Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest Kimmo

Z32:sen madaltaminen

Recommended Posts

Guest Kimmo

MOI KAIKKI!

tässä taas yks Z32 kerholainen lisää. mukavaa huomata, et täällä on paljon aktiivista porukkaa.

luin tossa juttua camber ongelmista ja valitettavasti liityn joukkoon. kävin viime viikolla kulmien säädössä ja törmäsin ihan samaan ongelmaan; oikea etu camber on keturallaan eikä sitä saatu korjattua. en ole vielä havainnut renkaan kulumista, mut toisaalta oon ajellu Z:llani toistaiseks vielä melko vähän. pitänee palata asiaan vielä myöhemmin ja kysyä tarkempia neuvoja teiltä asiasta enemmän tietäviltä.

toinen juttu josta haluaisin kysellä on Z32:sen madaltaminen. vaihdoin just 18" vanteet alle 235/40 renkailla ja operaatio nosti autoo hiukkasen (jo ennestään olin hiukan haikaillut madalluksen perään). onko kukaan madaltanut Z32:sta, jos niin paljonko, ja minkä firman systeemeillä? entäs mikä on lopputulos? olisin erittäin kiitollinen pienestä konsultaatiosta.

keep on driving!

KIMMO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z32:sen madaltaminen

Onkos toi sinun Zetasi alkuperäinen suomi auto kun olet alle laittanut tollaiset 235 leveet renkaat,kun ainakin Aussi mallissahan on 225/50/16 leveet renkaat jo vakiona alla ja ilmeisesti näissä euro malleissa on jo vakiona toi rengas edessä ja 245/45/16 levee takana,ajattelin vain kysäistä että minkä takia sulla sitten takana ois vakiota kapeemmat renkaat?

Asiasta kolmanteen,niin eipä ainakaan meikäläinen ole omaansa madaltanut,kun pitää päästä liikenteeseen ympäri vuoden...

Oleen kyllä katsellut tollaisia "coil overseja",vai mitä lie ,tarkoitan noita mielensä mukaan säädettäviä "jousisysteemejä",joku muistaakseni sanoi noistakin että ei sitten ois kovin hyviä kun pääseevät jossain vaiheessa ilmeisesti lyömään "pohjaan",ei sattanut kyllä silloin olla Z32:sen jouset kysessä,mutta kuitenkin...

Kuten varmaan luit noita muita edellisiä viestejä niin siellä saatoin mainita jo sen Uniqueautosports sivuston josta löytyy kaikenlaista kivaa Z32:een ja tilaapa sieltä sitten mitä tahansa niin omistaja antaa yleensä sen 20% alennuksen joka vähän kompensoi noita lähetykuluja ja kaikenmaailman veroja ja tulleja.

Itse kyllä ajattelin että jos alan noihin madallusjuttuihin niin kokeilen noita coil overeita,jos kiinnostaa niin löytyy muistaakseni laittamalla hakusanaksi ton coil overs sanan johonkin hakukoneeseen.

Itse meinasin juuri ostaa itselleni alle tollaset 235/40/18 renkaat eteen ja 265/35/18 taakse mutta saa nyt nähdä tuleeko niitä ostettua kun tuli juuri tuo n 6 000 mk remppa eteen :'(

T:Miso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kimmo

Re: Z32:sen madaltaminen

mulla on jenkkimalli... tosin siinä on vakiona ihan samat renkaat kun euroopan versiossa. syy kapeempiin takakumeihin on yksinkertasesti diili, minkä tein vanne & rengas diilerin kans. ostin vanteet & renkaat itävallasta ja se oli ikäänkuin pakettidiili... sain noi 235:set aikas paljon halvemmalla. no, noi kumit (etenkin takasellaset) on kulutustavaraa. ostan sit seuraavat leveempänä.

hmmm... pitää nyt tehdä tunnusteluja ton madalluksen suhteen. kiitos jokatapauksessa vinkeistä. pitää tsekata toi paikka minkä annoit.

onks se punainen, stillen jutuilla koristeltu z sun?

KIMMO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z32:sen madaltaminen

On se punainen mun ja noi levikkeet on tilattu juuri tuolta Ausseista ja ne on niiden itse tekemät levikkeet,ovat vaan ottaneet mallin Stilleniltä...

T:Miso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NIKO

Re: Z32:sen madaltaminen

Mitäs kaikkee ne vaihtaa siihen sun autoon miso...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z32:sen madaltaminen

No eipä siihen paljoo vaihdettu tai tulla vaihtamaan , tuon työn osuus on vaan niin korkee..

