oudompiin ongelmiin olisi hyvä lisätä myös jotain infoa korjaustoimenpiteistä.

Jos on mahdollisuus väärinkäsitykseen niin eritelkää myös mitä (vuosi)mallia juttu koskee.

Näistä tiedoista kootaan sitten malleittain kattava "ostajan opas" ja tyyppivikalista.

Mä aloitan:

Takaluukun kansi ruosteessa takaspoilerin alta

Takakelkan puslat hajoaa

Turbon tiivisteet hajoaa

Pakosarjan pultit löysällä

Takavalon tiiviste vuotaa vettä takakonttiin

Takaluukun tiiviste vuotaa vettä takakonttiin

Vanhemman mallin (ennen 11/91) turbon öljyputki tukkeutuu koska se kulkee liian lähellä pakosarjaa

Etutolppien yläkiinnikkeet ruosteessa

Valojen pesurit ei toimi

Bensatankinluukun aukaisu ei toimi sisältä. Avausmekanismista murtunut muoviosa vaatii koko vaijeriston vaihtoa.

Alimittaiset jarrut (11/91 alkaen isommat levyt edessä)

Moottoroitu antenni takkuilee

Takalevyt ruosteessa

Re: TYYPPIVIAT/VIKALISTA

onko joku muu huomannu tällästä että takaturvavöiden "kupeissa" on vettä kun oikein sataa kunnolla. tai mulla on hantin puolella. oon vetäny silikoonii kontin tiivisteeseen mutta vielä vaan tulee vettä.

Kyllä mulla ne on ainakin kuivat, kun eivät perkeleet tahdo edes pysyä paikoillaan!!

Lisäys:

- Helmat ruostuvat n.puolessavälissä olevasta korin pystysaumasta!

- kaikki muoviosat erivärisiä verrattuna peltiosiin! Sanoivat ARO:lla että ihan normaali ilmiö edelleenkin, kun muoviosat maalataan eripaikassa kuin peltiosat, sävyeroja siis jo uudesta lähtien... ::)

- E/iskaritolppien yläpäät ruosteessa!

Guest NIKO

Mulla on kanssa joskus niissä takaturvavyön kupeissa vettä... :'(

Sit onko teistä keltään vielä hajonnu yhtään puolaa, kun kaverilla oli joskus semmonen GTI Sunny ja siinä on toi samanlainen puola sydeemi niin siitä hajos aika useasti tommonen puola.. (vaikka oli hyvin maadotettu)

Onko SX:ssä ollu kellään puolien kaa ongelmia?

Noi puskurit on mun mielestä tyyppivika, kun on pitäny tommosesta lörpäkkeestä tehdä....

Mulla meni yks puola vähän aikaa sitte rikki.

Ja jokaisen jousen päässä olevat hiilijutut oli murentunu koska tarvike tulppien päässä on kolot ja orkkiksissa on tasanen pää. Uusissa puolissa ei oo enää niitä hiili juttui vaan pidemmät jouset.

Guest NIKO

Yks vika tuli tossa mieleen.. Lämpöpuhallin saattaa ruveta rahisemaan aika pahasti ja mulla viime talvena jopa lakkasi toimimasta, koska lämpöpuhallin jäähdyttää itseään pihalta tulevalla ilmalla.... Kun purin sen lämpöpuhaltimen moottorin niin siellä oli "muovipussillinen" koivun kolmikantoja sekä kärpäsiä ja muita tarpeellisia tuotteita sähkömoottorissa.... :o

Noh. Pistetään nyt "tyyppivikoihin" S14 kohdalla nuo jo myydessä vetiset perän ja vaihteiston öljyt. Lisäksi kun huolto-ohjelmaan ei kuulu noiden vaihto niin veikkaanpa, että meillä tulee tulevaisuudessa olemaan tässä yksi vakava tyyppivika - ennen aikojaan väsyneet laatikot ja perät!

Mulla oli tuulilasinpyyhkijöiden vivusto kulunu pirusti, tartti vaihtaa uuteen.

Ja toi muovi- ja peltiosien sävyero voi johtua siitäkin, että maali voi olla vähän erilaista ja ajan kanssa väreistä muuttuu eniten juurikin punainen. Sen värisiähän suurin osa on.

Guest ana80

Pakosarja saattaa olla halki. Ja sitä ei näe oikeen ulospäin kun se on yleensä haljennut koneen puolelta.