Laskin tohon hintaan suurinpiirtein sisältyvän tuon tyhjäkäynninsäätämoottorin ja kampiakselin stefan ja öljykellon vaihdon osineen,mutta tuota säätömoottoria ei ollutkaan tuolla Hollannissa joten sen joutus tilaamaan Japanista ja sen lopullista hintaa en sitten tiedä ja saattaa olla että tilaan sen vaikka itse tuolta jenkkilöistä jos sen sais sieltä huomattavastikkin halvemmalla.

Huomenna (torstaina ) auton pitäs suurinpiirtein olla ajokunnossa mitä nyt tuo uusi säätömoottori puuttuu ja ne tyhjäläynti kierrokset silloin tällöin tippuu hetkellisesti 750-->500 ja takas,sikälimikäli syy sitten edes on siinä moottorissa,en tiedä voisko olla sitten esim. se PTU?

T:Miso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NIKO

Re: Z32:sen madaltaminen

Minä saan oman kärryni sieltä tänään tai huomenna... :D

Pääsee asentaa hilkettä kun on kertyny sillä aikaa kun auto oli huollossa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Z32:sen madaltaminen

Joo mäkin sain omani pois tänään ja sun kärryä ne kai alko kasailemaan parasta aikaa.

Loppu summa tuolle huollolle ei ollutkaan kuin 645 eukkia,tosin siitä vielä tosiaan puuttuu toi tyhjäkäynninsäätömoottori eli AAC-valve,vielä ei ole selvinnyt että miten paljon se maksaa tilattuna sieltä Japanista.

Vähän pirullinen homma ton osan tilaaminen itse tuolta jenkeistä,koska jos ongelmat ei parane tuon osan vaihdolla,niin joudun itse maksaa siis sen osan ,mutta jos Nissani tilaa sen osan mistä hyvänsä ja ongelmat ei katoo niin itse ei joudu silloin maksaa siitä osasta....ja kun tietää että tossakin moottorissa on jonkin verran kaikenlaista nippeliä ja nappelia jotka voi aiheuttaa vaikka mitä ihme ongelmaa,niin en ole varma "uskaltaako" tilailla itse sieltä jenkkilöistä.

Mulla on tuossa jonkin aikaa ollut outoa ongelmaa,kun esim. liikenne valoista on lähtenyt tasakaasulla pikkuhiljaa niin auto on "nykäissyt" kerran tai kaksi,aivan kuin vaihde vaihtuis ehkä vaan pahemmin,ja kaikki tuo kylmällä tai lämpimälläkin moottorilla,no noista ongelmista katsoin netistä ja tulostinkin 26 sivua tekstiä jossa mainittiin jo 33 osaa jotka vois aiheuttaa kyseisiä ongelmia ja oli sivuilla myös joidenkin autoissa ratkaisemattomiakin ongelmia.

No tää nykiminen taas hävis tään rempan jälkeen,en ainakaan huomannut sitä kun ajelin kotio,enkä tiedä johtuuko se sitten siitä että paikallisessa marketissa on jauheliha tarjouksessa vai ulkona olevasta auringon paisteesta,tosin saattaahan se olla joku kosteus ongelmakin,pitää varmaan tarkastuttaa kaikkien antureiden liittimet ja muutkin liittimet,jos ongelmaa vielä esiintyy.

Toivottavasti sun autosta on tullut vähintään yhtä hyvä kuin se oli ennen kolaria.

T:Miso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NIKO

Re: Z32:sen madaltaminen

Niin minäkin toivon... Kyllä ne sano ainakin et siihen puskuriin ei pitäs jäädä minkäänlaisia lommoja vaikka se siltä aluks näytti...

näit sä sitä maalipintaa miltä se näytti kun en oo nyt ite käyny kattoo..

Kyllä oli taas Koneessa hyvät hinnat se sx:n edessä alhaalla olevan ns. spoilerin maalaus ois maksanu 120eskoo... maali maksaa 20eskoo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

kysymys peräpäästä: voiko sitä laskea hankkimalla epäkeskopuslan iskarin alapäähän? jos esim. 4-6mm saisi niin sekin olisi jo ihan jees. ja ei, en osta coilovereita käyttikseen (enää). piste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

No mikäjottei. Rengasäänet saattaa vähän lisääntyä metallisella epäkeskolla, mutta tuskin edes huomaat sitä. Ei nuo niin äänettömiä ole originaaleinakaan.. ;) Ihan hyvä idea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

Leikintäänpä ajatuksella lisää: voiko olla uretaanimalli? Onko jollain kokoa tiedossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

Kiristyyköhän uretaanimalli tarpeeksi, ettei pääse pyörimään miten sattuu.. Vahvasti epäilen tuota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

Voi olla tosi. miten tuo koko? Mulla muutenkin perä hyppyyttää helposti vaikka on apurungon kumit jäykennetty niin tämä voisi auttaa siinä jos ois kiinteät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

Onko kuinka tarpeellista hankkia säädettäviä tukivarsia tuohon zetaan jos coiloverilla madaltaa kun siinä tuo multilinkki löytyy, vai meneekö säädöt ihan v**uiks?

Meinaan vaan kun helposti tuplaantuu pelkän coiloverin hinnasta se että saa säätömahdollisuudet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

Kyllähän ne camberit menee vähän liikaa negatiiviselle varsinkin jos enempi madaltaa. Caster tietty myös jonkun verran muuttuu. Vakiona edestä ei saa camberia säädettyä mutta takaa löytyy pieni säätömahdollisuus. Taitaa vaan olla riittämätön.

Harmi kun en enää muista paljonko ne kulmat muuttuivat kun omaa madalsin. Olisiko ollut jonnekin miinus 2,5-3 asteen väliin camber.

Välttämättä ei tarvitse vaihtaa etuylätukivarsia jos hommaa esim Whitelineltä epäkeskopuslat vakiovarsiin. Tuolla ei kyllä näytä saavan kuin puoli astetta korjattua http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=KCA336&sans_vehicle=1. Hinta kyllä aika suolainen, tuollahan saa jo uudet ylätukivarret.

Ei niitä uusia tukivarsia ole pakko hommata mutta sitten alkaa kyllä renkaiden kulutus jonkin verran kasvamaan ja jos on eri määrä camberia (eri määrä madallusta eri puolilla autoa) niin aiheuttaa hassuja ajo-ominaisuuksia.

Joku varmasti on madaltanut zetaansa ilman säädettäviä varsia, toivottavasti osaisi kertoa enempi esim alkaako renkaita syömään. Samat ongelmathan ne alustageometrian suhteen tulevat joka autossa niin ehkä myös yleisessä teknisessä keskustelussa tms osaisivat kertoa tuosta säädettävyyden tarpeellisuudesta.

Edit. Esim driftworks myy edullisia tukivarsia, mutta kyllä niillekin näyttää tulevan liki 500€ hintaa. Suomessa taitaa race.fi myydä kanssa huokeita tukivarsia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

Niin kummasta päästä nyt puhutaan. Takaa tosiaan loppuu säätövara camperin osalta melko äkkiä. Camperi muuten lisääntyy n. 0,3 astetta per sentti madalluksessa. Tämä tosin on mitattu R32:sen tuennasta mutta näähän on geometrialtaan samanmoisia. Casteria ei kai takaa kauheesti mitata...

Itse en juuri yli asteen laittais camperia, enemmällä olis varmaan parempi ajaa mutkaan mutta renkaakin kyllä kuluvat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

Joo, kyllä noissa muutenkin ihan kanttauspitoa riittää että voi vähän kumeja säästellä säätämällä suoriks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

Etupään camberit saa kohdalleen madaltamisen jälkeen lattaraudan paloilla. Rungon ja ylätukivarren kiinnikkeen väliin vain sopivan paksuiset lattaraudat, niin kulmat on kohdillaan. Jousitusgeometria muuttuu hiukan suunnitellusta, mutta eipä noissa laitteissa kauhesti joustovaraa ole, että sillä olisi merkitystä.

Takapään camberin saa lähes kohdilleen alkuperäisillä säädöillä, jos ei meinaa "slammed" madallusta. Maltilliseen madallukseen ne riittää. Kuten esim Eibach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

Noin kuin Mika sanoi eli etupäähän taisi olla 8mm lattapalat väliin ja takaa säätö riittää suht ok, ainakin noille eibacheille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

Eli taitaa jäädä vähän niukaksi coilovereille nuo patentit... :-\

e: siis päättelin että meinasitte eibachin mad. jousia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Z32:sen madaltaminen

Vähän ajatuksen juoksua, korjatkaa jos menee metsään:

Säädettävä ylätukivarsihan tekee oikeastaan saman periaatteessa kuin tuo lattarauta-patenttikin.

Säädettävä tukivarsi toimii vain muuttamalla ylätukivarren pituutta ja siten siis säätämällä sen "kolmannen linkin" (third link) yläkiinnityskohdan paikkaa. Lattaraudan lisäys siirtää samalla tavalla sitä linkin yläkiinnityskohdan asentoa, mutta siis se kääntyvä ylätukivarsihan pysyy saman mittaisena. Tuon raudan paksuntamisella/ohentamisella voisi siis säätää sitä haluttua camber-kulmaa.

Erona lattarauta-ratkaisulla ja säädettävällä ylätukivarrella lienee myös lattarauta-version lyhemmän ylätukivarsi-osan myötä hitusen suurempi camber-muutos sisäänjoustossa.

;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×