Kysymys Alelle?

Paljonko etujarrulevyissä on koko eroa kun kaikkiin s13 malleihin myydään tarvikkeena samaa levyä. Jarrupala kylläkin vaihtuu vm.89-91 137*55mm ja vm.92-94 137*53mm.

Meikäläisen vikalista: aj.140tkm

Takaluukun tiiviste: uusi tiiviste loppu vuotaminen.

Termari oli 82 asteinen: vaihto 92:seen jo tarkeni talvella.

Vakaajienpäiden puslat loppu: uusittu.

Lampun pesimet ei toimi: ei välikskään.

Takalasinpyyhin ei toimi: poistettu kokonaan.

Kaikki iskarit loppu ja suojakumit edestä (oli alkuperäiset): uudet iskarit+madallusjouset -35mm 

Kaikki jarrulevyt vaihdettu: oli onneksi jo ostaessa.

Pakoputken keskivaimennin melkein ruostunut puhki(alkuperäinen): tilalle 2.5 tuumaa.

Ruostetta oli takaspoileri alla, etuiskari torneissa ja lievästi helmoissa.

Etureaktiotankojen kumipuslissa halkeemia ja koko takapään tuenta on liian löysä johtuen monesta puslasta, kun kaikki kuluu vähän niin.....kuuluu vuosimalliin.

Eli aika vähällä olen päässyt VIELÄ.

vanhempi 257mm, uudempi 280mm.

Kyllä multa ainakin kysyttiin vuosimallia kun uusia levyjä ostin. Harmitti kun en ehtiny ostaa uudemman mallin satulanpidikkeitä että olis voinu alkaa käyttään isompia levyjä... Satulathan noissa on samat.

Hyvä tietää noin ammatillisessa mielessä..... Niin, mistä niitä satulanpidikkeitä voi kysellä? Rupes hieman kiinnostamaan. Ja onko hinta tiedossa.

S13 Lasinpyyhkijät kirskuvat

ei yhtäkkiä muuta... ::)

Make: Arolla oli yllättäen joku aivan älytön hinta sille systeemille. Muistaakseni jotain 6000mk kappale. Se kyl varmaan yritti kaupata koko satulaa. Ainut vaihtoehto lienee uudemman mallinen purkuauto...

Levythän tohon jarrupäivitykseen saisi Maximasta, 280x22mm...Ainoastaan pulttijaon joutuu muuttamaan!

Eikä maksa paljoo, 60€/pari!

Hetkinen, mitäs siellä nyt sekoillaan... ??? Eikö Maximassa nimenomaan oo sama jako kuin S13:ssa?

Ja eikö Maximan levyt oo paksummat kuin 22mm (28mm). Mitä hyötyä ostaa Maximan levyt kun uudemman kakssatkun levyt on kokoa 280x22mm.

Jos ottaa levyt S14:sta tai kolmesatkusta niin sitten joutuu poraushommiin.

Maximassa on viisipulttinen jako, 5x114.3!

Kerro mullekin mistä löydät uudemman kopan levyt, muualta kuin ARO:lta? En ole meinaan yhessäkään tarvike kirjassa moisia nähny!

Ja vanhan Maximan(89-94) levyjen paksuus on 22mm, ja uudemman 26mm! :P

Ok, en ala kinaamaan kun täällä mennään mutu-meiningillä vailla parempaa tietoa.

Eihän noista Maximan levyistä sitten ookaan mitään hyötyä kun on eri jako. Eli jos laittaa tt:n satulat niin koska poraamaan joutuu joka tapauksessa niin kannattaa laittaa suoraan S14:sta tai 300zxtt:n levyt.

Multa kuitenkin kyseltiin vuosimallia kun levyjä hain ja mun mielestä kirjassa oli uudemmankin levyt. En sitten tiedä olisko niitä saanu kun otin vanhemmat.

Ei tää ole mutu-meininkiä, mulla on itelläni Koivusen ja Arvidsonin kirjat himassa ja olen tsekannu myös Atoyn ja pari muutakin toimittajaa, eikä niiden kirjat tuntenu ollenkaan -92 uudemman levyjä! Oletko varma ettei se myyjä tarkoittanu S14 levyjä?

Ja mä tarkoitinkin et jos päivittää jarrut -92 uudempaa vastaaviksi, eikä mitään 300tt jarrutsydeemiä!

Kyllä mä olen tätä asiaa tutkinu ja paljon, enkä perusta kirjoituksiani tässä suhteessa muiden höpinöihin vaan ihan omiin tutkimuksiini! :-/

Mitenköhän noi 300tt:n satulat istuu 2satkun tolppiin, siitä mulla ei ole tarkempaa muistikuvaa/tietoa?

Tarkoitinkin, että täällä meikäläisen luona ei oo parempaa tietoa. Sen tiesin et sä oot hommaa tutkinu enemmänkin.

En tiedä tarkalleen mitä se myyjä tarkoitti, mutta kun kysyin levyjä niin niitä oli vanhemman mallin ja uudemman mallin, ja hintaero oli minimaalinen, eli kun mun levyt makso jotain 300mk/pari niin uudemmat olis ollu 350mk/pari. En muista tarkalleen mutta tohon suuntaan. Eli en oikein usko että se olis tarkoittanu S14:a levyjä. Varsinkin kun mun kärry oli siinä ikkunan ulkopuolella parin metrin päässä..

Mun mielestä tt:n satulat menee heittämällä. Pitää vaan just alkaa käyttään paksumpia levyjä, muuten mäntä tulee ulos satulasta kun palat kuluu. Voihan palan taakse laittaa jotain korotusrenkaita mutta ite en laittas. Takuuseen en nyt mene tästäkään, etten saa turpiini... Perskules, nää asiat pitäis päästä kokeileen käytännössä mahdollisimman pian ;).

Niin mutta mahtuuko 280mm levy pyörimään, vai ottaako se satulaan kiinni? Se on se ongelma joka siinä kiinnostaa...

Tyyppivioista yhdyn tuohon turbon ja pakosarjan välisen tiivisteen palamiseen, mullakin hävis tiivisteestä 1cm palanen!Huom. aina kun turbon irrottaa, laita uudet kuparilukkomutterit, ettei käy niinkuin mulle...kaikki pultit(4pkl) oli löystyny, jonka seurauksena tiiviste paloi!

Vesiletkutkin kannattaa tarkastaa, mulla tänään posahti yksi sieltä imusarjan alta! >:(

Muutamia mun auton onkelmia:

Ruostetta takaspoilerin alla ja lokasuojissa

Bensatankin luukku ei aukea,ei kyl suuri vika korjata

Auto oli talvella hel....tin kylmä-ehkä termostaatin vaihto auttais. ???.kuten joku tuolla jo kertoilikin!!

Laatikon öljyjä ei vaihdettu-vaihteiden nihkeys

Takaluukun tiiviste vuotaa-riistus kärähti sen takia vahvistinkin,uuh!

Moottorin puoli ollut ok,ainakin vielä...

Mullakaan ei aukea bensatankin luukku sisältä niinkuin kirjoitinkin aikaisemmin. Sieltä vaijerista on murtunu sellanen muoviklipsu siitä bensatankinluukun kohdalta. Valitettavasti se tarkoittaa koko vaijeriston vaihtoa ja Nissanilla hommalla on hintaa noin 1000mk + pari tuntia työtä. Ite oon ostanu jo purkunissanista sen vaijerin, en oo vaan vielä saanu vaihtoa aikaiseksi. Nyt mulla aukeaa bensatankin luukku takakontista rautalangalla.

Toinenkin yhtäläisyys löytyy. Mulla meni kanssa vettä konttiin, mutta takavalon tiivisteen kautta. Oli varapyöräkotelossa aika iso lammikko ja tietysti mulla on siellä pari vahvistinta ja konkka ja virranjakoblokit sun muut. No, onneksi ei mitään suurempaa käyny kun huomasin ajoissa. Toinen vahvistin alko jotenkin välillä pätkimään niin ettei välillä toiminu mutta kun otin sen sisälle viikoksi, niin nyt toimii ihan hyvin. Ei siis kärähtäny.

Jaa,Mun omassa se luukun korjaus ei ollu kyllä kovinkaan kallis/iso homma!Mun mielestä se oli kaas se muoviklipsi siellä luukun sisäpualella tai jotain...en me vannomaan,ja kyläsepät o halpoja korjaajia,tirsk!

Etu iskareiden reunemmat pulttien aluset ruostuvat peltien liitoskohdasta(tai siis yhden pultin alta)...ainakin itsellä molemmat puolet aika hapessa... :-[